Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,985 záznamů.  začátekpředchozí28976 - 28985  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.71 vteřin. 

Význam praxe ,získané při studiu ,pro budoucí uplatnění absolventů VŠ na trhu práce v ČR
Marenčáková, Markéta ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením vlivu praxe získané během studia na budoucí uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce v České republice. Vycházím z předpokladu, že s narůstajícím počtem absolventů vysokých škol v kombinaci s aktuálním ztíženou ekonomickou situací by k získání dobrého zaměstnání měl absolvent již při vstupu na pracovní trh nabídnout kromě znalostí i pracovní zkušenosti. Tato práce shrnuje očekávání zaměstnavatelů od absolventů v konfrontaci s názory absolventů na jejich připravenost pro vstup do pracovního života. Dále studuje postavení studentů a absolventů na trhu práce. Praktická část analyzuje názory studentů a absolventů na význam získané praxe během studia na pozdější uplatnění na trhu práce. Docházím k názoru, že získanou praxí již při studiu si absolvent zlepší své postavení na trhu práce po dokončení studia. Zkušenosti ze zaměstnání, v oboru nebo mimo něj, totiž pomáhají absolventovi rozvíjet nejen profesní zkušenosti, ale i klíčové kompetence. Právě nedostatečně rozvinuté klíčové kompetence jsou spolu s nedostatkem praxe uváděné jako hlavní příčina nepřijetí absolventa do zaměstnání.

VÝZNAM AKTIVIT PRO SENIORY V DOMOVECH SENIORŮ
ŠICNEROVÁ, Věra
Bakalářská práce s názvem VÝZNAM AKTIVIT PRO SENIORY V DOMOVECH SENIORŮ mapuje ve vybraných domovech seniorů realizované aktivity určené seniorům. V neposlední řadě ověřuje, zda jsou tyto aktivity nabízeny i seniorům imobilním. Zaměřuje se též na odborné kompetence pracovníků podílejících se na vedení sledovaných aktivit. Na základě studia dostupných zdrojů a praktických zkušeností sociálních pracovníků byly stanoveny dvě hypotézy: H1: Domnívám se, že oslovené domovy seniorů v rámci poskytovaných služeb nabízejí svým mobilním i imobilním uživatelům aktivizační činnosti. H2: Předpokládám, že tyto aktivizační činnosti realizují pracovníci s odpovídajícími kompetencemi (získanými na základě předchozího vzdělání či specializovaného výcviku). Práce mimo jiné seznamuje se změnami doprovázejícími období sénia. Přináší i nástin změn v domovech seniorů před rokem 1989 a v období následujícím. Představeny jsou formy možné aktivizace seniorů a jejich obsahové zaměření. Výzkum provedený na základě dotazníkového šetření mezi pracovníky podílejícími se na aktivizaci seniorů vypovídá o zkušenostech ze čtyř domovů seniorů z Jihočeského a Plzeňského kraje. Dotazník obsahuje celkem dvacet dva položek. Získané výsledky umožňují srovnání realizovaných aktivit seniorů v podmínkách mapovaných pracovišt, a to ať z hlediska jejich rozsahu a zaměření, tak i z hlediska personálního zabezpečení a odborných kompetencí příslušných pracovníků.

The profile of a lower-secondary school teacher of German
URBÁNKOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je prezentace německého profilu učitele a připravovaného profilu učitele v ČR, vymezení základních sloţek profilu učitele německého jazyka a analýza stávajících profilů absolventů studia učitelství ? německý jazyk, které uvádějí jednotlivé katedry německého jazyka na pedagogických fakultách v ČR. V teoretické části se zabývám současným stavem českého školství, kurikulárními dokumenty a problematikou kompetencí. Vzhledem k prezentaci návrhu standardu České republiky a standardu Německa v praktické části uvádím i stav německého školství. S ohledem na koncepci standardu se zabývám také problematikou kompetencí. V praktické části srovnávám profily absolventů pedagogických fakult jednak mezi jednotlivými fakultami, ale také i se standardem německým. Na základě projektu PAneCZ, realizovaném mezinárodní spoluprací mezi Universität Passau a Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích, kterého jsem se účastnila, uveřejňuji v praktické části dotazníkovou analýzu, která se zabývala představami a názory ţáků posledních ročníků středních škol na profesi učitele, a shrnuji, které kompetence by na základě tohoto výzkumného šetření měl učitel na ZŠ mít.

