Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život a dílo pozdně barokního malíře Josefa Hagera
Lokšová, Pavlína ; Zapletalová, Jana (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Diplomová práce nastiňuje uměleckou tvorbu Josefa Hagera, českého malíře pozdního baroka. Autor především nástěnného malířství se učil u Jana Karla Kováře a Antonia d'Agostiniho. Později pracoval jako pomocník Františka Karla Palka v chrámu sv. Mikuláše na Malé Straně v Praze. Jeho specializací byla iluzivní malba architektur, přičemž několikrát pracoval s Josefem Redelmayerem, jenž byl autorem figurálních kompozic. Svá díla tvořil především v oblasti Čech, ale realizoval například i výzdobu kostela ve Vranově u Brna či v Drážďanech. Práce se snaží shrnout stav dosavadního bádání o malíři, jeho životě a malířské činnosti. Podstatnou část tvoří katalog děl, který obsahuje jak velké množství dochovaných prací, tak zároveň i několik realizací, které v průběhu let zanikly.
Podobizny Petra I. Velikého. Působení evropských vlivů na rozvoj ruské portrétní školy
Savchenko, Sofya ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Vymazalová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována portrétům Petra I. Velikého a vlivů, který evropské malířství učinilo na rozvoj portrétní školy Ruské říše v petrovském období. Výběr portrétů císaře je spojen s jeho statutem hlavního patrona umění Ruské říše. V první kapitole budu věnovat pozornost portrétní malbě v před-petrovském období. Druhá kapitola je zaměřena na život Petra I. Další kapitola je věnovaná vztahu Petra I. k umění a rozvoji malířství v době jeho panování. Poslední část je představena formou katalogu, ve kterém jsou popisovány portréty Petra I. Klíčová slova baroko, malířství, portrét, Petr I., Rusko, 18. století, Petrohrad
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.
Merleau-Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání
Titová, Aneta ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání Pontyho a jejím přínosu v oblasti vnímání těla a tělesnosti a zejména ve využití percepce v umění na základě představy o tom, že pravda a věrnost vnímané věci nemusí být totožná s nastínit problematiku živého setkání vnímání a vnímaného. Popisuje také filozofii předchůdců Pontyho, konkrétně Edmunda Husserla a Martina H jejichž díla se Ponty inspiroval. Druhým cílem práce je popsat život a dílo francouzského malíře Paula Cézanna, jehož dílo a specifický pohled na svět bylo inspirací pro Merleau esej Oko a duch. Život a umělecký vývoj Paula Cézanna byl ovlivněn zejména jeho nevyrovnanou povahou, reakcemi společnosti na jeho dílo a také krajinou v strávil většinu svého života. Práce rovněž porovnává Cézannovo dílo i s různými uměleckými směry jako byl impresionismus, od něhož se Cézanne během svého života odklonil a tvořil pouze na základě pečlivého studia přírody a svého okolí, což se posléze snažil věrně závěru, že nezáleží ani tolik na nitru umělce samotného či vlivu okolního světa, jako spíše na poznání skutečnosti, že se spolu KLÍČOVÁ SLOVA Ponty, Paul Cézanne, umění, malířství, vnímání, tělo, tělesnost, filozofie,
Krajina a prostor v díle Mistra Litoměřického oltáře
Šindlář, Ondřej ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat utvářením prostoru a krajiny v obrazech Mistra Litoměřického oltáře, který je důležitým mezníkem českého malířství. To je velmi patrné, kromě figurální složky, také v jeho utváření obrazového prostoru a krajiny. Na tuto skutečnost již výrazně poukázali všichni dosavadní badatelé. Krajinná složka s budováním prostoru v obraze úzce souvisí, proto se pokusím o této problematice u Litoměřického mistra pojednat komplexněji. Na úvod shrnu na základě studia dostupného díla Mistra a odborné literatury dosavadní bádání. Pro uvedení do dobového kontextu se pokusím velmi stručně načrtnout problematiku krajinné složky v českém malířství v období předcházejícím působení Litoměřického mistra. Hlavním obsahem mé práce bude rozbor utváření krajiny a prostoru v jednotlivých dílech Mistra Litoměřického oltáře z hlediska jeho možných východisek, a také z hlediska jeho způsobů a prostředků výstavby obrazového prostoru. Vzhledem k tomu, že se práce bude věnovat aspektům, které primárně souvisejí s formální stránkou díla, bude využíváno především přístupů formálních a komparačních, přihlédnuto bude taky k technické a technologické stránce.
