Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,529 záznamů.  začátekpředchozí24520 - 24529  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.46 vteřin. 

Scénář - text, který neexistuje
Provazník, Ondřej ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Ryšavý, Martin (oponent)
Subjektivně laděná práce se zabývá vztahem mezi scénářem a jeho realizací. Tělo textu tvoří především srovnávací analýzy scénářů a filmů - konkrétně u snímků Ryna, Děti noci a Děvčátko, a teoretická kapitola vycházející z eseje P.P. Pasoliniho Scénář jako struktura, jejímž cílem je stát se jinou strukturou. K práci je přiložený rozsáhlý rozhovor se scenáristou a režisérem Ivanem Passerem.

Podnikatelský plán
Matoušková, Gabriela ; Müllerová, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice založení cestovní agentury a vypracování podnikatelského plánu. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny některé inovativní nástroje, které jsou vhodné k rozpracování podnikatelského záměru. Navržena je vlastní struktura podnikatelského plánu, která je vhodná pro konkrétní účel založení cestovní agentury. V praktické části je vypracován daný podnikatelský záměr. K jeho formulaci je nejdříve využit nástroj lean canvas. Dále je již detailně vypracován samotný podnikatelský plán. Ten může sloužit jako inspirace pro další podnikání v odvětví cestovního ruchu v Praze se zaměřením na průvodcovské služby.

Současná praxe a možnosti využití supervize v ošetřovatelství
VAŇKOVÁ, Milena
Předkládána je první disertační práce, která koncept supervize uvádí do oboru ošetřovatelství v České republice. Hlavním cílem práce je najít odpověď na otázku: Jak sestry - vysokoškolští pedagogové ošetřovatelství konstruují, interpretují a prakticky aplikují koncept supervize a roli supervizora v kontextu vzdělávání sester ve specifických institucích zdravotnického terciárního školství a klinické ošetřovatelské praxe v České republice?Autorka práce vychází a čerpá z mezinárodních teoretických zkušeností i z lokálních empirických poznatků. Svůj kvalitativní výzkum realizovala prostřednictvím 26 polostrukturovaných rozhovorů s akademickými vzdělavateli sester z celé České republiky. Ty doplnila v opodstatněných případech daty kvalitativního charakteru získanýmistudiem legislativy, politických a koncepčních dokumentů oboru ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, včetně veřejně dostupných informací a zdrojů o supervizi, jež dokreslují výslednou podobu interpretační mapy současné podoby praxe supervize v českém ošetřovatelství.Nástup konstruktivistického paradigmatu ve vzdělávání umožnil pojem supervize koncipovat zejména ve vztahu k učení, výcvikům a profesnímu rozvoji supervizantů, a to také na pozadí procesu transformace vzdělávání a supervize nejen sester, ale i samotných supervizorů v České republice. Dále se autorka zaměřuje na filosoficko-teoretická východiska supervize a uplatnění zejména postmoderního přístupu v neautoritativní supervizi.Empirická část disertační práce se opírá o realizovaný kvalitativní výzkum. Výsledky postupně autorka představuje jako jednotlivé kategoriea vztahy mezi nimi, jež se z analyzovaných dat vyjevily v procesu otevřeného kódování. Kategorii implementace supervize do kvalifikačního vzdělávání v ošetřovatelství autorka uvádí do souvztažností s okolními podmínkami, prostředím a širším profesním a sociokulturním kontextem. Supervize v ošetřovatelství jekonstruována jako převážně unidisciplinární koncept a jako součást sesterské profese. Vysokoškolský pedagog ošetřovatelství je konstruován převážně jako rolový profesionál, avšak zároveň dochází k diverzifikaci, stratifikaci, profilaci a profesionalizaci neakademických vzdělavatelů sester. Na základě obsahové analýzy dokumentů a postmoderních filosoficko-teoretických východisek a strategií legitimizace supervize autorka nahlíží koncept supervize v ošetřovatelství jako sociální konstrukci, která je diskursivně legitimizována. Autorka uvádí také limity výzkumu, jež jsou ovlivněny volbou kvalitativního výzkumného designu. V závěru práce naznačuje budoucí trendy supervize v jednotlivých vzdělávacích institucích, jež mohou být zajímavé a podnětné nejen pro supervizory, ale také pro samotné vzdělavatele supervizorů. Na základě výsledků empirické analýzy zdůrazňuje potřebu integrace pedagogicko-didaktické, supervizní a ošetřovatelské teorie a praxe. Ucelená struktura a metodika systémové implementace supervizní podpory, postavená na českých podmínkách klinické ošetřovatelské praxe a požadavcích na supervizi, by se v budoucnosti měla stát podkladem pro inovaci stávajících vysokoškolských studijních programů ošetřovatelství a přístupů ve vzdělávání a výcvicích supervizorů, a samozřejmě také předmětem nového výzkumného zájmu v supervizi.