Hlas jako psychosomatická disciplína
Sovová, Pavla ; Válková, Libuše (vedoucí práce) ; Stuchlíková, Iva (oponent) ; Tichá, Alena (oponent)
Klíčová slova:dramatická kultura, psychosomatické disciplíny, hlasová pedagogika, psychosomatické pojetí hlasové výchovy, kvalitativní výzkum, introspektivní pozorování, případová studie, rámcová analýza, pedagogické kompetence, hlasová průprava pedagogůAutorka zařazuje studium hlasu do širšího kontextu studia dramatické kultury. V této souvislosti rekapituluje osobní zkušenost tohoto typu studia, upozorňuje na jeho přínos pro rozvoj pedagogických kompetencí. Práce především představuje psychosomatické pojetí hlasové výchovy, jehož garantkou a tvůrkyní na KATaP DAMU je docentka Libuše Válková. Principy psychosomatického přístupu k hlasovému rozvoji byly autorkou využity a ověřeny v rámci vzdělávací činnosti České Orffovy společnosti a na Svatojánské koleji VOŠPg. Hlasově pedagogický proces je sledován na základě reflexí - introspektivního pozorování. Výpovědi studentů KATaP a Svatojánské koleje prohlubují naše porozumění procesu hlasové výchovy. Tento pohled doplňuje případová studie učitelky, která díky odbornému vedení úspěšně řeší své hlasové problémy (součástí studie jsou videoukázky z lekce hlasové výchovy). Uvedený teoretický i praktický rámec je východiskem pro koncipování nových předmětů zařazených do pregraduální přípravy učitelů.

Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ
KADLECOVÁ, Zdeňka
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ Sexuální výchova by měla být především záležitostí výchovy rodinné, nicméně také školní výchova má být její samozřejmou součástí. V současné době probíhá na ZŠ sexuální výchova, která je vedena z pozice slovně názorné koncepce a trpí nedostatky našeho vzdělávání a výchovy vůbec. Budoucí učitelé, přesto, že jsou na svou profesi připravováni v rámci vysokoškolského studia, nemají možnost, vzhledem ke studijním programům se dokonale seznámit s problematikou sexuální výchovy. Jedním ze základních problémů realizace sexuální výchovy na základních školách je nepřipravenost učitelů pro tuto specifickou oblast. Myslím si, že by určitým řešením byla spolupráce učitelů se zdravotníky (porodními asistentkami, lékaři) v sexuální výchově žáků. Cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků ZŠ v oblasti sexuální výchovy, jejich zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ a zájem vedení školy o vedení sexuální výchovy porodní asistentkou. Byl zvolen kvantitativní výzkum kombinovaný s kvalitativním. Výzkum probíhal na ZŠ v Českých Budějovicích a výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byli žáci ZŠ, pro kvalitativní výzkum byli vybráni učitelé z těchto ZŠ. Byly stanoveny dvě hypotézy a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 předpokládala, že žáci postrádají znalosti v oblasti způsobu přenosu pohlavních chorob. Tato hypotéza se nepotvrdila. Většina žáků ví o způsobu přenosu pohlavních chorob. Hypotéza 2 předpokládala, že žáci mají zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ. Tato hypotéza se potvrdila. Žáci odpovídají, že by uvítali, kdyby se výuce o sexuální výchově věnovalo více času, informace chtějí získávat hlavně od učitelů a rodičů. Jak jsme zjistili, na školách, ve kterých byl prováděn výzkum, zájem o vedení sexuální výuky porodní asistentkou byl. Na dvě školy již porodní asistentka dochází, na dvou školách se již projednávalo, že porodní asistentku pozvou a na jedné škole zatím zájem neprojevili. Tím jsem si odpověděla na výzkumnou otázku, zda školy vnímají porodní asistentku jako vhodnou osobu pro výuku sexuální výchovy. Byla bych ráda, kdyby výsledky naší práce sloužily ke zkvalitnění sexuální výchovy na ZŠ a případně se do této výchovy zapojili odborníci, lékaři a porodní asistentky.

