Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,425 záznamů.  začátekpředchozí24416 - 24425  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.70 vteřin. 

Traditional dancing on the stage: seeking authenticity
Stavělová, Daniela
The study focuses on the thinking and perception about traditional dancing when put on the stage in the Czech Republic. The paper views the cultural backround, as well as the political and social contexts which create specific conditions for existence of traditional dance culture on the stage. There is a discourse of cultural heritage preservation, political uses of folklore and the recreational aim of the folk movement.

Násilí ve zdravotnických zařízeních a způsoby jeho zvládání
Jetelová, Monika ; Votroubková, Michaela (vedoucí práce) ; Machalová, Iva (oponent) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Autor: Monika Jetelová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Násilí ve zdravotnických zařízeních a způsoby jeho zvládání Vedoucí práce: Mgr. Michaela Štěpánková Počet stran: 58 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: agrese, násilí ve zdravotnických zařízení, prevence násilí Tato bakalářská práce si vzala za cíl poznat problematiku násilí ve zdravotnických zařízení na základě teoretického studia doplněného o výzkum provedený na vybraném vzorku zdravotnických pracovníků pomocí dotazníků. Na základě výsledků tohoto průzkumu poukazuji na nedostatky v zabezpečení zdravotnických pracovišť a jeho podceňování ze strany vedení. Důraz je kladen na úlohu zaměstnavatelů v této problematice zaměřený na prevenci a způsoby řešení následků násilí na pracovišti. Těžiště práce tvoří kvantitativní průzkumné šetření na vybraných pracovištích zaměřené na hodnocení kvality pracovního prostředí z hlediska bezpečnosti, ochrany zdravotnického personálu, přístupu zaměstnavatelů a celkového vnímání problematiky samotnými zdravotníky.

Uplatnění prvků bazální stimulace v ošetřovatelské péči
JILEČKOVÁ, Zuzana
Bazální stimulace je pedagogicko-ošetřovatelský koncept, který vychází z poznatků pedagogiky, vývojové psychologie, anatomie, fyziologie a ošetřovatelství. Základními prvky konceptu Bazální stimulace jsou pohyb, komunikace a vnímání. Koncept umožňuje klientům se změnami v oblasti vnímání, hybnosti a komunikace integraci do současného života s maximálním využitím jejich dřívějších životních návyků a zkušeností, respektuje zachované schopnosti a navíc akceptuje jejich budoucí životní potřeby. Správná integrace prvků bazální stimulace do ošetřovatelské péče umožňuje zprostředkovat člověku vjemy ze svého těla a stimulace vnímání organismu mu umožní lépe vnímat okolní svět a následně s ním navázat komunikaci. Tím je podpořen celkový vývoj jedince.

Arménská komunita v ČR na pozadí konceptu transnacionální migrace
Lhotová, Jana ; Burcin, Boris (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Pohyb migrantů dnes díky pokroku v informačních a komunikačních technologiích, dostupné dálkové dopravě a postupně se globalizujícímu světu nabývá nových dimenzí. Migranti jsou mnohdy součástí tzv. transnacionálního procesu, v rámci něhož tvoří a udržují mnohonásobné sociální vazby mezi místem jejich původu a zemí, kde žijí, a jejich identity mohou být utvářeny ve vztahu k více než jednomu národnímu státu. Diplomová práce nahlíží pomocí konceptu transnacionalismu na arménskou komunitu v České republice a snaží se zjistit, nakolik odpovídá toto etnikum ekonomickým a socio-kulturním transnacionálním charakteristikám. V průběhu vlastního kvalitativního výzkumu, realizovaného na jaře roku 2009 v rámci arménské komunity v Čechách, byla pozornost věnována otázkám týkajících se příčin odchodu z Arménie, rodině a jejím proměnám v procesu migrace, ekonomické aktivitě migrantů, vnímání jejich kulturní a národní identity a intenzitě jejich kontaktů se svou rodnou zemí. Práce dále popisuje novodobé migrační proudy z Arménie a charakter světové arménské diaspory včetně menšiny žijící v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Qualitative study of Slovak respondents perception of health: implications for health marketing
Šefčíková, Natália ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu zdraví v rámci marketingu zdraví, který je v práci identifikován jako široký pojem zahrnující jak branding veřejného zdraví, tak i branding zdraví v oblasti komerčního marketingu. Důraz je kladen na prostředí slovenského trhu. Teoretická část se zabývá pojmem zdraví, jeho hodnoty a zdravotní gramotnosti. Následuje situační analýza slovenského trhu se zdravím, demografického vývoje a charakteristika zdraví a zdravotnictví v Československu. Jádro teoretické části práce tvoří komplexní analýza marketingu zdraví. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu trhu ZMET zkoumá vnímání zdraví slovenskými respondenty, propojuje poznatky získané v teoretické části a na základě omezení, se kterými je daný výzkum spojen, vyvozuje doporučení pro marketing zdraví. Cílem práce je poukázat na důležitost pronikání do mysli spotřebitelů při tvorbě kampaní a aplikovat odhalené hluboké metafory do designu produktů, reklam a obecně marketingové komunikace.

