Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,187 záznamů.  začátekpředchozí27178 - 27187  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.50 vteřin. 

Optimalizace počítačové sítě VÚVel
Matoušek, Ondřej ; Grof, Vladimír (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice optimalizace počítačové sítě ve Výzkumném ústavu veterinárního lékařství v Brně. Obsahuje seznámení s teoretickými východisky řešení, respektive teorii ohledně počítačových sítí. Dále se v ní analyzuje současný stav sítě, tj. počet budov, rozvaděčů, způsob vedení rozvodů, aktivní prvky, servery. V práci je taktéž nahlíženo na chování uživatelů v počítačové síti. Hlavní část práce je návrh změn počítačové sítě VÚVeL, především změn na fyzické vrstvě.

Návrh optimalizace IT infrastruktury
Smejkal, Tomáš ; Vinařický, Richard (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje moţná řešení optimalizace IT infrastruktury, využitím nových technologií jako jsou cloud computing, virtualizace koncových stanic a poskytování softwaru jako sluţby. Analyzuje současný stav IT infrastruktury v organizaci a navrhuje vhodné systémové a ekonomické řešení. Popisuje jednotlivé oblasti IT technologií a jejich výhody. Na závěr se zaměřuje na výběr nejvhodnější technologie a vyhodnocuje její ekonomický přínos pro podnik.

4-kanálový mixážny pult s real-time efektamy
Zábušek, Gabriel ; Poch, Tomáš (oponent) ; Kofroň, Jan (vedoucí práce)
Tento text je určen jako doprovod k softwarovému dílu Organ-100. Práce popisuje problematiku zpracování signálů v reálném čase na stolních počítačích a poskytuje její softwarové řešení v oblasti hudební zábavy. Toto řešení je ve formě softwarového mixážního pultu, který funguje v reálném čase a podporuje řadu efektů na čtyři vstupy ze souborů různých formátů a na jeden vstup z mikrofonu. Dále vysvětluje použité efekty, analyzuje jejich charakteristiky a popisuje jejich implementaci fungující v reálném čase. Práce by měla sloužit hlavně profesionálním DJ, všem kteří se zajímají o digitální hudbu a digitální audio efekty nebo o vývoj softwaru pracujícím s audio signálem. Celá práce je doplněná názornými obrázky, které jsem vytvořil za pomocí aplikací Matlab2007a, Adobe Photoshop 7 a Microsoft Word.

Chatová komunikace na Facebooku
Honzáková, Veronika ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Diplomová práce pojednává o komunikaci na sociální síti Facebook. Jejím cílem byla sondáž do chatové komunikace na této nové komunikační platformě. V úvodní části práce jsme se snažili shrnout dosavadní poznatky českých jazykovědců týkající se elektronické komunikace, následně byla zaměřena pozornost na definici internetové komunikace, její klasifikaci, klady a zápory a popis jednotlivých typů počítačové komunikace. Prostor je též věnován sociálním sítím, a to zejména Facebooku, jeho základním funkcím, možným způsobům komunikace zprostředkovaných tímto médiem a specifikům Chatu v porovnání se synchronním webovým chatem. Výzkumná část analyzuje chatovou komunikaci na Facebooku z širšího pohledu komunikační situace a z hlediska struktury textu. Snahou bylo srovnat Chat a bezprostřední mluvený dialog, klasifikovat a interpretovat základní typy chatové komunikace a popsat jejich specifické rysy. Závěr práce je věnován ironii na Facebooku, na základě analýzy byly klasifikovány její jednotlivé druhy a sledováno její tvoření a signalizování. Práce se snažila poukázat zejména na specifika chatové komunikace na Facebooku a její spojitost s mluveným dialogem.

Datová a informační komunikace v malých a středních podnicích
Daniel, Petr ; Daniel, Jan (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Práce analyzuje aktuální činnost počítačové sítě a celkového informačního systému v nejmenované cestovní kanceláři. Přináší návrhy na implementaci informačního systému Microsoft Small Business Server R2 pro zvýšení efektivity práce, rychlejší datové výměny a pro spolehlivou elektronickou poštu. Cílem práce je, aby tento systém firmě usnadnil a sjednotil komunikaci, postaral se o zálohování a bezpečnost dat, a zabezpečí celou firemní síť proti vnějším i vnitřním útokům. Bakalářská práce by měla nastínit řešení jak po hardwarové stránce jako jsou klientské počítače, síťová infrastruktura a server, tak i po ekonomické stránce, jak bude celý projekt hrubě finančně náročný.

