Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,479 záznamů.  začátekpředchozí25470 - 25479  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.11 vteřin. 

Bankovní krize ve světě
Mirazčievová, Michaela ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Paholok, Igor (oponent)
Cílem této práce je nabídnout aktuální pohled na velmi diskutované a problematické téma bankovních krizí. Analýza poskytuje přehled výskytu bankovních a finančních krizí od 90. let 20 stol. do současnosti s uvedením jejich hlavních příčin, vymezuje jejich podstatu a vysvětluje některé z hlavních makroekonomických a mikroekonomických důvodu jejich vzniku. Zkoumá, jak současná ekonomická teorie popisuje a analyzuje původ a povahu finanční nestability a porovnává její závěry s reálnými zkušenostmi z nedávných krizí. Dále se zabývá popisem průběhu systémových bankovních krizí a jejich souvislosti s vývojem ekonomiky, s důrazem na reálné efekty finanční nerovnováhy a vysoké ekonomické i společenské náklady krizí. Na základě těchto poznatků předkládá tato práce možné způsoby "léčení" podlomeného zdraví finančního systému a zabezpečení jeho stability s cílem předcházet budoucímu opakování krizí. Samostatná kapitola je věnována podrobnějšímu popisu několika případů vážných systémových bankovních krizí: argentinské krize z roku 2001, skandinávských krizí na přelomu 80 a 90 let 20 stol., a české krize během transformačního období v 90 let 20 stol.

Koučování - součást profesního rozvoje
Říhová, Jana ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koučování jako součástí profesního rozvoje. Její první část se zabývá teoretickými východisky koučování. Jsou zde souhrnně popsány definice, s nimiž se lze v odborné literatuře setkat. Pozornost je věnována i historickým a filozofickým základům koučování. Po prezentaci těchto základních informací práce vymezuje koučování vůči jeho příbuzným oborům jako je poradenství, školení, mentoring nebo psychoterapie. V samostatné kapitole je pojednáno o procesu koučování, jeho principech, etapách a základních modelech. V krátkosti jsou zmíněny dva základní typy koučování. Obsáhlejší kapitola je věnována osobnostním charakteristikám kouče a jeho funkci v závislosti na postavení ve firmě. Závěr první části se zaměřuje na problematiku etiky v procesu koučování. Druhou polovinu práce tvoří část praktická, v níž jsou zpracovány dva výzkumy - kvalitativní a kvantitativní. V rámci kvalitativního výzkumu byly v polostrukturovaných rozhovorech získávány informace a názory o koučování od předních českých koučů. Kvantitativní výzkum se soustřeďuje na analýzu vnímání efektivity metody koučování osobami, kteří ji ve svém profesním životě využily jako klienti.

Internet a mezinárodní právo soukromé
Zezulka, Denisa ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Dolanská Bányaiová, Lucie (oponent) ; Zavadilová, Marta (oponent)
Tato disertační práce se zabývá dosud nejmodernějším komunikačním prostředkem - Internetem, ve spojení s mezinárodním právem soukromým. Toto spojení není náhodné, neboť Internet je mezinárodní prostředek, pomocí kterého komunikují subjekty z nejrůznějších koutů světa. Internet lze definovat jako celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí. Z právního hlediska však není schopen nabývat práva a povinnosti, nemá právní subjektivitu a vůbec neexistuje. Internet je ovšem zcela nepochybnou součástí našeho každodenního života. Právní úprava Internetu zpočátku zůstávala zcela stranou, středem zájmu byly pouze jeho technické aspekty. Potřeba speciální právní úpravy vyvstala až s rostoucím počtem uživatelů internetové sítě. Do té doby byla dovozována z jiných právních předpisů. Tento vývoj je však logický, neboť bylo nejprve nutné dosáhnout určité technologické úrovně. V disertační práci je podrobně zmapována právní úprava mezinárodního práva soukromého i internetového práva, které je dle mého názoru třeba považovat za samostatné právní odvětví. Základním pramenem českého mezinárodního práva soukromého je bezpochyby Ústava a další ústavní zákony. Co se týká speciální úpravy, v čele stojí zákon o mezinárodním právu soukromém a procesním. Na mezinárodní úrovni dominuje úmluva CISG a Úmluva OSN o...