Political and Social Implications of Changes in Rock Music in Prague Since the Late 1960's
Sheridan, Flanna ; Hrishabh, Sandilya (oponent) ; Calda, Miloš (vedoucí práce)
Music has played an important role in the political and social developments in former Czechoslovakia and the Czech Republic over the past 40 years. The underground movement that was born during the 1960's and 1970's and its younger cousin the alternativa movement have had a substantial impact on the perception of Czech society and its political scene as well as influenced several generations of listeners. It is often considered to have heavily contributed to the events leading up to the Velvet Revolution. In the 1980's, it drew criticism from the state for facets such as language. The 1990's brought a vast amount of international music and commercialization, though it is important to note underground trading of international music was very strong even before the Velvet Revolution. Czech music may have shifted toward an apolitical role, but the power of musical movements have been proven by the lessons of the past. The political role may be have been inadvertent, but no t inert. Its role is to be taken into consideration in the events that took place during up until 1989. The purpose of this paper is to attempt to better understand the role of music in Czech society, specifically the underground movement, in its effect on society and politics.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

IT Governance na MZV ČR - systémový pohled a praktické dopady
Protiva, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pilař, Luboš (oponent)
Východiskem diplomové práce byl zájem informatiků MZV ČR o zmapování knižnic ITIL 2 a COBIT 4.1, shrnujících světové standardy řízení IS/IT. Obě knižnice nejprve zasazuji do rámce praktické i teoretické discipliny IT Governance. COBIT prezentuji jako světový standard ITG ve smyslu propojení strategických cílů organizace s IT strategií. Je vhodný pro organizace, kde se vnímání vztahu IT a businessu posouvá díky iniciativě shora směrem ke strategickému partnerství. Jádro ITILu, knihy Service Support a Service Delivery, naopak představují standard řízení informatických služeb, vhodný k nastavení procesů uvnitř IT. Dále předkládám tři možné varianty implementace knižnic na MZV v situaci, kdy chybí fundamenty procesního řízení a informační architektura, iniciativa k přechodu na řízení dle světových standardů navíc vychází zdola. V první variantě napojuji procesní modely COBITu a ITILu na cíle a projekty stanovené dle metodiky IT BSC v návrhu Informační strategie na roky 2008-2010. Generické procesy COBITu přiřazuji doménám IT BSC a projektům a určuji konkrétnější nástroje z ITILu na základě dokumentu [IT GOVERNANCE INSTITUTE; OFFICE OF GOVERNMENT COMMERCE. Aligning COBIT, ITIL and ISO 17799 for Business Benefit]. Protože projekty navrhované strategií neřeší neexistenci základů procesního řízení, navrhuji proces pro zjištění a zdokumentování současného stavu procesů dle struktury ITIL: Service Support a ITIL: Service Delivery. Druhá varianta na MZV skutečně proběhla -- COBIT byl v létě 2008 použit k zjištění uživatelských preferencí. Tuto variantu zpětně hodnotím a snažím se nalézt příčiny neúspěchu. V jejím průběhu jsem přeložil zralostní modely COBITu (překlad připojen jako Příloha 2). Třetí varianta nereaguje na identifikované problémy MZV, ale představuje nejschůdnější cestu k implementaci knižnic. Navrhuji na existující help desk navázat procesy incident a problem managementu z ITIL: Service Support a již v jejich rámci dotvořit databázi konfigurace CMDB.

Rozvojový plán kraje a jeho vliv na poskytování služeb v cestovním ruchu
KADLECOVÁ, Andrea
Diplomová práce je nazvána Rozvojový plán kraje a jeho vliv na poskytování služeb v cestovním ruchu. Z názvu je tedy patrné, že pojednává o provázanosti cestovního ruchu jako jednoho z nejdynamičtěji se rozvíjejících průmyslových odvětví a rozvojové koncepci kraje jako subjektu který v samostatné působnosti pečuje ve svém územním obvodu v souladu s místními předpoklady a s místními zvyklostmi o komplexní rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Cílem diplomové práce je analýza zmíněné provázanosti.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Aliapulios, Telis ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ludmila, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky Apple na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele na trhu s chytrými mobilními telefony, ze kterého vzejdou doporučení pro společnost Apple, jak by měla posílit svůj vliv na tomto trhu. Teoretické část práce klade důraz na popis marketingového mixu, teorii značky a kupního chování spotřebitele. Ve vlastní části diplomové práce, která je podložena prostudovanými sekundárními daty, je na úvod charakterizována společnost Apple, její strategie budování značky, situace na trhu s chytrými mobilními telefony, spolu s marketingovými nástroji, které Apple na tomto trhu používá. Jádrem praktické části práce je zpracování kvantitativního dotazníkového šetření v elektronické podobě, kterému předchází kvalitativní předvýzkum provedený na sedmi majitelích telefonu iPhone. V dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 154 respondentů, byly sledovány názory a postoje dotazovaných na značku Apple. Zde se vyjádřili majitelé různých značek chytrých telefonů a také respondenti, kteří vlastní chytrý telefon značky Apple. V kapitole zhodnocení výsledků a doporučení jsou odpovědi obou skupin komparovány, a spolu s prostudovanými sekundárním daty slouží k sestavení několika doporučení pro značku Apple na tomto trhu. Téměř tři čtvrtiny vlastníků všech značek chytrých mobilních telefonů vnímají ceny těchto přístrojů jako příliš vysoké a stejně situaci hodnotí o něco více jak polovina vlastníků telefonů iPhone. U této skupiny je však citlivost na vnímání nastavení ceny chytrých telefonů značky Apple do určité míry snížená. Jedním z důležitých doporučení pro společnost Apple je to, že musí efektivněji komunikovat nastavení cen chytrých mobilních telefonů a svoji cenovou politiku vůči spotřebitelům napříč jednotlivými státy, tak aby si dokázala získat ještě více spotřebitelů z řad studentů a prvouživatelů značky. Toho dosáhne například tím, že jim nabídne levnější model chytrého telefonu vyšší střední třídy. V případě spokojenosti pak mohou spotřebitelé přejít na prémiové chytré telefony a ostatní produkty této značky.