Zpracování haptického modelu podle fresky sv. Jiří s drakem
KOVÁCSOVÁ, Kristýna
Teoretická část práce se zabývá postavou svatého Jiří a významem jeho kultu. Především je kladen důraz na různé způsoby zobrazování tohoto světce v umění jak v evropském kontextu, tak i v českých zemích. Největší pozornost je věnována malířství a nástěnným malbám s ohledem na téma praktické části předkládané práce. V této souvislosti je v teoretické části práce zmíněna problematika zrakově postižených osob a s tím spojené haptické vnímání. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvoření haptického modelu podle fresky sv. Jiří s drakem, který bude sloužit jako pomůcka pro nevidomé nebo slabozraké osoby. Model je zhotoven z pálené keramické hlíny a kolorovaný akrylovými barvami. Vytvořený model bude umístěn do klášterního kostela Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích jako součást expozice "Haptické modely pro osoby se zdravotním postižením".
Umění a patronát Dobřenských z Dobřenic ve Východních Čechách
Pospíchal, Jan ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Anotace: Bakalářská práce pojednává o sakrálním umění a patronátu vladycké, později hraběcí rodiny Dobřenských z Dobřenic na území dnešních východních Čech. Zaměřuje svou pozornost nejen na formální rozbor a popis větších či menších sakrálních staveb, ale sleduje rovněž osudy význačných členů rodiny Dobřenských a na jednotlivých příkladech nastíňuje smysl a hlubší pojetí vrcholně a pozdněbarokní chrámové výzdoby, tak jak byla zamýšlena jejími objednavateli. Hlavní pozornost je věnována kostelu sv. Klimenta v Dobřenicích se zvláštím zřetelem k jeho interiérové výzdobě a zodpovězení otázek týkajících se ikonografie a autorství oltářního obrazu sv. Klimenta, které je připisováno Ignáci Viktorinu Raabovi, oltáře sv. Jana Nepomuckého s pandánově umístěnou kazatelnou, jejichž sochařská výzdoba je připisována Ignáci Rohrbachovi a také na rozbor další sochařské výzdoby. V dalších kapitolách se práce zaměřuje i na ostatní památky spojené s rodem Dobřenských v místech, která v někdejších dobách spravovali: Nedělišti, Ouhrově či Uhelné Příbrami a rovněž na díla užitého umění. Klíčová slova: Dobřenští z Dobřenic, šlechta, baroko, rokoko, malířství, sochařství, architektura, oltář, Královéhradecká diecéze, Raab, Rohrbach, sv. Kliment, Dobřenice, Neděliště, Ouhrov, Uhelná Příbram, Východní Čechy, užité umění, sakrální stavby
Kuželosečky jako řezy kuželové plochy
Košťáková, Sára ; Halas, Zdeněk (vedoucí práce) ; Moravcová, Vlasta (oponent)
1 Abstract This bachelor thesis points out several blank spaces in the current tea- ching of conic sections. It concentrates mainly on the relation between the cutting of a conic surface and conic sections defined planimetrocally. Further on the thesis describes the origin of names for conic sections and adds many interesting details, like a cut of a cone by Dürer, relationship between an elliptical cut of a cylindrical surface and a sinusoid, and pointing out seve- ral chosen basic application of conic sections. A huge part of the thesis is dedicated to the characterization of specific uses of conic sections in archi- tecture and, mainly, in painting, and describing geometric reconstructions and analysis of specific art pieces with further commentary. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.