Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,345 záznamů.  začátekpředchozí24336 - 24345  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.41 vteřin. 

Algebraická teorie S-boxů
Ďuránová, Elena ; Tůma, Jiří (vedoucí práce) ; Drápal, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá popisem S-boxů z algebraického hlediska pomocí speciál- ního typu kvadratických rovnic, tzv. biafinních rovnic. Pro S-boxy vyšších řádů tyto biafinní rovnice nemusí existovat. Nicméně, pro speciální typ S-boxů je možné najít biaffinní rovnice, které je splňují i pro vyšší řády. Takovým typem je například S-box v blokové šifře Rijndael, složený z inverzní funkce a afinní transformace. Práce dokazuje, že počet biafinních rovnic splňujících S-box tohoto typu nezávisí na použití afinní transformace. Dále je dokázáno, že pro každý S-box řádu n, který je tvořen inverzní funkcí, existuje aspoň 3n − 1 biafinních rovnic, které jej splňují. 1

Centra sdílených služeb v oblasti řízení lidských zdrojů
Lukášková, Kamila ; Sycha, Martin (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Personální řízení je v současné době považováno za jednu z nejdůležitějších součástí řízení organizace a to především proto, že jejím hlavním cílem je práce s lidmi, jakožto nejdůležitějším kapitálem každé organizace. Během posledních let se personální řízení, stejně jako role a kompetence personalistů, podstatně zdokonalilo. Personální pracovníci již nejsou zodpovědní pouze za administrativní úkoly, ale také za úkoly strategické, přinášející společnosti přidanou hodnotu. Pro vysvětlení nových rolí personalistů byl v této práci použit Ulrichův model čtyř rolí. Realita se však od teorie často liší. V praxi lze najít spoustu personálních odborníků, kteří jsou plně zaneprázdněni administrativou a nezbývá jim čas na úkoly strategické. Zde se dostává do popředí koncept sdílených služeb. Odebrání administrativy personalistům by ale jako důvod pro implementaci sdílených služeb nestačil, společnosti většinou zajímají více ekonomické ukazatele, jako například snížení nákladů nebo zvýšení efektivity. Pokud jsou totiž sdílené služby implementovány úspěšně, může společnost ušetřit až 50 % svých nákladů a jsou známy příklady organizací, které tímto podstatně zvýšily efektivitu svých služeb v oblasti lidských zdrojů. Při rozhodování o implementaci sdílených služeb musí každá společnost zvážit, jaké služby do centra...

Koncept autoritářských režimů a pobaltské státy v 30. letech 20. století: Litva, Lotyšsko a Estonsko ve srovnání
Hejzlar, Štěpán ; Buben, Radek (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Cílem práce je (1) ověřit aplikovatelnost konceptu autoritářství na nedemokratické politické systémy Litvy, Estonska a Lotyšska v období před Druhou světovou válkou; výchozím rámcem pro analýzu je teorie autoritářských režimů Juana J. Linze. Autor se soustředí na (2) dynamiku transformace demokratických režimů ve snaze se najít co možná nejkomplexnější vysvětlení demokratické nestability regionu. Je přezkoumán vliv jednání jednotlivých aktérů, institucionálního designu, sociální struktury a stranických systémů na nedemokratický výstup. Těžiště práce spočívá ve (3) vlastní analýze a komparaci nových režimů, popsání jejich vývoje i vývoje jednotlivých komponent politického systému: vztahů mezi relevantními politickými aktéry, vztahů mezi režimem prostředím, způsobů legitimizace režimu a získávání veřejné podpory. Převážně empirický charakter studie umožní nabýt solidního základu pro ověření úvodní hypotézy (1).

