Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od Tylových hereček ke Sklenářové-Malé
Marková Chválová, Lenka ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
Možnosti financování divadel - Pražská amatérská scéna
Babíčková, Kateřina ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se nejprve věnuje vymezení amatérského a profesionálního divadla, uvádí typologii divadel a dále se zabývá jednotlivými právními formami, kterých mohou divadla nabývat. Také se dotýká transformačního procesu divadel se zaměřením na území hl. m. Prahy. Druhá kapitola práce je zaměřena na možnosti financování divadel z veřejných, soukromých i vlastních zdrojů. Důraz je kladen na roli státu a jeho kulturní politiku. Dále jsou zde uvedeny statistiky počtu divadel, jejich právních forem a způsobů financování za posledních několik let. Třetí kapitola práce blíže pojednává o specifikách financování divadel v Praze. Na závěr je zde uveden příklad fungování amatérských souborů v jedné městské části Prahy, v Horních Počernicích.
Kultura a rituál
KOLESOVÁ, Lucie
Práce se zabývá celkovým popisem teorie rituálu. První kapitola se zaměřuje na rituál z hlediska jeho funkce, vzniku a významu v kultuře. Část druhá pojednává o rituálu jako představení, především vztahu rituálu a divadla. Třetí kapitola uvádí některé typologie rituálu a významné představitele, kteří se rituálem zabývali a také jejich hlavní názory a myšlenky. Další kapitola pak doplňuje antropologické přístupy k rituálu spolu s významnými antropology, kteří je reprezentují. Kapitola pátá uvádí některé další druhy rituálu, a to rituály pohřební, léčivé a výroční, které jsou doplněny popisem názorných příkladů.
Analýza motivačních faktorů návštěvy kulturní události
Krčmářová, Vanda ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Roll, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivačními strukturami zákazníků kin a divadel. Teoretická část je věnována pojmům motivace a kultura a v rámci marketingového výzkumu je zaměřena na dotazníkové šetření, které je jádrem analytické části práce. Cílem díla je určit klíčové motivační faktory lidí k návštěvě divadel a kin. V praktické části, která zahrnuje tvorbu dotazníků, jejich distribuci a vyhodnocení, je kladen důraz na využití výsledků zmíněnými kulturními organizacemi.
Marketingový mix velkých divadelních scén
Hájková, Martina ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Janovský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketing velkých divadelních scén, národních divadel. Cílem práce je zhodnocení marketingového mixu vybraných národních divadel ze zemí s podobným historickým zázemím a jejich následná komparace. Teoretická část představuje marketingový mix a jeho specifika pro divadelní sektor. Praktická část se zaměřuje na konkrétní marketingový mix českého Národního divadla, Slovenského národného divadla a rakouského Burgtheater a jejich komparaci.
Theatre marketing
Hajtol, Tomáš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové strategie v oblasti divadelního sektoru. Cílem práce je analyzovat, jak k marketingovému a zejména komunikačnímu mixu přistupují divadla, která tvoří velmi specifický segment. Této problematice se věnuji v teoretické části. V praktické části se zabývám konkrétním divadlem Comica Economica, které působí jako studentské amatérské divadlo na VŠE. V této části rozebírám marketingový, a hlavně komunikační mix divadla. Na základě této analýzy, dotazníkového šetření a analýzy SWOT navrhuji konkrétní kroky, které mají pomoct tomuto divadlu se zviditelnit.
Marketing divadla
Bradová, Michala ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingem divadla. Nejdříve se věnuji základním teoretickým poznatkům z dané oblasti, tedy z oblasti divadla a následně jeho marketingového mixu. Poté charakterizuji vybrané divadlo -- Švandovo divadlo na Smíchově. Ze všech získaných informací následně sestavuji marketingový mix divadla. Poté jsou na danou organizaci aplikovány výzkumné nástroje (dotazníkové šetření, SWOT analýza) a na základě toho jsou formulovány vlastní návrhy na změny současného marketingového mixu Švandova divadla na Smíchově.
Marketing divadla
Maršíková, Petra ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o marketingu divadla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním poznatkům v oblasti marketingu divadla, marketingovému mixu, typologie a financování divadla. Část praktická se zaměřuje na konkrétní amatérský divadelní spolek Comica Economica. Cílem této práce je analyzovat divadelní spolek Comica Economica z hlediska marketingového mixu a na základě této analýzy, provedeného dotazníkového šetření a SWOT analýzy potom formulovat návrhy na zlepšení současného marketingového a komunikačního mixu.
Možnosti dětského divadelního diváka v Praze
Hampl, Stanislav ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou divadel pro děti v hl. m. Praze a jejich diváků. V teoretické části pojednává o historii divadla pro děti na území České republiky, dále rozebírá definice a typologie divadel, mapuje současnou nabídku divadel pro děti v Praze a zabývá se aplikací marketingu na oblast divadel pro děti. V praktické části se na základě dotazníkového šetření analyzují výsledky vlastního průzkumu provedeného mezi diváky -- dospělými osobami doprovázejícími děti -- ve třech pražských divadelních scénách pro děti. Výsledky jsou předvedeny ve formě grafů a komentářů a interpretovány v kontextu současné situace pražských divadel pro děti. Na základě analýzy jsou formulována výstižná doporučení a rady, kterými by se měli řídit manažeři těchto divadel.
Možnosti financování divadel: Případová studie Švandova divadla
Šimková, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje možnostem financování divadel. Její teoretická část popisuje obecně konkrétní možnosti, jak lze financovat divadla v České republice, a to jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů. Dále pojednává o současné divadelní legislativě platné v ČR a zabývá se i divadelní sítí Hlavního města Prahy. Druhá část práce je zpracována formou případové studie, jejímž předmětem je Švandovo divadlo na Smíchově, které je příspěvkovou organizací Hlavního města Prahy. Tato studie je konkrétně zaměřena na financování tohoto divadla a analyzuje všechny dostupné možnosti získávání finančních zdrojů, kterých divadlo využívá. Klade si za cíl posoudit, zda jich využívá efektivně a zhodnotit finanční soběstačnost divadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.