Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,174 záznamů.  začátekpředchozí25165 - 25174  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.04 vteřin. 

Marketingový výzkum a analýza spotřebitelského vnímání privátních značek
Ziegelbauer, Jan ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Rozsypal, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je pomocí marketingového výzkumu zanalyzovat a vyhodnotit povědomí a spotřebitelské vnímání privátních značek, spotřebitelské postoje k nim a jejich vliv na spotřebitelovo nákupní rozhodování. Snahou je zjistit, jaký je rozdíl ve vnímání národní značky oproti privátním značkám vybraných obchodních řetězců, včetně míry a frekvence zastoupení privátních značek v nákupním koši spotřebitelů. První část práce je věnována teoretickému pohledu na problematiku značek, privátních značek a marketingového výzkumu. Následuje druhá část práce, která se soustředí na konkrétní privátní značky a analýzu nabídky těchto značek v České republice. Třetí a stěžejní část práce je dedikována samotnému marketingovému výzkumu a podrobné interpretaci jeho výsledků.

Nový výrobek a jeho uvedení na trh
DŘEVOVÁ, Martina
Summary Cílem mé práce je zhodnotit postup podniku při výběru nového produktu vycházejícího z potřeb trhu a zvolené strategie zavádění tohoto produktu na trh ve vybraném podniku. Na základě zjištěných skutečností podat návrh na případné zlepšení stávající situace. Tímto vybraným podnikem je společnost GRENA, a.s. se sídlem ve Veselí nad Lužnicí. GRENA, a.s. se zabývá výrobou: a) plošně frézovaných dvířek z MDF desky b) protipožárních, nehořlavých a žáruvzdorných desek grenamat\regm{} c) nábytkových dílců d) broušených a nebroušených dřevotřískových desek (desky DTD) e) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených laminováním (desky LTD) f) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených foliováním (desky FFB) g) extrudovaných zárubňových profilů h) a na expandaci Vermikulitu. V první části mé práce jsem na základě prostudování publikací několika autorů vypracovala literární přehled. V další části jsem získávala informace o daném tématu přímo ve společnosti. Zaměřila jsem se na postup vývoje nového produktu, který firma aplikuje na {\clqq}Vývojový diagram``, na stanovování cen u nových produktů, na propagaci a na zavádění výrobku na trh. Dále jsem zhodnotila postup firmy při zavádění nové řady kuchyňských dvířek na trh. Ze zpracování získaných podkladů jsem došla k názoru, že úroveň marketingu ve společnosti GRENA, a.s. je na vysoké úrovni. Důkazem je úspěch nových výrobků na trhu i zvyšující se prosperita společnosti. Společnost se snaží své výrobky neustále inovovat a zlepšovat a rozšiřovat svůj výrobní sortiment. Ceny výrobků stanovuje na základě kalkulace nákladů, ale samozřejmě i s ohledem na ceny konkurence. Společnost je jedním ze dvou největších výrobců kuchyňských dvířek v ČR. Cenová válka není vhodným nástrojem zvyšování podílu na trhu. Pro společnost je velice důležitá kvalita výrobků, která představuje jeden z nejvýznamnějších způsobů zvyšování konkurenceschopnosti společnosti. Požadavky a potřeby trhu zjišťuje společnost prostřednictvím marketingového průzkumu, který směřuje na své největší odběratele. Já bych společnosti doporučovala, aby tento průzkum rozšířila o zjišťování potřeb a přání přímo u konečných spotřebitelů. Tím by získala náskok před ostatními společnostmi. Marketingový průzkum zaměřený na konečné spotřebitele by mohla provádět ve spolupráci s JCU. Dále bych společnosti doporučovala spolupráci s nejrůznějšími bytovými architekty a tvůrci televizních pořadů jako např. Jak se staví sen, Bydlení je hra atd. Díky těmto kontaktům by společnost získala prestižní reklamu a zviditelnila by se u potenciálních zákazníků.

