Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,870 záznamů.  začátekpředchozí25861 - 25870  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce

Mnohonožky Českého a Moravského krasu
Skoumalová, Ivana ; Mourek, Jan (oponent) ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce Mnohonožky Českého a Moravského krasu zpracovává výsledky společných sběrů z inventarizačních průzkumů CHKO Český kras a CHKO Moravský kras z mezidobí let 2005 až 2008. Sběry z jednotlivých lokalit se podle typu rostlinného společenstva přiřadily do 12 biotopů a tím se zjišťovala společenstva mnohonožek typická pro dané biotopy. Dále se zaznamenával výskyt invazních druhů a druhů diagnostikujících určité území. Výsledná data se porovnávala mezi Českým a Moravský krasem. V Moravském krasu byla objevena doposud do systému nezařazená mnohonožka Ochogona cf. moravica , která je dále předmětem výzkumu. Součástí práce je Atlas mnohonožek Českého krasu a Atlas mnohonožek Moravského krasu s popisem vzhledu a výskytu, s barevnými ilustracemi a černobílými nákresy všech druhů nalezených v těchto krasových území. Byl vytvořen i zjednodušený určovací klíč určený pro laické zoology, učitele přírodopisu a biologie, studentům na biologické olympiády nebo do výukových programů zaměřených na půdní bezobratlé živočichy.

Úvod do hudební kinesiologie
Smitková, Lucie ; Krajný, Boris (vedoucí práce) ; Klánský, Ivan (oponent)
Hudební kinesiologie využívá stejných metod jako Aplikovaná kinesiologie, která spojuje poznatky tradiční čínské medicíny se západní medicínou a psychoterapií.Tato diagnostická metoda vychází z toho, že každá skupina svalů lidského těla má vztah k dalším částem těla - k jednotlivým orgánům, žlázám, kostem a krevnímu oběhu. Slabost svalu může tedy signalizovat problém jinde v těle. Díky svalovému testu se dá zjistit, kde a v čem problém spočívá a co tělo potřebuje ke zlepšení stresové situace. Hudební kinesiologie se zabývá energetickými průběhy v těle, snaží se o uvolnění blokád a o harmonizaci energetického toku. Kromě svalového testu využívá dále integraci mozkových hemisfér, časovou regresi, ale také barvy, symboly a pohybová cvičení. Je určena jak profesionálním hudebníkům, tak amatérům, studentům hudby i učitelům. Nabízí pomoc při řešení typických problémů, umožňuje určit původ blokád a zmírint stres při vystoupení. Nabízí nová východiska k hudebnímu vyjádření, dennímu cvičení a usiluje o jednotu těla, duše a ducha. Práce vysvětluje nejdříve oblasti, které jsou nutné k pochopení metody - meridiány, funkce mozkových hemisfér apod. Dále se zabývá tématy jako je kreativita, umělecká motivace, puls v hudbě, vztah barvy a tónu. Kromě toho přináší i nové pohledy na intervaly, tóniny, zaobírá se tématy jako je tréma, jednotlivá fáze vystoupení, vztah posluchače k hudbě, přijetí kritiky. Práce také obsahuje některá hudebně-kinesiologická cvičení.

Typical grammar errors in text production committed by Czech learners of German-as-a-Foreign-Language - a quantitative and qualitative corpus analysis.
BARTÁKOVÁ, Stanislava
Bakalářská práce, která je rozdělena na teoretickou a praktickou část, se zabývá nejčastějšími morfosyntaktickými chybami českých mluvčích v německy psaném textu. Teoretická část vysvětluje hlavní pojmy, jako je chyba nebo kontrastivní lingvistika, kategorizuje chyby a uvádí příčiny vzniku chyb. Stěžejní část práce však tvoří korpusová analýza textů napsané českými žáky. Jejich chyby jsou zde analyzovány, srovnávány mezi sebou a hlavně se práce snaží uvést příčiny daných chyb. Grafy ukazují vývoj chyb v jednotlivých stádiích učení se němčiny. Poslední částí je malý dotazník, který zkoumá povědomí učitelů o častých chybách a jejich korektuře.

Využívané kompenzační pomůcky zrakově postiženými v ekonomickém vzdělávání
Sarkány, Josef ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zvýšit povědomí o kompenzačních pomůckách používaných osobami se zrakovým postižením v ekonomickém vzdělávání. A dále také popsat život studentů se zrakovým postižením za účelem přiblížení bariér, které se při studiu objevují. V teoretické části je uvedena charakteristika zrakového postižení, typických rysů ekonomického vzdělávání a kompenzační pomůcky. Práce vychází z autorových vlastních zkušeností, neboť je sám studentem se zrakovým postižením ekonomického oboru. Pro dosažení cílů byla vybrána kvalitativní metoda výzkumu. Práce přináší řešení, které může pomoci především pedagogům ekonomických oborů a jejich studentům, jež jsou zrakově postižení. Učitelé mohou najít základní informace o často užívaných kompenzačních pomůckách a jejich možnou aplikaci při ekonomickém vzdělávání. Přínosem je rovněž otevření tématu týkající se studentů se zrakovým postižením na ekonomických oborech a jejich následného zaměstnávání i na pozicích v ekonomické sféře. Pro pedagogy může být práce námětem k zamyšlení se nad výběrem vhodné vyučovací metody s ohledem na používané kompenzační pomůcky studentem v průběhu výuky.

