Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,299 záznamů.  začátekpředchozí21296 - 21299  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.53 vteřin. 

Stvoření člověka, úděl a úkol člověka
Kocichová, Anna ; Melmuk, Petr (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Tématem této práce je stvoření člověka, úděl a úkol člověka. Stvoření člověka tak, jak jej můžeme sledovat v prvních dvou kapitolách knihy Genesis, stojící na samotném počátku Starého Zákona. Zaměřila jsem se na biblický text, biblické myšlenky, které nejsou žádnému Evropanovi úplně cizí. Vždyť už od dávných dob spoluformovala biblická vzdělanost (společně s řeckou) naši kulturu, naše tradice a myšlenky. Svou práci jsem pojala převážně z křesťanského hlediska, ale také jsem se snažila nalézt jisté podobnosti a souvislosti daného tématu s tradicí židovskou, s tradicí staroorientální, s názory významných osobností.

Slovo, na kterém záleží. Člověk a etika u Emmanuela Lévinase.
Vik, Dalibor ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Altrichter, Michal (oponent)
Studie v pěti kapitolách sleduje tematizaci člověka u francouzského myslitele Emmanuela Lévinase zejména v dílech De l'évasion (1935), De l'existence à l'existant (1947), Totalité et infini (1961) a Éthique comme philosophie première (1982), které představují různé etapy jeho filosofického vývoje. Nabízí výklad nejoriginálnějších Lévinasových pojmů, mapuje jejich postupnou genezi, zasazuje je do celkového kontextu jeho díla a načrtává další paralely či polemické výklady. Protože otázka po člověku vzniká u Lévinase obratem otázky po Bohu, na nějž se nemůžeme tázat jako na předmět, představuje jeho zkoumání člověka zároveň teologické téma par excellence. Studie se snaží prokázat, že Lévinasovy koncepce mohou být pro teologii inspirativní zejména: (1) v otázce metodologie, protože se vůči Bohu řídí striktně principem Sein-lassen a ukazuje, co se stane s naším myšlením, když toto nechat-být položíme jako východisko zkoumání; (2) v otázce revize některých teologických pojmů a jejich existenciálního obsahu; (3) jako důkladná analýza okrajových fenoménů, které systematická teologie jakožto onto-theo-logie marginalizovala či opomíjela, avšak s novým chápáním člověka se vracejí opět na scénu; (4) jako hermeneutický klíč k biblické exegezi; (5) jako zdroj podstatných úvah o primátu etiky, jež je podle Lévinase...

Revitalizace značky Manufacture Prim 1949 se zaměřením na období roků 2010 a 2011
Hrabánková, Markéta ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Dolanská, Nora (oponent)
Bakalářská práce na téma "Revitalizace značky Manufacture PRIM 1949 se zaměřením na období roku 2010 a 2011" se zabývá procesem revitalizace, kterým Manufacture PRIM 1949 v tomto vymezeném období prochází. Cílem je představit a analyzovat tento přerod, prostřednictvím nějž se chce ze značky tradiční a spotřební přetvořit na značku úspěšnou v segmentu luxusního zboží. Na tento proces je nahlíženo z hlediska teorie marketingové komunikace se zaměřením na marketing luxusního zboží. Formou deskriptivní metody jsou představeny realizované komunikační aktivity. Ty jsou současně analyzovány za účelem zjištění jejich efektivity v rámci revitalizačního procesu značky Manufacture PRIM 1949. Práce se zaměřuje na relevanci zvolených komunikačních nástrojů i schopnost jejich existence jako kompaktního programu integrované marketingové komunikace.

Ritualizace smrti a umírání v revoluci 1848: kult mrtvých
Randák, Jan ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Řepa, Milan (oponent) ; Kořalka, Jiří (oponent)
Co mě tedy přivedlo k problematice ritualizace smrti a umírání v revoluci roku 1848? Na jedné straně to byl zájem o téma v českém prostředí netradiční a vlastně neznámé, na straně druhé to byly praktické důvody. Abych se postupně dostal do vědečtější polohy úvodního textu, začnu nejprve krátce praktickými okolnostmi svého rozhodnutí věnovat se tomuto tématu. Do doktorandského studia jsem byl přijat na základě ambiciózně znějícího projektu "Česká společnost v roce 1848". Tento široký název skýtal mnoho možností k naplnění. Jistě bych mohl psát o politickém vývoji české společnosti během několika měsíců daného roku. Také se nabízí širší společenský vývoj, který by neakcentoval pouze politickou rovinu této epochy, ale který by se zaměřil i na obecnější otázky politizace národního kolektivu, emancipace jednotlivých společenských skupin, na jejich role a participaci během tohoto neklidného období. Osobně JSem však byl v jakési "teoretické euforii" zaujat problematikou každodennosti. V takovém rozpoložení jsem byl přesvědčen, že náplní mé disertační práce bude každodennost revoluce roku 1848, spojená s uchopením a popsáním revoluční kultury tohoto období. V průběhu práce a během různých prezentací takto široce pojatého projektu jsem si ovšem postupně uvědomoval, že tento úkol je nad mé síly, že se jedná o...