Ramseyova teorie a kombinatorické hry
Valla, Tomáš ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce)
Ramseyova teorie studuje vnitřní homogenitu matematických struktur (grafů, číselných oborů), jejichž části (podgrafy, podmnožiny) jsou libovolně obarveny. Často platí, že je-li studovaný objekt dostatečně velký, lze v něm najít určitý jednobarevný podobjekt. Kombinatorické hry jsou hry dvou hráčů s plnou informací, kde záleží pouze na jejich inteligenci. Teorie kombinatorických her studuje především otázky existence vyhrávajících či neprohrávajících strategií. Vezmeme-li ramseyovskou větu a nechámeli objekt, který tato věta studuje, střídavě barvit dvěma hráči, jejichž cílem je vytvořit určitý monochromatický podobjekt, dostaneme kombinatorickou hru. Předmětem našeho zájmu je jednak nejmenší velikost objektu, při které platí ramseyovská věta, tzv. ramseyovské číslo, a jednak nejmenší velikost téhož objektu, při které má první hráč vyhrávající strategii v příslušné kombinatorické hře, tzv. herní číslo. V této práci popisujeme takové ramseyovské věty, u nichž je ramseyovské číslo podstatně větší než číslo herní. To znamená, že podáváme důkazy existence vyhrávajících strategií prvního hráče spolu s horními odhady na ramseyovská a herní čísla a obě čísla porovnáváme.

Analýza vlivu minimální mzdy na nezaměstnanost v České republice
Raková, Hana ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat vliv minimální mzdy na nezaměstnanost a posoudit velikost a charakter tohoto vlivu. Analýza by měla zhodnotit, zda je ekonomicky efektivní zavádět institut minimální mzdy v rámci mzdové struktury, v případě České republiky, zda má smysl institut minimální mzdy zachovat a pokud ano, za jakých podmínek a jaké parametry by měla mít v České republice. První část práce vysvětluje pojem minimální mzda, její vznik, funkce a ekonomické teorie, které se jí zabývají. Druhá část se věnuje institutu minimální mzdy v České republice, sleduje vývoj jejích sazeb. Zkoumá souvztažnost minimální mzdy a alternativních příjmů a dávek a její vliv na nezaměstnanost v České republice. Závěrem se snaží najít možné optimální úrovně minimální mzdy.

E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.

Aplikace metod používaných při analýze rizika a podpoře rozhodování
Nowak, Ondřej ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Téma analýzy rizika je relativně novou oblastí, která poslední dobou nabývá na významu nejen ve světě, ale i v České republice. Tomu však zdaleka neodpovídá zdejší zázemí. V českém jazyce dosud nebyly vydány žádné tituly zabývající se komplexně touto problematikou, a pokud se již podaří nějakou literaturu najít, pak není určena čtenáři, který s analýzou rizika dosud není příliš obeznámen. Proto si tato diplomová práce klade za cíl rozšířit povědomí o této problematice. Informace v tomto dokumentu jsou založeny na renomovaných anglicky psaných publikacích z této oblasti a dále vycházejí z praktických zkušeností, které jsem načerpal při vývoji vlastního nástroje pro analýzu rizika. Záměrem tak není jen plnit roli akademického textu, ale zároveň praktického návodu, který pomůže každému s tvorbou jeho prvních modelů. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Kapitoly teorie jsou děleny na jednotlivé sekce, které představují dílčí kroky celého procesu analýzy rizika. V praktické části pak je krátce popsána aplikace nástroje Profeta na reálném projektu. Celý dokument je koncipován pro využití širokým spektrem čtenářů se zájmem o úvod do analýzy rizika. Zájemce je postupně seznámen se základy tvorby modelů, identifikování klíčových faktorů úspěchu, definování předpokladů, nalezení předpovědí a interpretování výsledků simulace. Dále pak text zprostředkovává kvalitativní i kvantitativní rozbor rizika a poskytuje instrukce k aplikaci jednotlivých metod k identifikaci, kvantifikaci, předpovídání, ohodnocování, zajištění, diversifikování a managementu rizika. Jednotlivé metody jsou představeny z pohledu jejich reálné aplikace prostřednictvím vybraných z nástrojů pro analýzu rizika a jejich významu pro celý rozhodovací proces.

