Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,703 záznamů.  začátekpředchozí21674 - 21683dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.54 vteřin. 

Efekty a přínosy informačních systémů v podnicích
Veselý, Ondřej ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; WOlf, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přínosů informačních systémů (IS) v podnicích. Skládá se z teoretické a praktické části. Hlavní cíle diplomové práce jsou analýza informačního systému a jeho přínosů v referenčním podniku SUDOP PRAHA a.s. a na základě této analýzy, a dále poznatků shrnutých v teoretické části, pak návrh změn v tomto informačním systému a jeho řízení s cílem dosáhnout vyšších přínosů. Vedlejším cílem v praktické části práce je srovnání předpokládaných přínosů z teoretické části práce s reálně dosaženými přínosy v podniku SUDOP PRAHA a.s. Vedlejší cíle teoretické části diplomové práce jsou: identifikovat přínosy, které mohou podniky zavedením a správným řízením informačních systémů dosáhnout a identifikace podmínek a principů, jejichž dodržení je klíčové pro maximalizaci přínosů z informačních systémů. Cíle teoretické části práce jsou dosahovány analýzou problematiky z dostupné literatury, elektronických zdrojů a odborných periodik. Praktická část je postavena na osobních návštěvách a konzultacích se zainteresovanými zaměstnanci v podniku SUDOP PRAHA a.s. Informace o předpokládané funkcionalitě informačních systémů používaných v podniku jsou získávány z materiálů jejich výrobců a dodavatelů. Přínos mé práce spočívá v identifikaci problémových oblastí informačního systému v podniku SUDOP PRAHA a.s. Jejich odstranění a rozšíření IS o doporučenou funkcionalitu by mělo vést k efektivnímu využití IS v podniku a zvýšení přínosu informačního systému. Tato doporučení lze aplikovat i na jiné nevýrobní podniky, převážně na podniky zabývající se inženýrskou projektovou činností. Další přínosy práce jsou v přehledné identifikaci možných přínosů, členěných dle aplikačních oblastí jednotlivých IS. Práce může sloužit jako rychlý úvod do problematiky IS a jejich řízení, zejména pro podniky, které se chystají svůj systém zavést nebo z velké části modifikovat.

Profesionalizace občanského sdružení SEVER
Gollová, Dita ; Guasti, Petra (vedoucí práce) ; Pauerová, Hana (oponent)
Práce se zabývá problematikou profesionalizace neziskových organizací. Jejím cílem je popsat a analyzovat proces profesionalizace vybraného občanského sdružení se zvláštním přihlédnutím k procesům, které v organizaci probíhají v souvislosti s čerpáním finančních prostředků z fondů Evropské unie. Teoretická část práce mapuje jednak základní teoretické přístupy k procesu profesionalizace, jednak postoje samotných aktérů neziskového sektoru, ať již prostřednictvím výzkumů a analýz zpracovaných na toto téma nebo zachycením každodenní činnosti několika neziskových organizací v souvislosti s procesem profesionalizace. Na uvedeném teoretickém základě je vymezen koncept profesionalizace ve významu používaném pro účely této práce, kdy pojem profesionalizace zachycuje procesy, ke kterým v organizaci došlo či dochází v souvislosti se snahou zvýšit kvalitu poskytovaných služeb. V empirické části práce jsou prostřednictvím případové studie uvedené procesy sledovány ve vybrané neziskové organizaci, přičemž pro přehlednost práce byly rozděleny na procesy charakteristické pro vnitřní chod organizace a procesy, k nimž dochází především v interakci organizace s jejím okolím. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a vyhodnoceny dosažené cíle.

Využití marketingového výzkumu v marketingové komunikaci
Bielová, Zuzana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kosová, Jana (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma "Využití marketingového výzkumu pro marketingovou komunikaci" je analyzovat problematiku marketingové komunikace v sektoru vzdělávacích služeb. Zaměřím se na potenciální klienty vzdělávání, na kterých se pokusím prokázat význam marketingového výzkumu pro marketingovou komunikaci firmy.

