Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kapacity základních škol v zázemí velkých měst v České republice
Charvátová, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Problematika kapacit základních škol v zázemí velkých měst představuje aktuální problém českého školství, kterému však není věnována dostatečná odborná pozornost a to i přesto, že významným způsobem ovlivňuje kvalitu vzdělávání v těchto lokalitách a může podporovat vznik nerovností ve vzdělávání. Tato diplomová práce proto nabízí komplexní pohled na zkoumanou problematiku. Přínos práce spočívá především ve snaze vyvolat odbornou diskuzi nad tímto tématem, kterému se doposud nikdo z odborníků důkladně nevěnoval. Hlavním cílem práce je proto popsat zkoumanou problematiku, objasnit příčiny a důsledky problému nedostatečných kapacit základních škol a zjistit, jaký je rozsah problému v pražském zázemí. K naplnění výzkumného cíle byla využita primární a sekundární data. Celková koncepce výzkumu se zakládá na smíšeném výzkumném přístupu. Pomocí kvantitativních a kvalitativních metod práce zjišťuje, jaký je současný stav základního školství v zázemí velkých měst a jaké jsou příčiny a důsledky problému nedostatečných kapacit základních škol. Kapacity základních škol představují poměrně složitý problém, který je způsoben různými příčinami. Nelze jednoznačně říci, že zřizovatelé základních škol selhali ve své samosprávné činnosti, protože dostatečně nesledovali populační vývoj na svém území a pružně na něj...
Problematika spolupráce zřizovatele (obce s řozšířenou působností) a ředitele školy
Kynčlová, Alica ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Problematika spolupráce zřizovatele (obce s rozšířenou působností a ředitele školy. AUTOR: Alica Kynčlová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá oblastmi, v nichž se odehrává spolupráce zřizovatele, obce s rozšířenou působností, a ředitele školy. Jejím cílem je posoudit současný stav vzájemné spolupráce, analyzovat hlavní problémy ředitelů škol při zajišťování kvality vzdělávání, ve kterých je vazba na zřizovatele nutná, či potřebná a nastínit model spolupráce, která povede ke zlepšení kvality výchovy a vzdělávání na školách, zřizovaných obcí. Vychází z platných školských právních předpisů, ze závěrů sociologického výzkumu zaměřeného na analýzu struktury postojů a očekávání veřejnosti k oblasti školství, výchovy a vzdělávání (Stemmark), z dostupných odborných publikací a článků na dané téma. Zdrojem informací je dotazníkové šetření, ve kterém respondenti odpovídali na otázky související s hlavním tématem práce. Přináší současný pohled zřizovatelů škol (obcí s rozšířenou působností), zastoupených pracovníky odborů/oddělení školství úřadu měst a obcí a ředitelů škol na vzájemnou spolupráci na cestě k vyšší kvalitě vzdělávání a výčet jejich hlavních zásad. KLÍČOVÁ SLOVA: Obec s rozšířenou působností, státní správa, samospráva obce,...
Firemní mateřské školy (jako aktuální otázka vzdělávací politiky v České republice)
Jabůrková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Předložená práce přibližuje v teoretické části současnou problematiku nedostatku kapacity veřejných mateřských škol a nastiňuje možnosti vzniku dalších předškolních zařízení v podobě firemních školek. Pokouší se shrnout základní faktory, které mohou vznik a další vývoj firemních školek ovlivnit. Důraz je také kladen na důležitost předškolního vzdělávání. V rámci empirické části jsou popisovány možnosti vzniku a fungování firemních školek, zjišťován jejich současný vývoj a identifikovány faktory ovlivňující procesy vzniku a fungování. Výzkumná část se rovněž zaměřuje na kvalitu vzdělávání v nově vznikajících "firemních školkách". K dosažení cílů výzkumu bylo využito kvalitativní výzkumné strategie, konkrétně metoda mnohonásobné případové studie.
