Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,894 záznamů.  začátekpředchozí28885 - 28894  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.74 vteřin. 

Psychosociální problematika těhotné ženy : úzkost a strach v těhotenství
Tisová, Markéta ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Tato práce je teoreticko empirická a je zaměřena na prožívání úzkosti a strachu v těhotenství u prvorodiček. V teoretické části je nejprve definováno těhotenství, jsou popsány fyzické, psychické, sociální změny v těhotenství a adaptace žen na těhotenství. Dále jsou obecně charakterizovány strach a úzkost, jejich projevy a důsledky. V další části jsou popsány strach a úzkost v těhotenství, jejich důvody, možné projevy a následky prožívání strachu a úzkosti v těhotenství. Teoretická část je zakončena výčtem možností předcházení a řešení prožívání strachu a úzkosti v těhotenství. Výzkumná část této diplomové práce byla zaměřena na zjištění, do jaké míry prožívají prvorodičky strach a úzkost v těhotenství a jaké důvody uvádějí jako příčiny prožívání svého strachu v těhotenství. Zjišťovali jsme, zda existují nějaké závislosti v prožívání strachu a úzkosti u těhotných žen a zda je možné předem odhadnout, které ženy budou více prožívat strach a úzkost v těhotenství. Pokusili jme se zjistit, co pomáhá těhotným ženám tyto pocity strachu a úzkosti odstranit nebo mírnit a zdaje tedy možné pocitům strachu u těhotných žen předcházet nebo je alespoň mírnit. Dále jsme zjišťovali, jakým způsobem získávají prvorodičky informace o těhotenství a které informace pokládají za nejpřínosnější.

Křesťanská symbolika v románu Lhář M. A. Hansena jako díle křesťanského existencialismu
Slouková, Radka ; Humpál, Martin (vedoucí práce) ; Hartlová, Dagmar (oponent)
Román Lhář je nejznámějším díle Martina A. Hansena. Je označován jako existencialistický román a má představovat takzvaný křesťanský existencialismus. Ve své diplomové práci se snažím ukázat, že román Lhář je opravdu silně ovlivněn křesťanským existencialismem. V první části se zabývám existencialismem jako filosofickým proudem, který ovlivnil dánskou kulturu a literaturu především po druhé světové válce. Existencialismus klade důraz na člověka jako individuum, které si svými volbami a činy vytváří vlastní existenci. Tento způsob života představuje autentickou existenci. Vedle toho existuje neautentická - člověk je pasivní, nejedná a nepřijímá odpovědnost. Existencialismus také zdůrazňuje svobodu, ke které jsme ovšem odsouzeni. I proto je svět absurdní a nepochopitelný. Ve Lháři nacházíme většinu těchto existencialistických myšlenek. Hlavní hrdina, Johannes Vig, žije neautentický život. Rád si pohrává s lidmi, je pasivní, nejedná. Uprostřed románu se odehraje Johannesova mezní situace - pochopí neautentičnost svého života a pomalu se pokouší najít novou životní cestu. Musí překonat řadu překážek - ztratí ženu, kterou miluje, svede ženu, která miluje jeho. Poté se konečně doopravdy rozhodne změnit svůj život, začne pracovat na topografické knize. Zdá se, že příběh končí happyendem, ovšem jak již název románu...

Eleonora Kounicová (1809-1898)
Smítková, Lenka ; Velek, Luboš (vedoucí práce) ; Pokorná, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a působením hraběnky Eleonory Kounicové z Kounic, rozené Voračické z Paběnic a Bissingen, tedy šlechtičny v 19. století. Eleonora přišla na svět roku 1809 jako nejstarší ze šesti dcer Alžběty Wratislavové z Mitrovic a Jáchyma Jindřicha Voračického z Paběnic a Bissingen. Rodina byla velmi vlastenecky smýšlející a stýkala se s přední českou inteligencí, což se později odrazilo i v hraběnčiných činech a názorech. Roku 1828 se Eleonora provdala za Michala Karla hraběte z Kounic, stejně smýšlejícího. Jejich harmonické a láskyplné manželství obdařené deseti dětmi však nečekaně skončilo roku 1852, když Michal Karel náhle zemřel. Po ovdovění se hraběnka neuzavřela světu, naopak se vrátila k dobročinnosti a filantropii, které byly v době péče o rodinu mírně utlumeny, avšak po vychování většiny dětí se zase rozhořely na plno. Eleonora navštěvovala nejznámější české salony a žádný národní počin se neobešel bez jejího příspěvku. Považovala se za Češku a česky také hovořila. Spisovatelka Božena Němcová jí roku 1855 věnovala své nejslavnější dílo - Babičku. Zemřela v roce 1898 a je pohřbena nikoli v rodinné hrobce, nýbrž podle svého přání na Vyšehradském hřbitově "mezi Čechy".