Federal health care reform in USA
Zeman, Martin ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Federální reforma zdravotnictví a zdravotní péče je nejvýznamnější reformou za několik dekád. Kromě podstatných změn v rámci fungování zdravotnictví přináší zejména změnu celkového pohledu na zdravotní péči. Ve své bakalářské práci vysvětlím důvody, které vedly Baracka Obamu k přijetí takto zásadních změn, ale uvedu i nejvýraznější nedostatky této reformy. Cílem práce je podat o reformě ucelený pohled a zároveň představit názory amerických občanů na tuto reformu, rok po jejím přijetí. Metodou zkoumání je kritická komparace a využití faktů a dat.

Finanční leasing při financování osobních automobilů
Klímová, Marie ; Randáková, Monika (vedoucí práce)
Smyslem této práce je sestavení uceleného pohledu na problematiku finančního leasingu osobních automobilů. První část je věnována charakteristice leasingu a jednotlivým účetním a daňovým dokumentům. Dále je v práci popsán vývoj legislativní úpravy finančního leasingu osobních automobilů od 1. 1. 2004 do 1. 4. 2009 a změny jsou vysvětleny na konkrétních příkladech. Práce také pojednává o účetním zachycení předmětu leasingu z pohledu nájemce i leasingové společnosti. V závěru práce jsou uvedeny příklady zvláštních případů finančního leasingu a jejich účtování.

Vykazování cenných papírů v reálných hodnotách: aktuální problémy
Bednaříková, Martina ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámit čtenáře nejen s obecnou problematikou oceňování cenných papírů v reálných hodnotách, ale zároveň jim přiblížit i aktuální problémy v oblasti finančního výkaznictví. Tyto problémy se projevují v souvislosti s dopady světové finanční krize, přičemž mění názory na budoucí předpokládaný vývoj v oblasti účetního vykazování, a to zvláště při přeceňování na reálnou hodnotu.

Návrh strategie pro společnost Cestné stavby, s. r. o. Žilina
Jandzík, Tomáš ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Tisoň, Tomáš (oponent)
Při zpracování své bakalářské práce jsem se zaměřil na SWOT analýzu a následný návrh strategie společnosti. Mým cílem je analyzovat současnou situaci firmy a nalézt takové řešení, které by pomohlo progresu firmy. Tuto analýzu použiji jako podklad pro návrh vhodné strategie, která by měla za cíl zamyslet se nad jednotlivými hrozbami a slabinami podniku a naopak, podtrhnout silné stránky a rozebrat jednotlivé příležitosti, které pro firmu skrývá trh. Cílem je jednoznačně rozvoj společnosti a její posun dopředu. Síla konkurence, její vynikající vybavení a dispozice nejmodernějších technologií je pro naši firmu varovným signálem. Podnik má nedostatečnou úroveň výpočetní techniky, což by mohlo vést ke zpomalení celkové výroby produktů. Další problematickou oblastí je reklama a propagace, dnes už neodmyslitelná součást podnikání.

Marketingová komunikace zimních stadionů a arén české hokejové extraligy
Blažek, Petr ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Černý, Otakar (oponent)
Název Marketingová komunikace zimních stadionů a arén české hokejové extraligy Marketing Communication ln Winter Stadium And Arenas OfCzech Ice Hockey First League. Cíl práce: Zdokumentovat a analyzovat reklamní prostory a média využívaná v zimních stadionech české hokejové extraligy. Pomocí dotazování zjistit názory vybraných vedoucích pracovníků extraligových klubů na současnou situaci v extralize a marketingu klubu. Vytvořit model marketingově optimálního hokejového stadionu. Metody: Pro získání potřebných dat použiji metodu pozorování pro dokumentaci reklamních nosičů na zimních stadionech. Dále použiji metodu dotazování ve formě interview a elektronického dotazování. Získaná data porovnám metodou komparace. Výsledky: Prezentují marketingové komunikační možnosti zimních stadionů, resp. reklamní média využívaná v halách stadionů a arén. Dále předkládají názory vybraných manažerů na současný stav v české extralize a marketing svého klubu. Ze získaných informací vytvářejí model zimního stadionu s optimálními komunikačními podmínkami. Klíčová slova: Komunikace, stadiony, arény, hokej extraliga, reklamní nosiče, média

