Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,379 záznamů.  začátekpředchozí27360 - 27369další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.27 vteřin. 

Roční tréninkový cyklus kuželkáře
Parkan, Robin ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Kuželky se v posledních letech stávají více populárním sportem, o čem svědčí nejen rostoucí základny v kuželkářských oddílech, zájem amatérských hráčů a veřejnosti, ale také stále vznikající nové a moderní kuželny. Kuželky mají svoji nezaměnitelnou krásu a půvab, jenž spoustu lidí přitahují a nutí stále znovu a znovu hrát. Závodní kuželky, tak jak je známe dnes, jsou poměrně mladým sportem. A také proto zatím nevzniklo příliš mnoho metodických materiálů a trenérských příruček, které by pomáhali začínajícím kuželkářům v jejich rozvoji. Tato práce by se tedy měla zařadit mezi průkopnické materiály v českých kuželkách a pomoci začínajícím,ale i zkušenějším hráčům a trenérům v jejich rozvoji. Má trenérům, hráčům, ale i široké kuželkářské veřejnosti utvořit představu, jak si má sestavy roční tréninkový plán, kdy a jak začít s tréninkem a na co se v něm zaměřit. Velmi často opomíjenou součástí kuželek je také rozcvičení a následná kompenzační cvičení, která jsou pro jednostranně zaměřené sporty, ke kterým kuželky beze sporu patří, velmi podstatné. Opomíjenou by neměla zůstat ani správná technika hry, následnou korekci chyb a pomůcky, které mohou být nápomocny v práci trenérů. Práce má být tedy po delší době novým pomocným materiálem pro trenéry a hráče kuželek, kteří se chtějí o kuželkářském tréninku...

Středověké nástěnné malby v kostele sv. Klimenta na Levém Hradci
Keprt, Vratislav ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Vratislav Keprt: Středověké nástěnné malby v kostele sv. Klimenta na Levém Hradci (bakalářská práce 2009) Résumé Nástěnné malby v kostele sv. Klimenta na Levém Hradci představují mariánsko- christologický cyklus, který se odvíjí ve dvou přibližně 170cm vysokých pásech na stěnách pětibokého presbytáře. Ikonografický program výzdoby kněžiště je v klenebních polích dále doplněn o vyobrazení církevních otců, starozákonních proroků, evangelistů a andělů nesoucích nástroje Kristova umučení. V rámci českého monumentálního malířství jsou levohradecké malby významnou památkou, která mimořádným způsobem doplňuje pohled na umělecký vývoj v poslední čtvrtině 14. století. Cílem této bakalářské práce je pomocí metod formální a ikonografické analýzy zasadit studované malby do souvislostí dobové tvorby a na základě shrnuté literatury k tématu a dohledání analogií k jednotlivým výjevům naznačit význam maleb v kontextu českého a evropského umění. Koncem 14. století náleželo patronátní právo ke kostelu sv. Klimenta ženskému benediktinskému klášteru při kostele sv. Jiří na Pražském Hradě. Vedle svatojiřského kláštera mohli mít na vznik levohradeckých nástěnných maleb též vliv i páni z Mühlhausenu, kteří v 70. letech 14. století zakoupili nedalekou roztockou tvrz. Stylová příbuznost výmalby tamní kaple s levohradeckými malbami...

