Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu
Purchartová, Dana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Ovlivnění hrubé a jemné motoriky jedince po požití alkoholu Cíl práce: Hlavním cílem mé diplomové práce je zhodnotit bezprostřední vliv alkoholu na vybrané úkoly z oblasti jemné a hrubé motoriky, kdy byly nejprve zjištěny průměrné hodnoty u vybraných testů za střízliva a dále při zvyšující se hladině alkoholu v krvi. Dalším cílem je rozlišit, zda dojde k ovlivnění jemné i hrubé motoriky při stejné hladině alkoholu v krvi, či nikoliv. Metody: Potřebná data byla získána na základě experimentálního měření na 12 probandech (6 žen a 6 mužů), kdy byly k testování jemné motoriky využity 3 nestandardizované testy modifikované či vytvořené pro účely tohoto experimentu: navlékání korálků, odemykání zámků a přesun mincí do kasičky. Hrubá motorika byla testována pomocí stabilometrické plošiny ve stoji snožném s otevřenýma očima po dobu 30 sekund. Sledovaným parametrem byl u testů jemné motoriky čas a při testu stability dráha COP, přičemž byl každý z testů jemné motoriky proveden v každém kole třikrát. Ve druhém a v každém dalším kole byla každému probandovi podána vždy dávka 0,3 g alkoholu na kg hmotnosti, s konečným počtem šesti kol. Orientační hodnoty alkoholu v krvi byly průběžně měřeny přístrojem Dräger Alcotest 7510. Výsledky: K ovlivnění jemné i hrubé motoriky došlo v určité míře již po první...
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.
Hodnocení úrovně motorické výkonnosti hráčů fotbalu v žákovské kategorii
Náhlovský, Marek ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název práce: Hodnocení úrovně motorické výkonnosti hráčů fotbalu v žákovské kategorii Cíl práce: Zjištění úrovně motorické výkonnosti pomocí vybraných testů pohybových schopností a speciálních herních dovedností u hráčů fotbalu v žákovské kategorii. Současně je cílem porovnání úrovně motorické výkonnosti mezi mladšími a staršími žáky. Metoda: Metoda přímého pozorování žáků - testování. Mezi vybrané testy byly zařazeny: sedy-lehy po dobu 30 sekund, skok daleký, člunkový běh 4 x 10 metrů, test vedení míče se změnou směru, test přihrávek na přesnost Výsledky: Ve většině testovaných disciplín dosahovali lepších výsledků starší žáci mužského pohlaví. Tým chlapců v kategorii U13 dosáhl nejlepších výsledků v testu "přihrávky na přesnost" v disciplíně "sedy-lehy", disciplíně "člunkový běh" a v disciplíně "vedení míče změnou směru". Dívky U13 dosáhly v testu "skok daleký" nejlepšího výsledku. Klíčová slova: testování, pohybové schopnosti, herní dovednosti, fotbal
Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou
Kadečková, Anna ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou Cíle: Zjistit úroveň pohybových dovedností a tělesné složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou. Metody: Výzkumný soubor zahrnoval 29 předškolních dětí (4-6 let). Hodnocení úrovně vybraných motorických dovedností dětí předškolního věku bylo realizováno pomocí testové baterie MABC - 2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. U dětí bylo dále hodnoceno tělesné složení (tloušťka kožních řas a index BMI). Výsledky: Úroveň základních motorických dovedností z oblasti hrubé motoriky (míření, chytání, házení) a rovnováhy se významně nelišila od populačního průměru dětí v ČR (50. Percentil). Výsledky tak signalizují optimální rozvoj základních motorických dovedností předškolních dětí. Ukazatele tělesného složení (tloušťka kožních řas a index BMI) poukázaly na zdravou tělesnou hmotnost předškoláků s pravidelnou organizovanou aktivitou. Klíčová slova: Předškolní věk, hrubá motorika, rovnováha, tělesné složení, motorické dovednosti
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou na 1. stupni základní školy
Otipková, Zuzana ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.