Likvidace obchodní korporace v ČR
Ješutová, Tereza ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Randáková, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou likvidace obchodní korporace v České republice. Celý průběh likvidace od samotného rozhodnutí až do výmazu společnosti z obchodního rejstříku je rozebrán z účetního, daňového i právního pohledu Jsou zde popsány práva a povinnosti likvidátora i možnost přechodu z likvidace do insolvenčního řízení. Zjištěné poznatky jsou v praktické části demonstrovány na konkrétních příkladech vybraných z obchodního rejstříku.

Možnosti efektivního získávání finančních prostředků u neziskových organizací
Neradová, Martina ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na efektivní způsoby získávání financí pro nestátní neziskové organizace. Jejím záměrem je návrh výše zmíněných způsobů, protože právě fundraising se stává kritickou disciplínou pro neziskové organizace ve snaze o udržitelné financování. Ovládnutím vhodných fundraisingových metod a navázáním vztahu s donory si organizace zajistí nejen klid, ale také svobodu pro své rozhodování a může tak plnit své poslání. S efektivním získáváním financí také souvisí komunikace směrem ven, neboť bez propagace organizace jen těžko získá individuální, nebo firemní dárce. Výzkum se opírá o kombinaci kvantitativních a kvalitativních přístupů. Kvantitativní část práce je založena na dotazníkovém šetření, které se zabývá neziskovými organizacemi a jejich fundraisingem . Dále je šetření zaměřeno na finance, které jsou na fundraising vynakládány a úspěšnost fundraisingových projektů. Kvalitativní část práce je tvořena polostrukturovanými rozhovory, které pomohou porozumět detekovaným oblastem hlouběji. Z výsledků dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů je sestaven plastický obraz současného fundraisingu v českém prostředí a navrhuje efektivní způsoby financování. Fundraising je vnímán jako zásadní disciplínou pro udržitelnost organizací, ale minimum z nich ho dělá na profesionální úrovni. Také bylo zjištěno, že české neziskové prostředí díky svému opožděnému vývoji nabízí velký prostor pro praktikování nových fundraisingových metod, které jsou běžně užívány v zahraničí.

Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.

Jak čelit nejistotě při rozhodování o odstranění fosforu ve vodohospodářství
Brabec, Jan ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
Prosazení Rámcové směrnice o vodě vedlo ke zvýšené poptávce po analýze nákladů a výnosů ve vodohospodářství. Směrnice zavádí termín dobrý stav, který je vyžadován na všech vodních útvarech nejpozději do roku 2027. V České republice je jedním z hlavních důvodů nesplnění tohoto kritéria nadměrný vnos fosforu do vodních útvarů. Pokud je dosažení dobrého stavu nákladově nepřiměřené, je možné uplatnit výjimku. V různých státech vznikla celá řada metodik, včetně té české (Slavíková et al., 2015). Tato metodika se však nezabývá nejistotou spojenou s efektivností různých opatření. Tato práce popisuje, jak se vypořádat s touto nejistotou pomocí Bayesovských sítí. Prakticky je přístup demonstrován na případové studii z vodní nádrže Stanovice. Výsledky naznačují, že opatření s dostupnými daty odstraňují potřebné množství fosforu v 70 % případů. To platí pro horní limit nutné redukce (mezi 60 a 200 kg), opatření jsou tak pravděpodobně dostatečná. Na základě porovnání výnosů a nákladů je zřejmé, že implementace opatření generuje čistý zisk pro společnost. Doporučení je proto zavést zvolená opatření.

