Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,179 záznamů.  začátekpředchozí28170 - 28179  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Pojištění cestovních kanceláří
Sobotová, Kateřina ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Oborilová, Mária (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je pojištění cestovních kanceláří. V úvodu jsou charakterizovány rozdíly mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou, které je nutné rozlišovat pro tento pojistný produkt. Druhá kapitola se věnuje vývoji pojištění cestovních kanceláří v České republice. Je zde popsán legislativní proces tvorby a novely zákona č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. V této kapitole jsou také specifikovány podmínky pro získání a udržení pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře. Část kapitoly je věnována bankovní záruce a dohledu nad cestovními kancelářemi. V následující kapitole je přehled pojišťoven, které poskytují tento typ pojištění. Poslední dvě kapitoly jsou praktické. První z nich analyzuje novelu zákona č. 159/1999 Sb. k 1. 1. 2016. Jsou zde uvedeny důvody této novely a porovnání starého a nového zákona. Druhá praktická kapitola popisuje důvod krachu CK Marine Tour a jak postupovat v případě krachu cestovní kanceláře. V závěru jsou shrnuta doporučení pro výběr vhodné cestovní kanceláře.

Podora investic do lidského kapitálu jako nedílná součást rozvoje znalostní společnosti
Kasalová, Hana ; Stočková, Olga (vedoucí práce) ; Vychová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi podpory investic do lidského kapitálu v rámci celoživotního učení, jenž je charakteristickým znakem společnosti založené na znalostech a jejich rozvoji. Po přestavení některých teoretických pohledů na lidský kapitál je poukázáno na jeho význam ve znalostní společnosti. Zároveň je vysvětlena příčina potřeby změnit přístup lidí ke vzdělávání jako k jednorázovému systému posazeného do školních lavic. Dále práce přináší informace o postoji a podpoře investic do lidského kapitálu na úrovni členských zemí OECD a EU. Jsou představeny základní oblasti podpory, dlouhodobé strategie a zásadní dokumenty. Současně jsou zmíněny již zrealizované projekty podporující rozvoj celoživotního učení. Kapitola věnující se České republice představuje vládní dokumenty a mnohé konkrétní operační programy a projekty podporované příslušnými ministerstvy i účast na projektech v rámci Evropské unie. Zahrnuty jsou i mnohé možnosti dalšího vzdělávání, které lze u nás využít. Stručný statistický přehled z oblasti výdajů do vzdělávání anebo participace na jednotlivých formách učení je součástí závěrečné kapitoly.

Inkluzivní vzdělávání v současné Spolkové republice Německo
PÍCHOVÁ, Martina
Bakalářská práce se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání v sousední zemi Spolkové republice Německo, tedy integraci dětí cizinců do německých škol. První třetina práce je věnována migraci cizinců do Německa a faktům s ní souvisejícím. Je zde představena aktuální situace německého přistěhovalectví a azylové politiky. Dále se dostáváme k problematice integrace cizinců, kde jsou nastíněny snahy o integraci obecně. Druhá třetina práce se již věnuje problematice vzdělávání. Jsou zde zpracovány informace od nejobecnějších souvislostí, jako je vzdělávací systém Spolkové republiky Německo a stavy na jednotlivých typech škol, až po samotné inkluzivní vzdělávání, kterému se věnujeme jak teoreticky, tak z pohledu veřejnosti, dětí i samotných vyučujících. Na tento blok navazuje poslední část práce, a to kapitoly dvou vybraných spolkových zemí Sasko a Hesensko, kde je blíže popsán individuální přístup každé země. Kapitola o Hesensku je doplněna o rozbor třídy určené výhradně pro děti cizinců sestavený na základě pozorování a rozhovorů s pracovníky školy a samotnými dětmi.

Profesní etika soudců v České republice
Friedel, Tomáš ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Kosek, Jan (oponent)
Účelem předkládané diplomové práce je uvést čtenáře do problematiky profesní etiky soudců v České republice. K vypracování práce došlo především s ohledem na doposud nízkou míru pozornosti, která byla tomuto tématu věnována. Práce se skládá za čtyř kapitol, které se liší mírou abstrakce. Vnitřní systém práce je vystavěn tak, aby míra abstraktnosti s přibývajícími informacemi klesala. V první kapitole jsou vysvětleny nejobecnější pojmy spojené s profesní etikou (morálka, mrav, etika, právo). Objevuje se zde také pokus o nalezení vztahů mezi těmito pojmy. Kapitola druhá je věnována tématu profese a profesní etiky. Text se zaměřuje na poměr etiky a profesní etiky a stejně tak na poměr profese a zaměstnání. V neposlední řadě jsou zde uvedeny dva z příkladů "nesoudcovských" profesních etik. Ve třetí kapitole je popsán právní základ regulace chování soudců v České republice a dále jsou zde popsány pokusy o regulaci neprávní. Prostor poslední kapitoly je věnován rozboru dvou konkrétních případů týkajících se profesní etiky soudce. Dochází tak k aplikaci teoretických poznatků z předcházejících kapitol v praxi.