Projevy surrealismu v českém divadle 20. a 30. let XX. století
Budařová, Jana ; Just, Vladimír (oponent) ; Herman, Josef (vedoucí práce)
V této práci jsem se pokusila doložit, zda česká Surrealistická skupina dokázala sloučit své teoretické požadavky se specifickými vlastnostmi divadla. Při pohledu na dramatickou tvorbu Vítězslava Nezvala, scénografii Jindřicha Štyrského i Františka Muziky a inscenační praxi Jindřicha Honzla jsem se snažila naznačit, jaké problémy způsobila snaha uvést surrealismus na divadelní jeviště. Čeští surrealisté, ač fascinováni osobou a dílem André Bretona (často zcela nekriticky), se v případě divadelního umění od svého vzoru odpoutali a zaměřili se na divadlo jako jednu z platforem surrealistického hnutí. Střetli se však s odporem, který surrealistickému divadlu klade osoba herce, bojovali s tehdejší divadelní praxí i technickými možnostmi divadelního provozu. Ve spojitosti s neschopností komunikovat s širším publikem bylo surrealistické divadlo odsouzeno zaujmout postavení čistého experimentu.

Jak se v padesátých letech vyráběly noviny na příkladu periodika Vesnické noviny-redakce Poděbrady
Weiszová, Veronika ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Hlavním cílem mé práce je definovat, které faktory ovlivňovaly proces vzniku novin v době po druhé světové válce a během prvních let komunistického režimu na území Československé republiky. Pro dobu mezi roky 1945 a 1960 byly specifické demografické, socioekonomické i legislativní změny. Z důvodu existence široké škály těchto faktorů, rozhodla jsem se jejich účinek demonstrovat na jednom vybraném periodiku - Vesnických novinách Poděbradska. Tyto noviny měly režimu pomoci naplnit jeden z hlavních úkolů - zřízení funkčního konceptu kolektivního zemědělství. Odpovědný redaktor musel spolupracovat s různými institucemi. Okresní národní výbor tvořilo 24 členů, kteří měli ve svých rukou výkonnou moc. Druhou institucí byl Jednotný svaz českých zemědělců shromažďující rolníky spadající pod ministerstvo zemědělství. Důležitou součástí procesu vzniku byla účast místních dopisovatelů. Má bakalářská práce dokazuje, že neschopnost institucí a odpovědného redaktora spolupracovat mělá vážné důsledky na kvalitu novin. Tento dokument také obsahuje informace o zákonech souvisejících s tiskem v době po válce.

Vývoj daňového zatížení závislé a nezávislé činnosti
Doležalová, Ivana ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Charvátová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem zdanění závislé a nezávislé činnosti. Hlavním cílem práce je prokázání výrazně vyššího zdanění závislé činnosti oproti činnosti nezávislé. Dílčím cílem je shrnutí vývoje zdanění od roku 1993 do konce roku 2009. Práce nejprve diskutuje otázku spravedlnosti stanovení základu daně, dále rozebírá legislativní úpravu jednotlivých činností. V analytické části práce je rozebrán vývoj zdanění od roku 1993, který na číselných propočtech znázorňuje dopad změn na daňové poplatníky. Zaznamenány jsou všechny důležité změny, které proběhly v souvislosti se způsobem výpočtu daňové povinnosti, vývojem daňových pásem klouzavě progresivní daně a její následná změna na "rovnou" daň, změny v souvislosti s velikostí a způsobem uplatňování slev a odpočtů, dopady změn ve vývoji minimálního a maximálního vyměřovacího základu, dopad existence minimálního základu daně, atd. Výpočty jsou prováděny na třech typech poplatníků, kteří jsou rozděleni dle výše svého příjmu na nízko-, středně- a vysocepříjmové poplatníky. Většina výsledků je směřována k porovnání dopadu daně a pojistného na poplatníky, kteří uskutečňují závislou a nezávislou činnost.

