| |
|
Analýza inovací ICT v podnicích
Zíma, Petr ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Práce je zaměřena na inovace v podniku a konkrétně pak na ICT/IS inovace. Tomuto tématu se věnuje jak z hlediska teorie, tak z hlediska praxe. Cílem práce bylo především uvést základní teorii inovací a inovací ICT/IS a dále provedení průzkumu firemního prostředí s následnou analýzou dat. Z těchto dat následně identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací, definovat klíčové postupy pro tento úspěch a posoudit vliv ICT/IS inovací na životní cyklus u jednotlivých typů inovací. Pro naplnění těchto cílu je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je věnována definici informačních systémům a jejich významu pro konkurenceschopnost. Zmíněn je především multidimenzionální pohled na informační systém v podniku. Tato část se věnuje i definici teorie inovací, kde je zejména zmíněna teorie J.A Schumpetera a některých dalších autorů, kteří na něj navázali. Autor se v teoretické části věnuje také managementu inovací a inovačním strategií. V další části práce reflektuje své praktické zkušenosti s realizací inovačních projektů. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na definici a typologii inovací informačních systémů. Zde také autor diskutuje vazby a vliv ICT/IS inovací na ostatní typy. Druhá část práce je pojata zcela prakticky a věnuje se průzkumu, který byl proveden mezi podnikatelskými subjekty. Autor definuje teze před samotným vyhodnocením výzkumu. Tyto teze jsou rozděleny do těchto kategorií: efekty a návratnost investic do ICT/IS, strategické řízení ICT/IS inovací a role ICT/IS inovací v rámci inovačního cyklu. Autor v rámci analýzy dat diskutuje definované teze s dosaženými výsledky. Na závěr této části je shrnutí dosažených poznatků a výsledků, ve kterém jsou definovány základní doporučení a klíčové předpoklady pro úspěch v inovačních aktivitách. Hlavním přínosem této práce je především to, že se podařilo zmapovat postoj podniků k inovacím a identifikovat skupinu úspěšných podniků v oblasti inovací a jejich klíčové předpoklady pro dosažení úspěchu.
|
|
Implementace Business Intelligence ve společnosti ThyssenKrupp Výtahy, s.r.o.
Němec, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o strategickém řízení společnosti a jeho podpoře pomocí nástrojů Business Intelligence. Cílem práce je analyzovat konkrétní společnost, vytvořit model metrik této společnosti a implementovat řešení Business Intelligence, které umožní sledovat vybrané metriky. Celá práce je rozdělena na dvě základní části. V první části, která je zaměřena teoreticky, jsou na základě odborné literatury rozebrána témata s vazbou na praktickou část. Jde především o vysvětlení principů nástrojů Business Intelligence a popis metodiky Balanced Scorecard. Obě témata jsou také zasazena do kontextu řízení podniku jako celku. Praktická část se věnuje aplikaci teoretických poznatků v praxi, tedy v konkrétní firmě. V příslušných kapitolách jsou popsány specifika společnosti, je vytvořena její business analýza a popsáno vytvořené řešení. Hlavním přínosem práce je demonstrace využití metodiky Balanced Scorecard a nástrojů Business Intelligence při řízení středně velké firmy a také samotná aplikace, která vedení společnosti ukázala možnosti těchto nástrojů ve známých podmínkách a jejich prostřednictvím upozornila na určité jevy ve firmě.
|
| |
|
Model metrik ve strojírenské firmě a jeho pilotní implementace pomocí nástrojů Business Intelligence
Lukeš, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Krejcar, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi strategického měření výkonnosti českého strojírenského podniku a uplatnění vybraných metrik pomocí nástrojů Business Intelligence. Konkrétně se jedná o podnik Linde Pohony s.r.o, který vyrábí osy a poloosy pro vysokozdvižné vozíky. Práce využívá informací ze současných přístupů k měření výkonnosti podniku. Hlavním cílem diplomové práce bylo demonstrovat možnosti nástrojů Business Intelligence při sledování metrik, jež slouží k měření podnikové výkonnosti. K tomu bylo využito aplikace Microsoft SQL Server 2005 a především jejích částí Analysis a Integration Services. Nejprve však bylo nutné vytvořit model metrik. První část práce se zabývá jednotlivými metodami měření plnění strategických cílů a je zde i vybrána metoda, podle které byl vytvořen model metrik pro podnik Linde Pohony s.r.o. V dalších částech práce jsou nejprve rozebrány možnosti Business Intelligence nástrojů pro potřeby strojírenských podniků. V poslední části je popsána implementace pro vybrané metriky a její začlenění do podnikového IS. Hlavním přínosem práce je především demonstrace možností Business Intelligence nástrojů ve strojírenské firmě a v českém prostředí. Pro samotný podnik Linde Pohony s.r.o. toto řešení přináší zjednodušení administrativy a také nové možnosti ve sledování podnikové výkonnosti.
|
|
Návrh strategie pro společnost Cestné stavby, s. r. o. Žilina
Jandzík, Tomáš ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Tisoň, Tomáš (oponent)
Při zpracování své bakalářské práce jsem se zaměřil na SWOT analýzu a následný návrh strategie společnosti. Mým cílem je analyzovat současnou situaci firmy a nalézt takové řešení, které by pomohlo progresu firmy. Tuto analýzu použiji jako podklad pro návrh vhodné strategie, která by měla za cíl zamyslet se nad jednotlivými hrozbami a slabinami podniku a naopak, podtrhnout silné stránky a rozebrat jednotlivé příležitosti, které pro firmu skrývá trh. Cílem je jednoznačně rozvoj společnosti a její posun dopředu. Síla konkurence, její vynikající vybavení a dispozice nejmodernějších technologií je pro naši firmu varovným signálem. Podnik má nedostatečnou úroveň výpočetní techniky, což by mohlo vést ke zpomalení celkové výroby produktů. Další problematickou oblastí je reklama a propagace, dnes už neodmyslitelná součást podnikání.
|
| |
|
Strategická analýza
Dvořák, Jan ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Cílem práce je vypracování strategické analýzy a posouzení postavení společnosti Seznam.cz na trhu. Teoretická část obsahuje základní pojmy z oblasti strategie a strategického řízení a dále postupy strategické analýzy. V praktické části je posuzován vývoj společnosti a konkurenční postavení.
|
| |
|
Posouzení úspěšnosti podnikání společnosti MK Kodreta s.r.o.
Dolanová, Petra ; Středová, Ivana (vedoucí práce) ; Plesník, Juraj (oponent)
Cílem práce je posoudit úspěšnost podnikání konkrétní společnosti, jež svou velikostí spadá do kategorie malých a středních podniků, a to z pohledu její strategie a stratecického řízení. Správnost nastavení podnikové strategie je hodnocena na základě vypracované strategické analýzy a SWOT matice. Z výsledných zjištění těchto analýz jsou následně formulována doporučení pro tvorbu resp. modifikaci této hodnocené strategie.
|