Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém komprehenzivní péče o zrakově postižené v ČR
Drnovcová, Dana ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Práce se věnuje problematice nevidomých v České republice. Popisuje péči o nevidomé jako celek od narození po stáří. Věnuje se specifikům jednotlivých věkových skupin a popisuje organizace zajišťující péči jednotlivým věkovým skupinám. Po praktické stránce popisuje problematiku současnosti, faktické fungování služeb doplněné kazuistikami a rozhovory s nevidomými.
Neonatologický screening a následná péče o dítě se sluchovým postižením a jeho rodinu - popis aktuální situace v ČR
Dvořáková, Jana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat institucionální mechanismus, jímž u nás v současnosti procházejí rodiče, u jejichž dětí bylo v rámci neonatologického screeningu vysloveno podezření na vadu sluchu. První část práce se věnuje neonatologickému screeningu sluchu, jeho podobě v České republice a v zahraničí, jeho historii, legislativnímu ukotvení u nás apod. Dále jsou zde popsané možné způsoby následné péče o dítě se sluchovým postižením v České republice. Empirická část práce vychází z rozhovorů se zdravotnickými pracovníky nemocnic provádějícími neonatologický screening sluchu a s matkami sluchově postižených dětí. Cílem bylo zjistit, jak v praxi probíhá neonatologický screening sluchu, a také, jaké zkušenosti mají rodiče sluchově postižených dětí jak se screeningem, tak s následnou péčí o jejich dítě. Klíčová slova neonatologický screening sluchu, dítě se sluchovým postižením, audiometrie, otoakustické emise, raná péče, rodina
Novorozenecký screening sluchu v České republice
Hašková, Olga ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Novorozenecký screening sluchu v České republice Abstrakt Cílem této diplomové práce je shrnout důležité a aktuální informace o screeningu sluchu novorozenců a o jeho příbuzných tématech. Teoretická část této práce obsahuje dosavadní poznatky k dané problematice, definici pojmů potřebných k ucelenému zasazení problematiky do kontextu, dokládá současný stav poznání dané problematiky v České republice s porovnáním situace v některých evropských a světových zemích a odhaluje některá další bezprostředně a neoddělitelně navazující témata. Praktická část vychází z poznatků části teoretické. Zaměřuje se na zjištění úrovně informovanosti těhotných žen o screeningu sluchu, šetřené formou dotazníku. Analyzuje, vyhodnocuje a diskutuje výsledky a jejich možné návrhy pro praxi. Úkolem praktické části bylo nejen zjišťovaní výzkumných dat, ale vhodnou formou informovat nastávající matky o možnostech a významnosti screeningu sluchu novorozenců, neboť toto téma je velmi aktuální i pro laickou veřejnost. Klíčová slova: časná diagnostika novorozenecký screening sluchu otoakustické emise raná péče rehabilitace sluchového postižení sluchové postižení
Význam speciálně pedagogické péče při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum
Hakr Hrdličková, Jana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum. Pro docílení komplexního pohledu na toto vzdělávání se zabývám samotným postižením a v práci jsem vypracovala přehled možností vzdělávání pro děti s kombinovaným postižením. Hlavní částí mé práce je kazuistika dívky s tímto postižením, jak její vzdělávání ovlivnili a ovlivňují speciální pedagogové.
Podpora dětí raného a předškolního věku s rizikovým psychomotorickým vývojem
Levá, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Resumé Diplomová práce se věnuje tématu rané podpory a péče poskytované dětem raného a předškolního věku s rizikovým psychomotorickým vývojem. Tato podpora v sobě zahrnuje nejen pomoc poskytovanou dětem s tělesným, mentálním postižením či smyslovými vadami, ale i jejich rodičům, kteří ve výzkumné části vypovídají prostřednictvím anonymních dotazníků o jejich spokojenosti či nespokojenosti s danou problematikou. Výsledky šetření přinášejí mimo jiné i dva stěžejní závěry, v podobě kladného hodnocení odborníků rodiči, kteří mají je i jejich děti v péči. Vedle toho se zde ukazuje i spokojenost s poradenskými zařízeními ze strany rodičů, kteří jejich služby využívají.
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Kravcová, Jitka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj dítěte se zrakovým postižením. Práce se skládá z teoretické a praktické části a příloh. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte a to, jak do něj může zasahovat zrakové postižení. Dále jsou v práci stručně charakterizovány nejčastější oční diagnózy u dětí. Jedna z kapitol se zaměřuje na mozkovu obrnou, jako jedno z nejčastějších typů postižení, které může doprovázet i postižení zrakové. Prostor je věnován i rané péči zaměřené na děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie, první o chlapci se zrakovým a kombinovaným postižením a druhá o chlapci s čistě zrakovým potižením. V závěru jsou obě studie porovnány z hlediska využitých metod práce s oběma chlapci a z hlediska poskytování služeb rané péče. V příloze jsou fotografie pomůcek, které se využívají ke stimulaci zraku a zrakovému tréninku. Klíčová slova: vývoj dítěte, zrakové postižení, mozková obrna, raná péče, vyšetření zrakových funkcí, stimulace zraku, zrakový trénink

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.