Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,037 záznamů.  začátekpředchozí28028 - 28037  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Redakční systém a jeho použití
Sládek, Jakub ; Kastl, Jan (vedoucí práce) ; Pták, Dalibor (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje redakčním systémů se zaměřením na opensourcový systém Drupal, který je určený pro publikování na internetu. Nabízí čtenáři vhled do problematiky redakčních systémů, vysvětluje kritéria jejich členění, poskytuje návod při výběru vhodného redakčního systému. Čtenáři je představen redakční systém Drupal nejnovější verze 6, který je kriticky zhodnocen. Pro účely práce byla vytvořena internetová stránka spolu s popisem její tvorby, takže se čtenář může naučit práci se systémem, což při nedostatku literatury může být přínosné. Na závěr je vytvořen nový modul, spolu s vysvětlením jeho tvorby.

Optimalizační model využitelný při plánování dětských táborů
Hlavenka, Vojtěch ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování modelu, schopného v krátkém časovém úseku rozdělit účastníky velkých dětských táborů do oddílů, podle zadaných omezení. V první části je nabídnut popis zkoumané agentury a všech důležitých podmínek, které budou v modelu vystupovat. Druhá část je věnována teoretickému popisu, zejména jsou zmíněny základy matematického programování a práce v excelu a VBA. Poznatky jsou vybrány tak, aby popisovaly v práci skutečně využívané postupy a metody. Následující třetí část zobrazuje finální podobu modelu tak, aby znalý čtenář nemusel procházet celý postup práce, popsaný ve čtvrté části. Zde probíhá postupné testování modelu, především za pomoci doplňku MS Excel, řešitele. Všechny nalezené problémy jsou řešeny ihned, tak, aby v páté části mohlo být implementováno prostředí aplikace, která koncovému uživateli umožňuje spuštění modelu bez výrazné znalosti problematiky. Aplikace využívá širokých možností práce ve VBA. Šestá část krátce nastiňuje možné zapojení add-inů, jiných než je kapacitně omezený řešitel. V závěru práce jsou shrnuty všechny předešlé části a je nabídnuto řešení, kterým se ubírat při reálném zapojení aplikace do procesu táborů.

Hotelový management
Zemanová, Veronika ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Oberhel, Martin (oponent)
Cílem této práce je zjistit společné a rozdílné znaky mezi způsobem řízení vybraných hotelů a dále porovnat způsoby jejich řízení s převládající teorií o řízení těchto provozů. Součástí práce je analýza řízení tří hotelových provozů a jejich vzájemná komparace. Nejprve budou zjištěny informace o konkrétním způsobu řízení v každém vybraném hotelu, které budou poté aplikovány na teoretické poznatky. Výsledkem tohoto porovnání bude informace, zda způsob řízení v jednotlivých zařízeních odpovídá teoretickým znalostem a jestli se naopak dají tyto znalosti ve skutečnosti využít. Dalším krokem je porovnání jednotlivých hotelů mezi sebou a na základě výsledků, které vzejdou z této analýzy, bude navržen námět na zlepšení řízení jednotlivých hotelů.

