Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umělecká škola v Brně
Macháček, Tomáš ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy v Brně. Stavba je umístěna na území Brno-Kraví hora a je obklopena parkem, hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Pozemek se nachází ve svažitém terénu a v současnosti jsou na něm umístěny staré budovy, které jsou plánovány k demolici. Koncept reaguje na složitý svah pozemku a jeho cílem není pouze vytvoření nové stavby, ale také přeměna pozemku na atraktivní park. Objekt je řešen jako jeden objem složený z hlavní budovy a dvou připojených křídel pavilonů. Ve škole se nachází obor výtvarný, hudební, taneční a literárně-dramatický. Stavba je navržena jako dvoupodlažní. Konstrukčně se jedná o kombinaci železobetonového skeletu a železobetonových nosných stěn. Fasáda je tvořena cortenovými plechy. Součástí objektu je i kavárna a multifunkční sál, ve kterém je možno pořádat vystoupení či výstavy. Cílem je otevřít pozemek i školu veřejnosti a zapojit tak Kraví horu do života města.
Umělecká škola v Brně
Smička, Matěj ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Z dříve vypracované studie v předmětu AG32, vznikla následující bakalářská práce, která tuto studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce má název Umělecká škola v Brně. Pro toto téma bylo uděleno místo stavby Kraví Hora, Brno, Veveří. Koncept byl do jisté míry ovlivněn svažováním terénu, který se snaží napodobit kaskádovitým umístěním objektů. Nedaleko pozemku se na severní straně nachází zahrádkářská kolonie, na jižní tenisové haly, na východní Budovu Z, Fakulty stavební v Brně a na západní park Kraví hora s hvězdárnou. Hlavní ideu tohoto projektu bylo vytvořit objekt za pomocí geometrie - výsledkem jsou tedy tři hmoty - výseče, které jsem získal průnikem několika různých kruhů a elips. Uspořádání objektů i střední amfiteátr ještě umocňují kaskádovitost. Škola má funkci vzdělávací s přidanou funkcí kulturně-vzdělávací, jelikož součástí je i polyfunkční sál a galerie výtvarného umění.
Umělecká škola v Brně
Vystrčilová, Kamila ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Následující bakalářská práce je zpracována na základě studie vytvořené v předmětu AG32. Tuto studii upravuje a rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem je Umělecká škola, která je situována v Brně na Kraví hoře, Veveří. Řešený pozemek se nachází na svahu kopce orientovaném na severovýchod s výhledem na město, což výrazně ovlivnilo návrh budovy. V blízkosti se nachází rozlehlý park, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén a další plochy sportovišť i zahrádkářské kolonie, pod svahem stojí areál Fakulty stavební, VUT. Mým hlavním cílem bylo navrhnout uměleckou školu, která bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí, převážně ale dětmi, studenty a mladými lidmi. Budova respektuje kontext dané lokality, svou formou i vzhledem reaguje na svažitý charakter terénu, je monumentální z pohledu z města, nepřevyšuje ale stávající zástavbu a nenarušuje tak panorama vrcholu Kraví hory. Můj návrh sestává ze tří vzájemně propojených objektů, jejichž fasády jsou od sebe materiálově odlišeny, stejně jako je odlišný jejich provoz, vzhled jednotlivých fasád tedy ideově představuje samotný účel každé z budov. Mezi dvěma hlavními budovami je vytvořen průchod rozšiřující se zespodu nahoru. Tento průchod tvoří veřejný prostor, který má účinně propojit nejfrekventovanější vstupy na pozemek (od ulice Rybkova směrem ke hvězdárně) a tím urychlit a zpříjemnit lidem cestu. Budova se tedy stává součástí parku aniž by jakkoli narušila jeho hlavní komunikace.
Umělecká škola v Brně
Hlubinková, Monika ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby umělecké školy v lokalitě Brno-Střed, Veveří. Pozemek se nachází v klidové oblasti Kraví Hora poblíž Hvězdárny a planetária Brno. Návrh spočívá v zachování klidové oblasti vytvořením parku, jehož součástí je navrhovaná umělecká škola. Fasáda školy je tvořena perforovaným ocelovým pochromovaným plechem. Zvolením tohoto fasádního prvku jsem chtěla docílit propojení a splynutí budovy s okolní přírodou. Objekt je složen ze dvou rozdílných hmot, které jsou vzájemně sjednoceny předsazenou fasádou. Tato celistvost je narušena třemi vstupními halami, které mají zasklenou fasádu. Budova je funkčně členěna na 3 části – vedení školy, výuka (umístění jednotlivých oborů), reprezentativní část (sál, kavárna, výstavní prostory), které jsou vzájemně propojeny. Celý areál umělecké školy slouží k odpočinku, výuce a rozvíjení svých uměleckých dovedností.
