Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,203 záznamů.  začátekpředchozí24184 - 24193další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.06 vteřin. 

Analýza ultratenkých vrstev metodami SIMS a TOF-LEIS
Duda, Radek ; Lörinčík, Jan (oponent) ; Bábor, Petr (vedoucí práce)
Studium možností hloubkového profilování vrstev kombinací metod SIMS a TOF-LEIS.

Analýza stopových množství polutantů vody a jejich fotokatalytická degradace
Štěpánková, Sandra ; Rathouský, Jiří (vedoucí práce) ; Nesměrák, Karel (oponent)
Pomocí dip-coatingu byly připraveny mezoporézní filmy TiO2 o různých tloušťkách vrstev. Pro potah byly použity dva typy solů, sol 1 a sol 2, které byly zvlášť zkoumány a porovnány. Aktivita vzorků od těchto solů byla testována při fotokatalytickém odbourávání 1.10-4 mol.dm-3 4-chlorfenolu. Účinnost degradace 4-chlorfenolu s každou další vrstvou úměrně narůstala. Jako optimum se ukázalo použití tří vrstev.

Fenomén Cimrman
Krejčí, Jan ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
V úvodu práce shrnujeme dosavadní tvorbu Divadla Járy Cimrmana a rozdělujeme fenomén Járy Cimrmana do dvou deklarovaných autorských rovin. První rovinou je tvorba připisovaná fiktivní postavě Járy Cimrmana jako autorovi. Druhou rovinu tvoří tak zvané rekonstrukce Cimrmanovy tvorby, za jejíž autory jsou označováni cimrmanologové. Zmiňujeme zde důležitou roli rozhlasového pořadu jako Cimrmanova pretextu. Snažíme se také vystihnout různé aspekty fiktivní postavy Járy Cimrmana a jeho mystifikační povahu. Hlavním tématem práce je analýza Cimrmana a jeho vztahu k českému snu. Zamýšlíme se nad podobou českého snu a jeho proměnami. Ve druhé kapitole práce zkoumáme Cimrmanův vztah k české historii a národnímu mýtu rozborem hry DJC . Na úvod kapitoly jsme zařadili i krátký přehled o původu blanické pověsti. Dále se zabýváme Cimrmanovou hrou, přičemž klademe důraz na neobvyklou političnost hry. Ve třetí kapitole rozebíráme prostřednictvím Cimrmanovy hry souvislost Járy Cimrmana, resp. jeho autorů, s češstvím, národním povědomím a Cimrmanovým vztahem k české kultuře. Hru uvádíme v kontextu Kainarovy básně , filmu V. Klusáka a F. Remundy , Macurovy studie Český svět a Kašparovy knihy České nebe.


Dramaturgie artových distributorů
Lísalová, Anna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vyhledat a popsat systém dramaturgie čtyř českých distributorů Asociace českých filmových klubů, Aerofilms, Artcamu a CinemArtu, kteří pravidelně uvádějí do kin artové tituly. Zároveň se zaměřím na srovnání těchto distributorů na několika rozlišovacích úrovních. V první části své bakalářské práce definuji pojem artového filmu z hlediska historického i současného vnímání. Dále se zaměřím na historiii a profilaci jednotlivých distributorů. Stěžejní část práce tvoří analýza filmů uvedených v roce 2012 a srovnání jednotlivých distributorů. V poslední části se zabývám náklady na uvedení snímků do kin, diváckými úspěchy filmů, postavením distributorů na českém trhu a pohledem do jejich budoucnosti.

Krabice plná světla
Přibylová, Květoslava ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci Krabice plná světla, osobnost a myšlenky Nielse Bohra jako inspirace pro vědeckopopulární film se z pozice tvůrce zabývám základními principy a podobou typického současného vědeckopopulárního filmu. Považuji tuto podobu z velké části za neutěšenou, povětšinou plochou a postrádající přesah. Snažím se rozklíčovat z čeho pramení a ukazuji, že úzce souvisí s představou vědy v obecném povědomí, která stojí na základech newtonovsko-karteziánského paradigmatu. Tedy zejména na idejích měřitelnosti, objektivity a matematizace. Současně se zamýšlím nad vztahem vědění a moci, vědou jako určitou ideologií, a tím pádem souvislostí mezi vědeckopopulárním a ideologickým filmem. Ve druhé části práce hledám inspiraci pro umělecky hodnotnější a především mnohovrstevnatější dokumentární filmy o vědě. Nacházím ji v myšlenkách dánského fyzika a myslitele Nielse Bohra.

Depozice plazmových polymerů
Malá, Michaela ; Brablec, Antonín (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na charakterizaci a přípravu tenkých polymerních vrstev plazmochemickou depozicí z plynné fáze na plošný substrát z křemíku. Hlavní součástí práce je literární rešerše z oblasti plazmové polymerace a metod charakterizace tenkých polymerních vrstev. V experimentální části byly připraveny tenké polymerní vrstvy z par monomeru tetravinylsilanu. Připravené tenké vrstvy byly charakterizovány mikroskopickými a spektroskopickými technikami. Stanovené fyzikální a chemické vlastnosti připravených struktur byly sledovány s ohledem na depoziční podmínky v nízkoteplotním plazmatu.

Hra a její roviny v animované tvorbě
Jarošová, Marie ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Hra a její roviny v animované tvorbě" se pokouší pojmenovat, kde se ve světě animace setkáme s hrou a jaké může mít podoby. Odpověď na tuto otázku se snaží vysledovat prostřednictvím rozboru prvního filmu z řady "Pojďme pane, budeme si hrát" režiséra Břetislava Pojara, "Potkali se u Kolína" a následně se ptá po její obecné platnosti.

Porfyrazinový film pro použití v elektrochemickém senzoru
Merhoutová, Jana ; Nesměrák, Karel (vedoucí práce) ; Ludvík, Jiří (oponent)
Porfyrazinový film pro použití v elektrochemickém senzoru Abstrakt: Ve vodě rozpustný N,N',N'',N'''-tetramethyltetra-3,4-pyridinoporfyrazinový komplex, obsahující kobaltnatý kation, jako centrální atom, byl použitý jako mediátor k přípravě elektrochemického senzoru. Metodou cyklické voltametrie byl studován vliv materiálu elektrodového nosiče, způsobu depozice porfyrazinu, pH prostředí a tloušťky vrstvy na funkci senzoru. Připravený senzor byl následně testován pro stanovení vodíku rozpuštěného ve vodném roztoku pufru.

Lipidová pojiva výtvarných děl a jejich degradace
Pekař, Martin ; Hudeček, Jiří (vedoucí práce) ; Coufal, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá identifikací lipidových složek výtvarného díla s konkrétním zaměřením na olejomalby. Po krátkém shrnutí historie olejomalby se práce zabývá jednotlivými vrstvami závěsného obrazu, nejprve z hlediska jednotlivých složek známých vrstev a jejich chemie. V části věnované výhradně olejomalbě je uveden stručný přehled používaných olejů, jejich chemické změny během zrání a následně nežádoucí chemické změny. V experimentální části se práce zabývá analýzou olejů, zejména poměry mastných kyselin prováděné metodou GC-MS s výsledky získanými z těchto olejů metodou HPLC a literaturou.