Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza demografického vývoje obce Hrušovany u Brna
Ondráčková, Kateřina ; Táborská, Hana (oponent) ; Novotná, Veronika (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou demografického vývoje obce Hrušovany u Brna v období 1990 - 2010. K analýze časových řad je využito jejich elementárních charakteristik. Pro zjištění prognózy vývoje dalších let je využita regresní funkce. Podrobněji je zaměřena na analýzu a prognózu zaplněnosti mateřské školky v Hrušovanech u Brna.
Generování pseudonáhodných čísel
Štulír, Vojtěch ; Hrubý, Martin (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o generování pseudonáhodných čísel pro použití v počítačové technice. Nastiňuje možnosti a způsoby generování posloupností čísel, popisuje různé druhy generátorů a jejich princip činnosti. Dále pak pojednává o transformaci rovnoměrného rozložení generovaných posloupností na rozložení jiná. Jedna z částí se zabývá testováním a určováním kvality výsledné posloupnosti čísel. Poslední část práce ukazuje vlastní implementaci některých popsaných částí v textu.
Analýza povědomí o realitních kancelářích na našem trhu
Peťa, Tomáš ; Gavlas, Ondřej (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast realitních kanceláří. Zabývá se analýzou povědomí o realitních kancelářích s přímým zacílením na realitní společnost Gaute a.s. Zjišťuje aktuální situaci na trhu s realitami a spokojenost respondentů s nabízenými službami. V teoretické části se čtenář seznámí s nejdůležitějšími pojmy týkající se daného tématu. Následuje analýza, která je složena z představení společnosti Gaute a.s., sestavení dotazníku a jeho vyhodnocení. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena doporučení, která poslouží ke zlepšení povědomí o realitní kanceláři.
Využití prostředků umělé inteligence na kapitálových trzích
Hrach, Vlastimil ; Budík, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje využití umělé inteligence pro predikci na akciových trzích. Predikce staví netradičně na pravděpodobnostním modelu Bayesova vzorce a na něm založeném naivním Bayesově klasifikátoru. V praktické části je proto navržen algoritmus, který pro odhad budoucího vývoje akcie používá rozpoznané vztahy mezi identifikátory technické analýzy. Konkrétně se jedná o exponenciální klouzavé průměry za 20 a 50 dní. Na základě klasifikace vztahů mezi identifikátory je výstupem programu grafický odhad budoucího vývoje akcie.
Analýza a návrh optimalizace informačních, produkčních a řídících systémů ve vybrané organizaci
Baláž, Martin ; Malinová, Ludmila (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zefektivnění fungování systémů v malém podniku zaměřeném na gastronomii. Hlavní cílem práce je analýza a následný návrh optimalizace a doporučení k informačnímu, produkčnímu a řídicímu systému v konkrétní organizaci. První částí práce je nutný teoretický základ související s tématem, dále je popis metodiky zpracování práce. Třetí část, praktická, obsahuje obecnou charakteristiku podniku, analýzu současného stavu a dotazníkový výzkum. V poslední části práce je návrh optimalizace a doporučení k potřebným částem vyplývajícím z analýzy a průzkumu. Výsledkem práce je analýza podniku v oblasti objednávkového systému a jejím hlavním přínosem jsou změny provedené v restauraci na základě uvedených doporučení.
Postoje mládeže Příbramska k barokní architektuře (Svatá Hora)
ŠUCHMANOVÁ, Karolína
Cílem této bakalářské práce je zjištění, jaké mají žáci základních škol povědomí o barokní architektuře a také o poutním místě Svatá Hora. V teoretické části proběhla literární komparace dostupných pramenů, vztahujících se k danému tématu a rozboru konkrétních celků barokní architektury na Svaté Hoře u Příbrami, což posloužilo jako podklad pro výzkumnou část. V této části jsem zpracovala dotazníkové šetření toho, jaké znalosti a vědomosti mají žáci šestých a devátých tříd základních škol o barokní architektuře a Svaté Hoře.
