Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,134 záznamů.  začátekpředchozí27125 - 27134  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.31 vteřin. 

Sociální média a formy politické participace
Buchtík, Martin ; Štohanzlová, Iva
CVVM SOÚ AV ČR, v. v. i., realizovalo kompletní průzkum veřejného mínění na téma "Sociální média a politická participace" formou zařazení bloku otázek do výzkumu "Povolební studie 2013".

Progressive trends of rail transport in Japan
Barlík, Branislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Ižar, Eduard (oponent)
Práce se komplexně zabývá železniční dopravou v Japonsku. Popisuje historii japonských železnic od jejich vzniku až po dnešní dobu, kdy je Japonsko vedoucí zemí na poli osobní železniční dopravy. Pozornost je věnována hlavním železničním přepravcům a vysokorychlostní železnici Šinkansen. Dále popisuje moderní systém Maglev, který se momentálně buduje v Japonsku. V rámci analytické části je práce věnována jednoduchým finančním ukazatelem a analýze specifik japonských železnic. Závěrem autor srovnává konkurenceschopnost Šinkansenu vůči ostatním druhům dopravy na dvou rozdílně dlouhých trasách a hledá odpověď na otázku jak změní nové formy železniční dopravy Japonsko.

Podpora prodeje na Internetu se zaměřením na věrnostní programy
Pelikánová, Iva ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovým nástrojem podporou prodeje na Internetu, jehož oblíbenost v posledních letech stoupá. Největší část práce je věnována věrnostním programům. Cílem práce je zhodnotit, zda je Internet vhodným prostředkem pro podporu prodeje. Dále rozebrat jednotlivé formy podpory prodeje, demonstrovat je na příkladech z praxe, zhodnotit míru jejich využívání a jejich potenciál. Blíže se zaměřím na rozbor věrnostních programů, jejich trendy v prostředí Internetu a zhodnocení úspěšnosti konkrétních programů firem působících na Internetu i mimo něj. Představím také cíle a předpoklady úspěchu věrnostních programů. Jako další dílčí cíl jsem si vybrala analýzu otevřeného věrnostního programu Sphere card. Na základě této analýzy zhodnotím jeho silné a slabé stránky a případně představím návrh na zlepšení.

Bankopojištění a jeho současná pozice na českém finačním trhu
Voldřichová, Anna ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nakládal, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Bankopojištění a jeho současná pozice na českém finančním trhu" analyzuje příčiny vzniku mezisektoriální integrace v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví a jeho vývoj na českém finančním trhu s ohledem na výhody plynoucí z integrace pro banky, pojišťovny, stát i občany dále obsahuje legislativní podmínky, formy prodej v rámci finanční sítě a modely integrace. Velká část práce je věnována životnímu pojištění s jednorázově placeným pojistným. Práce je zakončena prognózou vývoje bankopojistné strategie.

Síť Evropských dokumentačních středisek v Belgickém království a jejich služby výuce a výzkumu v oblasti evropské integrace
Hrubá, Eva ; Hradilová, Jitka (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Cílem bakalá ské práce bylo zmapovat a popsat sí Evropských dokumenta ních st edisek v Belgickém království. V úvodu jsou popsány formy podpory evropských studií na vysokých školách a aktuální stav informa ních sítí ízených Zastoupením Evropské komise v jednotlivých státech. Dále je nastín n vznik a vývoj EDS, jejich poslání a cíl . Následuje charakteristika sou asného stavu EDS v Belgii a jeho zasazení do evropského kontextu. Popsány jsou také informa ní zdroje ve fondech belgických EDS. Zmín ny jsou taktéž problémy, se kterými se EDS v sou asnosti potýkají. [Autorský abstrakt].

Transformace pražské divadelní sítě
Lišková, Kristýna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je transformace pražské divadelní sítě. Popisuje historii a vývoj pražské divadelní sítě a analyzuje současný stav pražských divadel, která byla zřizována Magistrátem hl. m. Prahy a prošla první vlnou transformace na jinou právní formu v roce 2002. Dále se zabývá financováním divadel a grantovým systémem hl. m. Prahy a srovnává tento systém se zkušenostmi z Německa a jeho hlavního města. Poslední část navrhuje možná řešení transformace na různé právní formy.

