Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,158 záznamů.  začátekpředchozí24149 - 24158  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.

Ovoce - součást jídelníčku člověka
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ovoce z pohledu výživy. Konkrétně se zabývá charakteristikou ovoce, základním rozdělením do ovocných skupin a riziky, které mohou nastat při jeho konzumaci. Jednotlivé druhy ovoce jsou popsány z hlediska struktury i složení plodu. Dále jsou uvedeny účinky ovoce na zdraví člověka a možnosti, jak jej lze konzumovat. Součástí teoretické práce je systematicky strukturovaný přehled o ovoci ve výživě. Záměrem práce bylo dále zjistit, zda se vybraní žáci staršího školního věku orientují v základních pojmech, které souvisí s konzumací ovoce, a zda zařazují ovoce do své stravy. Pro tento záměr bylo provedeno orientační šetření mezi žáky základního vzdělávání. Výsledky, které jsou zhodnoceny a diskutovány v závěru práce, vypovídají o faktu, že ze 130 respondentů 56 nemá základní znalosti o ovoci. Z těchto dat vyplývá, že orientace žáků staršího školního věku je v této oblasti nedostatečná.

Nietzsche a Dostojevskij. Idea nadčlověka
Hrybkova, Katsiaryna ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Marek, Jakub (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje vyjevení styčných bodů na jedné straně, a odlišných východisek na straně druhé v Nietzscheho a Dostojevského pojetí nadčlověka s použitím tzv. filosoficko-antropologického přístupu k dané problematice. Vychází přitom jak z celkového kontextu tvorby obou autorů, tak ze zohlednění širších dobových kulturně- historických souvislostí. Základním východiskem dané práce je předpoklad (společný pro oba autory) klíčového postavení problému člověka, jehož nejdůležitějším bytostním určením je svobodné rozhodování. Analýza charakteristik zakládajících podstatu člověka následně vyúsťuje v tematizaci ideje nadčlověka - shrnutí výsledků hodnocení lidských bytostních vlastností a vize budoucí podstaty člověka. Prostřednictvím podrobné analýzy jednotlivých mezníků na cestě od člověka k nadčlověku v podobě různých typů vztahování se k vlastnímu bytí a vlastní svobodě - posledního člověka, vyšších lidí a nadčlověka (popř. obyčejných a výjimečných lidí) - autorka dospívá k soustavné komparaci motivu nadčlověka v myšlení obou autorů i s tím souvisejících konceptů (negativní a pozitivní svoboda, překonání nihilismu atd.), a nakonec jejich celkového významu. KLÍČOVÁ SLOVA F. Nietzsche, F. M. Dostojevskij, nadčlověk, svoboda, nihilismus, vyšší lidé, poslední člověk, vůle k moci,...

Šikana a její souvisloti
HRABĚTOVÁ, Iva
Bakalářská práce analyzuje agresivní chování dětí základní školy, k němuž dochází formou šikany. Cílem je postižení projevů šikany, včetně jejích souvislostí zvláště ve vazbě na atmosféru ve třídě, danou charakteristikami sociopreferenčních vztahů mezi dětmi. Pozornost je věnována osobním zkušenostem s šikanou v roli oběti, svědka nebo agresora, povědomí o způsobech šikanování a dalším jevům. K získání dat o šikaně byl použit dotazník vlastní konstrukce a dále sociometrický dotazník (autora J.Morena) k postižení některých charakteristik skupinové dynamiky, v rámci školní třídy. Výzkum byl proveden na základní škole v Českých Budějovicích, kde se ho zúčastnily čtyři třídy druhého stupně. K základním výsledkům patří zmapování šikany ve vybraných školních třídách u dětí staršího školního věku, typických projevů, charakteristik a souvislostí.

Historická problematika v hispanoamerickém dramatu období postmoderny. (Acto cultural Josého Ignacia Cabrujase a La noche de Hernán Cortés Vincenta Leñera)
Skleničková, Jana ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Tématem této práce je postmoderní zpracování historické látky v hispanoamerickém dramatu poslední třetiny 20. století. Pozornost je věnována základním konceptuálním i tvůrčím tendencím souvisejícím s prosazováním postmoderní poetiky na latinskoamerické divadelní scéně, s přihlédnutím k novým, inovativním způsobům ztvárnění historické tematiky. Úvodní kapitoly poskytují obecnou teoretickou bázi zahrnující poznámky k teorii dramatu a jeho vztahu k divadlu i vymezení dramatu historického. Dále se zabývají charakteristikou postmoderního umění v latinskoamerickém regionu a uplatňování postmoderních tendencí v produkci dramatické. Důležitou součástí tohoto teoretického úvodu je také náčrt postmoderního přístupu historii a jeho reflexe v dobových historických dramatech. Stěžejní část práce je věnována rozboru dvou postmoderních historických dramat: Acto cultural (Slavnostní akt) Josého Ignacia Cabrujase a La noche de Hernán Cortés (Poslední noc Hernána Cortése) Vicenta Leera. Pro uvedení do kontextu je představeno i dílo obou autorů a okolnosti vzniku zmíněných děl. Analýza textu, doplněná o četné ukázky, je zaměřena nejen na způsob postmoderní reflexe historie těchto dramat, ale také další aspekty relevantní pro jejich interpretaci. José Ignacio Cabrujas si ke své postmoderní dekonstrukci historického období...