VÝUKA PEDOGEOGRAFIE A PEDOLOGIE NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
MATULOVÁ, Pavlína
Téma diplomové práce výuka pedogeografie a pedologie na základní škole. Práce se zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu pro základní školy, který je využitelný v hodinách zeměpisu, přírodopisu, v zájmových kroužcích a popřípadě i v seminářích. A je také zdrojem inspirace a informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to konkrétně ze vzdělávací oblasti ?Člověk a příroda?, z tématického okruhu ?Přírodní obraz Země? a ? Životní prostředí?. Naplňuje také průřezová témata ? Enviromentální výchova?. Součást diplomové práce tvoří také analýza a zhodnocení vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy. Hlavními kritérii pro hodnocení byla kvalita zpracování učiva a struktura učebnice. Součástí práce je dále textová část, pracovní listy a řešení pracovních listů.

Výuka biogeografie a ochrany životního prostředí na základní škole
DVOŘÁKOVÁ, Stanislava
Téma diplomové práce je Výuka biogeografie a ochrany životního prostředí na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu pro základní školy, který je využitelný v hodinách zeměpisu, přírodopisu, v zájmových kroužcích a seminářích a je také zdrojem inspirace a informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti "Člověk a příroda", z tématických okruhů "Přírodní obraz Země" a "Životní prostředí". Naplňuje průřezové téma "Environmentální výchova".Součástí diplomové práce je analýza a zhodnocení učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy. Kritérii pro hodnocení byla kvalita zpracování učiva a struktura učebnice. Dále práce obsahuje textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů.

Stopy času (proměny umělých struktur jako inspirace k výtvarné tvorbě)
Blahníková, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
JANA BLAHNÍKOVÁ Klíčová slova: struktura, hmota, informel, existencialismus, čas, proměna, stopy, krása, ošklivost, imaginace Abstrakt: Diplomová práce zpracovává téma proměn umělých struktur jako inspiraci k výtvarné tvorbě. Umělými strukturami jsou myšleny nátěry a vrstvy předmětů, které jsou poznamenány časem. Část práce stručně pojednává o základních kategoriích estetiky se zaměřením na proměnu struktur. Práce mapuje českou i světovou výtvarnou scénu 50. a 60. let 20. století a přibližuje stěžejní autory té doby, kteří se k tématu vztahují. Teoretická východiska souvisejí s uvedenými umělci a výtvarnými směry, což je propojeno v didaktické části, jejíž část jsem zrealizovala a popsala v reflexi.

Kamenosochařská a řezbářská díla Jana Karla Hammera ve středních a jižních Čechách
Šiková, Terezie ; Adamcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zdokumentování a umělecko-historické zhodnocení tvorby sochaře a řezbáře Jana Karla Hammera, jehož činnost v letech 1737 -1757 je doložena v oblasti bývalého severního Prácheňska. Výběr tématu práce byl motivován skutečností, že osoba tohoto zajímavého pozdně barokního umělce nebyla doposud širší odborné veřejnosti představena. Automatické připisování kamenosochařských a řezbářských děl v oblasti Čimelicka, kde Jan Karel Hammer prožil poslední dvě desetiletí svého života, jeho ruce společně s nedávným prudkým nárůstem jemu atributovaných prací si vynutilo kritické přezkoumání. S výjimkou samotných děl se východiskem stala topograficko-historická a regionální literatura včetně pramenů. Vzhledem k povaze literárních zdrojů a omezenému počtu archivních zpráv byl při hodnocení kladen důraz zejména na formální analýzu. S její pomocí byl zkoumaný sochařský materiál rozdělen do několika kategorií, které odráží struktura závěrečného katalogu prací. Podrobné seznámení se s díly Jana Karla Hammera vedlo k rozpoznání osobitého projevu autora zřetelně se odrážejícímu i v rámci širší dílenské produkce a k definování specifik jeho tvorby. Pozornost věnovaná zejména inspiračním zdrojům a stylové orientaci jeho prací nás zavedla do prostředí pražského uměleckého centra a do sochařských...

