Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,435 záznamů.  začátekpředchozí26426 - 26435  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.58 vteřin. 

Programovatelný generátor signálu
Románek, Karel ; Kolka, Zdeněk (oponent) ; Tošovský, Petr (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu a realizaci hardwaru programovatelného generátoru analogových a digitálních signálů pomocí mikrokontroléru. Je zde popsána funkce navrhovaného generátoru, výběr použitých součástek a jejich zapojení, např. návrh obvodů pro převod digitálního signálu na analogový a jeho následnou úpravu (zesílení a nastavení offsetu). Dále je zde popsán komunikační protokol pro připojení generátoru k PC pomocí USB třídy HID, vývoj aplikace pro ovládání generátoru a firmwaru řídícího mikrokontroléru. Na závěr jsou uvedeny výsledky měření, srovnání měřených a simulovaných charakteristik.

Vývoj grafického editoru pro zásuvný modul BJ2NB do NetBeans
Müller, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce je součástí projektu, jehož cílem je vytvořit zásuvný modul BJ2NB do NetBeans. Tento zásuvný modul si klade za cíl přinést do vývojového prostředí NetBeans některé přístupy a možnosti prostředí BlueJ, hojně využívaného k výukovým účelům, a zjednodušit tak začínajícím programátorům přechod od jednoduchého IDE BlueJ k rozsáhlejšímu a profesionálnímu NetBeans. Cílem této práce je pro zásuvný modul BJ2NB navrhnout a implementovat grafický editor, který by zobrazoval diagram tříd aktuálního projektu a umožňoval uživateli s projektem prostřednictvím diagramu pracovat. V práci je nejprve provedena analýza grafických editorů volně dostupných UML nástrojů. Na základě této analýzy jsou navrženy optimální vlastnosti grafického editoru a posléze i jeho podrobná architektura. Na závěr jsou zde vypracovány příručky pro uživatele. Tento modul může být používán jak programátory, kteří ho mohou použít jako nástroj k zobrazení diagramu tříd projektu, tak samotnými uživateli, kteří pracují s diagramy. Implementovaný modul je součástí příloh této práce.

Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\
HAVEL, Rostislav
Cílem bakalářské práce je srovnat akreditované studijní obory zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách, z hlediska shodných i odlišných znaků ve studijních plánech a uplatnění jejich absolventů v praxi. V prvních kapitolách je uveden nástin historie vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích a stručná charakteristika vysokoškolského zákona. Stěžejní součást práce představuje část analytická a syntetická. Analytická předkládá přehled o studijních oborech zaměřených na TVS, akreditovaných na jednotlivých vysokoškolských pracovištích. V syntetické jsou pomocí srovnávací metody porovnány studijní obory z hlediska vypsaných povinných předmětů, počtů zápočtů a zkoušek a hodinové dotace. Hlavním zdrojem informací byly studijní plány vydané pro akademický rok 2007/2008 a internetové stránky jednotlivých pracovišť. Poslední část je věnována předpokládanému uplatnění absolventů. V oblasti Čech je možné studovat Bc. a Mgr. obory celkem na 8 fakultách. Jedná se celkem o 21 učitelských a 29 neučitelských studijních oborů.

Editor OWL
Gajdoš, Michal ; Eckhardt, Alan (oponent) ; Nečaský, Martin (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca popisuje použitie a vývoj softwarového diela Growler. Program Growler je grafickým editorom ontológií zapísaných v jazyku OWL, patriaceho medzi formáty sémantického webu. Editor je schopný dokumenty vo formáte OWL nacítat', modifikovat' a opät' uložit'. Growler umožnuje návrh ontológie vo vizuálnom, prípadne nevizuálnom móde a úpravu špecifických elementov vyskytujúcich sa v syntaxi RDF/XML. Medzi jednotlivými módmi sa dá l'ubovol'ne prepínat'. Vizualizácia zobrazuje prostriedky spolu s priradenými vlastnost'ami. Znázornené prostriedky je možné priamo editovat'. Okrem grafickej editácie disponuje Growler sadou formulárov slúžiacich pre nevizuálnu úpravu tried, vlastností a indivíduí. Prostriedky vo formulárovom editore sú reprezentované pomocou hierarchicky usporiadaného stromu. V aplikácii sa pracuje na úrovni porjektov, do ktorých sa ukladajú dokumenty ontológie. Zároveň existuje možnost' do projektu importovat' externú ontológiu na základe zadaného URI. Growler je vyvíjaný a distribuovaný ako plugin pre platformu Eclipse.

