Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,444 záznamů.  začátekpředchozí26435 - 26444  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.30 vteřin. 

Komparace asijských nově industrializovaných zemí I. a II. generace
Pavlů, Zuzana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Komparace asijských nově industrializovaných zemí I. a II. generace" mapuje vývoj asijských nově industrializovaných od počátku jejich zázračného růstu po současnoust. Přitom zvláštní pozornost je věnována období do r. 1997, kdy v těchto zemích proběhly rozsáhlé strukturální změny, a důraz je kladen též na jejich významně proexportní orientaci. Prostor je dán též představení asijských nově industrializovaných zemí dvou generací v demografických, geografických a některých dalších charakteristikách, jakož i základnímu uvedení do problematiky. Práce rovněž obsahuje krátký exkurz týkající se asijské krizi a pokrizovému období. Cílem práce je pak vymezení společných znaků, případně odlišností mezi generacemi jako celky i mezi zeměmi v rámci jednotlivých generací.

Význam systémového myšlení a schopnost jeho aplikace studenty Informačního managementu
Svoboda, Roman ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nepostradatelnosti systémového myšlení a testováním schopnosti jeho využití. První část práce je teoretickým rozborem dané problematiky a zahrnuje představení významu systémového myšlení v každodenním životě, vymezení kritických dovedností systémového myšlení a typických chyb, kterých se člověk ve svém myšlení dopouští. V teoretickém rozboru je kladen důraz na zdůvodnění potřeby systémového myšlení v rámci oblasti informačního managementu. Další část diplomové práce je zaměřena na celosvětově používané příklady v rámci testování systémového myšlení, které jsou v této diplomové práci doplněny novými otázkami. Poslední část práce obsahuje konkrétní analýzu schopnosti systémového myšlení studentů Informačního managementu. Jejich výsledky jsou porovnány s výsledky dalších dvou zkoumaných vzorků studentů Vysoké školy ekonomické.

Rozvojová politika EU se zaměřením Kolumbii
Malá, Václava ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Bc. Malá, Václava: Rozvojová politika Evropské unie se zaměřením na Kolumbii, Praha. Katedra světové ekonomiky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2009, 68 stran, diplomová práce, vedoucí práce: Ing. Josef Abrhám, Ph.D. Diplomová práce se zabývá problematikou vývoje rozvojové politiky a poskytováním rozvojové pomoci ze strany Evropské unie jako celku (tj. ze strany Evropské komise) i ze strany jejích jednotlivých členských států. Poskytování rozvojové pomoci a uplatňování rozvojové politiky v praxi zkoumá případová studie se zaměřením na Kolumbii. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou stručně popsány historické vazby evropských států na rozvojové země, jsou definovány základní pojmy vztahující se k dané problematice či instituce Evropské unie mající rozvojovou politiku a pomoc ve své agendě. V závěru první kapitoly jsou popsány různé formy rozvojové pomoci. Druhá kapitola se zabývá budoucími tendencemi ve vývoji rozvojové politiky a rozvojové pomoci, je tedy analyzována především Lisabonská smlouva a 10. Evropský rozvojový fond. Ve třetí kapitole je zkoumáno, jak se rozvojová politika a rozvojová pomoc uplatňuje v případě Kolumbie. Závěr této diplomové práce obsahuje tvrzení o podstatném významu Evropské unie na poli poskytování mezinárodní rozvojové pomoci.

Administrativní náročnost výběru nových ekologických daní
Michalcová, Gabriela ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem administrativní náročnosti výběru nových ekologických daní. Bakalářská práce ve své první části popisuje v obecné rovině problematiku spojenou s ekologickou daňovou reformou v České republice (příprava, implementace jednotlivých fází) v relaci (návaznosti) na evropskou Směrnici 2003/96/ES. Další kapitoly bakalářské práce se týkají administrativních nákladů. Jednak jde o jejich vymezení a nechybí popis postupu sběru primárních dat, která jsou dále využita pro výpočet administrativních nákladů, kde je použita metoda přepočteného pracovníka. Výsledky jsou porovnány -- na základě tohoto porovnání je vyvozen závěr o administrativní náročnosti či nenáročnosti výběru ekologických daní.