Od funkce k prostředku - komunikační mix reklamní kampaně Generali (sémiotická analýza)
Pajerová, Hedvika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá reklamní kampaní pojišťovny Generali, která nikdy nebyla zrealizována. Kampaň byla vytvořena na základě zadání zástupců pojišťovny Generali jako skupinová seminární práce předmětu 3MG321 Marketingová komunikace, vyučovaného v letním semestru 2011 na Vysoké škole ekonomické v Praze. Autory kampaně jsou Jan Klusoň, Filip Mikschik, Hedvika Pajerová a Petra Pištěková. Nová strategie komunikace navrhovala komunikační mix obsahující TV, rádio, internet, outdoor, indoor, tisk a direct mail. Praktická část bakalářské práce zkoumá obdoby kampaně v těchto médiích a interpretuje je ze sémiotického hlediska. Při analýze je kladen zvláštní důraz na barvy červenou a bílou a také na znak lva. Tyto barvy a tento symbol používá pojišťovna Generali již od svého vzniku a jsou součástí jejího loga. Praktická část se opírá o teoretické podklady, jejichž součástí je výklad znaku lev z biologického, mytologického, heraldického a snového hlediska. V teoretické části je dále popsána historie loga Generali, tedy užití znaku lev a barev v něm, stejně jako popis výskytu znaku lev v české mediální krajině demonstrovaný na příkladu Českého lva, bez čehož by bylo nemožné kampaň správně interpretovat. Na závěr teoretické části je uveden obecný rozbor komunikačních prostředků, které jsou...

"V mém srdci jsem myslela, že když zůstanu v Čechách budu zatracena" Způsoby sebetématizace českých evangelických emigrantů v 18.století
Pukančíková, Petra ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
"V mém srdci jsem myslila, že když zůstanu v Čechách, budu zatracena." Způsoby sebetematizace českých evangelických emigrantů 18. století Analýza sebetematizace českých evangelických emigrantů, kteří se v průběhu 18. století usadili v Berlíně, se odvíjí od životopisů, které po sobě po smrti zanechali. Nicméně emigranti v nich netematizovali primárně sebe sama, ale spíše v rámci zpětné reflexe vlastního života prezentovali svou příslušnost k české komunitě v Berlíně. Zkoumání těchto textů se proto zaměřuje na analýzu textového užití vybraných kategorií (například srdce, duše, svědomí, spása, probuzení a tak podobně), prostřednictvím kterých emigranti tematizovali svůj vztah k sobě, své víře a svým bližním. Jde o nábožensky zaměřenou sebereflexi ovlivněnou luterským pietismem, což znamená, že v životopisech se odráží pouze jedna část pisatelova vnímání sebe sama. Ale i přes toto omezení můžeme vysledovat, jakým způsobem prostřednictvím svého vztahu k bohu a "probuzenému společenství" hodnotili sami sebe.

Reflektivní simulace lůžkových oddělení nemocnic
Gargulák, Jan ; Říha, Antonín (oponent) ; Kindler, Evžen (vedoucí práce)
V této práci nejprve definujeme pojmy vnořené a vnější simulace. Vnější simulace pracuje s modelem M a vnořená simulace s modelem N. Vnější simulace vždy volá vnořenou simulaci tak, že vždy nejprve inicializuje její model N podle svého modelu M. Pak na modelu N provede experiment, jehož výsledek může zpětně ovlivnit model M. Reflektivní simulace je speciálním případem vnořené simulace, kdy jsou modely M a N shodné nebo témě shodné. Dále se věnujeme popisu obtížných pasáží implementace reflektivní simulace v jazyce Simula. Popsané znalosti následně využijeme k implementaci reflektivní simulace lůžkových oddělení v jazyce Simula. Výsledný program je plně funkční a demonstruje vlastnosti reflektivní simulace.

Teaching Visual Culture Through Semiosis: Transporting Postmodern Paradigms in Ars Education
Tipton, Tereza M. ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hernández, Fernando (oponent) ; Tavin, Kevin (oponent)
Tento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především to, jak pedagogičtí praktikanti a středoškolští studenti oboru výtvarná výchova interpretují vizuální kulturu a současné umění, když jsou vykládány pomocí vizuální semiózy, zahrnující dialogický průzkum, reflexivní psaní a uměleckou tvorbu. Dotazovaní byli vedeni k tomu, aby si uvědomili a odhalili své myšlenkové pochody a učební postupy tím, že sledují povahu svého vnímání, myšlenek, postojů a přesvědčení. Průzkum se prováděl v letech 2005 - 2008 během čtyř semestrálních seminářů, kde patnáctičlenné skupiny tvořili mezinárodní studenti jak bakalářského, tak magisterského programu, oboru výtvarná výchova na Karlově Univerzitě. Výsledky pak byly shromážděny během dvou sezení se třinácti studenty oboru Vizuální kultury na Západočeské univerzitě v Plzni. Sezení zahrnovala i galerijní výstavy v Praze doplněné čtením a uměleckou tvorbou. Doplňující údaje byly nashromážděny českými středoškolskými studenty (108) během výstavy Uncertain States of America v Galerii Rudolfinum v Praze. Studie ukazuje, že je možné konstruktivním způsobem sloučit poznatky postmodernismu, sémiotiky a kritické teorie,...