Ontogeneze excesivních struktur u vrubounovitých brouků (Coleoptera: Scarabaeinae)
Žídek, Radim ; Hanus, Robert (oponent) ; Šípek, Petr (vedoucí práce)
A b s t r a k t Rohy vrubounovitých brouků jsou sekundárním pohlavním znakem vyskytujícím se většinou u samců, kterým slouží jako zbraně v soubojích o přístup k samicím. U mnoha druhů se vyskytují dvě diskrétní formy samců, s rohy a bez rohů, které využívají rozdílné reprodukční strategie. Velikost těla dospělce i morfologie rohů jsou určeny nutričními podmínkami, za nichž probíhá vývoj larev. Přepínání mezi alternativními vývojovými drahami je zajištěno hladinou juvenilního hormonu (JH), která odráží velikost těla, a k němu geneticky určenou prahovou hodnotou citlivosti. Při překročení kritické velikosti těla dochází k vývoji rohů, pokud překročena není, puls ekdysonu reprogramuje vývoj a vzniká dospělec s bezrohou morfologií. Reprogramování vývoje zahrnuje modifikace dráhy insulinového receptoru a domén exprese genů specifikujících proximodistální osu vznikajícího rohu. Vývoj rohů se morfologicky podobá vývoji ostatních hmyzích přívěsků, s nimž sdílí expresi genů tvořících regulační kaskádu vedoucí ke vzniku výrůstku kutikuly. Některé z nich jsou exprimovány v rozsáhlých oblastech epidermis a ke vzniku funkční kaskády a nového výrůstku v těchto částech těla chybí pouze exprese genu Distal-less. Rovněž exprese genů wingless a decapentaplegic, které zahajují celou potřebnou autonomní kaskádu molekulárních...

Nové trendy v internetové marketingové komunikaci - sociální síť Facebook
Eisenmann, Jan ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Štěpánka (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou "Nové trendy v internetové marketingové komunikaci -- sociální síť Facebook". Teoretická část práce je zaměřena na pospání těchto nových trendů -- jako je virální marketing, Web 2.0 a jeho hlavní nástroje (sociální média, RSS, wikis, blogy a sociální sítě). A také se v této části snažím osvětlit nástup nových médií v kontextu celkových změn v ekonomice. Pro tuto část byly stěžejní práce Marka Earlse o stádním chování a "pull" princip Setha Godina. S využitím poznatků z těchto prací jsem chtěl ukázat silné stránky internetu a to, jak internet změnil pojetí marketingové komunikace v nových médiích V praktické části se zaobírám jednotlivými formami komunikace na sociální síti Facebook. Jeho síla je v možnosti velmi přesného cílení reklamy na specifické publikum. A to prostřednictvím bannerů, ale i jiných forem -- jako je Facebook Beacon, nebo v budoucnu Engagement Ads. Kromě těchto reklam, nenalezneme na Facebooku i nepřímé formy reklamy -- pocházející často přímo od uživatelů -- produktové stránky a skupiny. Ty vznikají díky nadšení fanoušků značek a společnostem nabízí možnost spolutvorby nebo také k získání uživatelských insightů. Podrobněji se zabývám též aplikacemi, podle mnohých nejnadějnější formou reklamy na Facebooku. Sociální síť Facebook se jeví jako velmi populární a nadějné médium nové generace, schopné zaujmout publikum, jež je obtížné oslovit starými médii.