Redesign IS Multimediální laboratoře VSE (GML).
Burda, Adam ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Cílem této práce je popsat a následně řešit problémy fungovaní grafické a multimediální laboratoře VŠE (GML). Problémy se týkají informačních technologií zde používaných. Jsou zde řešeny problémy se zálohováním dat, nevyhovující hardware, chybějící software, nevyhovující síťové propojení. Posledním řešeným problémem je návrh na pořízení výpočetní techniky pro práci mimo laboratoř. V multimediální laboratoři probíhají práce spojené s tvorbou grafiky a úpravou videa. Při návrhu řešení bylo navrženo specifické řešení pro tyto účely. Do řešení byl použit hardware určený speciálně pro střihové a grafické aplikace. U většiny problému se snažím najít více řešení. Navržené úpravy často vyžadují pořízení nového hardware či software, které jsou finančně náročné. Proto se snažím uvádět jednu variantu pokud možno co nejlevnější a druhou variantu takovou, jaká se mi zdá optimální. Na závěr je celková finanční náročnost shrnuta do tabulky a v příloze jsou vloženy detailnější propočty. Návrhy vycházejí ze všeobecně používaných postupů řešení podobných problémů. Často jsou řešení doplněny o vlastní praktické zkušenosti se správou sítí a návrhem specifických počítačových systémů.

Česká advokátní komora a její postavení v českém občanském sektoru.
Bláhová, Lenka ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je popsat postavení České advokátní komory (dále jen "Komora") v českém občanském sektoru. Svou prací bych ráda poukázala na dosud málo zmapovanou část občanského sektoru, a tou jsou profesní komory. Smyslem této práce je dokladovat premisu, že profesní komory jsou jednou z organizací českého občanského sektoru, a to právě na příkladu Komory, jenž je stavovskou samosprávnou korporací advokátů ve smyslu zákona č. 85/1996 Sb., zákona o advokacii, v platném znění. Její začátek je věnován samotnému vymezení hranic občanského sektoru a rozborem dostupných definic, kde na základě tohoto obecného rámce je v následující části zmapován vývoj české advokátní komory od samotných počátků advokátního stavu jako státních úředníků, přes zřízení advokátní komory a oddělení od státního vlivu v 19. století, k následnému vývoji po roce 1948, až k současnému postavení advokátní komory v občanském sektoru. V závěru této práce je porovnáno postavení české a německé advokátní komory v občanském sektoru obou zemí, z něhož mimo jiné plynou shodné prvky i rozdílný směr vývoje v této oblasti, kdy společensko-ekonomický vývoj obou zemí výrazně zasáhl do struktury, formování a vývoje české advokacie, byť advokacie v obou státech vychází ze stejných historických kořenů i právního základu v rámci kontinentálního práva.

Reformy v Turecku ve vizi členství v Evropské unii 1995 - 2005
Špačková, Petra ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Diplomová práce měla za úkol zmapovat turecké snahy o modernizaci země, snahy, které byly započaté a které probíhaly právě ve vizi a naději ve členství Turecka v Unii. Znamenalo to podívat se blíže především na problémy, kterými je vnitřní systém Turecka zmítán. Pokud si všechny tyto problémy uvědomíme, je pochopitelné, proč řada evropských politiků a občanů se staví proti přijetí Turecka do Evropské unie. Ale ti 132 Dále Turecko participuje na komunitámích programech bojujících proti diskriminaci, proti sociální exkluzi, proti gender nerovnosti, Fiscalis 2007, Cystome 2007, eContent, IDA (Interchange of Data between Administrations) a také se účastní EEA (European Environment Agency) často tendují k tomu, že vidí právě pouze ony problémy a odlišnosti od členských zemí EU, již ne tolik turecké snahy a jisté, i když pomalé pokroky. V případě Turecka se jednalo a jedná o modernizaci ve všech či alespoň většině oblastí života, ať to jsou lidská práva, justice, postavení menšin, ekonomika atd. Je bezesporu, že Turecko udělalo v poslední dekádě (především pak ale za posledních 5 let, tj. 2000 - 2005) velký krok vpřed, a to směrem k demokratizaci státu a k větší ekonomické stabilitě a prosperitě. Velkou roli bych v tomto směru přiřkla především stávajícímu premiérovi R. T. Erdoganovi, přestože jeho postoje k...