Druhy trestných činů
Brennerová, Dita ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Šmerda, Radek (oponent)
Diplomová práce "Druhy trestných činů" se zabývá charakteristikou trestných činů dle Trestního zákona.Cílem diplomové práce je výstižně shrnout jednotlivé trestné činy ustanovené v trestním zákoníku. Dalším cílem je zhodnotit trend vývoje kriminality v České republice v období od roku 2005 do roku 2015. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá základními pojmy trestního práva, definuje pojem trestný čin a skutkovvou podstatu trestného činu. Druhá kapitola shrnuje jednotlivé trestné činy. Poslední kapitola zobrazuje trend vývoje kriminality v České republice v období od roku 2005 do roku 2015.

Řízení podpůrných činností ve společnosti ODENWALD CZ s.r.o.
Klégrová, Lucie ; Vyskočil, Vlastimil (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast řízení podpůrných procesů s aplikací na situaci konkrétní společnosti ze segmentu malých a středních podniků. Jejím cílem je poskytnout podklady pro rozhodování při systémové a finanční optimalizaci podpůrných procesů v této společnosti. V teoretické části je vysvětlena podstata procesního řízení a definice procesů s ohledem na jejich předmět, nositele, cíle, vstupy a výstupy. Z hlediska předmětu je dále objasněn princip dělení procesů na hlavní a podpůrné. Jsou popsána jejich specifika a důvody pro vzájemné oddělení procesů hlavních a podpůrných. Je vymezena možnost vyčlenění podpůrných procesů mimo organizaci a jejich zajišťování externími dodavateli. Práce dále přibližuje koncepci komplexního zajišťování těchto procesů integrovaným dodavatelem -- koncepci facility managementu. V praktické části jsou definovány procesy ve společnosti Odenwald CZ s.r.o. Za pomoci procesní analýzy jsou podpůrné procesy specifikovány a následně jsou předloženy návrhy jejich optimalizace. Předložené návrhy jsou pomocí benchmarkingu konfrontovány se způsobem řešení uplatňovaným jinými společnostmi v regionu.

Dovolená na začátku 21. století. Srovnání České republiky a Spolkové republiky Německo
Thöndlová, Gabriela ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Duffková, Jana (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je dovolená, konkrétně srovnání způsobu trávení dovolené obyvatel České republiky a Spolkové republiky Německo. Práce je rozdělena do dvou relativně oddělených částí: teoretické a empirické. Teoretická část je věnována vymezení pojmů dovolená, rekreace, cestovní ruch a turismus, dále je zde načrtnut vývoj volného času a tůrismu i jejich vědeckého zkoumání. Rovněž je podstatné vymezení času volného a času pracovního. Další kapitolu tvoří popis "procesu" dovolené, kam patří především motivace cestujících, plánování dovolené, její . . financování a průběh, včetně různých (specifických) variant dovolené a konečně také spokojenost s dovolenou. Zvláštní kapitola je věnována ekologickým aspektům turismu a negativním stránkám dovolené. Empirickou část potom tvoří analýza dat ze dvou výzkumů zabývajících se trávením dovolené. První výzkum (Reisennnlyse) byl proveden v Německu společností Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (F.U.R.) v roce 2002, druhý výzkum provedla v české republice v roce 2003 agentura STEMIMARK. Na základě analýzy dat z obou výzkumů je zde v jednotlivých podkapitolách porovnáno trávení dovolené Čechů a Němců na počátku 21. století, a to z hlediska různých aspektů dovolené (délka dovolené, destinace, roční období, forma organizace, dopravní prostředek,...

Aspektuálnost v japonštině
Šmídová, Hana ; Švarcová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Barešová, Ivona (oponent) ; Fiala, Karel (oponent)
Práce se pokouší zmapovat kategorii aspektuálnosti v japonském jazyce. Na začátku uvádí obecnou definicí aspektuálnosti a následně ji aplikuje v jazykovém kontextu japonštiny. V příslušných kapitolách popisuje jednotlivé roviny vyjádření aspektuálnosti. Detailně se zabývá kategoriemi gramatické času, vidu a modality a prostředky jejich vyjádření v japonském jazyce. Cílem práce je ukázat, že v japonštině, přestože nemá samostatnou gramatickou kategorii vidu jako čeština, se aspektuální významy vyjadřují, i když jinými jazykovými prostředky, než na jaké jsme v češtině zvyklí. Text práce je doplněn bohatým příkladovým materiálem ze současného jazyka.

