Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec a křesťanský středověk
Titová, Aneta ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Bakalářská práce "Tanec a křesťanský středověk" se zaměřuje na středověkou imaginaci v souvislosti s tancem především ve střední a západní Evropě. Cílem práce je popsat mentalitu středověkého člověka a trávení jeho volného času, zejména tancem. To vše na základě studia dobových tradic, literatury a výtvarných děl. Práce se zabývá proměnami tance v různých epochách středověku, od počátku nástupu křesťanství až do doby, kdy v Evropě propukly morové epidemie a ve známost přišel fenomén spojený s tanci smrti.
Merleau-Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání
Titová, Aneta ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Pontyho využití zkušenosti malířství pro kritiku vnímání Pontyho a jejím přínosu v oblasti vnímání těla a tělesnosti a zejména ve využití percepce v umění na základě představy o tom, že pravda a věrnost vnímané věci nemusí být totožná s nastínit problematiku živého setkání vnímání a vnímaného. Popisuje také filozofii předchůdců Pontyho, konkrétně Edmunda Husserla a Martina H jejichž díla se Ponty inspiroval. Druhým cílem práce je popsat život a dílo francouzského malíře Paula Cézanna, jehož dílo a specifický pohled na svět bylo inspirací pro Merleau esej Oko a duch. Život a umělecký vývoj Paula Cézanna byl ovlivněn zejména jeho nevyrovnanou povahou, reakcemi společnosti na jeho dílo a také krajinou v strávil většinu svého života. Práce rovněž porovnává Cézannovo dílo i s různými uměleckými směry jako byl impresionismus, od něhož se Cézanne během svého života odklonil a tvořil pouze na základě pečlivého studia přírody a svého okolí, což se posléze snažil věrně závěru, že nezáleží ani tolik na nitru umělce samotného či vlivu okolního světa, jako spíše na poznání skutečnosti, že se spolu KLÍČOVÁ SLOVA Ponty, Paul Cézanne, umění, malířství, vnímání, tělo, tělesnost, filozofie,
Tanec a křesťanský středověk
Titová, Aneta ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Bakalářská práce "Tanec a křesťanský středověk" se zaměřuje na středověkou imaginaci v souvislosti s tancem především ve střední a západní Evropě. Cílem práce je popsat mentalitu středověkého člověka a trávení jeho volného času, zejména tancem. To vše na základě studia dobových tradic, literatury a výtvarných děl. Práce se zabývá proměnami tance v různých epochách středověku, od počátku nástupu křesťanství až do doby, kdy v Evropě propukly morové epidemie a ve známost přišel fenomén spojený s tanci smrti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.