Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany
ROZSÁROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Metody a techniky sociální práce využívané pro práci s agresorem šikany, se zabývá problematikou agrese u klientů směrem k pracovníkům v zařízeních. Cílem této práce bylo zjistit, jaké metody a techniky sociální práce používají pracovníci v institucích při práci s agresivními klienty. Dalším cílem této práce bylo zjistit, jaké intervence používají zařízení při práci s agresorem a za jsou tyto používané intervence účinné. Zaměřila jsem se na metody a techniky sociální práce, které používají zařízení, kde pracují s agresivními dětmi věk věku 7 18 let. Na tyto metody a techniky jsem se detailně soustředila především ve své praktické části této práce. V teoretické části jsem se zabývala významem šikany jako takové, co o ni říká odborná literatura, na formy šikany, osobností agresora i oběti, a především metodami a technikami sociální práce, které se používají pro řešení šikany. Dále potom v praktické části jsem zjišťovala metody a techniky sociální práce, které využívají zaměstnanci v DDŠ Šindlovy Dvory a v SVP Dukelská při práci s agresorem šikany, zda podle pracovníků jsou tyto metody a techniky účinné. Výzkumný soubor jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování technikou polostandardizovaného rozhovoru s informanty. Informanty jsem volila na základně dostupnosti. Řešení této práce poskytuje náhled na používané metody a techniky sociální práce v praxi. Zda jsou tyto metody a techniky účinné či nikoli a dále pak upozorňuji na případné nedostatky v zakotvení legislativy, kterou se tato zařízení řídí. Malá spolupráce rodin, které se nepodílejí na procesu změny jejich dítěte ovlivňuje celý proces práce s klientem.
Práce s dětmi a mládeží ve středisku výchovné péče
TÁTOVSKÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je popsat metody a techniky práce s klienty ve středisku výchovné péče v rámci individuální a skupinové práce. Výzkumná otázka se zabývá významem práce sociálního pracovníka v rámci komplexní péče o klienta ve středisku výchovné péče. Pro zjištění cílů byl použit kvalitativní výzkum, pro jehož realizaci poskytlo prostor jedno ze středisek výchovné péče v Jihočeském kraji. Výzkum byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo pět komunikačních partnerů, kteří jsou členy multidisciplinárního týmu ve středisku výchovné péče. Získané výsledky byly zpracovány technikou kategorizace dat. Všichni komunikační partneři vnímají roli sociálního pracovníka ve středisku výchovné péče jako nezastupitelnou a velice důležitou pro chod celého pracovního týmu. Jak ukázaly výsledky, tak mezi hlavní úkoly sociálního pracovníka patří komunikace s orgány sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD), účast na vstupních pohovorech, administrativa, ale také zpracovávání statistických dat. Z výzkumu vyplývá, že většina komunikačních partnerů považuje za hlavní metody používané v rámci individuální práce hlavně pozorování a rozhovor. Hlavním cílem je komplexní diagnostika klienta, proto také jednotliví komunikační partneři jako nejčastější techniky v rámci skupinové práce uvedli diagnostické metody a testy. Z výzkumu dále vyplynulo, že v rámci skupinové práce jsou nejčastěji používány opět diagnostické metody. Komunikační partneři, kteří se zabývají skupinovou prací s klienty, se shodli, že nejčastěji používané techniky v rámci skupinové práce jsou hlavně motivační techniky.
Český secesní šperk
Dušková, Marie ; Mergl, Jan (vedoucí práce) ; Matějovičová, Petra (oponent)
Cílem této práce je zabývat se významnými osobnostmi českého secesního šperku a ohodnotit jejich tvorbu. Jedná se o tyto umělce: Emanuel Novák, František Anýž, Václav Němec, Josef Ladislav Němec, Marie Křivánková a Emanuel Karč. U těchto umělců jsem nastínila jejich život a pokusila se po umělecké stánce zhodnotit jejich práci v oblasti šperku. Ve své práci jsem nejprve nastínila dění a osobnosti v tomto oboru v Evropě, Anglii a Americe. Zmínila jsem se také o nových materiálech, technikách a motivech v období secese. V další části své práce jsem se zabývala českým prostředím a školstvím, se kterým jsou tyto osobnosti převážně úzce spjaty. V poslední části jsem se zabývala samotnými osobnostmi a jejich tvorbou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná inteligence. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o konceptu lidské inteligence, teorii mnohočetných inteligencí a o interpersonální inteligenci. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá způsoby a míru rozvoje interpersonální inteligence v hodinách anglického jazyka na úrovni B2. Výzkumná část je rozdělena na dvě dílčí části. Hlavní část představuje analýzu dvou učebnic, jejíž výsledky jsou doplněny druhou částí výzkumu - dotazníkovým šetřením.
