Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,476 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku
Kadlecová, Viktorie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se skládá ze tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnujeme ontogenetickému vývoji řeči, jazyka a komunikace. Kapitola představuje jak předřečová stadia vývoje řeči, tak i stadia vlastního vývoje řeči, podrobně jsou zde rozepsány jazykové roviny z hlediska ontogeneze řeči. V druhé kapitole definujeme narušenou komunikační schopnost a uvádíme její klasifikaci z hlediska symptomatologie a etiologie. Kapitola obsahuje nejčastější druhy narušení vývoje řeči u dětí, u kterých se setkáváme s využitím prvků myofunkční terapie. Zvláštní pozornost je věnována myofunkčním poruchám. Ve třetí kapitole seznamujeme s diagnostikou a technikami a využitím myofunkční terapie v rámci logopedické intervence. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat možnosti využití myofunkční terapie u dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Výzkumnými metodami sběru dat byla analýza dokumentace a pozorování myofunkční terapie u sledovaných dětí. Na podkladě získaných dat...
Analysis of drug administration by nurses in health facility VIII
Vaclaviková, Iveta ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Šorf, Aleš (oponent)
Analýza podávania liečiv zdravotnými sestrami v zdravotníckom zariadení VIII Autor: Iveta Vaclaviková Vedúci diplomovej práce: doc. PharmDr. Josef Malý, Ph.D. Konzultant: Mgr. Ondřej Tesař Katedra sociálnej a klinickej farmácie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova Úvod a cieľ: Liekové pochybenia významnou mierou prispievajú k výskytu nežiadúcich udalostí, ktoré môžu mať dopad na zdravie pacienta. Cieľom tejto práce bolo analyzovať podanie liečiv zdravotnými sestrami pacientom hospitalizovaným v jednom zo štyroch sledovaných zdravotníckych zariadení v Juhočeskom kraji na oddelení chirurgickom, internom a oddelení následnej starostlivosti. Metodika: Táto diplomová práca je súčasťou observačne intervenčnej štúdie, prebiehajúcej v rokoch 2020-2023. Pozorovanie prebiehalo na oddeleniach interných, chirurgických a oddeleniach následnej starostlivosti. Zber dát prebiehal od 23. mája do 26. mája 2022 multidisciplinárnym tímom tvoreného farmaceutom a zdravotnou sestrou formou priameho pozorovania. Zbierané boli nasledovné dáta: informácie o pacientovi (napr. pohlavie, vek a všetky užívané liečivá), informácie o zdravotnej sestre, ktorými boli liečivá podávané (napr. vek, dĺžka praxe, najvyššie dosiahnuté vzdelanie) a informácie zaznamenané pri vlastnom podaní liečiv (napr. dodržiavanie...
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Malinová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na logopedickou oblast, konkrétně na rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Teoretická část zahrnuje dvě kapitoly. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a poté samotnou vývojovou poruchou jazyka. V teoretických východiscích se definuje komunikace, řeč a jazyk, popisuje se vývoj řeči, jazyka a komunikace a také narušená komunikační schopnost. Stručně je zmíněna i etiologická klasifikace narušené komunikační schopnosti. Na konci kapitoly se definují neurovývojové poruchy, jejich společné znaky a klasifikace, diagnostika a terapie. Druhá kapitola pojednává o vývojové poruše jazyka. Konkrétně popisuje její klasifikaci, terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které je tvořeno dvěma případovými studiemi vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat rozvoj komunikačních schopností vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku. Stanovené dílčí cíle mají analyzovat současný stav komunikačních schopností sledovaných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku a vytvořit doporučení pro rodiče, pedagogy a odborníky, jakým způsobem podpořit tento rozvoj na základě zjištěných výsledků výzkumu. Cíle...
Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku
Machová, Martina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...
Výzkum materiálních didaktických prostředků používaných ve výuce chemie na základních školách v České republice
Štruplová, Hana ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Hamerská, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje využívání materiálních didaktických prostředků ve výuce chemie na základních školách v České republice. Výzkum se primárně zaměřil na učební pomůcky a didaktickou techniku z důvodu jejich bližšího vztahu k obsahu, metodám a formám výuky. Zvláštní zřetel byl kladen na využívání učebnic a jejich strukturních komponentů. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké materiální didaktické prostředky se v uvedených vyučovacích hodinách vyskytují, jaká je doba a způsob jejich využívání ve výuce. V rámci používání učebnic měla bakalářské práce za cíl zmapovat, jaké strukturní komponenty učebnic se ve výuce chemie využívají a při jakých tématech. V teoretické části se proto práce zabývá charakteristikou těchto vybraných prostředků, která navazuje na jejich význam ve výuce. Výzkumnou metodou bylo systematické pozorování vyučovacích hodin chemie základních škol v České republice. Analýzou sesbíraných dat bylo zjištěno, že nejvíce se ve vyučovacích hodinách chemie objevovalo využívání tabule, pracovního listu či tištěného materiálu a různého ICT. Učebnice se v rámci výzkumu využívaly ve 21 % sledovaných vyučovacích hodin. Z dat vyplynulo, že na druh využívaného prostředku má vliv i probírané téma. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako podklad pro rozvoj moderní a interaktivní výuky...