Obchodní a kulturní zvláštnosti kanadských partnerů
Nováková, Šárka ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Kanada je federativní stát, který se skládá ze 3 teritorií a 10 provincií. Rozkládá se v Severní Americe a sousedí se Spojenými státy americkými. Patří k nejvyspělejším státům světa a životní úroveň obyvatelstva se pohybuje na podobné úrovni jako u nejrozvinutějších států Evropské Unie. Téma mojí bakalářské práce " Obchodní a kulturní zvláštnosti kanadských partnerů" jsem si vybrala z několika důvodů. Ke Kanadě jsem si vypěstovala vztah nejen díky její krásné přírodě, ale také kvůli místním oficiálním jazykům -- francouzštině a angličtině, které studuji. Tuto možnost jsem se rozhodla využít a podařilo se mi zapojit se do semestrálních výměnných pobytů, díky nimž na začátku roku 2009 vycestuji studovat do Montrealu na McGill University. Nechtěla bych avšak téma týkající se Kanady opustit ani po návratu, naopak bych chtěla navázat na zkušenosti a informace, které se mi podaří během mého pobytu zjistit, a také bych si chtěla v praxi ověřit fakta, jež se mi v posledním půlroce podařilo nashromáždit. Cílem mojí práce je poskytnout informace týkající se zvláště obchodních zvláštností, kterými se odlišují Kanaďané od Čechů a které jsou pro ně typické. Poté bych chtěla nastínit i překážky a postupy potřebné při snaze začít podnikat v Kanadě či si zde najít obchodní partnery. Dále bych chtěla ukázat i z našeho pohledu na nejvýraznější kulturní zvláštnosti. Pokusila jsem se získat i informace od českých firem, které mají obchodní vztahy s Kanaďany, abych mohla představit i praktické informace -- názory obchodníků na chování a vystupování kanadských partnerů.

Martin Fruwein
Kobrová, Lenka ; Kreuzová, Lenka (oponent) ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce)
Stavovské povstání je v české historiografii tématem hodně oblíbeným. Není se čemu divit, lidé mají rádi příběhy hrdinské a za stavovským vzdorem stojí notná dávka kuráže a hrdinství. Proto je důležité nazírat povstání jako dílo skupiny rozdílných individualit, osob jedinečných svým charakterem, pozicí, ideou ale i lidskými slabostmi. Nejednalo se o homogenní, svornou masu stavovských zástupců, ale o osoby s různými názory a cíly. Proto je tedy potřebné věnovat pozornost jeho jednotlivým původcům. Osoba Martina Fruweina je v české historiografii opomijena. Neprávem. Je pravda, že se na první pohled nejedná o tak atraktivní postavu jako je Jindřich Matyáš Thurn nebo Václav Budovec. Vždyť Martin Fruwein z Podolí byl pouhý měšťan, ale zato velmi schopný muž, kterému důvěřovaly hned tři direktorské vlády po sobě. Jeho právnické hbitosti a přehledu využívali stavové po celé období let 1618-1620. Cílem této práce je poukázat na význam jeho, neprávem opomíjené, osobnosti, aby již nebyl znám jen svým pádem do Jeleního příkopu. V žádném případě se nejedná o práci vyčerpávající, je jasné, že mi mnohé prameny zůstaly bezpečně skryty. Prozatím. Tradičním kamenem úrazu byla torzovitost pramenů, což z části vynahradilo množství literatury povstání věnované. Proto část práce vypráví o událostech, jichž byl Fruwein přímým...