Veřejná podpora výzkumu a vývoje poskytovaná nepřímou formou v podmínkách malých a středních podniků s důrazem na informační zajištění
Filipová, Vladimíra ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Valder, Antonín (oponent) ; Nedělník, Jan (oponent)
Inovace je kritickým faktorem rozvoje země, protože je hlavním zdrojem konkurenční výhody a primárním faktorem ovlivňujícím hodnotu firem (Zhang, 2O13); technologické inovace jsou vnímány jako endogenní faktor, který reaguje na ekonomické výzvy (McKenzie, 2OO8). Jedním ze zdrojů inovací je činnost výzkumu a vývoje, tvorba výstupů výzkumu a vývoje je spojena s externalitami, které snižují návratnost investic do této činnosti pro soukromé podniky, proto je činnost výzkumu a vývoje předmětem veřejné podpory. Veřejná podpora je poskytována přímou či nepřímou formou, mezi kterou patří zejména daňové pobídky. Z rešerše literatury současného poznání v oblasti daňových pobídek vyplývá, že zejména malé a střední podniky, které jsou v inovačním procesu klíčové mají méně prostředků jak na vlastní investice do výzkumu a vývoje, tak také méně zdrojů, které mohou vynaložit na administrativu spojenou s uplatněním daňových pobídek. Malé a střední podniky jsou tak více citlivé na administrativní problémy spojené s uplatněním daňových pobídek. Proto byl cíl práce stanoven takto: přispět ke stávajícímu poznání v oblasti uplatnění daňových pobídek a navrhnout odpovídající nástroj pro podporu řízení a informačního zajištění daňových pobídek na výzkum a vývoj v podmínkách malých a středních podniků. Cíl práce byl rozdělen do těchto dílčích cílů: (1) identifikovat problémy související s uplatněním daňových pobídek na výzkum a vývoj v podmínkách malých a středních podniků a porovnat je s referenčním výzkumem, který provedl Chittenden & Derregia (2O1O); (2) navrhnout systém pro zlepšení informačního zajištění projektů výzkumu a vývoje realizovaného v podmínkách malých a středních podniků pro uplatňování daňových úlev. Pro řešení cíle byla zpracována cílená rešerše, ze které zejména vyplynulo, že pro efektivní uplatnění daňových pobídek je způsob vymezení činnosti VaV a souvisejících nákladů nezbytný (Billings et al., 2OO1); vzhledem k obtížné přiřaditelnosti nákladů ke konkrétnímu projektu výzkumu a vývoje (Švejda a kol., 2OO7, Godfrey & Hamilton, 2OO5) je velmi důležité vytvořit systém, který informačně zajišťuje průběh projektu výzkumu a zobrazuje související náklady podobně, jako u reportingu projektů výzkumu a vývoje realizovaných s přímou veřejnou podporou (Chittenden & Derregia, 2O1O) a tyto systémy reportingu by měly využívat formalizovaný systém s prvky účetnictví Bhimani (2OO6) a projekty rozdělit do fází (Jorgensen 2O1O). Volbě metodologie řešení předcházela rešerše výzkumných postupů; v souladu s doporučením Chittenden & Derregia (2O1O), Bourgeois and Eisenhardt (1988), Koners and Goffin (2007), Workman (1993) Singleton and Straits (2OO5), Morandi (2O11), Yin (2OO3) byla pro řešení prvního cíle práce zvolena metoda kvalitativního šetření pomocí strukturovaných dotazníků, pro řešení druhého cíle práce, metoda případové studie. Výzkum vedl ke zjištění, že v analyzovaných společnostech byli o projektech výzkumu a vývoje, na které byly uplatňovány daňové pobídky, informováni vedle pracovníků účetních a ekonomických oddělení také pracovníci top managementu, avšak nikoliv pracovníci středního managementu nebo oddělení výzkumu a vývoje. Pokud se tito pracovníci podíleli na přípravě podkladů souvisejících s projekty výzkumu a vývoje, jednalo se převážně o projekty realizované s přímou veřejnou podporou, na jejichž realizaci a přípravě podkladů se podíleli jak techničtí pracovníci, tak pracovníci účetního oddělení. Podklady pro využití daňových pobídek připravovali pouze pracovníci účetního oddělení. Výzkum realizovaný v rámci případové studie vedl jednoznačně k závěru, že formalizovaný systém řízení a evidence činnosti výzkumu a vývoje jednoznačně vymezuje projekt na který podnik uplatňuje daňové pobídky, od ostatních podnikových aktivit. Přínosy případové studie společnosti E se shodují s přínosy studie realizované týmem Hargaden & Ryan (2O15), kteří mezi ně řadí zlepšení rozhodovacího procesu a zlepšení transparentnosti ve sledované společnosti. Z vyjádření vedoucího technické přípravy rovněž vyplývá, že nastavení podnikových procesů řízení projektů výzkumu a vývoje může přispět ke zvýšení inovační výkonnosti společnosti, což je v souladu se závěry Bossink (2OO2). Hlavní omezení prováděného výzkumu spočívá ve zvolené metodě. Dotazníkové šetření bylo provedeno ve vybraném vzorku malých a středních podniků, případová studie byla realizována ve vybraném malém a středním podniku. Závěry této práce nelze tedy zobecnit. V rámci dalšího výzkumu je tedy jednou z možností realizace dotazníkového šetření v rozsahu, který umožní statistické zobecnění, v souladu s Galala &Wiener (2OO3) by bylo vhodné věnovat se v dalším výzkumu sociálním dopadům podpory činnosti výzkumu a vývoje nebo mapovat rozdíly mezi přístupem k výzkumu a vývoje u podniků, které neuplatňují daňový odpočet, jak doporučuje (Lokshin & Mohnen (2O12).

