Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Portrét a identita ve výtvarné výchově
Tomková, Zuzana ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
NÁZEV: Portrét a identita ve výtvarné výchově AUTOR: Zuzana Tomková, BcA. KATEDRA (ÚSTAV): Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je na základě poznatků z teoretické části vytvořit fungující didaktický projekt aplikovatelný do různých typů škol. Práce analyzuje vývoj portrétu v dějinách umění, především ve fotografii. Dále se zabývá identitou žáka a různými přístupy k ní. Hlavním předmětem zájmu je didaktický projekt "Jak se vidím já, jak mě vidí ostatní" ukotvený v kutikulárních dokumentech doplněn o jeho analýzu. Součástí práce je výtvarná část popisující autorskou knihu "My učitelky", věnující se nalezení identity autorky skrze její spolužačky. V příloze práce jsou obsaženy reprodukce autorské knihy, kopie výtvarných prací žáků, tabulka se zanesenými daty analyzující tyto práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Portrét; Autoportrét; Identita; Zuzana Tomková; Fotografie; koláž; základní vzdělávání; Jak se vidím já, jak mě vidí ostatní; koláž; My učitelky; 2018
Koláž a její vývojové peripetie s přesahy k netradičním výrazovým prostředkům a výtvarným technikám
Marxová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je vývoj a proměna koláže s přesahy k netradičním výrazovým prostředkům a výtvarným technikám. Teoretická část práce se zabývá proměnou koláže a jejími peripetiemi. Předkládá úvahy o tom, co vše můžeme považovat za koláž. Představuje jí nejen z hlediska technik s koláží těsně souvisejících (př. asambláž, dekoláž), ale především z hlediska jednotlivých principů, které umožňují uchopit koláž jako koncept a pozorovat jí v různých oborech. Problematika koláže, uvedená v teoretické části, je transformována do tematické řady, která je představena ve formě didaktických struktur, jež byly realizovány ve školní praxi a reflektovány vyučujícím. Výtvarná část zachycuje autorský projekt využívající jeden z představených principů koláže - spojení jednotlivých komponentů ve výsledný celek. Projekt se mimo jiné zabývá otázkou, zda je možné vystavět identitu místa pomocí vizuálních záznamů rozdílných participantů na jednotlivé stránky knihy. Klíčová slova: koláž, asambláž, dekoláž, montáž, muchláž, stratifie, kumulace, výtvarný objekt, instalace, koncept, body art, digitální koláž, net art, výtvarná výchova
Charakteristické rysy ve výtvarné produkci jedinců s tinnitem
MAŽÁROVÁ, Silvia
ABSTRAKT Název: Charakteristické rysy ve výtvarné produkci jedinců s tinnitem Cíle: Cílem teoretické části práce je shromáždění informací o problematice psychosomatických potíží a nemocí, jejich definice, etiologie a patogeneze, možné terapeutické ovlivnění, dále se zaměřením na problematiku tinnitu a teoretické poznatky o využití arteterapie v léčbě psychosomatických poruch. Praktická část si klade za cíl vytvoření hypotéz a vypracování metodiky, pomocí které se dané hypotézy potvrdí nebo vyvrátí. Metody: Kazuistického šetření se zúčastnili tři klienti. Klienti postupně vypracovali několik tematických akvarelů, koláží a kvinterno colour testů (testů preference barev). Mimo samotné tvorby (nonverbální, nebo expresivní část terapie) se pomocí pohovoru sbírala anamnestická data, a také proběhla analýza a interpretace děl (verbální část terapie). Výsledky: Ve výtvarné tvorbě jedinců s tinnitem se objevují určité znaky (použitá barevnost, kompozice, výstavba prostoru, zobrazení objektů, ), které jsou pro ně charakteristické. Tyto nalezené společné znaky odkazují na psychosomatickou etiologii potíží, v našem případě tinnitu.
Tvorba a interpretace koláží matek na mateřské a rodičovské dovolené
DOSTÁLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá prožíváním mateřství žen na mateřské a rodičovské dovolené. Teoretická část pojednává o mateřství v životě ženy, jeho různých aspektech a souvislostech. Praktická část se věnuje interpretaci tematických koláží zpracovaných matkami na mateřské a rodičovské dovolené. Cílem práce je porovnání prožívání mateřství prostřednictvím tematických koláží a jejich verbálního sdělení autorek.