Building credit scoring models using selected statistical methods in R
Jánoš, Andrej ; Bašta, Milan (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Kredit skóring je ve finanční praxi důležitou a rychle se rozvíjející disciplínou. Cílem této práce je vytvořit souhrn základních metodik používaných k vytvoření a popisu kredit skóringových modelů s interpretací jejich výstupu společně s praktickou ilustrací postupu při vytváření těchto modelů v statistickém programovém prostředí R. Tato práce je členěná do pěti kapitol. První kapitola je věnovaná vysvětlení pojmu kredit skóring společně s několika příklady praktického využití a motivací pro jeho studium. V další části práce jsou postupně představené tři, ve finanční praxi nejčasteji používané, metody pro tvorbu kredit skóringových modelů. Ve druhé, nejrozvinutější kapitole se práce věnuje logistické regresi. Největší důraz je kladen na matematické odvození vztahu pro logistický regresní model a uvedeno je několik způsobů jako posoudit kvalitu proložení dat modelem. Dalšími dvěmi metodami prezentovanými v této práci jsou rozhodovací stromy a náhodné lesy, kterým se věnují kapitoly 3 a 4. Neoddělitelnou součástí této práce jsou podrobně popsané aplikace těchto metod na konkrétní datový soubor Default v programové platformě R. V závěrečné, páté, kapitole je praktická ilustrace vytvoření kredit skóringových modelů, jejich diagnostiky a následného vyhodnocení jejich schopnosti předpovídat selhání klienta v praxi s použitím R. V přílohách jsou uvedené vytvořené funkce a kód v R použité v práci. Čtenář vybavený základními poznatky z pravděpodobnosti a matematické statistiky získá dostatek teoretických znalostí a praktických zručností k pochopení modelů a jejich samostatné aplikaci.

Relationship between financial literacy and demand of products providing wellbeing in retirement
Zimermannová, Petra ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je skúmanie vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a pravdepodobnosťou vstupu do súkromných pilierov dôchodkového systému v Českej republike pre občanov starších ako 50 rokov. Zatiaľ čo prvá časť práce poskytuje prehľad penzijných systémov a reforiem vo svete so zameraním na Českú republiku, druhá časť práce prináša teoretický základ k problematike finančnej gramotnosti a indikátorov merateľnosti stupňa finančnej gramotnosti na základe rôznych medzinárodných štúdií a výskumov. Posledná časť tejto práce je výskumnou časťou. Za účelom skúmania vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a dopytom po rôznych formách sporenia na dôchodok sme v našej diplomovej práci vytvorili model logistickej regresie, kde sme zvolili nezávislé vysvetľujúce premenné na základe teoretického základu z druhej časti práce. Závislou premennou v našom modeli bola pravdepodobnosť sporenia v súkromnom pilieri penzijného systému. Posledná časť práce tiež prináša zhrnutie našich záverov o významnosti finančnej gramotnosti pri rozhodovaní o sporení na dôchodkový vek a tiež záver, že nízky level finančnej gramotnosti českých občanov bol jedným z dôvodov zrušenia druhého piliera v Českej republike.

Politický marketing ve střední Evropě
Šanda, Jakub ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Prochazka, Jan (oponent)
Diplomová práce Politický marketing ve střední Evropě analyzuje jednak historická východiska, kulturní specifika, ekonomické, geografické a sociodemografické faktory, které ovlivnily rozhodování voličů v jednotlivých zemích, poukazuje na komunikace jednotlivých politických subjektů a rozebírá výsledky parlamentních voleb v České republice, na Slovensku a v Maďarsku a prezidentských voleb v Rakousku a Polsku, které se konaly v roce 2010. Na základě zjińtěných skutečností predikuje dalńí pravděpodobný vývoj politických subjektů na politických scénách v jednotlivých zemích a určuje klíčové faktory, podle kterých se voliči ve volbách rozhodovali.

Title of the Master´s Thesis
Sečkárová, Adriana ; Vrbová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent)
Cieľ spoločnosti ZOFF je formulovaný ako zmena stagnácie a zvýšenia ročného zisku spoločnosti v horizonte 2 rokov za predpokladu adekvátne nízkeho rizika. V práci sa popisuje výstup a závery z marketingového výskumu, ktorý poukazuje na hlavné atribúty spoločnosti a jej cieľovej skupiny. Východisko situácie spočíva v identifikovaní problému a jeho následné formulovanie. K dosiahnutiu cieľa sú využité jednotlivé metódy vytvorenia a porovnania kritérií, na základe ktorých sú definované vytvorené varianty. Tento proces zahrňuje rozhodovaciu maticu na identifikáciu a porovnanie rizikových scenárov. Výstupom práce je vyhodnotenie a porovnanie výsledných variantov a odporučenie k eliminácii možných hrozieb.