Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,053 záznamů.  začátekpředchozí24044 - 24053  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Vliv hmotnostních parametrů vozidel na jízdní dynamiku
Dušek, Otakar ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením vlivu hmotnostních parametrů na jízdní dynamiku. V úvodní části této práce je stručně popsána historie a základní rozdělení osobních vozidel. V další části jsou pak popsány hmotnostní parametry a jízdní dynamika osobních vozidel. V experimentální části této práce je popsána metodika a výsledky provedených jízdních zkoušek (brzdná zkouška, kruhová zkouška a vyhýbací manévr). V předposlední kapitole je vypracována simulace realizovaných jízdních zkoušek, která byla provedena pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení zjištěných výsledků z realizovaných a simulovaných jízdních zkoušek. V závěru této práce jsou stručně shrnuty dosažené výsledky.

Dynamické vlastnosti osy C pro multifunkční soustružnické centrum
Křepela, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Souček, Pavel (oponent) ; Brychta, Zdeněk (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Obsahem předložené disertační práce je tvorba simulačního modelu osy C multifunkčního obráběcího centra a jeho verifikace na prototypu stroje. Osa C stroje je řízena v polohové smyčce. Simulační model byl vytvořen před realizací rototypu stroje pro předběžnou identifikaci dynamického chování osy C při pracovním zatížení a tím pro realizovatelnost předpokládané koncepce řešení. Osa C je zkonstruována se šnekovým převodem s vymezením vůle, která je realizována dvěma servopohony. Oba servopohony jsou řízené v režimu Master-Slave. Multifunkční soustružnické centrum, kde je osa C použita, je určeno pro těžké obrábění kovaných dílců, u kterých jsou problémy s dynamickou stabilitou řezného procesu. Simulační model obsahuje moduly více-hmotové dynamické soustavy, tření ve šnekovém soukolí, samosvornosti a tlumení ve šnekovém soukolí a umožnil optimalizaci nastavení mnoha parametrů jednotlivých regulátorů. Simulační model byl verifikován na prototypu stroje a provedené experimenty potvrdily dobrou schodu simulace se skutečným chováním stroje. Dosažené výsledky přinesly nové poznatky použitelné pro simulaci složitých strojních soustav a tyto poznatky jsou využitelné pro výzkum a vývoj obdobných mechatronických soustav.

Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.

Intelligent systems of mass data acquisition in power grids
Krejčír, Ľuboš ; Koutný, Martin (oponent) ; Mišurec, Jiří (vedoucí práce)
This paper is describing the issues of data collection in power distribution networks. It discusses the posibilities of data communication over wide area networks using the communication protocol IEC 60870-5-104, used in power distribution systems for transmission of information over IP networks. Thesis presents 4 technologies, suitable for data collection, with respect to the use of existing infrastructure of the utility. It focuses on design of appropriate data types in correspondence with used IEC 60870-5-104 protocol, and estimates the minimum data requirements for transmission, through proposed hierarchical network, with collecting data concentrators. For verification of given design, simulations are carried out based on proposed data loads with subsequent analysis of network load and transmission delays. Consequently, the results are analyzed and selected parts of network optimized for improvement od selected results, of which causes of formation are discussed in debate.

Snížení chyby odhadu pozice u inkrementálních lokalizačních technik
Pekárek, Jan ; Morávek, Patrik (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a výzkumem inkrementálních lokalizačních technik v bezdrátových senzorových sítích. V práci jsou popsány základní algoritmy Map-Growing a ABC (Assumption Based Coordinates). Po prostudování výše zmíněných lokalizačních algoritmů je vybrán vhodný algoritmus pro výzkum na náhodných senzorových sítích a problematiky s nimiž spojené. Pro výzkum této problematiky je zvolen jako optimální simulační software MATLAB. Dále pro zadané univerzitní prostředí jsou zkoumány vhodné lokalizační algoritmy s možnými optimalizacemi či optimální počet senzorových uzlů. Výsledkem diplomové práce je navržený lokalizační algoritmus s počátečním referenčním systémem o čtyřech kotevních uzlech, který je umístěn ve středu senzorové sítě. Algoritmus může být také použit v provedení Map4-Growing s optimalizací Mass-Spring, který po testování vykazoval nejmenší lokalizační chybu pro univerzitní prostředí.

Hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí
NOVOTNÝ, Jiří
Cílem mé bakalářské práce bylo hodnocení hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na intenzitě provozu a prostředí. Měření probíhalo na 1., 2. a 3. třídě silnic. Na každé třídě silnic bylo měřeno jedno až pět vozidel za sebou jedoucích, čímž byla simulována intenzita provozu. Z měření vyplývá, že výskyt polétavých částic na pozemních komunikacích nižších tříd je mnohonásobně vyšší než na silnici 1. třídy. Na výsledné znečištění vozovky má vliv několik faktorů. Hlavní faktory jsou úroveň a charakter znečištění vozovky, intenzita provozu, volba jízdní stopy vozidla a také rozmístění nečistot na ploše vozovky.

