Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,838 záznamů.  začátekpředchozí2529 - 2538dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámcový projekt soukromé mateřské školy
Řepková, Ludmila ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název: Rámcový projekt soukromé mateřské školy Cíle: Cílem předkládané diplomové práce je sestavení přehledu o problematice organizace pohybové výuky v mateřských školách a zjištění způsobu zapojování pohybových činností do programu mateřských škol města Liberce. Druhým cílem je vytvoření rámcového projektu soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku škol České republiky. Metody: Práce kombinuje metody přímé, nepřímé a dokumentové, konkrétně pozorování, rozhovory, obsahovou analýzu a rozbor kurikulárního programu střední odborné školy pedagogické, který je podkladem nejprve pro teoretická, později pro praktická východiska práce. Zjištěná data jsou zpracována kvantitativně. Výsledky: Vstup na trh soukromých mateřských škol v Liberci není obtížný. Kvalita jimi nabízených služeb z hlediska pohybových činností je průměrná až podprůměrná, vedoucí postavení si však drží v počtu dětí na jednu učitelku. Dále byly zjištěny rezervy ve vedení výuky pohybových činností u učitelek veřejných mateřských škol, jimž město Liberec nenabízí žádné vzdělávací kurzy v této oblasti. Klíčová slova: učitelka, organizace, sport, výuka, venku
Kompetence lektora
Svatošová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.
Pozice seniorů ve vzdělávání
Kálová, Aneta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty vzdělávání seniorů. Primárně se zaměřuje na rozbor docility seniorů a na demografickou situaci v České republice. Je rozdělena do čtyř kapitol, které pojednávají o pozici seniorů ve společnosti, o změnách docility spojených se stářím, o motivaci ke studiu a o univerzitách třetího věku. Aktivní účast na vzdělávacím procesu má pozitivní dopad na duševní kondici každého jedince. Práce si klade za cíl zachytit problémy, které vyvstávají v oblasti docility vsouvislosti s postupujícím věkem. Dalším cílem je porovnání nabídky kurzů univerzit třetího věku vzhledem k jejich oborovému zaměření. Práce rovněž zmiňuje negativní sociální jevy, které ztěžují seniorům jejich snahu o seberealizaci. Klíčová slova: senior, vzdělávání, motivace, instituce, diskriminace, docilita, univerzity třetího věku
Problematika hodnot ve vzdělávání v postmoderní společnosti na počátku 21. století
Šubová, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem práce je nastínit problematiku současného pojetí hodnot v postmoderní společnosti a identifikovat důsledky tohoto pojetí pro vzdělávání a výchovu. Práce se pokouší analyzovat současnou pluralitní společnost na základě literatury relevantní k danému tématu. Práce se zabývá otázkou, zda a za jakých podmínek je možné stanovit celospolečensky platné hodnoty a zda je lze začlenit do procesu vzdělávání a výchovy. Text je členěn do dvou kapitol, první z nich se zabývá problematikou postmoderní společnosti, pluralismu a filozofické dekonstrukce a pokouší se uvést souvislosti se vzděláváním a výchovou. Druhá kapitola je zaměřena na otázku hodnot, současných výchovných cílů a poslední část kapitoly je věnována hodnotě vzdělání v současné společnosti. Klíčová slova: Hodnota, vzdělávání, výchova, hodnota vzdělání, postmoderna, postmodernismus, pluralita, pluralismus, dekonstrukce, výchovné cíle, vědění, filozofie.
Elektronické portfolio jako prostředek podpory evaluace a sebehodnocení žáků
Fuglík, Viktor
Předmětem zkoumání disertační práce je problematika žákovského portfolia, především pak portfolia realizovaného v elektronické formě a jeho využití ve vzdělávání. Práce vychází z předpokladu, že elektronické portfolio jako prostředek pro podporu hodnocení vykazuje značný didaktický potenciál a jeho nasazení do procesu vyučování a učení by mohlo zlepšit účinnost evaluace a napomoci při sebehodnocení a sebereflexi žáka. Práce se zabývá vymezením žákovského portfolia jako didaktického prostředku pro podporu evaluace, identifikací jeho struktury, funkčních specifik a ověření možností využití elektronického portfolia jako nástroje pro sebehodnocení a sebereflexi žáka. V rámci práce je teoretickými a empirickými metodami ověřováno, zda a za jakých podmínek lze elektronické portfolio efektivně využít ke zkvalitnění školního hodnocení a k podpoře procesů i výsledků evaluace, sebehodnocení a sebereflexe žáka ve školním prostředí. Rozpracováním teorie žákovského portfolia usiluje práce o příspěvek k rozvoji pedagogiky, zejména pak oblasti didaktických prostředků a školního hodnocení.
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...
Didaktizace pomůcek z kosterních materiálů obratlovců
Kolovrat, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce je obhajobou nutnosti užívání výukových pomůcek při výuce a co víc, je vyzdvižením spolupráce mezi pedagogem a žáky (studenty) na přípravě pomůcek samotných. Obhajuje vyšší efektivitu takto podpořené výuky. Je stručným návodem, jak zhotovovat kosterní preparáty živočichů (savců, plazů a ptáků). Na příkladech několika živočichů práce popisuje postup preparace a upozorňuje na případná úskalí preparace samotné a této práce spolu s žáky (studenty). Výsledkem práce budou skutečné kosterní preparáty živočichů. Klíčová slova: didaktické pomůcky, kostra, výuka (kosterní preparát)
Problematika typologizace stylů rodičovské výchovy v souvislosti s delikvencí mládeže
Cieslarová, Veronika ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá různými styly rodičovské výchovy, jak z pohledu dětí, které styl rodičovské výchovy zažívají, tak z pohledu rodičů, kteří styl rodičovské výchovy uplatňují nebo by uplatňovali. Předmětem zájmu této práce je tedy zmapování různých rodičovských stylů a zkoumání souvislostí mezi stylem rodičovské výchovy a vývojem dítěte a také souvislosti mezi touto výchovou a delikvencí. Formálně se text rozděluje na dvě hlavní části. Část teoretickou, která shrnuje dosavadní výsledky na poli této problematiky. Teoretická část vychází z díla americké autorky Diany Baumrind a z rozdělení rodičovského stylu podle amerických autorů Maccoby a Martins, kteří styl rodičovské výchovy rozdělili na čtyři typy: autoritářský, autoritativní, shovívavý a zanedbávající styl. Druhá empirická část analyzuje dostupná data. Práce vychází ze dvou rozdílných sad dat, z výzkumu z roku 1999, který byl proveden pod Katedrou trestního práva v Plzni na populaci dětí ve věku 14-17 let a na datech z roku 2011, které byly shromážděny v prosinci 2011 agenturou STEM v rámci výzkumného záměru pro katedru sociologie FFUK. Klíčová slova: Rodina, styl rodičovské výchovy, delikvence, typologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,838 záznamů.   začátekpředchozí2529 - 2538dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.