Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,338 záznamů.  začátekpředchozí26329 - 26338  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí
FRAŇKOVÁ, Edita
Bakalářská práce je zpracovaná na téma Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí. Cílem je navržení efektivních metodických postupů pro doučování romských dětí v Kontaktním centru Maják, který náleží Salesiánskému středisku mládeže - dům dětí a mládeže České Budějovice, při respektování specifik cílové skupiny. Postupy jsou založené na neformálním charakteru pedagogické činnosti s využitím alternativních edukačních metod. Součástí práce je vytvoření metodických podkladů pro doučování konkrétního učiva českého jazyka 3. třídy. V práci je na základě studia odborné literatury vymezena terminologie základních užívaných pojmů. Dále jsou charakterizována psychická a sociální specifika Romů a romské rodiny. Ta se v určitých sociálních znacích a vnímaných hodnotách odlišují od rodiny majoritní společnosti. Následující část se týká oblasti snahy státu ve vzdělávání Romů. Značná část práce je věnovaná alternativním formám a metodám výuky. Další kapitoly se zaměřují na problematiku sociálně vyloučeného sídliště Máj, v němž žijí děti navštěvující individuální doučování Kontaktního centra Maják. Podrobněji se zabývám současným systémem doučování s návrhem inovativního postupu práce. Výstupem mé práce je, na základě zjištěných informací a navržených inovativních postupů, vytvoření edukačního projektu, který bude prakticky uplatněn v Kontaktním centru Maják.

Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení
Inggallová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holmanová, Jitka (oponent)
Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Implementace nového software podporujícího řízení vztahů se zákazníky
Chuchvalcová, Eliška ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Horníková, Monika (oponent)
Cílem této práce je poskytnout manažerům komplexní metodiku pro implementaci softwaru, používaného pro podporu řízení vztahu se zákazníky. Protože se jedná o činnost prováděnou jen občas, je metodika založena na teoretických poznatcích projektového řízení, kterému je věnována první část práce. Zohledněna jsou specifika nadnárodní farmaceutické firmy, ale řada poznatků je využitelná i ve společnostech s jiným zaměřením a jiných oblastech používeného softwaru. Proto je značná pozornost věnována rozboru prostředí, ve kterém byla implementace prováděna. Vlastní implementace je popsána v kapitolách odpovídajících teoretickému základu a zpracovanému projektovému plánu jako hlavnímu dokumentu implementace. Popsány jsou praktické zkušenosti, které jsem jako manažer zodpovědný za provedení projektu získala. Během realizace projektu byla potvrzena řada teoretických poznatků i některé praktické manžerské zkušenosti, ať už pozitivní nebo negativní. Vzhledem k důležitosti a charakteru problematiky lze předpokládat, že obdobná činnost bude v budoucnu opakována. Práce dává návod, jak se na implementaci připravit.

Diagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAS
Krejčířová, Helena ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Drlíková, Eva (oponent)
V teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.

Rozsah právní odpovědnosti státu za pochybení při výkonu státní moci
Patočka, Vojtěch ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Tryzna, Jan (oponent)
V předkládané práci studuji koncept odpovědnosti státu za pochybení při výkonu státní moci. Snažím se především ukázat, proč je vhodné tento druh odpovědnosti konstruovat odlišně od odpovědnosti za škodu známé z práva občanského. Zabýváme-li se případy, kdy dochází k výkonu veřejné moci, je právní vztah mezi jednotlivcem a státem svou povahou odlišný od vztahů občanskoprávních. Proto je nutné podmínit vznik odpovědnosti za škodu, která jednotlivcům v takovém vztahu vzniká, splněním specifických kritérií. V první části analyzuji funkci odpovědnosti státu za škodu. Ukazuji, že institut má pozitivní vliv na orgány veřejné moci v tom smyslu, že je nutí chovat se v souladu s právem. Zároveň ovšem není možné tento efekt přeceňovat. V další části rozebírám základní prvky odpovědnosti. Pracuji jak s právem domácím, tak s principy formulovanými judikaturou Soudního dvora EU. Oba systémy odpovědnosti za škodu porovnávám se zaměřením na to, jak reagují na specifika vztahu mezi státem a jednotlivcem. V závěrečné části práce rozděluji veřejnou moc do jednotlivých složek. Na příkladech ukazuji, s jakým druhem újmy se jednotlivec může při kontaktu s mocí výkonnou, zákonodárnou a soudní setkat. Snažím se ukázat, že pojem škoda je v některých případech nutno vykládat opatrně. Pozornost také věnuji snaze domácí...