Fetiš nejstaršího zvuku. Věda, politika a fascinace počátky nahrávání zvuku
Kratochvíl, Matěj
Vynález fonografu na konci 19. století zahájil posedlost zvukovým záznamem jako historickým dokumentem. Tím se stal důležitou součástí lidské potřeby vytvářet příběhy z archivních materiálů a dívat se na ně jako na součásti objektivní pravdy, přímé spojení s budoucností. S rostoucí dostupností historických zvukových dokumentů stoupá nutnost kritického pohledu na tyto prameny a na jejich využití coby stopy vedoucí k počátkům konkrétní kapitoly v hudební historii. Tato studie ukazuje, v jakých ohledech lze fenomén zvukového záznamu chápat jako počátek čehosi nového a v jakých případech může být tento dojem zavádějící. Ať již neúmyslně, či pod vlivem politických nebo jiných motivů mohou nahrávky prezentovat hudbu v proměněné, často zkreslené podobě. Autor se snaží – se zvláštním zřetelem k tradiční hudbě – formulovat některé obecné myšlenky, jež bychom měli mít na paměti při práci s historickými nahrávkami, abychom nepropadli přílišné fascinaci „historií hovořící přímo k nám.“

Válkou k objevům. Denonova cesta za uměním
Hrbata, Zdeněk
Analýza knihy Voyage dans la Basse et la Haute Égypte Vivanta Denona, člena Napoleonovy vojenské expedice do Egypta, a jejích různých diskurzivních rovin, které tvoří a) kronika vojenské kampaně a zároveň deníkový cestopis, b) objevování a dokumentarizace egyptských památek, c) ohlasy preromantických estetik (estetika vznešena a přírody, poetika ruin).

Mluvená čeština 16. a 17. století v korespondenci a rodinných pamětech
UBLOVÁ, Veronika
Anotace MLUVENÁ ČEŠTINA 16. A 17. STOLETÍ V KORESPONDENCI A RODINNÝCH PAMĚTECH Tématem diplomové práce je jazyková analýza hláskoslovné a tvaroslovné roviny textů ze 16. století v dobové korespondenci a textů ze 2. poloviny 17. století v rodinných pamětech. Nejprve podáváme informace o období humanismu a baroka. V další kapitole věnujeme pozornost stavu češtiny na rozhraní humanismu a baroka a uvádíme popis vybraných gramatik. Následně se blíže podíváme na paměti, deníky a osobní korespondenci jako druh osobního pramene. Potom už se konkrétně věnujeme výše uvedeným pamětem a osobní korespondenci. V této kapitole se zabýváme životem autorů a obsahem uvedených rodinných pamětí a korespondence. Poslední kapitola je věnována jazykové analýze roviny hláskoslovné a tvaroslovné. Syntaktická a pravopisná stránka zkoumána nebyla. Pracovali jsme s vydanými edicemi - Karel Častovec Myška ze Žlunic od Petra Mareše a Alžběta Lidmila z Lisova - Rodinné paměti od Jany Ratajové. Cílem jazykové analýzy v této práci je posouzení pronikání dobových hláskových změn do mluveného jazyka a jejich reflexe v textech s charakterem prostě sdělovacím, dále pak konfrontace textů ze 16. a 17. století.

Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearning. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o využití superlearningu ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola se skládá ze tří částí - první patří fázím skupinové superlearningové výuky, druhá superlearningu jakožto způsobu samostudia a třetí pak metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je superlearning ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání

Poutě do Jeruzaléma ve Starém zákoně
Pauli, Michal ; Hřebík, Josef (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
1 POUTĚ DO JERUZALÉMA VE STARÉM ZÁKONĚ Michal Pauli RESUMÉ Cílem této diplomové práce je ukázat, jak dalece souvisí problematika starozákonních poutí - coby specifického náboženského fenoménu - s identitou, dějinným utvářením a eschatologickým zacílením vyvoleného národa Izraele na Hospodina, jeho Boha. Izrael přitom svou zkušeností následování Věčného reprezentuje všelidskou touhu dojít plnosti věčného života v nikdy nekončícím štěstí. Celá práce je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zabývá základními kontextuálními východisky dané problematiky: jednak antropologií lidského pohybu, spočívající v interpersonálním vztahování se vůči druhému prostřednictvím poznání a svobodného aktu vůle; dále dějinností věřící komunity, která se realizuje v"pouti" za věčným Bohem; životní příběhem "otce" všech Božích poutníků Abrahama a nakonec mýtem o všelidském směřování ke společnému cíli, který se naplní až v dokonalé blaženosti všech. V druhé kapitole se přechází k legislativním normám a předpisům ohledně poutí, jak jsou kodifikovány v Pentateuchu. Zvláštní pohled je přitom věnován konstitutivnímu charakteru slavení poutních svátků, které pomáhají utvářet identitu Božího lidu v různosti prostředí, dob a okolností na jeho dějinné pouti. Tři různé legislativní sbírky, v Pentateuchu obsažené, alespoň částečně...

Řízení architektonických soutěží v Rakousku a ČR s přihlédnutím k významu kritérií udržitelnosti staveb
Doušová, Aleška ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Diplomová práce analyzuje problematiku řízení architektonických soutěží v České republice a v Rakousku. První část je věnována účastníkům řízení a způsobům zadávání veřejných zakázek v oblasti architektury v České republice s rozborem kritických částí řízení. Plynule navazuje kapitola věnující se legislativní stránce rakouského řízení architektonických soutěží. Teoretická část je uzavřena deskripcí současné situace na poli udržitelnosti staveb a jejího zohlednění v řízení architektonických soutěží jak v České republice, tak v Rakousku. Poslední kapitoly demonstrují postupy dvou domovů důchodců při vypisování a řízení svých architektonických soutěží, postupy jsou mezi sebou následně komparovány. V rámci komparace je poukázáno na implementaci kritérií udržitelnosti. Cílem a zároveň metodickou výzkumnou otázkou práce je seznámení se s řízením soutěží v oblasti architektury v České republice a v Rakousku, jejich vzájemné porovnání a zjištění jak je v řízení soutěží zohledněna udržitelnost staveb. Vypracování práce proběhlo za pomoci analýzy dostupných materiálů, deskripce situace a komparace.