Rozvoj prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
SCHÖNBERGEROVÁ, Veronika
Předložená bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Prosociální dovednosti jsou v životě člověka velmi důležité, a proto bychom měli u dětí tyto dovednosti hravou a zábavnou formou rozvíjet. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo vytvoření návrhu pracovního postupu skupinového nácviku a posilování prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku s rozpracovaným tématem o komunikaci a sociálních vztazích v rámci školního vzdělávacího programu Mateřské školy pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Abych dosáhla splnění hlavního cíle, vytvořila jsem pět originálních pracovních listů se zaměřením na rozvoj prosociálních dovedností. Při vytváření pracovních listů jsem se řídila fázemi pedagogického procesu a základními pedagogickými principy. Ověřování pracovních listů bylo realizováno ve výše zmíněné mateřské škole. Cílem těchto listů byl nácvik rozlišování hlasů chlapec / dívka, nácvik pozdravu a oslovení dětí, rozvoj sebedůvěry a důvěry ve druhého, posilování vztahu mezi dětmi, spolupráce mezi dětmi a rozvoj umění si pomáhat. Výzkumný soubor tvořily dvě pedagožky mateřské školy, jeden chlapec se zrakovým postižením a skupina vrstevníků v jeho třídě, kteří docházejí do Mateřské školy pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Výsledkem mé bakalářské práce je originální pracovní materiál. Díky evaluaci pracovních listů a reflexe od pedagoga bylo zjištěno, že pracovní listy byly přínosem pro rozvoj prosociálních dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Na základě pozorování a ověřování pracovních listů usuzuji, že průběh aktivit je velmi ovlivněn časovou dotací. Pokud byla časová dotace dodržena, dokázaly se děti na hru plně soustředit. Je ověřeno, že při překročení třiceti minut již byly děti unavené a jejich pozornost klesala. Při aktivitách se potvrdilo i jedno z možných rizik, kterým bylo nesnášenlivost šátku na očích. Toto riziko se objevilo pouze u jedné dívky, která odmítla i jiné nabídnuté alternativy zakrytí očí (zavření očí, zakrytí si očí rukama). Tato dívka se tedy neúčastnila role, ve které musela mít zavázané oči, ale do jiných rolí ve hrách se ráda zapojila. Po proběhlých aktivitách jsem dostávala zpětnou vazbu od dětí. Děti se vždy ptaly, kdy budeme hrát další hru, z čehož soudím, že se jim hry líbily a měly o ně zájem. Hry vzbudily zájem i u pedagožek. Jedné z aktivit se jedna z paní učitelek i přímo účastnila, jelikož si chtěla tuto hru sama vyzkoušet. Po každé hře jsem dostala od pedagožek reflexi. Při těchto reflexích jsem se dozvěděla, že tyto hry jsou pro děti ojedinělé a proto je tak rády hrají. Paní učitelky uvedly, že považují pracovní listy za velmi dobře zpracované, jelikož bylo vidět, že děti hry baví, zdůraznily, že takto vytvořené pracovní listy na rozvoj prosociálních dovedností ve třídě ještě nemají. Vytvořené pracovní listy zůstávají k dispozici pedagogům v Mateřské škole pro zrakově postižené v Českých Budějovicích, ale také by mohly být k dispozici pedagogům integrující předškolní děti se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Rovněž je mohou využít i pedagogové, kteří pracují v běžných mateřských školách s intaktními dětmi.

Sukulenty ve sbírkách BZ Tábor.
KORUNKOVÁ, Eva
Tato práce byla prováděna v botanické zahradě při Vyšší odborné škole a Střední zemědělské škole v Táboře. Předmětem práce byla determinace a inventarizace sukulentních druhů rostlin. Jednotlivé druhy byly determinovány pomocí odborné literatury, zařazeny do čeledí a zjištěno rozšíření rostlin. Práce byla prováděna ve dvou sklenících, kde u každého exempláře byla měřena výška, šířka a byl zjišťován stupeň ohrožení CITES. Dále bylo odhadnuto stáří. Součástí této práce bylo vyhotovení digitální formy encyklopedie, ve které jsou zdokumentované veškeré sukulentní druhy sbírky botanické zahrady, které zde rostly v březnu 2013. Tato sbírka byla v elektronické podobě přiložena formou prezentace na CD. Návrh pro připravovaného Průvodce sbírkou sukulentních rostlin v botanické zahradě v Táboře 2013 byl předložen v příloze.

Chyby laiků v poskytování první pomoci
Sábová, Petra ; Kykal, Jan (vedoucí práce) ; Kupečková, Ivana (oponent) ; Skála, Bohumil (oponent)
Autor: Petra Sábová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Chyby laiků v poskytování první pomoci Vedoucí práce: MUDr. Kykal Jan, Bc. Klicperová Zuzana Počet stran: 97 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: poskytování první pomoci, chyby, laici, zdravotničtí záchranáři, záchranná služba, lhostejnost, neodkladná resuscitace, zákon Bakalářská práce pojednává o poskytování první pomoci a chybách, kterých se laici dopouštějí. Poukazuje na to, jak správně postupovat při laické první pomoci. Popisuje základní neodkladnou resuscitaci, použití automatických externích defibrilátorů, telefonicky asistovanou resuscitaci. Zmiňuje se o zákonech a sankcích, které hrozí při neposkytnutí první pomoci. Přináší návrh na začlenění výuky první pomoci do učebních osnov. Těžiště práce tvoří kvantitativní průzkumné šetření o školení v první pomoci, neposkytnutí první pomoci, zneužívání záchranné služby a postupy v první pomoci. Zkoumaný vzorek tvoří laici a zdravotničtí záchranáři.