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Klíčová slova: Evaluace, pedagogická evaluace, autoevaluace,...
Hodnocení učitelem jako manažerská činnost
Dušková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Hodnocení je nedílnou součástí každé lidské činnosti a každý kvalitní pedagog ví, že se bez hodnotících aktivit ve své práci neobejde. Proto se hodnocení učitelem stává nezbytnou, smysluplnou a samozřejmou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Patří k nejnáročnějším činnostem učitele. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti učitelů s hodnocením. Snažila jsem se podrobnou analýzou poukázat na to, jak obsáhlý a jak široký rozsah tato kompetence obsahuje. Smyslem mé práce je na základě kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru, popsat a analyzovat veškeré hodnotící aktivity učitele. Zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti hodnocení. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První část je shrnutím teoretických poznatků o hodnocení na základě studia odborné literatury. V bakalářské práci jsou popsány procesy hodnotících aktivit učitele. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou interview se třemi učiteli MŠ a ZŠ. Analýzou profesních kontextů učitelů mateřské a základní školy jsem vymezila manažerské činnosti hodnocení a určila, co je obvyklým předmětem jejich hodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Use of drama activities and role play in Maturita Solutions - Intermediate
Brandalíková, Petra ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Shrnutí Tato diplomová práce se zabývá propojením učení jazyků a dramatické výchovy. Předkládá soubor aktivit, který doplňuje učebnici Maturita-Solutions Intermediate. Hlavním cílem práce je použití aktivit dramatické výchovy v učení cizího jazyka na střední škole. Za tímto účelem byly vytvořeny aktivity a rolové hry, které byly následně vyzkoušeny ve třídách na dvou středních školách v Praze. Teoretická část představuje metody, které zdůrazňují význam komunikačních dovedností a dokládá, že k učení cizího jazyka je možné využít také metody dramatické výchovy. Praktická část popisuje vytvořené aktivity a jejich pilotáž ve školách. V závěru práce autor předkládá zpětnou vazbu od studentů a učitelů, kteří se pilotáže zúčastnili. Všechny doplňkové aktivity je možné najít v příloze. Klíčová slova: komunikace, dramatická výchova, techniky, učebnice, rolová hra
Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945
Oberfalzerová, Kateřina ; Strašáková, Mária (vedoucí práce) ; Hlavatá, Lucie (oponent)
Jméno autora: Kateřina Oberfalzerová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Celetná 20, 116 42 Praha 1 Obor: Etnologie se specializací vietnamistika, bakalářské studium Název práce (česky): Vývoj moderního vietnamského malířství v období 1925-1945 Vedoucí práce: Mgr. Mária Strašáková, Ph. D. Počet stran: 50 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova (česky): tradiční umění, Indočínská škola krásného umění, techniky, hlavní směry, malíři Abstrakt (česky): Bakalářská práce se zabývá počátkem vietnamského moderního malířství v historickém období let 1925-1945. Mapuje vývoj hanojské Školy krásného umění a popisuje systém vyučování uměleckých předmětů v době francouzského kolonializmu. Dále se práce zabývá jednotlivými malířskými osobnostmi první a druhé generace od založení Školy krásného umění po její uzavření v roce 1945, které se dělí do dvou zásadních proudů. Cílem práce je vytvořit náhled na tyto generace malířů a vystihnout její důležitost v příštích dekádách let 20. století v moderním umění ve Vietnamu. Součástí práce je i příloha s obrázky děl a fotkami.
Vliv dramatické a osobnostně sociální výchovy na sebevědomí žáka I. stupně ZŠ
Formanová, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Resume: The topic of the diploma thesis was problematic of the impact of dramatic social and personal education on student self-esteem. In the theoretical part of the explanation of psychological concepts related to personality. The distribution of each chapter make structured to provide information needed to create a complete picture of the issue. The largest space was devoted to methods and techniques used in drama and personal social education. The practical part of the emphasis on application of the above-mentioned methods and techniques in teaching lessons.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.