Kyberšikana z pohledu učitele základní školy
VONDRÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zpracována na téma Kyberšikana z pohledu učitele základní školy. Zabývám se v ní základními fakty o kyberšikaně, jednotlivými účastníky této formy šikany, rozdělením kyberšikany, prostředky, které jsou k šikanování používány a legislativou spojenou s tímto tématem. Také jsem se v této práci věnovala prevenci kyberšikany. Jelikož je má práce zaměřena i na pohled učitele základní školy, jsou zde popsány role pedagogů, kteří se ve školním prostředí nachází. Na konci teoretické části krátce představuji vybrané projekty, které se v České republice zabývají prevencí kyberšikany a některé případy šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Ke zpracování praktické části bakalářské práce byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování. Sběr dat probíhal pomocí polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili učitelé základních škol v okrese České Budějovice. Se žádostí o rozhovory jsem oslovila padesát tři základních škol v tomto okrese. S účastí ve výzkumu mé bakalářské práce souhlasily pouze tři základní školy. Rozhovor se skládal z dvanácti otázek a několika podotázek. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit postoj učitelů ke kyberšikaně a to, zda učitelé základních škol vědí, jak tuto formu šikany řešit. Odpovědi respondentů ve vztahu k výzkumným otázkám potvrdily, že učitelé základních škol vědí, že kyberšikana je veliký problém, který je těžké rozkrýt. Ke kyberšikaně se staví s respektem a své žáky před ní většinou varují. I sebe se snaží chránit. Chrání se hlavně tím, že ve virtuálním světě nezveřejňují žádné informace o svém soukromí. Učitelé, kteří ve škole působí například jako metodici školní prevence a výchovní poradci, vědí, jak kyberšikanu řešit. Tyto informace získali na přednáškách, seminářích, či školeních. Avšak ne všichni by se do řešení pustili sami, bez odborné pomoci. Učitelé, kteří na škole nepůsobí na podobné, výše uvedené pozici a tudíž neprošli tak intenzivním školením, by kyberšikanu sami nikdy neřešili. Obrátili by se na jiného odborníka, ať už ze školy nebo z jiné instituce. O tuto formu šikany se většinou zajímali sami a informace spojené s jejím řešením si vyčetli v různých publikacích či na internetu. Řešení kyberšikany souvisí s Programem proti šikanování. Každá škola by takový program měla mít a na jeho přípravě a realizaci by se měli podílet všichni učitelé. Všechny školy program mají, avšak není zvykem, aby ho vytvářeli všichni učitelé. Většinou má program na starosti jen jeden pedagogický pracovník a ostatní o něm sice vědí, ale již moc nezkoumají, co se v něm nachází. Tím přichází i o informace týkající se řešení kyberšikany, ty by se totiž v programu měly nacházet. Bylo by dobré, kdyby základní školy měly finance na vzdělávání všech svých učitelů v oblasti šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Kyberšikana může číhat na každého z nás, a proto bychom měli být s touto formou šikany seznámeni. Základní školy by měly dodržovat doporučení MŠMT, aby se na vytváření Programu proti šikanování podíleli všichni učitelé. Důvod je stejný. Pomocí vytváření programu se učitelé seznámí s kyberšikanou a s postupem, jakým by měli postupovat při jejím zjištění.

Podpora malých a středních firem v ČR na příkladu referenčního networkingu- dopad na daň z příjmu a nově vytvořená pracovní místa v roce 2014
Pelikánová, Šárka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou podpory malého a středního podnikání v České republice se zaměřením na jednu z tržních forem této podpory v podobě networkingu. Konkrétně je práce zacílena na referenční networking, a lépe ho popisuje na příkladu jeho zástupce na českém trhu. Práce v rámci své teoretické části definuje pojem malé a střední podnikání. Dále vysvětluje pojem podpora podnikání a rozděluje ji na veřejnou a tržní. V rámci tohoto rozlišení jsou uvedeny příklady některých forem těchto podpor. Na příkladu Švýcarska jsou představeny tamní vybrané formy veřejné podpory podnikání a dochází k porovnání s ČR. Dále je představen pojem networking a jsou definovány některé jeho principy fungování. Jsou popsány jednotlivé druhy networkingu. V praktické části je blíže analyzováno fungování referenční networkingu na příkladu společnosti a konceptu Business for Breakfast Česká republika s.r.o. Pomocí dotazníkového šetření mezi členy konceptu je zjišťován přínos jeho fungování jak pro samotné členy, tak pro státní rozpočet. Analyzované přínosy jsou zkoumány jak z hlediska příjmů rozpočtu, tak také z hlediska ušetřených nákladů. Jsou uvedeny obory podnikání, pro které se zdá být referenční networking nejpřínosnější. Jako poslední jsou komparovány přínosy vybraných veřejných forem podpory podnikání s referenčním networkingem. Práce potvrdila, že referenční networking je efektivní formou tržní formy podpory malého a středního podnikání, a má pozitivní dopady jak na státní rozpočet, tak také na vytváření kvalitního podnikatelského prostředí v České republice. Oproti veřejným formám podnikání jsou tyto přínosy prokazatelné a měřitelné.