Východní partnerství v kontextu vztahů Evropské unie a Ruské federace
Kotková, Lenka ; Voráček, Emil (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Po dvou vlnách východního rozšíření Evropské unie v letech 2004 a 2007 se její území dostalo až na hranici bývalých sovětských republik, s nimiž začala EU hned v zápětí budovat obchodní vazby. Aby byla EU schopna zaujmout vůči svým sousedním zemím jednotný postup, formulovala v tomto ohledu Evropskou politiku sousedství, v jejímž rámci se utvořil na základě polsko-švédské iniciativy projekt Východního partnerství. Iniciativa zahrnuje bilaterální i multilaterální dimenzi spolupráce EU s partnerskými zeměmi - Arménií, Ázerbajdžánem, Běloruskem, Gruzií, Moldavskem a Ukrajinou. Předmětem této práce je zkoumat vývoj vztahů Evropské unie a Ruska na pozadí vznikající a rozvíjející se unijní iniciativy Východního partnerství. Cílem stati je analyzovat, jakým způsobem se proces implementace Východního partnerství vyvíjel, do jaké míry se podařilo aktérům projektu prosadit stanovené cíle a identifikovat faktory, které omezovaly plynulý průběh uskutečňování cílů iniciativy. Práce se dále zaměřuje na definici ruského postoje k Východnímu partnerství, odhaluje činitele a okolnosti, jež názor Ruska v souvislosti s iniciativou utvářeli, a zjišťuje, jak se tento názor měnil s postupem času.

The European patent
Hlavenková, Pavlína ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Predložená diplomová práca sa zaoberá európskym patentovým systémom. Cieľom práce je čitateľovi poskytnúť ucelený prehľad úpravy patentového práva na európskej úrovni od jeho raných začiatkov v 70. rokoch 20. storočia, kedy bola na Mníchovskej diplomatickej konferencii prijatá Úmluva o udeľovaní európskych patentov, až po súčasnosť. Systematicky sa práca člení na päť kapitol, ktoré su ďalej členené na podkapitoly. Prvú kapitolu venujem historickému vývoju a opisujem v nej počiatočné snahy o spoločnú európsku ochranu patentov. V druhej kapitole stručne popíšem Európsku patentovú úmluvu a jej dve najvýznamnejšie revízie. Tretia, rozsiahla, kapitola je venovaná Európskej patentovej organizácii, ktorá vznikla roku 1977 na právnom podklade Európskej patentovej úmluvy. Skúmam predovšetkým jej dva základné orgány - Európsky patentový úrad a Správnu radu, venujem sa i pojmu patentovateľnosti tak, ako ho vymedzuje Európska patentová úmluva a rovnako i definícii a charakteristike európskej patentovej prihlášky. Samostatná podkapitola je venovaná i konaniu pred Európskym patentovým úradom. Pojednávam tiež i o povahe európskeho patentu ako-takého, snažím sa kriticky zhodnotiť jeho najväčšie slabiny, ale i naopak, vyzdvihnúť jeho klady. Na záver tretej kapitoly poskytnem štatistické údaje Európskeho...

Jak učit etickou výchovu ve starším školním věku.
Pekárková, Anna ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Práce pojednává o etické výchově žáků staršího školního věku, která je v naší republice v současné době vyučována samostatně i v rámci jiných předmětů. Teoretická část obsahuje definici etické výchovy, základní charakteristiku staršího školního věku a vymezuje nosné body tohoto vývojového období pro etickou výchovu. Dále zahrnuje hlavní teoretická východiska etické výchovy, vysvětluje pojem reflexe. Upozorňuje na rámcové vzdělávací programy s důrazem na průřezové téma osobnostní a sociální výchova a jeho úzký vztah k etické výchově. Praktická část přináší informace o způsobu výuky etické výchovy ve vybraných českých školách. Uvádí základní zobecnitelné poznatky o výuce. Na srovnání čtyř konkrétních programů výuky se snaží hlouběji porozumět dané problematice. Výzkum se zaměřuje hlavně na oblast cílů a metod.