Umělecká škola v Brně
Králík, Ondřej ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Novostavba umělecké školy v Brně se nachází na severovýchodním svahu Kraví hory v blízkosti centra Brna. Koncept formování i umístění budovy vycházel z předpokladu, že zadaný pozemek bude přetvořen v park a samotná škola se stane jeho součástí. Hlavní ideou návrhu je ponechání co největšího prostoru okolní zeleni, která plynule navazuje na původní park na Kraví hoře. Tato myšlenka určila topografii objektu, jehož částečné zasazení pod zem umožnilo zpřístupnit střechu jak pro žáky, tak pro ostatní návštěvníky parku. Umístění objektu na pozemku je řešeno tak, aby objekt školy tvořil společně s planetáriem vzdělávací komplex zasazený do centra postupně vznikajícího parku na Kraví hoře. Hlavní komunikační prostory jsou umístěny v jednopodlažním kvádru s velkorysou konstrukční výškou. V jihozápadní části je skrytý pod zemí a směrem na severovýchod pozvolna vybíhá ze svahu. Z této hmoty vystupují tři organicky tvarované objekty. Střecha hlavní části je díky zapuštění do terénu zpřístupněna ze všech stran a stává se tak součástí parku. Světlíky osvětlující prostory spodní haly člení prostor střechy a tím vytvářejí místa k sezení. Třípodlažní část budovy je zastíněna pomocí předsazené fasády tvořené z potištěných skleněných panelů. Díky tomu je zajištěno příjemné vnitřní klima a zároveň toto potištění abstrahovanými uměleckými díly podtrhuje funkci budovy.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Čučka, Pavel ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh polyfunkčního objektu na nároží nedaleko historického centra Brna.
LABORARTORY BRNO
Trpělková, Lena ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Parcela se nachází na rohu ulic Milady Horákové a Koliště v centru Brna u velmi frekventované dopravní tepny na hranici brněnského malého okruhu v přímém dosahu parku Koliště. Základní objem je rozdělen na dvě hmoty, z nichž jedna uzavírá městský blok a druhá akcentuje nároží. Akcentace není docílena vertikálou, nýbrž horizontálou ve smyslu HMOTA HMOTA POMLKA HMOTA! Na základě analýz vznik menších ploch GALERIE na nároží a větších ploch LABORARTORY centra pro rozvoj umění. Umělecká laboratoř vytváří tzv. pozadí pro menší hmotu GALERIE. Fasády jsou materiálově sjednoceny ušlechtilým vápencem. Kontrast spočívá v odlišné dynamice rastru řezospáry budov.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Bártová, Kristina ; Kristek, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářský projekt řeší komplexně funkční využití nezastavěné parcely v historickém jádru středně velkého moravského města.
Centrum Ponava Brno, Královo Pole
Hlavsová, Pavla ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Předmětem zadání je využití volných ploch mezi ulicemi Štefánikova, Reissigova, Sportovní a Pionýrská v Brně pro vytvoření polyfunkční městské struktury s nabídkou vhodných funkcí. Diplomová práce navazuje na urbanisticko-architektonickou studii zpracovanou v rámci předdiplomového projektu a podrobně řeší navržený polyfunkční objekt mezi ulicemi Střední a Staňkova. V objektu je situována umělecká škola, kulturní a volnočasové centrum, restaurace, kavárna s cukrárnou, hudební klub a pronajímatelné jednotky. Pod objektem jsou navrženy hromadné garáže.
Počátky vzdělávání v Českém Krumlově
VIKTORA, Michal
Práce se zabývá tématem počátků vzdělávání v Českém Krumlově. Toto téma je významné především z toho důvodu, že je možné určit, jaké jsou kořeny školství v dané oblasti a jaké byly vlivy, které vzdělávání ovlivňovaly. Školství v Českém Krumlově má velmi dlouhou tradici a poukazuje na skutečnost, že vzdělávání mělo v Jižních Čechách velmi důležitou roli. Práce pojednává především o základech školství v Českém Krumlově. Vzdělávání v tomto městě se datuje až do 14. století. Ale v tomto období škola pouze vznikala, rozvíjela se ve stoletích následujících. Vzhledem k tomu, že se práce zabývá především počátky vzdělávání, zaměřuje se především na dobu předbělohorskou, ale stručně charakterizuje i období další. Kromě školství klasického se práce zaměřuje i na vzdělání umělecké. Práce stručně pojednává i o obecných počátcích vzdělávání na Českokrumlovsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.