Kvalitativní analýza fenoménu internetových řetězových dopisů
Kozlová, Dana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Kolující dopisy a kolující e-maily jsou formou sekundární orality. Práce určuje kolující e-maily jako typ média a hledá vlastnosti, které by měla splňovat zpráva, která bude úspěšně šířena. Diskutuje o šiřitelnosti kolujících zpráv z pohledu memetické teorie a nachází motivy pohádek uvnitř kolujících zpráv. Z provedené typologie kolujících dopisů ze souboru sebraného z veřejných databází i přeposílaných na určené adresy vyplývá členění na nejméně 9 forem a nejméně 17 funkcí. U jednotlivých forem a funkcí jsou předvedeny jejich obvyklé vlastnosti a rozdíly. Řazení podle původu vysvětluje některé rozdíly u přeložených zpráv a hledá specifika zpráv českých. Mezi taková specifika patří například rasistická témata. Ze strukturovaných rozhovorů práce zhodnotila, podle jakých kritérií kolující dopisy jejich příjemce dělí a podle čeho vybírají adresáty kolujících dopisů. Vyvrací hypotézu, že se tyto zprávy šíří pouze mezi homogenními skupinami. Ukazuje, že se kolující e-maily nešíří jen díky snadnému přeposílání. Z rozhovorů jsou nalezeny hlavní motivy přeposílání, a to pozitivní emoce z předpokládané reakce příjemce.

Vliv Festivalparku na regionální rozvoj Hradce Králové
Kejklíček, Martin ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Po prostudování práce by měl být čtenář seznámen s terminologií cestovního ruchu a jeho základními problémy. Dále bude vysvětlena blízká souvztažnost kultury a cestovního ruchu. Kultura jako jeden z významných motivů turizmu. Přináší s sebou spoustu pozitivních ale i negativních vlivů na okolí, které jsou blíže nastíněny. Práce se zaměřuje na město Hradec Králové, které bude podrobně popsáno především z hlediska obyvatelstva, ekonomiky, infrastruktury a kultury. Středobodem celé práce je kulturní areál Festivalpark, který leží v bezprostřední blízkosti Hradce Králové. V práci je rozebrána historie areálu, jeho specifika a hlavní události zde pořádané. Na základě práce s daty ze všech dostupných subjektů, kterých se dotýká existence Festivalparku, budou zhodnoceny jeho pozitivní i negativní vlivy na rozvoj Hradce Králové formou SWOT analýzy.

Výchovně-vzdělávací proces ve waldorfské škole se zaměřením na výuku německého jazyka
Popelková, Michaela ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala specifiky výchovně-vzdělávacího procesu ve WŠ s důrazem na výuku německého jazyka a s tím související metodikou v nejširším slova smyslu. Prostřednictvím výzkumných nástrojů popsaných v úvodu a na základě do jisté míry omezených možností, které jsem pro ověřování stanovených tezí měla k dispozici, jsem se snažila dojít k co nejobjektivnějším závěrům. Tyto nechť jsou brány jako jeden z možných pohledů na danou problematiku. Zjištěná specifika způsobu výuky německého jazyka platí do jisté míry i pro waldorfský systém výuky obecně. Jejich společným východiskem je Steinerův pedagogický koncept z počátku minulého století, částečně adaptovaný na dnešní dobu. Zvláštnosti, které jsem během svého ověřování mohla zjistit, pramení z několika skutečností. První z nich je nezvyklá svoboda učitele, jež zasahuje všechny oblasti výuky. Dle orientačně stanovených učebních osnov učitel v praxi (na základě subjektivního posouzení zralosti a schopností žáků) rozhoduje jak o obsahu, tak z větší části i o cílech a metodách výuky v příslušném ročníku. Obsah a způsob výuky jednotlivých pedagogů, a to i ve stejných ročnících, se proto mohou podstatně lišit, což může následně mít znatelně pozitivní, ale i negativní vliv. Adekvátně různá je pak i výsledná účinnost výuky v podobě dosažené jazykové úrovně žáků.

Společenství lusofonních zemí: ideál a realita
Němec, Jan ; NÁHRADNÍ, VEDOUCÍ (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Společenství lusofonních zemí završí v roce 2006 desátý rok své formální existence. Za tu dobu dokázalo uskutečnit celou řadu společných projektů a způsobit i podobně dlouhou sérii zklamaných nadějí. Společenství lusofonních zemí se však již od svého počátku vyznačuje některými specifickými rysy, které mohou působit jako pozitivní i negativní faktory jeho fungování. I na ně je třeba brát ohled při hodnocení dosavadních výsledků CPLP. Mezi tyto specifika patří například skutečnost, že CPLP vznikla až dvacet let po rozpadu portugalské koloniální říše. Tento časový odstup na jedné stane sice díky generačnímu odstupu od doby koloniálních válek, které poznamenaly poslední fázy portugalského působení v Africe, umožnil minimalizaci podezření z neokoloniálních úmyslů navrhovatelů institucionalizace lusofonního společenství a vytvořil podmínky pro absolutní dobrovolnost vstupu do organizace, na straně druhé však přirozeně omezil možnosti působení CPLP především v důsledku již existujícího členství jednotlivých států v jiných mezinárodních organizací (EU, MERCOSUL, SADC, ECOWAS), jejichž cíle v některých případech kolidují s představami tvůrců iniciativ Společenství lusofonních zemí - viz např. snahu o usnadnění pohybu osob v rámci CPLP a závazky Portugalska v oblasti volného pohybu osob vyplývající z členství země v...