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání
Žufanová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Palán, Zdeněk (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání Tato disertační práce se zaměřuje na popis a porovnání metod získávání zpětné vazby o kvalitě vzdělávání dospělých. Zabývá se jednak institucemi, které celoživotní vzdělávání poskytují a jednak institucemi/organizacemi (úřady veřejné správy a školami), které svoje zaměstnance do kurzů celoživotního vzdělávání posílají. V teoretické části disertace je provedena komparace analýza a zhodnocení přístupů ke zjišťování zpětné vazby o kvalitě a efektivitě vzdělávání z pohledu poskytovatele i odběratele služby. Výzkumná část se zabývá analýzou zpětné vazby o kvalitě celoživotního vzdělávání v 50 institucích, které vzdělávání poskytují a 340 institucích/organizacích, které se zabývají vzděláváním svých pracovníků. Z těchto 340 institucí/organizací je 32 orgánů veřejné a státní správy a 308 dalších organizací veřejného sektoru (školy a účelové organizace). V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol
Čermák, Karel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu cílené podpory zřizovatele v oblasti jazykového vzdělávání v základních školách na základě posouzení kvalitativních hodnot výsledků vzdělávání, na základě realizace koncepčních změn v oblasti jazykového vzdělávání, zařazených do školních vzdělávacích programů, na základě rozšiřovaní rozsahu cizojazyčného vzdělávání a na základě rozsahu oblastí komunikativního přístupu využívaných při výuce cizích jazyků. Tato práce vychází ze základních forem financování školství, z teorie přímých metod výuky jazyků a z aktuálních poznatků v oblasti jazykového vzdělávání. Výzkumné části předchází zhodnocení výchozích podmínek před zahájením systémové podpory rozvoje jazykového vzdělávání. Stěžejními podklady jsou statistické údaje, evaluační materiály a výsledky dotazníkového šetření ze všech patnácti základních škol, jejichž zřizovatelem je Městská část Praha 6. Všechny výše zmíněné poznatky jsou zpracovány formou srovnávacího výzkumu se zaměřením na výši finanční podpory, kvantitativní ukazatele rozvoje jazykového vzdělávání a hodnocení kvalitativní úrovně výuky cizích jazyků z pravidelného testování anglického jazyka.
Příležitosti a limity systémů řízení kvality ve vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato práce nazvaná "Příležitosti a limity hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání" se zabývá možnostmi zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání. Diplomová práce je složena ze dvou částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a definice k problematice vzdělávání, provedena analýza a zhodnocení přístupů k hodnocení kvality a efektivity vzdělávání, včetně vysvětlení konkrétních modelů a metod hodnocení, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek. Empirická část se zabývá analýzou systému hodnocení vzdělávání v praxi, konkrétně ve dvou společnostech (Wrigley, Pivovary Staropramen) a v pěti středních školách. V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Kvalita vzdělávání a analýza výsledků šetření PISA 2012 v České republice s důrazem na mezikrajské rozdíly
Bednářová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalitou vzdělávání a možnostmi jejího měření, konkrétně pak testováním Programme for International Student Assessment. Cílem práce je zjistit, zda existují významné rozdíly mezi kraji České republiky a odhalit případné možné faktory ovlivňující příčiny těchto rozdílů. Vzdělání je obecně považováno za faktor regionálního rozvoje a prostředek, jak zlepšit ekonomickou a sociální situaci regionu. Teoretická část mapuje definice základních pojmů, roli vzdělání v teoriích regionálního rozvoje, problematiku měření kvality vzdělávání a okolnosti testování PISA. Praktická část již konkrétně představuje vzdělávací systém na úrovni celé republiky i roli krajů jako samosprávných celků. Hlavní pozornost je zaměřena na výsledky testování PISA. Ty poslední z roku 2012 jsou na krajské úrovni podrobeny bližší analýze.
Hodnocení vzdělávacích systémů v EU prostřednictvím studií o mzdách a úrovni vzdělávání.
Kukačková, Kamila
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kvality vzdělávání a platů učitelů v zemích Evropské unie. Cílem práce je identifikovat vztah mezi platy učitelů a úrovní vzdělávání. V literární rešerši jsou shrnuty hlavní poznatky o mezinárodních srovnávacích šetřeních vzdělávání, platech učitelů a vybraných ekonomických faktorech ovlivňujících kvalitu vzdělávání. Na závěr této práce jsou navrhnuta doporučení pro tvůrce hospodářské politiky v České republice.
VŠ pedagogové a jejich vztahy k praxi
ČEP, Adam
Cílem práce je zjistit, zda by vysokoškolští pedagogové měli zájem o umístění na stáži v hostitelské organizaci na předem stanovené časové období. Během této doby pedagog získává nové a rozšiřuje své stávající praktické zkušenosti a poznatky, které je následně schopen přenést do výuky. Tím se výuka obohacuje a nabývá praktičtějšího charakteru. Na základě analýz a uplatňování teoretických modelů je pedagog schopen přenášet poznatky i opačným směrem, tedy z oblasti teorie do praxe. Při fungování tohoto cyklu vzniká tzv. znalostní komunita, ve které probíhá oboustranný transfer vědomostí, a zapojené subjekty se ve svých činnostech vzájemně zlepšují. Tím, že je pedagog v úzkém kontaktu s praxí, je schopen zprostředkovávat studentům přednášky vedené odborníky z praxe, stáže pro studenty, diskuze se zástupci podniků při úpravách studijních programů a mnohé další. Při vzájemně výhodné spolupráci z ní mohou mít prospěch vysoké školy, partnerské podniky a především studenti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.