Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zjednodušené verze šachů pro výuku hry
Hübsch, Anna ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Zelinka, Mikuláš (oponent)
Šachy jsou i přes svůj věk stále jedna z nejznámějších a nejhranějších des- kových her. V dnešní době je čím dál tím více populární trénink dětí, během kterého se používají zjednodušené verze hry. Cílem práce bylo vytvořit pro- gram pro trénink dětí a porovnat různé metody umělé inteligence. V práci byly porovnány algoritmy Monte Carlo Tree Search, Minimax a Alfa-beta ořezávání. Dále práce obsahuje několik variant ohodnocujících funkcí. Vytvo- řený program nabízí výběr nejpoužívanějších zjednodušených verzí šachu a také Fischerovy šachy. Teoretická část práce obsahuje základní informace o šachu a jejich tréninku, historii počítačového šachu a popis použitých algo- ritmů. Dále porovnává implementované algoritmy a to jak z hlediska úrovně hry tak i z použitelnosti při tréninku. Mezi zajímavé výstupy práce patří pozorování, že v průběhu hry se mění hodnota figurek, a že v koncových po- zicích je klasické šachové ohodnocení slabší než ohodnocení získané evolučním algoritmem. 1
Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru
Staněk, Roman ; Kruliš, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Tomáš (oponent)
Deskové hry byly oblíbenou kratochvílí lidstva již od nepaměti. Během posledních dekád se objevilo mnoho pokusů jak pomocí RGB kamery rozpoznat aktuální stav hry, nebo dokonce sledovat průběh celých zápasů. V této práci k danému účelu používáme senzor Kinect verze 2 od společnosti Microsoft. Jedná se o levný senzor obsahující jak RGB kameru, tak snímáč hloubky obrazu. Cílem práce je analyzovat vlastnosti snímače hloubky při pozorování malých scén a navrhnout způsoby, jakými mohou prostorová data vylepšit výsledky dosavadních postupů používaných k určení pozice herního plánu a fi- gurek. Pro demonstraci jsme vyvinuli program schopný sledovat průběh šachové partie. Dokáže v obrazu určit pozici šachovnice, rozpoznat přítomnost černých a bílých figurek na jednotlivých polích, validovat tahy hráčů v průběhu hry a pořizovat záznam partie, který může být uložen na disk a znovu nahrán do programu. 1
Dějiny šachu na Jičínsku
Štolc, Martin ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce je kompilací dostupných zdrojů týkajících se historického vývoje šachu v oblasti Jičínska a jeho porovnání s českými zeměmi (v různých historických obdobích). V úvodu jsou vysvětleny šachové pojmy nutné k pochopení určitých pasáží textu. Hlavní část práce chronologicky popisuje historii, která začíná vznikem šachu na českém území a zakládáním prvních sportovních organizací, jakož i regionálních klubů, a končí současným nastavením soutěží a klubovými úspěchy. Na závěr práce jsou uvedeny informace o šachových osobnostech Jičínska a významných simultánních produkcích. Při psaní práce byla použita metoda historického šetření vyhledáním a obsahovou analýzou informačních zdrojů a metoda rozhovoru. KLÍČOVÁ SLOVA sport, šachy, dějiny sportu, kluby šachové, kluby sportovní, šachisté, Jičín, Jičínsko
Šachy a umělá inteligence
Macůrek, Miloslav ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá algoritmy umělé inteligence pro hru šachy a tvorbou programu, který je implementuje. Rešerše obsahuje základy šachové hry a její historii se zaměřením na počítačový šach, klasické metody v šachovém programování a základní shrnutí neuronových sítí s možnostmi jejich aplikace. Vybrané algoritmy jsou implementovány v navrženém šachovém programu „Beast“.
Šachy inspirované kubismem
FARKAŠOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je navrhnout šachové figury s hrací deskou, jejichž tvar bude inspirován kubismem. Teoretická část se zabývá historickým pozadím kubismu, především pak na území Čech a jeho promítnutím do architektury a užitého umění. Dále se práce zaměřuje na vývoj šachů a funkci jednotlivých figur. V praktické části jsou obsaženy postupy při navrhování, výrobní výkresy a technologické postupy výroby šachovnice a figur.
Šachový program pro variantu Holanďany
Staňa, Marek ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje postup při tvorbě šachového programu hrajícího variantu holanďany proti člověku i jiným programům. V úvodu jsou vysvětleny rozdíly v pravidlech oproti klasickým šachům, hlavní část se věnuje umělé inteligenci. Porovnává jednotlivé metody, které se používají pro tvorbu šachových programů, a adaptuje je pro variantu holanďany.
Webová databáze šachových partií
Postupa, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Název práce: Webová databáze šachových partií Autor: Martin Postupa Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek Ph.D., Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem vytváření databáze šachových partií. Účelem této práce je navést uživatele jak zadávat, upravovat, mazat a kopírovat šachové partie. Jak nejlépe přehrávat, vyhledávat a vytvářet zápis partie. Účelem také bylo vhodně tyto údaje ukládat do databáze a interpretovat partie. Zaměřil jsem se i na vypisování seznamu partií a registrovaní uživatelů. Pro řešení velké části úkolů se používá procházení pole šachovnice s figurami, protože většina zadání je spojena s vytvářením partie, tj. je zápis partie a zadávání platného tahu partie. Proto jsem splnil zadání práce. Výsledkem práce je webová aplikace v PHP implementující funkční systém na zadávání šachových partií. Systém obsahuje funkce na základní práci s těmito partiemi s rozumným výpisem partii. Vyskytuje se zde i funkce na ověření, zda zbývající tahy partie jsou v souladu s šachovými pravidly. Přínosem této práce je obohacení světa šachových databází o systém, do kterého přidávají partie sami uživatelé a má potenciál stát se velkou databází partií, protože ji může obohacovat a rozšiřovat tisíce uživatelů. Klíčová slova:...
Webová databáze šachových partií
Postupa, Martin ; Svoboda, Martin (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
1 Název práce: Webová databáze šachových partií Autor: Martin Postupa Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Martin Svoboda, Katedra softwarového inženýrství Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem vytváření databáze šachových partií. Účelem této práce je navést uživatele jak zadávat, upravovat, mazat a kopírovat šachové partie. Jak nejlépe přehrávat, vyhledávat a vytvářet zápis partie. Účelem také bylo vhodně tyto údaje ukládat do databáze a interpretovat partie. Zaměřil jsem se i na vypisování seznamu partií a registrovaní uživatelů. Pro řešení velké části úkolů se používá procházení pole šachovnice s figurami, protože většina zadání je spojena s vytvářením partie, tj. je zápis partie a zadávání platného tahu partie. Proto jsem splnil zadání práce. Práce obsahuje funkční systém na zadávání šachových partií. Systém obsahuje funkce na základní práci s těmito partiemi s rozumným výpisem partii. Vyskytuje se zde i funkce na ověření, zda zbývající tahy partie jsou v souladu s šachovými pravidly. Přínosem této práce je obohacení světa šachových databází o systém, do kterého přidávají partie sami uživatelé a má potenciál stát se velkou databází partií, protože ji může obohacovat a rozšiřovat tisíce uživatelů. Klíčová slova: MySql, PHP, JavaScript, šachy
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.