Marketing e-Governmentu v České republice
Nádvorníková, Markéta ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem této práce jsou možnosti využití marketingových nástrojů ve veřejné správě, konkrétně na poli postupné elektronizace veřejné správy označované jako e-government. V první části jsou diskutovány vhodnosti používání manažerských metod ve veřejném sektoru a nastíněn vývoj těchto implementací. Důraz je pak dán na marketingové nástroje a na způsoby komunikace orgánů veřejné správy s obyvateli. Na problematiku komunikace navazuje dílčí průzkum, který sleduje otevřenost webových stránek vybraných celostátních orgánů. Hlavní analýzou této práce je pak zhodnocení povědomí veřejnosti o možnostech využití služeb e-governmentu u nás. Průzkum proběhl na základě dotazníkového šetření a vyvrátil počáteční hypotézu, že nižší využívanost některých nástrojů plyne z nedostatku poskytnutých informací občanům.

Spolupráce správců daně při potírání dańových úniků v DPH
Papřoková, Veronika ; Zídková, Hana (vedoucí práce) ; Toman, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednotlivými opatřeními administrativní spolupráce správců daní při potírání daňových úniků v oblasti DPH, které se v současné době využívají v Evropské unii. Mezi nejčastější administrativní opatření lze zařadit výměnu informací na žádost nebo bez žádosti, systém VIES, multilaterální kontroly a decentralizovanou síť Eurofisc. Hlavním cílem je shrnutí jednotlivých opatření s důrazem na administrativní spolupráci a zhodnocení její efektivnosti v boji proti daňovým únikům. Další část práce se věnuje typům daňových úniků a nástrojům, které jsou proti nim v České republice využívány.