Název:
Nový výrobek a jeho uvedení na trh
Překlad názvu:
The new product and its implementation on the market
Autoři:
DŘEVOVÁ, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Summary Cílem mé práce je zhodnotit postup podniku při výběru nového produktu vycházejícího z potřeb trhu a zvolené strategie zavádění tohoto produktu na trh ve vybraném podniku. Na základě zjištěných skutečností podat návrh na případné zlepšení stávající situace. Tímto vybraným podnikem je společnost GRENA, a.s. se sídlem ve Veselí nad Lužnicí. GRENA, a.s. se zabývá výrobou: a) plošně frézovaných dvířek z MDF desky b) protipožárních, nehořlavých a žáruvzdorných desek grenamat\regm{} c) nábytkových dílců d) broušených a nebroušených dřevotřískových desek (desky DTD) e) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených laminováním (desky LTD) f) dřevotřískových a jiných desek povrchově upravených foliováním (desky FFB) g) extrudovaných zárubňových profilů h) a na expandaci Vermikulitu. V první části mé práce jsem na základě prostudování publikací několika autorů vypracovala literární přehled. V další části jsem získávala informace o daném tématu přímo ve společnosti. Zaměřila jsem se na postup vývoje nového produktu, který firma aplikuje na {\clqq}Vývojový diagram``, na stanovování cen u nových produktů, na propagaci a na zavádění výrobku na trh. Dále jsem zhodnotila postup firmy při zavádění nové řady kuchyňských dvířek na trh. Ze zpracování získaných podkladů jsem došla k názoru, že úroveň marketingu ve společnosti GRENA, a.s. je na vysoké úrovni. Důkazem je úspěch nových výrobků na trhu i zvyšující se prosperita společnosti. Společnost se snaží své výrobky neustále inovovat a zlepšovat a rozšiřovat svůj výrobní sortiment. Ceny výrobků stanovuje na základě kalkulace nákladů, ale samozřejmě i s ohledem na ceny konkurence. Společnost je jedním ze dvou největších výrobců kuchyňských dvířek v ČR. Cenová válka není vhodným nástrojem zvyšování podílu na trhu. Pro společnost je velice důležitá kvalita výrobků, která představuje jeden z nejvýznamnějších způsobů zvyšování konkurenceschopnosti společnosti. Požadavky a potřeby trhu zjišťuje společnost prostřednictvím marketingového průzkumu, který směřuje na své největší odběratele. Já bych společnosti doporučovala, aby tento průzkum rozšířila o zjišťování potřeb a přání přímo u konečných spotřebitelů. Tím by získala náskok před ostatními společnostmi. Marketingový průzkum zaměřený na konečné spotřebitele by mohla provádět ve spolupráci s JCU. Dále bych společnosti doporučovala spolupráci s nejrůznějšími bytovými architekty a tvůrci televizních pořadů jako např. Jak se staví sen, Bydlení je hra atd. Díky těmto kontaktům by společnost získala prestižní reklamu a zviditelnila by se u potenciálních zákazníků. 9. SUMMARY The view of my work is evaluate company process by the choice of the new product which goes out from the market needs and from the selected strategy of the implementation this product on the market in the choosen company. The next aim is on the basis of the recognized facts to file a proposal for appropriate inovation current situation. This choosen company is the firm GRENA, inc. based in Veselí nad Lužnicí. GRENA, inc. pruduces: a) kitchen doors from MDF boards surface treated with PVC or PP foil b) fire-resistant and non-combustible boards grenamat\regm{} c) furniture elements d) ground and non-ground chipboards (boards DTD) e) chipboards and other boards with laminated surface (boards LTD) f) chipboards and other boards with the foiled surface (boards FFB) g) extruded profiled lining of doors h) expands Vermikulite In the first part of my work I worked up digest on the basis of studying publications from several authors. In the next part I obtained informations about given theme directly of the company. I targeted the process of the development of the new product that the firm applies to progress chart, to setting prices of new product to promotion on the market. Further I evaluated firm process by the implementation of the new type kitchen doors on the market. From the processing of the obtained bases I reached the view that the marketing level in the company GRENA, inc. is high-level. It indicates the success new products on the market and also increasing company prosperity. The company tries all the time to inovate and improve its products and to extent its production assortment. Product prices establishes the firm on the basis of costs calculation but of course with regard to competition prices. The company i sone of the two biggest producers kitchen doors in Czech Republic. Rate war is not accetable instrument of the rating market share. For the company is very important product´s quality which represents one of the most prominent way of increasing companies competitive strenght. Wishes and needs of the market the firm investigates trough the marketing research that is headed to its the biggest customers. I would the company recomended to expand this research about recogition wishes and needs directly by the final users. Herewith of would be in advance of other companies. It would carry out marketing research oriented on the final users in co-operation with JCU. Further I would afer co-operation with oferent indol architects and producers of TV programmes (for example: How the dream builds, Living is the show). Due to this concats would company get prestige advertising and would comes into the limelight by the potential customers.
Klíčová slova:
cena; distribuce; marketing; produkt; propagace; společnost; spotřebitel; strategie; trh; zákazník; company; consumer; customer; distribution; market; marketing; price; product; promotion; strategy Citace: DŘEVOVÁ, Martina. Nový výrobek a jeho uvedení na trh. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9100