Elektronické volby na příkladu Švýcarska
Horáková, Monika ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Práce analyzuje přednosti a nedostatky elektronických voleb. Elektronickými volbami se rozumí volby, při kterých se hlas elektronicky odevzdává i zpracovává. Může se jednat o odevzdání hlasů přes automat ve volební místnosti, ale také o provedení volby prostřednictvím jakéhokoli počítače s připojením k internetu, případně prostřednictvím zprávy SMS. Jako vhodný příklad pro představení průběhu elektronických voleb byl zvoleno Švýcarsko, které v této oblasti sbírá zkušenosti již od roku 2003. Podrobně je v práci zaznamenán zejména průběh elektronických voleb v kantonu Zürich - historie příprav, legislativní zázemí, technický průběh a výsledky z měst Bülach a Schlieren a z obce Bertschikon. Na závěr, po seznámení se situací v kantonu Zürich, jsou vyhodnoceny podmínky pro zavedení elektronické volby v České republice.

Senioři a počítače - kritéria výběru počítače, možnosti využití, zdravotní rizika
Maček, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Řezníček, Dušan (oponent)
Tato bakalářská práce je určena především starším lidem s žádnými nebo velmi malými zkušenostmi s počítači. První část je zaměřena na výběr počítače a internetového připojení a analyzuje současnou situaci na trhu. Autor také upozorňuje na rizika spojená s výběrem hardware, software a internetového připojení. Ve druhé části jsou představeny vybrané služby internetu, které by mohly být užitečné pro uživatele počítačů -- začátečníky. Třetí část se zabývá zdravotními problémy spojenými s používáním počítačů.

Imitace lidského chování počítačovými systémy
Kovaľ, Jakub ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Tato práce se zabývá konceptem umělé inteligence, především pak pokusy imitovat chování lidských bytostí. Používá k tomu teoretické poznatky odborníků na tuto problematiku. Předkládá teorie A. Turinga, jeho imitační hry, koncept učícího se stroje a implikace Turingova testu. Zkoumá kritiku imitační hry J. R. Searla a jeho myšlenkový test čínský pokoj, spolu s pojemem intencionality a porozumění, které jsou nutné pro skutečně vědomé projevy inteligence. Taktéž jsou v práci zmíněny limity umělé inteligence podle H. Dreyfuse. Práce analyzuje vybrané současné systémy, které se lidské chování pokoušejí napodobit. Dává do souvislosti jejich fungování a teorie jednotlivých filozofů. Neomezuje se pouze na striktní hodnocení systémů jako celků, ale zkoumá i jejich části a způsoby, jakými řeší zadané úlohy. V závěru tato práce shrnuje splnění požadavků jednotlivými programy dle uvedených teorií, jejich význam v kontextu umělé inteligence a naznačuje směr, jakým se vývoj v této oblasti ubírá.

Analýza trhu periodického tisku v České republice od roku 1989 do současnosti
Frantová, Eva ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Erbáková, Jana (oponent)
Diplomová práce se v první kapitole zabývá analýzou změn vlastnických vztahů českých celostátních i regionálních deníků a časopisů. Ve druhé a třetí kapitole verbálně i graficky analyzuje změny prodaného nákladu a čtenosti těchto periodik v letech 1989 - 2008. Závěry těchto analýz jsou prezentovány zvlášť pro vybrané segmenty periodik, a to pro deníky, regionální deníky, ženské časopisy, společenské časopisy, exkluzivní magazíny, časopisy o počítačích, zpravodajsko-publicistické magazíny a ekonomické týdeníky. Závěrečná kapitola pak zdůvodňuje dosažené výsledky analýz.

Od stroje k ikoně: automobil v popkultuře od 60.let 20.století do současnosti
Rybář, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Automobil je jedním z nejdůležitějších fenoménů moderní technologie. Od svého vzniku formoval naše fyzické, ekonomické, společenské, ale i kulturní, politické a mediální prostředí. Cílem této diplomové práce je analyzovat proměnu role automobilu v popkultuře od 60. let 20. století, s primárním zaměřením na angloamerické prostředí, s exkurzy do Asie a kontinentální Evropy, zejména Československa/ČR. Těžiště práce spočívá v analýze popkulturních žánrů, a to vybraných filmů, televizních seriálů, počítačových her, ale i komiksů. Smyslem práce je reflektovat posun identity a vnímání auta jako pouhého dopravního prostředku přes prvek product placementu až k ikoně a "hrdinovi" mediálních popkulturních forem. Hypotézou, kterou práce bude ověřovat, je, že se auto stalo součástí popkultury a je zobrazováno v mnoha dimenzích: stalo se hračkou, kamarádem, statusovým symbolem, narativní extenzí hrdiny a hrdinou. Práce je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá obsahuje konkrétní případovou studii (case study). Úvod zahrnuje kulturní, ekonomickou a historickou reflexi automobilu. První kapitola akcentuje vývoj automobilové reklamy a styčné body s obrazem vozu v popkultuře. Druhá kapitola analyzuje roli automobilu ve vybraných filmech a popisuje konceptuální změnu od běžného product placementu k autu jako ikoně...