Artificial Intelligence for the Bang! Game
Daniláková, Monika ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Tématem této práce jsou algoritmy umělé inteligence (AI) pro hru Bang!, karetní hru s tématikou Divokého západu, vytvořenou italským vývojářem her Emilianem Sciarrem. Cílem téhle práce bylo navrhnout umělou inteligence pro tuhle hru a teoreticky a experimentálně je porovnat. Nejdřív jsme zanalyzovali hru Bang! s ohledem na teorii her a prozkoumali několik algoritmů umělé inteligence použitých v podobných hrách. Pak jsme navrhli tři různé umělé inteligence a porovnali jejich výhody a nevýhody. Tyhle tři umělé inteligence byli AI používající algoritmus Monte Carlo Tree Search, genetické AI a hybridní AI používající elementy obou předchozích AI. Také jsme naimplementovali samotnou hru a umělé inteligence v jazyce C#. Způsob implementace umožňuje lehce přidávat další umělé inteligence nebo klientské aplikace v budoucnosti, a taky porovnávat a trénovat AI. Nakonec jsme experimentálně porovnali naimplementované umělé inteligence. Evoluční umělá inteligence hrála nejlíp, zatímco Monte Carlo Tree Search AI a hybridní AI byli méně vhodné pro tuto hru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Tréninková příprava vrcholových karatistů - mužů v disciplíně kata v České republice před vrcholnou soutěží
Tesárek, Jakub ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou sportovního tréninku karate, jeho jednotlivých složek, zdokonalování pohybových schopností, které jsou pro karate typické a dalších faktorů ovlivňujících výsledky sportovního tréninku. V empirické části se práce zaměřuje na shodné rysy či odlišnosti přípravy jednotlivých reprezentantů na MS nebo ME v karate (disciplina kata muži) v závěrečném mezocyklu sezony, přičemž používanou metodou výzkumu je přímý rozhovor s jednotlivými reprezentanty a reprezentačními trenéry.

Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové
Havlová, Jana ; Klumparová, Štěpánka (oponent) ; Brožová, Věra (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci, která nese název "Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové", se věnuji především rozboru těch próz Ivy Procházkové, které jsou intencionálně určeny dětem, v nichž se v pozici hlavního hrdiny ocitá dítě a v nichž se rovněž vyskytují fantaskní motivy. Jsou to konkrétně tato literární díla: Středa nám chutná, Hlavní výhra, Soví zpěv, Jožin jede do Afriky, Eliáš a babička z vajíčka, Kam zmizela Rebarbora? a Myši patří do nebe … ale jenom na skok. Zmiňuji se o ději, interpretuji jejich význam, především se zaměřuji na fantaskní motivy, které se v nich vyskytují, a snažím se objasnit jejich funkci v próze s dětským hrdinou. Upozorňuji na jejich metaforický (popř. symbolický) rozměr. Ivu Procházkovou řadíme k těm nejlepším autorům pro děti a mládež, které v současné době máme, přesto její literární díla intencionálně určená dětem nebyla nikým komplexně zpracována. Vycházím především z publikací Svatavy Urbanové a Mileny Šubrtové, ale snažím se rovněž o vlastní východiska, zvláště v oblasti týkající se problematiky fantaskních motivů. Kromě toho se zabývám také životem Ivy Procházkové a jejími pracemi obecně, mimo jiné poukazuji na ocenění, která za svou tvorbu získala. Zmiňuji se o fantastice a fantaskních motivech, nejprve se na ně zaměřuji všeobecně, následně se...

Vysokoškolské koleje v Olomouci
Pavelová, Michaela ; Žalud, Petr (oponent) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce jsou Vysokoškolské koleje v Olomouci. Cílem je především vypracování projektové dokumentace pro budovu Vysokoškolských kolejí v Olomouci. Součástí práce je výkresová dokumentace, textová část a výpočty. Budova je navržena jako samostatně stojící s šesti nadzemními podlažími a suterénem. Stavba je určena pro ubytování vysokoškolských studentů a kapacita ubytovacího zařízení je 98 lidí. V přízemí jsou navrženy kanceláře, studentský klub, prostor prádelny a bistra. V suterénu jsou umístěny sklady a technické místnosti. Konstrukční systém je monolitický železobetonový skelet s výplňovým zdivem. Budova je zastřešena plochou střechou.