Návrh vtokových soustav při výrobě voskových modelů za pomoci numerické simulace
Vaščák, Tomáš ; Kolda, Vlastimil (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem navrhování vtokového systému při výrobě voskových modelů za pomoci numerické simulace. Byla vytvořena optimální numerická simulace pro vstřikování voskové směsi, optimalizována na jednoduchém testovacím modelu a následně aplikována na složitějších kusech. Na základě poznatků ze vstřikování plastů a této simulace bylo navrženo několik vtokových systému pro sériově vyráběný kus. Tyto poznatky byly následně uplatněny při návrhu vtokové soustavy pro výrobu rozměrných a tenkostěnných voskových modelů. Porovnáním jednotlivých návrhů byly nakonec vybrány nejvhodnější varianty pro provozní verifikaci s cílem praktického ověření optimální numerické simulace.

Měření hmoty top kvarku v proton-protonových srážkách v detektoru ATLAS
Pipek, Jan ; Chudoba, Jiří (vedoucí práce) ; Leitner, Rupert (oponent)
Byla prozkoumána metoda měření hmotnosti top kvarku na základě změřené délky doletu bottom hadronů a možnosti jejího využití v detektoru ATLAS. Byly porovnány různé popisy rozdělení těchto doletů a odhadnuty hlavní zdroje experimentální chyby. Pro účely analýzy byly vygenerovány případy dileptonového rozpadového kanálu s různými hmotnostmi top kvarku s použitím plných simulací v softwarovém prostředí Athena.

Pohyb částic v blízkosti kompaktních hvězdných objektů
Čechura, Jan ; Šubr, Ladislav (oponent) ; Hadrava, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabýváme vlastnostmi hvězdného větru hnaného absorpcí záření ve spektrálních čarách v rentgenových dvojhvězdách. Na konkrétním případu systému Cygnus X-1 jsou analyzovány efekty, které má kompaktní průvodce na hvězdný vítr pocházející z veleobra. Vyvinuli jsme 3D hydrodynamický model cirkumstelární hmoty založený na Castorově-Abbottově-Kleinově mechanismu vzniku hvězdného větru. Kromě důsledků přítomnosti kompaktního průvodce - gravitace a tlak záření v kontinuu - jsou zahrnuty také odstředivá a Coriolisova síla způsobené oběhem obou složek systému kolem společného těžiště. Tyto síly narušují sférickou symetrii větru a vedou k odlišným výsledkům než dřívější čistě radiální hydrodynamické simulace.

Charakterizace kolagenu izolovaného z různých živočišných tkání
Mikulíková, Zuzana ; Drábková, Michaela (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem předložené diplomové práce je optimalizace postupu izolace kolagenu z živočišných tkání, optimalizace metod molekulární charakterizace izolátů a testování jejich stability. V rámci experimentální části práce byly provedeny izolace kolagenu z živočišných tkání (kuřecí, slepičí, kapří a vepřová kůže). Koncentrace celkových proteinů byla stanovena Biuretovou metodou a metodou TNBSA. Obě tyto metody byly použity také při studiu fyziologické a tepelné stability izolátů v modelových prostředích. Molekulární charakterizace vyizolovaného kolagenu byla provedena PAGE–SDS elektroforézou a mikročipovou elektroforézou. Mechanické vlastnosti byly ověřeny viskozimetricky. Dále bylo analyzováno aminokyselinové složení a obsah stopových prvků. Stabilita izolovaných preparátů byla testována v různých typech simulovaného fyziologického i patologického prostředí. Izolace kolagenu z kuřecí kůže poskytla poměrně uspokojivé výtěžky, bylo získáno až 15 % purifikovaného kolagenu z původní hmotnosti biologického materiálu. Ve všech analyzovaných tkáních byl nalezen kolagen typu I. Tepelná stabilita preparátů se lišila v závislosti na typu organismu i na jeho stáří. Viskozimetrické měření potvrdilo vyšší termostabilitu u kolagenu získaného ze starších jedinců. Kolagenáza vykazovala nejnižší degradační efekt na hovězí kolagen, zatímco efekt vybraných směsných preparátů mikrobiálních hydroláz se lišil v závislosti na typu enzymového preparátu. Inkubace s potenciálními humánními mikrobiálními patogeny potvrdila vyšší odolnost vůči tvorbě biofilmu u hovězího kolagenu ve srovnání s kuřecím.