Optimalizace kokultivace kvasinky Phaffia rhodozyma s vybranými kmeny autotrofních mikroorganismů
Shelekhova, Olga ; Sniegoňová, Pavlína (oponent) ; Sikorová, Pavlína (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla zaměřena na kultivace kvasinky Phaffia rhodozyma na různých zdrojích uhlíku v laboratorních podmínkách a na optimalizace kokultivačních podmínek kmene kvasinky Phaffia rhodozyma s vybranými kmeny autotrofních mikroorganismů na médiích s nejvhodnějšími zdroji uhlíku. Sledovanými kmeny kvasinek mikroorganismů byly kvasinka Phaffia rhodozyma (CCY 77-1) a mikrořasa Desmodesmus communis (CCALA 464). Kultivace probíhaly na médiích s obsahem glukózy, glycerolu, kávového oleje, fritovacího oleje, ethanolu, isopropanolu, methanolu, melasy, lihového odpadu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou část, a praktickou část. Teoretická část zahrnuje informace o využitém rodu kvasinek a mikrořas, popis odpadních substrátů, sledovaných metabolitů a metody analýzy těchto látek. Experimentální část je zaměřena na kultivaci, kokultivaci a na optimalizaci produkčních médiích. Byly popsány podmínky kultivace, zpracování biomasy, analýza metabolitů a získané výsledky.
Meteostanice pro odlehlé lokality
Babovák, Adam ; Roupec, Jan (oponent) ; Heriban, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá realizací meteostanice pro odlehlé lokality pomocí Arduino Nano mikrokontroleru a senzorů na měření teploty, tlaku, vlhkosti, srážek, rychlosti a směru větru. Dále se práce zaměřuje na spotřebu součástek a na zajištění napájení pomocí solárního panelu a baterie. Rešeršní část práce se zaměřuje na popis metod měření sledovaných veličin v meteorologii, na problematiku bezdrátové komunikace v odlehlejších lokalitách a na průzkum vhodných součástek a jejich charakteristik.
Logopedická péče poskytovaná bilingvním a multilingvním, u nichž se projevuje narušená komunikační schopnost
Cilerová, Kristýna ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce z oblasti speciální pedagogiky a logopedie se zabývá problematikou logopedické intervence u bilingvních a multilingvních dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části je charakterizován psychomotorický vývoj u intaktních monolingvních dětí. Dále je zde prostor věnován bilingvismu a multilingvismu v souvislosti s problematikou vývoje v raném a předškolním věku a intervence u těchto dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část byla zpracována pomocí kvalitativních výzkumných metod. Popisuje proces výběru respondentů, metodologii výzkumného šetření a jeho průběh, charakteristiku výzkumného vzorku. Výzkumný vzorek tvořily děti předškolního a mladšího školního věku s narušenou komunikační schopností z bilingvních a multilingvních prostředí. Jednotlivé případové studie sledovaných dětí přináší přehledným způsobem informace o výzkumném vzorku. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory, které byly následně zpracovávány pomocí prvků designu zakotvené teorie. Dále práce objasňuje interpretaci výzkumného šetření a kategorie, které byly získány v procesu zpracovávání dat. Hlavním cílem této závěrečné práce bylo zjistit a popsat rizika a obtíže v oblasti vlastního psychomotorického, řečového a jazykového vývoje i logopedické intervence, s nimiž se musí...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po totální endoprotéze kolenního kloubu
Pavelková, Barbora ; Martínek, Milan (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku totální endoprotézy (TEP) kolenního kloubu. Je členěna do dvou hlavních částí: teoretickou a metodickou. Teoretická část se zabývá základními anatomickými a kineziologickými vlastnostmi kolenního kloubu, problematikou osteoartrózy kolenního kloubu a TEP kolenního kloubu jako efektivní metodu řešení jejího finálního stádia. Metodická část práce je provedena formou kazuistiky pacienta, který podstoupil fyzioterapeutickou péči po implantaci TEP kolenního kloubu. V průběhu fyzioterapeutické intervence byly využity metody a přístupy odpovídající znalostem bakalářského studia fyzioterapie. Díky aplikované fyzioterapeutické péči bylo pozorováno zlepšení funkčního stavu pacienta téměř ve všech sledovaných kritériích.
Společné motivy domu, duchů a postav žen v románech Dům se sedmi štíty, Sto roků samoty a Dům duchů
ŠAFAŘÍKOVÁ, Berenika
Předložená bakalářská práce se zaměřuje na díla autorů Gabriela G. Márqueze a Isabel Allendové. Sledujeme zejména jakými motivy se nechali inspirovat u amerického autora 19. století Nathaniela Hawthorna. Ve své práci se soustředím na společné motivy, které se opakují ve všech třech sledovaných dílech Cien a?os de soledad, La casa de los espíritus a v původním románu The house of the seven gables. Společné motivy budou představeny a popsány pomocí ukázek v jednotlivým kapitolách. Pokusíme se ukázat do jaké míry dal N. Hawthorne latinskoamerickým autorům tvůrčí podněty. Na konci každé kapitoly přinášíme shrnutí, které ze dvou děl se více přibližuje prvotnímu dílu americké literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,476 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.