Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,839 záznamů.  začátekpředchozí25836 - 25839  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Imigranti a imigrantky v České republice, diskurzivní analýza obrazu cizích
Seidlová, Jana ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Práce směřuje k deskripci diskurzivního pole, ve kterém se utváří výpovědi na téma imigrace resp. přítomnost imigrantů a imigrantek v České republice. Teoretická část popisuje koncept národa a identity jako předpokládaných diskurzivně relevantních konceptů, dále podává stručný popis explanačních modelů migrace, popisuje spor universalismu a partikularismu v imigračních politikách států a na pozadí asimilace rozebírá multikulturalismus jako diskurzivní konstrukci strategie soužití majority a minorit. Pojem diskurz je vysvětlen jednak v širších teoretických souvislostech s odkazem na témata jazyka, moci a ideologie, jednak v metodologických konsekvencích. Přiblíženy jsou lingvistické nástroje (epistémická a voluntativní modalita) a koncepty příbuzných věd (binární opozice, ideologický čtverec). Přístup autorky se opírá o rámec Kritické diskurzivní analýzy, který byl využit pro analýzu čtyř promluv. Významným závěrem je odhalení role diskurzu rizika jako legitimizačního faktoru výkonu moci nad imigranty. Zdůrazňování a oslabování diskurzu rizika se děje v kategoriích: příležitost, ambivalence, hrozba, které byly identifikovány jako ideálně-typické kategorie, které vyplňují diskurzivní pole. Z hlediska dalšího postupu autorka navrhuje věnovat se identifikaci dalších klíčových aktérů z hlediska jejich moci...

Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
Zedníková, Martina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Podoby svatby v české společnosti
Maříková, Hana ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Diplomova prace ,,Podoby svatby v ceske spolecnosti" se zaby-va problematikou svateb a svatebnich obfadu v nasem kultumim a socialnim okruhu. Strukturu diplomove prace tvofi dva hlavni celky: teoreticka a empiricka cast. Teoreticka cast, ktera tvofi ramec pro cast empirickou, se zameruje na vztah svatby k pojm-um obfad a ritual, zejmena pak souvislosti s ritualy pfechodorymi. Dale se venuje historii a v)rvoji svatebnich obfadu a jejich elementu v ceskem kultumim prostfedi. Blize popisuje pravni aspekty a formality nutne pro vstup do manZelstvi, ale take nektere ze zvyklosti a poyer spojenych s jeho uzaviranim. Empiricka cast seznamuje ctenare se zamery a hlavnimi zjistenimi kvalitativni studie. J ejim cHem byla deskripce svatby optikou deseti mladych manZelsk)rch pam a jejich predchozich predstav 0 tomto sociokulturnim fenomenu. Dale byly zjisiovany ryznamy, ktere pfipisuji forme uzavirani snatkU a instituci manZelstvi jako takove.

O smyčcových kvartetech č. 1-9 D. Milhauda v aspektech tradice a inovace
Solodovnikova, Tatiana ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Douša, Eduard (oponent)
Pro úplnější a hlubší pochopení vývojového procesu v jednotlivých etapách dějin hudby - včetně hudby 20. století a jeho dílčích časových úseků - je pokaždé nutno rekonstruovat celkový obraz hudebního života, všestranně prostudovat působení a tvorbu osobností, jež vytvářejí neopakovatelný ráz příslušné epochy. Je nutno analyzovat a porovnávat obsáhlý hudební materiál, mezi jiným i materiál komorní hudby a tvorbu jednotlivých skladatelú pro smyčcový kvartet. Životem a tvorbou D. Milhauda (1892-1974), jednoho z nejvýznamnějších francouzských skladatelů 1. poloviny 20. století, se zabývá řada prací, ale celé jeho dílo nebylo dosud podrobně prostudováno. K badatelsky opomíjeným oblastem Milhaudovy tvorby patří kromě jiných také obor smyčcového kvartetu, jemuž se skladatel aktivně věnoval v letech 1912-1951 a jenž je odrazem jeho osobitého kompozičního stylu. Nedostatečný zájem o kvartetní a komorní hudbu Milhauda v dosavadní hudebně vědecké literatuře lze vysvětlit přednostní potřebou zkoumání a zhodnocení v určité etapě významu jiných ("velkých") druhů, zastoupených v jeho tvorbě, jako jsou opera, balet, kantáta nebo symfonická hudba. Hlavním tématem předložené disertace je problém tradice a inovace v Milhaudových smyčcových kvartetech, řešený na základě analýzy některých prvků kompoziční techniky v kvartetech...