Zajištění v podmínkách České republiky
Hlavatá, Zuzana ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou zajištění, právní úpravou, zajistným programem a zajistnou smlouvou. Důležitou součástí diplomové práce je nová úprava zajištění. Zde jsem vyzdvihla hlavně změny, které nová úprava zajištění zanese do oblasti pojištění. Na závěr diplomové práce se zaměřuji na první specializovanou zajišťovnu v České republice. Zajištění hraje v soukromém pojišťovnictví nezastupitelnou úlohu. Usnadňuje rozložení pojistných a zajistných rizik na celosvětové úrovni, zvyšuje pojišťovnám či zajišťovnám jejich pojistnou či zajistnou kapacitu. Zajištění je důležité z důvodu finanční stability pojišťoven a zajišťoven, protože je základním prvkem v zabezpečení úrovně finančního zdraví a stability pojistných trhů.

Využití pohybových her v geografickém a environmentálním vzdělávání
Buriánková, Martina ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Diplomová práce se v úvodu zabývá rešerší literatury objasňující základní pojmy spojené s pohybem, pohybovou a didaktickou hrou a teorií vztahu výchovy a vzdělání. Kromě toho jsou zde vysvětleny principy spojené se samotným procesem učení, druhy učení a konkrétní druhy učení využívané v geografii a environmentální výchově. Je zde rovněž kapitola o osvojování vědomostí, způsobu osvojování a činitelích, kteří ovlivňují uchování látky v paměti. Velmi důležitá je také část, která se zabývá strategií zvyšování výkonnosti dlouhodobé paměti, reminiscencí a determinanty zapomínání. Nepostradatelná součást školní výuky je motivace, která zvyšuje zájem a aktivitu dětí o danou problematiku. Hlavním cílem je vytvoření katalogu pohybových didaktických her a to v podobě tištětné i elektronické (program MS Excel, viz přiložené CD). Tento katalog by měl sloužit jako metodická pomůcka a pohybové hry v něm, umožní zpestření výuky a zvýší motivaci studentů. Praktická část je věnována nejen základním principům výběru, přípravy, vedení a zakončení didaktických her, ale také nejčastějším chybám, ke kterým dochází v průběhu hraní. Nepostradatelnou část tvoří také tabulkové přehledy, ve kterých jsou hry řazeny podle abecedy a podle určitých charakteristik. 10

Historická problematika v hispanoamerickém dramatu období postmoderny. (Acto cultural Josého Ignacia Cabrujase a La noche de Hernán Cortés Vincenta Leñera)
Skleničková, Jana ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Tématem této práce je postmoderní zpracování historické látky v hispanoamerickém dramatu poslední třetiny 20. století. Pozornost je věnována základním konceptuálním i tvůrčím tendencím souvisejícím s prosazováním postmoderní poetiky na latinskoamerické divadelní scéně, s přihlédnutím k novým, inovativním způsobům ztvárnění historické tematiky. Úvodní kapitoly poskytují obecnou teoretickou bázi zahrnující poznámky k teorii dramatu a jeho vztahu k divadlu i vymezení dramatu historického. Dále se zabývají charakteristikou postmoderního umění v latinskoamerickém regionu a uplatňování postmoderních tendencí v produkci dramatické. Důležitou součástí tohoto teoretického úvodu je také náčrt postmoderního přístupu historii a jeho reflexe v dobových historických dramatech. Stěžejní část práce je věnována rozboru dvou postmoderních historických dramat: Acto cultural (Slavnostní akt) Josého Ignacia Cabrujase a La noche de Hernán Cortés (Poslední noc Hernána Cortése) Vicenta Leera. Pro uvedení do kontextu je představeno i dílo obou autorů a okolnosti vzniku zmíněných děl. Analýza textu, doplněná o četné ukázky, je zaměřena nejen na způsob postmoderní reflexe historie těchto dramat, ale také další aspekty relevantní pro jejich interpretaci. José Ignacio Cabrujas si ke své postmoderní dekonstrukci historického období...

Cultural standards of the USA
Vojáčková, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je pomocí analýzy kulturních standardů popsat rysy americké kultury, využít je na srovnání se slovenskou kulturou a vytvořit soubor doporučení pro snadnější adaptaci Slováků v USA. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, praktickou a empirickou. V teoretické části definujeme pojmy kultura, kulturní standardy a kulturní dimenze a na jejich základě porovnáváme rysy americké a slovenské kultury. Praktická část se věnuje charakteristice USA - národním symbolem, historii, geografii, náboženství, obyvatelstvu, ekonomice, politickému systému, základním rysem trhu USA, vlivu globalizace a specifikům firemního prostředí USA. Empirická část zkoumá pomocí dotazníkového šetření pohled Slováků na americkou kulturu. Výsledkem práce je manuál, který jsme vytvořili vyhodnocením informací pomocí metod syntézy a porovnávání.

Identifikace klastrů v průmyslu Českých Budějovic
BOLEK, Jan
Předmětem této bakalářské práce je analýza podmínek pro rozvoj klastrů v průmyslu a identifikace těchto klastrů na území města České Budějovice. Základním kritériem pro výběr daných firem do vzorku je: počet zaměstnanců 20 a více a sídlo firmy v hranicích správního území Českých Budějovic. Zdroje dat byly poskytnuty Českým statistickým úřadem a doplněny vlastním terénním průzkumem. Úvodní část je věnována rozboru literatuty a teoreticko-metodologické části práce. Dále se zabývá teoretickými aspekty produkčních sítí a vlastní charakteristikou města. Následně přisupuje k samostatnému vyhodnocení a zpracování dat. V závěru práce dochází k vyhodnocení a shrnutí potenciálu pro vznik českobudějovických klastrů