Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Klíčová slova: Evaluace, pedagogická evaluace, autoevaluace,...
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Use of drama activities and role play in Maturita Solutions - Intermediate
Brandalíková, Petra ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Shrnutí Tato diplomová práce se zabývá propojením učení jazyků a dramatické výchovy. Předkládá soubor aktivit, který doplňuje učebnici Maturita-Solutions Intermediate. Hlavním cílem práce je použití aktivit dramatické výchovy v učení cizího jazyka na střední škole. Za tímto účelem byly vytvořeny aktivity a rolové hry, které byly následně vyzkoušeny ve třídách na dvou středních školách v Praze. Teoretická část představuje metody, které zdůrazňují význam komunikačních dovedností a dokládá, že k učení cizího jazyka je možné využít také metody dramatické výchovy. Praktická část popisuje vytvořené aktivity a jejich pilotáž ve školách. V závěru práce autor předkládá zpětnou vazbu od studentů a učitelů, kteří se pilotáže zúčastnili. Všechny doplňkové aktivity je možné najít v příloze. Klíčová slova: komunikace, dramatická výchova, techniky, učebnice, rolová hra
Atletika žactva
Dubský, Petr ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Atletika žactva Cíl práce Bakalářská práce se zabývá problematikou tréninku ve vybraných disciplínách mladšího a staršího žactva v atletice. Dále pak rozborem technik v jednotlivých disciplínách. Cílem práce bylo zjistit současnou úroveň technické vyspělosti v atletických disciplínách mladších a starších žáků a žákyň v atletickém oddíle SC Radotín Praha. Předpokládali jsme, že technická úroveň ve vybraných atletických disciplínách nebude, až na některé jedince, na vysoké úrovni. Metody V práci jsme použili metody: pozorování, popisná analýza. Výsledky Z videozáznamů a z nich vytvořených kinogramů, jsme zjistili, že technická úroveň žáků sice není na nejvyšší úrovni, ale není nejhorší. Odpovídá průměrné technické úrovni atletů ve věkovém období 12- 15 let. Klíčová slova atletika, děti, skok daleký, skok vysoký, vrh koulí, technika
Vliv dramatické a osobnostně sociální výchovy na sebevědomí žáka I. stupně ZŠ
Formanová, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Resume: The topic of the diploma thesis was problematic of the impact of dramatic social and personal education on student self-esteem. In the theoretical part of the explanation of psychological concepts related to personality. The distribution of each chapter make structured to provide information needed to create a complete picture of the issue. The largest space was devoted to methods and techniques used in drama and personal social education. The practical part of the emphasis on application of the above-mentioned methods and techniques in teaching lessons.
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá firmě vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má firma ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Ke klasifikaci diagnostických metod používá dělení podle Mojmíra Svobody (2005). Soustřeďuje se na dvě skupiny diagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. Práce si klade za cíl detailněji se zaměřit a popsat ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Na závěr se autorka zamýšlí nad současným stavem využívání personální diagnostiky ve firemní praxi a nad předpokládaným vývojem v této oblasti.
Difficulties of an Adult Student in Learning and Remembering Vocabulary
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl najít co nejefektivnější postupy a aktivity ve výuce anglické slovní zásoby pro dospělého studenta, který má problémy se studiem a zapamatováním si nových slov. Výzkum je založen na teoretické části práce, ve které se zabýváme všeobecnými otázkami výuky slovní zásoby, paměťovými procesy a různými přístupy, metodami, strategiemi, technikami a aktivitami používanými ve výuce anglické slovní zásoby. Zvláštní důraz je kladen na paměťové techniky. Praktická část této studie vychází z charakteristiky studentova inteligenčního typu a zabývá se jednotlivými aktivitami použitými ve výuce a jejich efektivitou.
Požadavky na manažera ve stavebnictví
Horská, Lenka ; Talač, Michal (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována požadavkům na manažera ve stavebnictví. V teoretické části je nejprve stručně popsán management a jeho role ve stavebnictví. Poté se již práce věnuje samotným požadavkům, funkcím a technikám stavebního manažera. V empirické části jsou stanoveny hypotézy, které byly potvrzeny či vyvráceny dotazníkovými průzkumy prováděnými se stavebními společnostmi a také se studenty posledního ročníku oboru Management stavebnictví na Fakultě stavební VUT. Součástí empirické části je také analýza nabídek prací na pozici manažera ve stavebnictví. Kvantitativní průzkum je pak doplněn řízenými rozhovory, na které navazují závěry a následná doporučení pro stavební společnosti, studenty a fakultu.
Program pro nácvik techniky rychlého čtení
Repka, Martin ; Seeman, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací programu na výuku rychlého čtení. Popisuje základní teorii, zejména samotný proces čtení a jednotlivé metody používané při výuce rychlého čtení. Dále se zabývá návrhem aplikace využívající popsané metody - rozšiřování zrakového rozpětí, snižování počtu fixací a měření čtenářského výkonu. Poté popisuje implementaci tohoto programu a výsledky testování na uživatelích. Výsledkem je ucelená aplikace na výuku rychlého čtení, založená na metodách používaných zejména v příručkách a kursech, transformovaných do elektronické podoby.
Výuka cizích jazyků prostřednictvím dramatické výchovy
JIROVSKÁ, Lenka
Autorka v této práci nastiňuje možnost využití metod a technik dramatické výchovy při výuce cizího jazyka pro žáky prvního stupně základní školy, tedy ve věku 6 ? 11 let. Zabývá se tématy, jako je edukace a edukační procesy. Dále se zde hovoří o základních metodách a technikách dramatické výchovy, osobnosti pedagoga a žáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.