Využití COPM u pacientů po cévní mozkové příhodě
Košťálková, Olga ; Nováková, Olga (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Olga Košťálková Vedoucí práce: Bc. Olga Nováková Oponent práce: Mgr. Kateřina Svěcená Název bakalářské práce: Využití COPM u pacientů po cévní mozkové příhodě Abstrakt bakalářské práce: Práce se zabývá využitím Kanadského hodnocení výkonu zaměstnání (COPM - Canadian occupational performance measure) u klientů po cévní mozkové příhodě. V teoretické části jsou rozebrány okolnosti rehabilitace klientů po cévní mozkové příhodě a jednotlivé modely a přístupy, ze kterých COPM vychází a které následuje. Dále se teoretická část zabývá popisem Kanadského hodnocení výkonu zaměstnání (historie, základní pojmy, struktura, psychometrické vlastnosti). Praktická část zkoumá dopad užití hodnocení na klienty po cévní mozkové příhodě a porovnává výsledky s běžně užívaným ergoterapeutickým vyšetřením s následnou analýzou. V závěru se práce zabývá převážně spokojeností klientů s hodnocením a jeho dopadem na následnou intervenci a spolupráci s ergoterapeutem. Klíčová slova: COPM, cévní mozková příhoda, Přístup zaměřený na klienta, výkon zaměstnávání, Kanadský model výkonu zaměstnání

Morfematická struktura češtiny: od lingvistické teorie k automatickému počítačovému zpracování
Lebeda, Jiří ; Petkevič, Vladimír (vedoucí práce) ; Kučera, Karel (oponent)
Morfematický výzkum češtiny zažil největší rozmach v šedesátých a sedmdesátých letech 20. století. Od vydání Retrográdního morfematického slovníku češtiny (1975) Eleonory Slavíčkové a Komárkových Příspěvků k české morfologii (1978) badatelský zájem o tuto oblast lingvistiky postupně upadá. Pokus o obhajobu morfematiky jako samostatné disciplíny, zhodnocení dosavadních teoretických i empirických poznatků a odůvodnění volby formálního počítačového zpracování jako jediné možné další perspektivy je leitmotivem všech devíti kapitol monografie. Její interdisciplinární charakter se projevuje v hledání podnětů pro návrh algoritmického pojetí morfematické analýzy a syntézy, jímž práce vrcholí, např. ve sféře kognitivních věd nebo obecné sémiotiky. Poznání základních principů fungování mentálního slovníku včetně podstaty teorie aktivovanosti jazykových jednotek ukazuje, že komputační přístup k tradičním lingvistickým tématům a metodám se může inspirovat nejen v teoretických oborech. Za tradiční počátek ústředního termínu, kterým je systémově morfém realizující se v užití jazyka jako morf, se pokládá jeho zavedení Janem Baudouinem de Courtenay v osmdesátých letech 19. století. Na příkladu velkých osobností vývoje české lingvistiky, J. A. Komenském, V. J. Rosovi, J. Dobrovském a F. L. Čelakovském, je ukázáno, že pojem...

Integrace aplikací v oblasti zdravotnictví - Elektronická preskripce v ČR s využitím datového standardu HL7
Slavětínský, Václav ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Hřib, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá elektronickou preskripcí léčivých přípravků v ČR. Jejím cílem je nalézt vhodný standard elektronické výměny zdravotnických dat a postavit na něm nové datové komunikační rozhraní pro systém e-preskripce. Práce se věnuje vývoji a aktuální situaci národního systému e-preskripce, který je založen na centrálním úložišti elektronických receptů, ale v současnosti se nepoužívá. Na základě platné legislativy je analyzován proces elektronického předepisování a výdeje léků. Dále je zkoumáno existující datové rozhraní centrálního úložiště. Vzhledem k výhodám, které jsou spjaty s použitím standardů elektronické výměny dat, je cílem práce navrhnout nové rozhraní pro předávání elektronických receptů a hlášení o výdeji léků. Toto rozhraní má být založeno na vhodném standardu. Zkoumán byl český standard DASTA, evropská norma EN13606 a nakonec byla zvolena sada specifikací HL7 (Health Level Seven), která požadavkům odpovídá nejlépe. Návrh datového rozhraní, používající standardy HL7, je založen na výměně dokumentů. Dokumenty (recept, výdej apod.) jsou vyjádřeny ve formátu CDA (Clinical Document Architecture) a mezi aplikacemi jsou přenášeny pomocí zpráv z domény zdravotních záznamů (Medical Records). Struktura obálek, tvořících zprávu, vychází ze společné infrastruktury HL7 (Specification Infrastructure). Návrh se inspiruje finským řešením eRecept. Snaží se o transformaci existujícího rozhraní centrálního úložiště do formátu, který je definován ve vybraných specifikacích HL7. Návrh lze použít v lokálních i centrálních systémech e-preskripce a může sloužit též jako návod pro tvorbu systému výměny elektronických zdravotních/zdravotnických záznamů.