"Moravská" skrytá církev
Nedorostek, Miroslav ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Moree, Pieter (oponent) ; Cuhra, Jaroslav (oponent)
Cílem předkládaného textu je popis příčin vzniku, fungování a zejména aktivit, "moravské" skryté církve. Pro tyto účely bylo shromážděno 16 polostrukturovaných rozhovorů metodou oral history, které byly analyzovány prostřednictvím metody Zakotvené teorie. Jako základní faktory ovlivňující aktivity "moravské" skryté církve se při analýze ukázaly: míra otevřenosti aktivit a míra vlastní iniciativy jednotlivých aktérů. Práci tvoří pět kapitol. V úvodu je přiblížen stav bádání, popsány zdroje, ze kterých bylo čerpáno, dále je představena metodologie a vymezení pojmů vycházejících z metodologie. Druhá kapitola přináší základní pojmové ukotvení práce. Třetí kontextová kapitola popisuje proměny a trendy uvnitř katolické církve ve dvacátém století a chronologicky přibližuje také situaci katolické církve v komunistickém Československu. Čtvrtá kapitola se zabývá nejprve obecně fenoménem skryté církve v Českých zemích a poté přibližuje historii, specifika a charakteristiky "moravské" větve, včetně integračního procesu. Poté následuje analýza skrytých církevních aktivit "moravské" větvě a její teoretický model. V závěru jsou shrnuty poznatky vyplývající z analýzy a jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kurikulum odborné němčiny na vysoké škole ekonomického zaměření -- teorie a praxe
Jeřábková, Petra ; Hlavičková, Vlasta (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Houska, Leoš (oponent)
Znalosti cizích jazyků byly vždy nedílnou součástí vzdělání a součástí duševního bohatství každého člověka. V současné době se však stávají i jednou z podmínek pro uplatnění a úspěch absolventů vysokých škol na trhu práce, jehož předpokladem je správně sestavené kurikulum cizího odborného jazyka jak v jeho části kultivační, tak v části kvalifikační. Cílem této disertační práce je na jedné straně prozkoumání signifikantních rysů naší současnosti, které mají vliv zejména na kultivační složku kurikula, a na druhé straně prozkoumání požadavků praxe, jež determinují jeho složku kvalifikační. Ze syntézy závěrů obou částí formulujeme doporučení pro sestavování kurikula odborného cizího jazyka pro vysoké školy ekonomického zaměření na konkrétním případu kurikula odborné němčiny na Vysoké škole ekonomické v Praze. V teoretické části práce definujeme pojem kurikulum a zabýváme se kurikulem z hlediska synchronního i diachronního. Hermeneutickým přístupem zkoumáme jeho společenské determinanty. Dále se zabýváme současnými problémy speciálních didaktik, které se dotýkají řešeného problému: didaktiky terciárního vzdělávání, didaktiky cizích jazyků, didaktiky německého jazyka a didaktiky odborné němčiny. V závěru teoretické části věnujeme prostor jazykové politice v českém a evropském kontextu a shrnujeme dosavadní stav řešení našeho výzkumného problému. Ve výzkumné části se zabýváme kvalifikační částí kurikula prostřednictvím empirického výzkumu absolventů VŠE zaměřeného na analýzu současných nároků trhu práce na znalost německého jazyka a srovnáním těchto požadavků se současným kurikulem NJ na VŠE. Ve výzkumu je ověřeno, zda je úroveň znalostí absolventů pro praxi dostatečná a přináší-li jim konkurenční výhodu na trhu práce, jaké činnosti v NJ vykonávají, jak reflektují své studium NJ na VŠE a jaké jsou jejich návrhy vůči kurikulu, které by lépe respektovalo jejich vzdělávací potřeby. Závěry výzkumu jsou porovnány se současným kurikulem, jak je zachyceno v profilu absolventa v sylabech jednotlivých předmětů a v učebnicích, které jsou ve výuce v současné době používány. Z obou kroků usuzujeme na oprávněnost a charakter změn kurikula. Na výzkumnou část navazují konkrétní návrhy na inovaci kurikula, přičemž zohledňujeme poznatky části teoretické i výzkumné.

Proces rámcování mediálních obsahů na příkladu tématu domácího násilí
Homolková, Dana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Závěr Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem je rámcováno domácí násilí v českých tištěných médiích. Analýza vycházela z poznatků Roberta Entmana, který rámcování popisuje jako selekci a zdůrazňování určitých atributů v mediálních obsazích (Entman, 1993). Práce přinesla teoretický úvod konceptu rámcování, jenže se stal součástí mediálních studií přibližně v posledních dvaceti letech, a který se v současné době zabývá všemi fázemi vzniku a interpretace mediálních textů. Teoretický přístup a zároveň výzkumná metoda prochází procesem ustanovení jednotného přístupu i metodologie a přináší nový pohled na analýzu mediálních sdělení. Pro aplikaci metody rámcování tedy bylo zvoleno téma domácí násilí v souvislosti s ustanovením nového zákona na ochranu týraných jedinců, který nabyl platnost 1. ledna 2007. K analýze bylo vybráno pět týdeníků (Blesk pro ženy, Instinkt, Květy, Reflex, Respekt) a určeno sledované období jednoho kalendářního roku od 1. ledna 2007 do 1. ledna 2008. V praktické části byla provedena kvalitativní analýza, při níž byly určeny rámce a výzkumné hypotézy pro bližší interpretaci rámcování zvoleného tématu. V následné kvantitativní analýzy byly zjišťovány způsoby rámcování článků jednotlivými tituly a případné rozdíly v přístupu k dané problematice z hlediska převládajících stereotypů spojených...

Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy
ŠIMEK, Matouš
Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi.

Sdílení znalostí ve společnosti
Bouzková, Jana ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tučková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem sdílení znalostí, který se praktikuje ve společnostech pomocí managementu znalostí. Je to poměrně nový obor a v plném rozsahu jej používá pár moderních společností. Pro práci byla vybrána společnost Business Media CZ s. r. o., ve které byla provedena analýza motivátorů působící na sdílení znalostí. Je to sice malá společnost, ale s managementem znalostí už pár let pracuje a má určitě, co zlepšovat. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zpracována formou literární rešerše a praktická část obsahuje vlastní zpracování. V první části byl popsán význam, cíle a základní pojmy managementu znalostí, jaké je vhodné prostředí pro sdílení znalostí a motivaci zaměstnanců ke sdílení znalostí a lepšímu výkonu. V druhé části (vlastní zpracování) bylo použito dotazníkové šetření, na základě kterého byl sestaven návrh na zlepšení sdílení znalostí v dané organizaci.

Tvorba podnikatelského záměru rozvoje rodinného podnikání
Sedmerová, Romana ; Moulis, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá především vybraným konkrétním rodinným podnikáním a jeho plánovaným rozšířením. Předložená diplomová práce, tedy především její literární rešerše, definuje podnikání, rodinné podnikání, zákazníky a podnikatelský plán. Cílem práce je zpracování podnikatelského projektu rozšíření internetového prodeje o kamennou prodejnu ve městě Chomutov. Podnikatelský záměr bude sloužit jako nástroj pro rozhodování podnikatele o realizaci podnikatelského záměru. Součástí podnikatelského záměru je vypracování analýzy současných zákazníků, zpracování marketingového plánu a analýzy trhu ve městě Chomutov. Analytická část dále zahrnuje STEP analýzu, SWOT analýzu a finanční plán projektu. Závěr práce shrnuje poznatky získané dílčími analýzami a zároveň zahrnuje doporučení pro konkrétní podnikání.

Subjektivní vnímání zátěže s převahou koncentrické a excentrické kontrakce
Opálková, Michaela ; Radvanský, Jiří (vedoucí práce) ; Doubková, Lucie (oponent)
Práce se věnuje struktuře a funkci kosterního svalu. Popisuje podobu sarkomery a současné teorie kontrakce. Kromě tradiční teorie klouzajících sarkomer je zahrnut i nový pohled tzv. rotační teorie založené na pohybu vzájemně funkčně propojených šroubovic. Jsou shrnuty současné poznatky o reakci svalu na změnu délky při různém stupni aktivace. Kapitola Řízení pohybu není vyčerpávající, jejím úkolem je spíše podat přehled o rozdílnosti řízení v závislosti na druhu prováděné kontrakce. Další části shrnují integraci excentrické kontrakce do lidského pohybu, okamžité reakce i adaptační procesy. Poslední kapitola teoretické části pojednává o subjektivním vnímání zátěže, opět především zátěže s převahou excentrické kontrakce v porovnání se zátěží s převahou koncentrické kontrakce. Praktická část práce obsahuje výsledky měření HRpeak při doběhnutí, HRav a subjektivního hodnocení fyzického a psychického rozpoložení před a po zátěži s převahou koncentrické kontrakce (běh do kopce) a zátěži s převahou excentrické kontrakce (běh z kopce), kterou podstoupilo 12 gymnaziálních studentek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)