Dream in Czech art of the first half of the 20th century and the dream theme in art education
Kurucová, Nina ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá snom ako inšpiračným zdrojom umelcov a špecifickým stavom mysle. V teoretickej časti sa práca venuje snom z psychologického hľadiska, jeho výskumom, ale i jeho vplyvom na umenie v prvej polovici 20. storočia. Práca popisuje začiatok nového umeleckého smeru surrealizmu vo francúzskom a českom prostredí, ako aj vznik nových výtvarných techník. Práca ďalej mapuje snové zápisy Jindřicha Štyrského a ich kreslené záznamy ako jeden z hlavných zdrojov autorovej imaginácie. Didaktickú časť tvorí prieskum sna zameraný konkrétne na sny žiakov v šiestom ročníku ZŠ a didaktický projekt, ktorý tvoria 4 výtvarné úlohy. Každá úloha tematicky nadväzuje na jednotlivé časti teoretickej kapitoly. Praktická časť je prirodzeným vyústením myšlienok témy sen a tvorí dva objekty vytvorené na základe inšpirácie zo sna. KĽUČOVÉ SLOVÁ Sen, snový denník, surrealizmus, frotáž, koláž, Jindřich Štyrský
Role populární kultury v umění ve Velké Británii a Československu v 50. a 60. letech 20. století
Vrkotová, Lucie ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce komparuje role pop-artu a populární kultury v umění ve Velké Británii a Československu v 50. a 60. letech 20. století. V práci si budeme všímat vztahu populární kultury a umění v obou zemích na pozadí odlišných dobových společensko-politických kontextů. Na počátku práce vymezíme pojmy populární kultura, populární umění, pokusíme se obecně definovat i samotný pojem umění. V práci neopomeneme charakterizovat základní znaky britského a amerického pop-artu. Z britské a československé scény daného období vybereme typické představitele pop-artu (jednotlivce nebo skupiny) a na těchto konkrétních příkladech budeme sledovat jak shodné znaky, tak odlišnosti v jejich tvorbě, podmíněné specifikou kulturního i společenského nastavení obou společností. V práci si zároveň budeme všímat i výtvarných technik, případně technologií využívaných v pop-artu, alespoň rámcově i vazeb na soudobou populární hudbu, architekturu a literaturu.
Písmo a obraz v českom a slovenskom umení 50. a 60. rokov 20. storočia
Hachlincová, Lenka ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
(slovensky) Dizertačná práca sa zaoberá transformáciou vzťahu písma a obrazu v českom a slovenskom umení päťdesiatych a šesťdesiatych rokov 20. storočia, ktorý interpretuje z pohľadu kultúrno-spoločenských udalostí už nie ako dejiny umenia, ale ako dejiny zobrazovania skutočnosti. Cieľom práce je tak vytvoriť komplexnejší pohľad na rôznorodé polohy integrácie písma a obrazu v domácom prostredí, a preto k fenoménu písma a obrazu pristupuje zo špecifického interpretačného hľadiska, ktoré zakladá na troch líniách. Zmapovanie fenoménu písma a obrazu v dobovom československom kontexte, ktoré predchádzalo štrukturovaniu práce, bolo podkladom pre prvú interpretačnú líniu. Tá zakladá jadro práce na štyroch spoločenských "aktivátoroch", ktoré vo vedomí umelca aktivovali potrebu inkarnácie písma a obrazu. Tým, že je predmetom práce písmo ako materiálny prejav jazyka, sleduje druhá interpretačná línia práce zámernú modifikáciu jazykovej štruktúry označujúceho a označovaného, ku ktorej vo vizuálnom obraze dochádza. Tretia interpretačná línia vsádza prvé dve do širšieho esteticko-filozofického kontextu, vďaka ktorému je možné identifikovať zložitejšie jazykové štruktúry vstupujúce do umeleckého diela. Prostredníctvom poslednej línie tak vchádzajú do práce semiologické a semiotické teórie významných...
Věra Janoušková - "Sešívám smalty jako ty výjevy z hadrů" (textilní koláže a smalty)
Čejková, Markéta ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou látkové koláže a smaltované sochy české sochařky Věry Janouškové, vytvořené od konce 40. let 20. století do prvních let 21. století a jejich vzájemnou logickou vazbou. První kapitola se věnuje životopisným údajům a vzpomínkám Věry Janouškové, a sice se zaměřením na události důležité zejména pro tvorbu látkových koláží a smaltů. Druhá kapitola pojednává o látkových kolážích, začíná inspirací u francouzského malíře Rogera Bissièra, pokračuje výčtem a detailním popisem tří nejznámějších látkových koláží, uvádí i nepublikovanou drobnější látkovou koláž z ateliéru Věry Janouškové a rozebírá odbornou terminologii v oblasti látkových koláží a tapisérií. Třetí kapitola, která je zároveň kapitolou nejobsáhlejší, se věnuje smaltovaným plastikám, a sice jejich rozčlenění do skupin dle doby vzniku a témat, o nichž pojednávají. Jednotlivé časové úseky jsou uvedeny stručnými historickými informacemi o době vzniku těchto plastik. Vybrané plastiky jsou podrobně popsány. Této detailní analýze předchází teoretická část, v níž je tvorba smaltovaných plastik Věry Janouškové uvedena do souvislosti s vývojem umělecké scény v Evropě a USA, ale také v domácím prostředí. Umělcům, kteří se svou tvorbou Věře Janouškové v různých aspektech přibližují, je věnován větší prostor - jedná se ze...
Fotografie jako hra s (nejen) grafickým prvkem
Primová, Adéla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
PRIMOVÁ, A. Fotografie jako hra s (nejen) grafickým prvkem. [Bakalářská práce] Karlova Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Praha, 2014, 80 s. ANOTACE Předmětem této bakalářské práce je pohled na obraz a fotografii jako celek a pak její cestu k roli grafického prvku. Věnuje se převážně kolážovým technikám, jejichž autority čerpá z českého výtvarného umění od počátku 20. století. V následující části představuje tvorbu současných mladých umělců. Teoretické principy probrané v práci jsou převedeny do výtvarného zadání pro žáky pedagogického lycea a vyšší odborné školy. Stejně tak jsou uplatněny v praktické části bakalářské práce. Klíčová slova: fotografie, grafický prvek, koláž, obraz, svět, výtvarná výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.