Vyšetření celiakie v souvislosti s osteoporózou
SLADKÁ, Romana
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala vyšetřením celiakie v souvislosti s osteoporózou. Cílem této práce bylo stanovení hladiny protilátek v séru proti tkáňové transglutamináze ve třídě IgA a IgG u pacientů s prokázanou osteoporózou. Na základě výsledků dané studie vyhodnotit možné souvislosti osteoporózy a celiakie. Dále porovnání výsledků s literárními údaji. V první části práce jsem se zaměřila na stávající poznatky o chorobách celiakie a osteoporózy. U celiakie jsem nastínila historii choroby, charakteristiku onemocnění. Také jsem se zaměřila na diagnostiku celiakie pomocí laboratorních sérologických testů ELISA. A na závěr jsem se zmínila o léčbě bezlepkovou dietou. U osteoporózy jsem popsala její historii, příznaky, formy, rizika a komplikace, které osteoporóza přináší. Metodickou část mé práce jsem prováděla v biochemicko-hematologické laboratoři Stafila, s. r. o. se sídlem v Českých Budějovicích, kde jsem zaměstnána. Měření jsem prováděla na úseku mikrobiologie, kde se také provádí imunologická vyšetření. Prováděla jsem screening celiakie ze séra a to stanovení protilátek proti tkáňové transglutamináze ve třídě IgA a IgG metodou ELISA sandwich. Měření jsem prováděla u 58 sér pacientů s diagnózou osteoporózy. Séra jsem získávala za pomoci mé vedoucí práce MUDr. Marie Ládové, která vede osteologickou ambulanci v Českých Budějovicích. Sérologické markery celiakie jsem stanovovala enzymoimuno analýzou na automatickém analyzátoru Nexgen Four od firmy Test-Line. V této části popisuji analyzátor Nexgen Four, jeho specifikaci, vlastní kontroly přístroje, kalibrace a kontroly stanovení. Dále popisuji princip metody ELISA sandwich. Jde o nekompetetivní enzymoimunoanalýzu. Na závěr této části jsem popsala metodický postup práce, přípravu pracovních roztoků a kontrol. Přípravu a ředění vzorků k analýze a pracovní postup pro vyhodnocení semikvantitativní indexem pozitivity a kvantitativní U/ml. Dále jsem pokračovala vlastním měřením. U všech kroků, které jsem během měření provedla jsem postupovala dle standardních operačních postupů laboratoře Stafila, s. r. o.. Výsledky mého měření jsem zpracovala ve třetí části této práce. Naměřené výsledky jsem zanesla do tabulky: kvantitativní vyjádření hladiny protilátek proti tTg IgA a IgG (U/ml) v sérech pacientů s prokázanou osteoporózou. Dále jsem vypracovala graf: procentuální vyjádření výsledků stanovení hladiny protilátek proti tTg IgA a IgG v séru u pacientů s prokázanou osteoporózou. Do výsledků jsem dále zařadila kalibrační grafy pro metody tkáňové transglutaminázy IgA a IgG a tabulky naměřených hodnot kontrol pro tyto metody. Z 58 zkoumaných vzorků osteoporotických pacientů byly 3 vzorky pozitivní, tedy měly hodnotu hladiny protilátek tTg IgA a IgG vyšší jak 22 U/ml. 1 vzorek měl hraniční hodnoty, to znamená, že měl protilátky proti tTg IgA a IgG v rozmezí 18 až 22 U/ml. Pozitivní výsledky jsem naměřila u pacientů narozených v roce 1976 a 1978. Hraniční výsledek měl pacient narozen v roce 1962. V grafu č. 1 jsem naměřené hodnoty protilátek proti tkáňové transglutamináze ve třídě IgA a IgG vyjádřila procentuálně. Z 58 měřených vzorků byly 3 vzorky pozitivní, což představuje 5% a 1 vzorek hraniční, což představuje 2%. Ve své analýze jsem vycházela z dostupnosti zkoumaného materiálu a možností naší laboratoře. Celiakie je onemocnění, kterému se v dřívější době nevěnovalo příliš pozornosti. Hypotéza o souvislosti osteoporózy s celiakií se potvrdila.
Internetová reklama jako nástroj marketingu
Šolín, Petr ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o internetové reklamě jako nástroji marketingu. Cílem této práce je správné pochopení pojmu internetová reklama a také souhrn nepsaných pravidel a doporučení internetové reklamy pro firmy. Teoretická část se zabývá marketingovým mixem jako důležitým prvkem marketingu, pokračuje vysvětlováním pojmu internetová reklama a jejích třech nedílných části. Mezi tyto části řadíme Search marketing, Textovou reklamu, Plošnou reklamu. Každé z těchto části je věnována samostatná kapitola vysvětlující podstatu daného pojmu. V závěru teoretické části jsou zmíněny modely pro platbu za reklamu a také nástroje pro měřitelnost internetové reklamy. Praktická část je rozdělena na dva díly. První obsahuje výběr firmy, na které je testován nástroj Google Analytics. Výsledky měření jsou zobrazeny na příkladech a náležitě interpretovány. Druhý díl obsahuje vyhodnocený marketingový průzkum. Výsledky jsou použity spolu s daty z měření pro vyhodnocení hypotéz. Následně jsou sepsána zmiňovaná pravidla a doporučení.
Výuka a výchova v horolezectví
KOŘÍNEK, David
Předkládaná práce se věnuje výuce a výchově v horolezectví. Teoretická část práce nejprve představuje horolezectví jako celek, uvádí jeho historii a rozdělení. Následuje seznámení s výchovou, horolezeckými pravidly, etikou a ochranou přírody. Poté následují informace ze současného stavu horolezectví doplněné o teoretický, praktický a metodický popis horolezecké výuky. Praktická část je zaměřena na získání konkrétních údajů o výuce a výchově v oddílech Českého horolezeckého svazu a ověření pravdivosti výzkumných hypotéz stanovených na základě teoretické části práce. Celkově si práce klade za cíl představit proces výuky a výchovy v horolezectví a podat o tom aktuální informace, podpořené výzkumnou činností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.