Exprese izoforem hemoxygenázy ve stárnoucích oocytech prasete.
Poupalová, Michaela ; Sedmíková, Markéta (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Kvalita a oplozovací schopnost oocytů dozrávajících v in vitro podmínkách je zásadní pro jejich využití v biotechnologiích. V průběhu prodloužené kultivace dochází v oocytech k mnoha morfologickým a funkčním změnám, které mají za následek zejména snížení oplozovací schopnosti oocytů a vyšší míru apoptózy, polyspermie, partenogenetické aktivace a chromozomálních aberací. Tyto změny mají negativní vliv také na následný embryonální vývoj. Pochopení mechanismu stárnutí oocytů by tak mohlo zásadním způsobem přispět k rozvoji reprodukčních biotechnologií hospodářských zvířat a postupů v lidské asistované reprodukci. Enzym hemoxygenáza (HO) katalyzuje oxidační štěpení hemu na biliverdin, oxid uhelnatý (CO) a železnaté ionty. Existují dvě izoformy hemoxygenázy, tj. HO 1 a HO 2. HO 1 má cytoprotektivní vlastnosti a v buňkách je exprimována zejména v reakci na působení stresových faktorů. HO 2 je zodpovědná spíše za bazální produkci CO. CO se řadí mezi gasotransmitery, což jsou endogenně produkované signální molekuly plynů. Význam systému HO/CO byl prokázán v reprodukční soustavě samců i samic. Jeho význam přímo v oocytech však není znám. Cílem práce bylo ověřit hypotézu, že je HO exprimována v prasečích oocytech během jejich prodloužené kultivace v in vitro podmínkách a že se během stárnutí mění exprese jednotlivých izoforem. Hodnoceny byly oocyty ve stádiu metafáze druhého meiotického dělení (MII) a dále ve třech fázích stárnutí dle délky prodloužené kultivace, tj. 24, 48 a 72 hodin. HO 1 a HO 2 byly lokalizovány imunocytochemickou metodou. Vyhodnocením experimentů bylo potvrzeno, že v průběhu stárnutí oocytů dochází k expresi obou izoforem HO, a to ve všech hodnocených oblastech, tj. v perichromozomální oblasti, korové oblasti a cytoplazmě. HO 1 se nachází zejména v perichromozomální oblasti a během stárnutí dochází ke statisticky významnému zvyšování intenzity signálu. V korové oblasti a cytoplazmě byl detekován statisticky významný rozdíl pouze v oocytech stárnoucích 72 hodin a intenzita signálu je v těchto oblastech slabší. V případě HO 2 je signál rovnoměrně rozmístěn po celém oocytu a v porovnání s HO 1 je výrazně silnější. Ke statisticky významnému zvýšení intenzity signálu zde docházelo mezi oocyty ve stádiu MII a skupinou oocytů stárnoucích 24 hodin. Během prodloužené kultivace se tedy významně zvyšuje exprese HO 2 v porovnání s dozrálými oocyty. Vědecká hypotéza tak byla potvrzena v případě obou izoforem HO, tj. podařilo se lokalizovat HO 1 i HO 2 ve stárnoucích prasečích oocytech a zároveň zde dochází ke změnám v expresi v průběhu prodloužené kultivace. Z výsledků experimentů lze předpokládat, že se v oocytech nachází také produkty enzymatické činnosti HO 1 a HO 2, včetně CO a systém HO/CO se tak pravděpodobně uplatňuje v procesu stárnutí oocytů. Předpokladem je, že HO 1 zde působí zejména jako cytoprotektivní faktor, který by mohl pozitivně ovlivňovat kvalitu oocytů. HO 2 je pak zodpovědná zejména za bazální produkci CO, nicméně může hrát roli také v regulaci oxidačního stresu v oocytech. Získaná data je nutné prověřit dalšími experimenty zaměřenými na lokalizaci a redistribuci obou izoforem během stárnutí oocytů. Předmětem dalších výzkumů by měl být také mechanismus účinku a konkrétní funkce HO 1 a HO 2 v oocytech.