Jazyková kvalifikace vysokoškoláků ekonomického směru na trhu pracovních příležitostí. Specifika Euroregionu Nisa
Neumannová, Helena ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Andrášová, Hana (oponent)
Autorka disertační práce dává do souvislosti vztah mezi jazykovými kompetencemi absolventů bakalářského a magisterského studia Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci (HF IUL) a jejich šancemi na pracovním trhu. Disertační práce zdůrazňuje důležitost cizojazyčného vzdělávání u vysokoškolských absolventů ekonomických směrů v euroregionu, kde je nabídka pracovních míst silně ovlivněna přílivem zahraničního kapitálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Faktory ovlivňující přechod absolventů VŠ na trh práce
Mitkovová, Daniela ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice přechodu absolventů vysokých škol na trh práce. Jedná se o situaci velmi komplexního charakteru, která je ovlivňována řadou faktorů jak na úrovni systémové, tak i individuální. Výchozím bodem je teorie lidského kapitálu a význam jeho jednotlivých složek. Práce se soustřeďuje na aktivity, které přesahují rámec převážně teoreticky orientovaného studia na vysokých školách. Tyto aktivity byly vymezeny jako práce při studiu, pracovní stáže/praxe, a zahraniční studijní či pracovní pobyty. Jejich prostřednictvím mohou absolventi investovat do rozvoje svého lidského kapitálu a rozvíjet své kompetence, a tím zvyšovat své šance na lepší pracovní uplatnění v podobě vyšších příjmů. Zda k tomu ve skutečnosti dochází bylo ověřeno na základě sekundární kvantitativní analýzy dat z výzkumného projektu REFLEX. Skrze modely mnohonásobné lineární regrese byl zkoumán vliv dílčích aktivit v porovnání s vlivem proměnných vypovídajících o úrovni terciárního vzdělání na výši hrubých příjmů absolventů VŠ oborů technických, ekonomických a společenskovědních. V neposlední řadě byly zhodnoceny diference v odhadu vlastní úrovně kompetencí absolventů VŠ v závislosti na realizaci dílčích aktivit.

Interaktivní flexibilní program - Chemie síry a jeho vliv na efektivitu osvojování učiva
Dvořák, Michal
UNIVERZITA cká fakulta KARLOVA V PRAZE, Přírodověde Katedra učitelství a didaktiky chemie CHA ce RLES UNIVERSITY IN PRAGUE, Faculty of Scien Department of Teaching and Didactic of Chemistry Interaktivní flexibilní program - Chemie síry a jeho vliv na efektivitu osvojování učiva Interactive flexible program - Sulfur chemistry and its impact to acquiring of curriculum Mgr. Michal Dvořák Souhrn disertační práce Summary of PhD. Thesis Praha/Praque 2009 2 Disertační práce byla vypracována v prezenční formě doktorského studia na Katedře čitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. u Předkladatel: Mgr. Michal Dvořák ii Studijní program: Vzdělávání v chem Katedra učitelství didaktiky chemie řírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze P Školitel: Prof. RNDr. Jan Čipera, CSc. Katedra učitelství didaktiky chemie řírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze P 3 KLÍČOVÁ SLOVA Interaktivní flexibilní program; elektronické materiály; e-učebnice; výukové programy, síra; efektivita; proces osvojování učiva; klíčové kompetence; chemický experiment; sobní počítač; technologie. o VODÚ Žijeme v době informačních technologií, v níž dochází k převratnému způsobu získávání nových ...

Osobnost pedagoga v adiktologii
Svobodová, Dana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce Osobnost pedagoga v adiktologii se skládá ze dvou částí. Teoretická část podrobně popisuje adiktologii zabývající se zkoumáním příčin a důsledků látkových i nelátkových závislostí v kontextu vědních oborů, specifikuje její vysokoškolské studium u nás i v zahraničí. Charakterizuje profesní kompetence učitelů a kvalifikační profil absolventů adiktologie. Zabývá se evaluací zaměřenou na kvalitu výuky a způsoby hodnocení vzdělávání u nás i v zahraničí. Empirickou část tvoří kvantitativní výzkumné šetření, porovnávající názory studentů a absolventů na výběr, spokojenost s odbornou úrovní a organizací rozvíjejícího se studijního oboru. Nahlíží na kvalitu studia pohledy studentů a absolventů a věnuje se osobnostním charakteristikám učitelů adiktologie, tak jak je sdílejí studenti, absolventi a učitelé.

Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence
Volfová, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce "Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence" je zpracována teoreticko-výzkumně. V teoretické části je popsána podložená změna v systému získávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolán, kterou přinesl zákon č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních. Teoretická část taktéž popisuje specifika, kterými se střední zdravotnická škola liší od ostatních středních škol a následně je zaměřena na osobnost odborné učitelky a její profesní dovednosti, kterými by měla být odborná učitelka vybavena. Cílem empirického šetření je především porovnat názor studentek střední a vyšší zdravotnické školy a večerního studia s názorem pedagogů na objektivně dané osobnostní vlastnosti odborného učitele a jeho profesní kompetence, jejich názory zaznamenat a přispět tak k zamyšlení se nad danou problematikou, která se do jisté míry týká všech občanů Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických ve srovnání s názory expertů, tak i shrnutí poznatků získaných empirickým šetřením.