Zhodnocení nejpoužívanějších učebnic italštiny
Skoupá, Renata ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Mištinová, Anna (oponent)
Tato kritická studie některých nejpoužívanějších učebnic italštiny v České Republice, v Itálii a jinde spočívá ve zhodnocení a porovnání pěti učebnic italštiny, s nimiž jsem měla možnost pracovat jako studentka i vyučující italštiny. Následně byly učebnice podrobeny jednotlivým hodnotícím kritériím a byly porovnány jako nástroje sloužící jak studentům, tak vyučujícím. Mezi skutečnostmi, které vyplývají z tohoto hodnocení, bych ráda zdůraznila fakt, že jedním z největších problémů zde srovnávaných učebnic je nezahrnutí italských reálií jako nedílné součásti učebnice. Mezi vybranými pěti manuály pouze Studio italiano, učebnice určená anglofonním studentům, může být z tohoto hlediska hodnocena jako dostačující. Tato učebnice také jako jediná z pěti hodnocených obsahuje velké množství opakovacích lekcí. Ostatní čtyři učebnice italštiny opakování buď nezahrnují vůbec, nebo jej ponechávají jen jako jakýsi méně významný, doplňující prvek. Další problém, který se objevuje u hodnocení učebnic, je pořadí gramatických jevů. V tomto ohledu se jeví učebnice Italština pro samouky naprosto nevhodná nejen pro samostudium, k němuž je určena, ale i pro studium ve třídě s učitelem. Je to učebnice, která může studenta od studia italštiny zcela odradit. Impulsy, kterými jazyková učebnice může přispět ke studentově motivaci,...

Výukové scénáře v projektu Pogamut
Vansa, Radim ; Gemrot, Jakub (oponent) ; Kadlec, Rudolf (vedoucí práce)
Tento projekt si klade za cíl rozšířit platformu Pogamut o nástroj pro neprogramátory, zvláště pedagogy, kteří chtějí využít 3D virtuální prostředí jako výukový prostředek. Měl by jim umožnit jednoduše navrhovat scénáře, ve kterých mohou testovat své žáky v různých situacích. Tyto scénáře by měly být zapisovány v přirozeně vyhlížejícím, lokalizovatelném jazyku interpretovaném v produkčním systému Drools. Jednou ze součástí této bakalářské práce je i implementace ukázkového scénáře, který zkouší schopnosti žáků orientovat se v městské zástavbě. Projekt Pogamut umožňuje prezentovat tyto scénáře ve špičkových virtuálních světech, například ve hře Unreal Tournament 2004.

Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy
Benešová, Andrea ; Havlová, Jana (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.

Analýza přípravy mladých fotbalistů
Dreiseitl, Jiří ; Křiček, Jan (oponent) ; Buzek, Mario (vedoucí práce)
Analyza pfipravy mladych fotbalistu Cil prace: Podrobnou obsahovou analyzou treninkoveho deniku, zjistit rozdily v pfiprave mladych fotbalistu v roce 2007 v klubu SK Slavia Praha a v roce 1988 hracu zafazenych do sportovnich fotbalovych tfid. Pomoci obsahove analyzy zjistit i jine treninkove ukazatele. Dalsim cilem je porovnat pfipravu mladych fotbalistu v CR a v nemeckych zemich. Metoda: Pomoci obsahove analyzy rocniho treninkoveho deniku, u kategorie U-7 v klubu SK Slavia Praha, porovnat a zhodnotit zadouci ci nezadouci zafazeni jednotlivych cviceni. Rozclenenim treninkoveho deniku na casti a pote az na konkretni cviceni, jsme dostali dulezite informace o skladbe, cetnosti cviceni a jejich zamefeni. Tyto vysledky jsme porovnali s programem sportovni pfipravy zaku zafazenych do sportovnich tfid vydanym v roce 1988Ceskym Ustfednim Vyborem CSTV. Vysledky: Zkoumanim dokumentu - treninkovy denik - a naslednym porovnanim obsahu s programem sportovni pfipravy zaku z roku 1988 jsme dosli k vyraznym zmenam a odlisnostem v pfiprave mladych fotbalistu. Tuto zmenu si vysvetlujeme hlavne diky stale vetsim narokum na jednotlive hrace ve vrcholovem fotbalu. Klicova slova: fotbal, trenink, pfiprava mladeze, treninkovy denik

Srovnání českých a zahraničních učebnic společenských věd
Hrubanová, Pavlína ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním českých a zahraničních učebnic prvouky. Teoretická část obsahuje popis a srovnání českého a belgického systému školství. Dále pak nástin a podobnost českého a belgického pojetí společenskovědního učiva. Poslední částí v teoretické rovině je vysvětlení pojmu učebnice a popsání jeho charakteristik. Empirická část se zabývá analýzou českých a belgických učebnic vzhledem k předem daným kritériím. Také zkoumá přístup a názory českých a belgických učitelů na společenskovědní učivo. Tato část je doplněna o pozorování společenskovědních lekcí na školách.

Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.