Sókratův sen a "konání svých věcí" v dialogu Charmidés
Thein, Karel
Autor navrhuje řešit problém aporií v Charmidovi zkoumáním formální struktury dialogu. Nejprve srovnává argumentační a dramatickou strukturu Charmida s ranými dialogy jako Ión. Výsledkem je naprostá odlišnost. Z druhé tedy autor předkládá vlastní analýzu obecné struktury tranzitivních dialogů, dokládanou zejména dialogy Lysis a Prot. Sókratés zde rozmlouvá se dvěma charakteristickými partenry, slabším potenciálním žákem a silnějším, jenž představuje autoritu pro slabšího. Sókratés poráží silnějšího, ale nenabízí slabšímu žádnou positivní nauku, jen osobní příklad a vedení. Charmida autor označuje za typický transitivní dialog.

Proč barbary hlava nebolí. Ke struktuře raných dialogů a smyslu aporií v dialogu Charmidés
Boháček, Kryštof
Autor navrhuje řešit problém aporií v Charmidovi zkoumáním formální struktury dialogu. Nejprve srovnává argumentační a dramatickou strukturu Charmida s ranými dialogy jako Ión. Výsledkem je naprostá odlišnost. Z druhé tedy autor předkládá vlastní analýzu obecné struktury tranzitivních dialogů, dokládanou zejména dialogy Lysis a Prot. Sókratés zde rozmlouvá se dvěma charakteristickými partenry, slabším potenciálním žákem a silnějším, jenž představuje autoritu pro slabšího. Sókratés poráží silnějšího, ale nenabízí slabšímu žádnou positivní nauku, jen osobní příklad a vedení. Charmida autor označuje za typický transitivní dialog.

Televizní kvizy - vzdělání, nebo zábava (tematická analýza otázek)
BUKOVSKÁ, Jana
Masová média - a zvlášť televize - nabízejí celou řadu nejrůznějších forem zábavy. Mezi časté zábavní obsahy patří nejrůznější vzdělanostní kvizy, které jsou zvlášť typické pro televizní vysílání. Ve své diplomové práci se chci právě tímto typem pořadů zabývat. Vycházím ze základního předpokladu, že bez ohledu na funkci konkrétního televizního kvizu mají všechny tyto pořady jednu věc společnou: reprezentují (často bezděky) relativně ucelenou představu o obsahu všeobecného vzdělání. Jako budoucí pedagog se chci zabývat tím, jak vlastně v optice současných televizních kvizů obsah všeobecného vzdělání vypadá. Ve své práci bych proto chtěla zpracovat tématickou analýzou otázek konkrétní televizní kvizy ve zvoleném období a vysledovat, jakou mají tyto pořady v dnešní době představu o všeobecném vzdělání. Budu sledovat zastoupení jednotlivých oborů i charakter poznatků, které jsou otázkami vyžadovány. Ve své práci bych chtěla zhodnotit, nakolik v dnešní době televizních kvizy vyžadují znalost a promýšlení souvislostí a nakolik jim stačí jen útržkovitá znalost nepodstatných maličkostí. Tedy zjistit, zda lze televizním kvizům přiřadit funkci vzdělávací, či zda mají převážně zábavní funkci.

Čeština pro italské rodilé mluvčí: analýza studijních materiálů a metodická doporučení pro výuku
Vojáčková, Ivana ; Hasil, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Tato práce je věnována výuce češtiny pro cizince s italštinou jako mateřským jazykem. Mapuje historii publikací češtiny pro Italy a blíže analyzuje ty, které jsou v současnosti dostupné a používané. U těchto zjišťuje, jak vyhovují potřebám uživatelů a současným požadavkům kladeným na výuku cizích jazyků, do jaké míry zohledňují mateřský jazyk studentů a jakým způsobem podávají jevy pro Italy problematické. Podává seznam typických chyb, jichž se Italové v češtině dopouštějí, a metodická doporučení pro výuku vyplývající z jejich analýzy a kontrastivního srovnání češtiny s italštinou. Na základě tohoto výzkumu jsou odhaleny nedostatky zkoumaných knih a navržena řešení. Autorka vychází především ze svých zkušeností z výuky v kurzech češtiny pro Italy.

Zlatá stezka: Vlastivědný sborník kraje Husova a Chelčického
Čapková, Martina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Zlatá stezka: Vlastivědný sborník kraje Husova a Chelčického se zabývá problematikou českých vlastivědných sborníků vydávaných v 1. polovině 20. století. Definuje charakteristické rysy tohoto typu periodika a věnuje se historii jejich vydávání na našem území. Na specifika regionálních vlastivědných sborníků poukazuje na konkrétním příkladu sborníku Zlatá stezka, který je jedním z typických představitelů tohoto typu periodika. Vycházel ve Vodňanech v letech 1927 až 1949 s přestávkou v období německé okupace. Časopis vydávalo místní učitelstvo. Práce popisuje jeho historii, cíle, problematiku financování, způsob zpracování a přípravy, představuje také nejvýznamnější osobnosti se sborníkem spojené. Součástí práce je analýza obsahové náplně sborníku. Analýza byla provedena prostřednictvím třech časových sond v odstupu po deseti letech, podrobně se věnuje druhému, dvanáctému a sedmnáctému ročníku časopisu. Sleduje zpracovávaná témata, typy příspěvků, pravidelné rubriky a jejich vývoj. Součástí analýzy jsou také krátké ukázky vybraných příspěvků ze sborníku.