Impact of regulation of Slovak gas industry
Blahová, Natália ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je poukázat na negativní dopady regulace založené na teorii přirozeného monopolu. Vychází přitom z historického vzniku samotné teorie a kritiky ekonomů chicagské školy. Všímá si názorové změny v teorii i praxi síťových odvetví, především současnou snahu o deregulaci plynárenství. Analyzuje podnikatelské prostředí slovenského plynárenského průmyslu, pričemž dokazuje, že nová pravidla na trhu s plynem nepřinesla očakávanou konkurenci. Poukazuje na bariéry vstupu do plynárenského prostředí, snaží se ale i najít cestu k vytouženému konkurenčnímu plynárenskému trhu.

Pád Německého císařství a některé aspekty sociálně-kulturního vývoje Výmarské republiky na stránkách vybrané memoárové literatury (Příspěvek ke studiu německých dějin první poloviny 20. století)
Bříza, Aleš ; Kovář, Martin (oponent) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Český akademický svět doposud práci, která by komplexně a ve všech aspektech rozkryla (rozkrývala) složitost německých dějin daného období, postrádá; přitom je ale nutno právě v něm hledat příčiny pozdějšího ztroskotání prvního vážně zamýšleného pokusu o demokratické zřízení v nové německé republice. Rok 1918 znamenal mezník v politických, hospodářských a sociálních dějinách Německa. Pro oblast kulturních dějin to neplatí až tak doslova (viz v první kapitole Předmět práce a úvod do teorie memoárové literatury); ty podléhají jiným vlivům, jsou doménou pouze omezené skupinky lidí, kteří jako nositelé určité tradice, mající hluboké kořeny v minulých dobách, zajišťují kontinuitu mezi minulým, přítomným a budoucím a do jisté míry mohou pomáhat zmírnit sociální, hospodářské a politické otřesy. Pojem "na stránkách vybrané memoárové literatury" neznamená, že bych došel kjiným závěrúm, než jaké je možné najít v seriozní odborné literatuře. Jedná se spíše o metodologický problém; moje analýza vybraných událostí vychází ze zápisú memoárového charakteru, jejichž zastoupení je zde v obráceném poměru, tj. převládá nad odbornou literaturou. Úkolem historické vědy však je hledat nové relevantní postupy, metody a rozšiřovat pramennou základnu.

Ramseyova teorie a kombinatorické hry
Valla, Tomáš ; Valtr, Pavel (oponent) ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce)
Ramseyova teorie studuje vnitřní homogenitu matematických struktur (grafů, číselných oborů), jejichž části (podgrafy, podmnožiny) jsou libovolně obarveny. Často platí, že je-li studovaný objekt dostatečně velký, lze v něm najít určitý jednobarevný podobjekt. Kombinatorické hry jsou hry dvou hráčů s plnou informací, kde záleží pouze na jejich inteligenci. Teorie kombinatorických her studuje především otázky existence vyhrávajících či neprohrávajících strategií. Vezmeme-li ramseyovskou větu a necháme-li objekt, který tato věta studuje, střídavě barvit dvěma hráči, jejichž cílem je vytvořit určitý monochromatický podobjekt, dostaneme kombinatorickou hru. Předmětem našeho zájmu je jednak nejmenší velikost objektu, při které platí ramseyovská věta, tzv. ramseyovské číslo, a jednak nejmeněí velikost téhož objektu, při které má první hráč vyhrávající strategii v příslušné kombinatorické hře, tzv. herní číslo. V této práci popisujeme takové ramseyovské věty, u nichž je ramseyovské číslo podstatně větší než číslo herní. To znamená, že podáváme důkazy existence vyhrávajících strategií prvního hráče spolu s horními odhady na ramseyovská a herní čísla a obě čísla porovnáváme.