Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,154 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Chemie složek nukleových kyselin
Hocek, Michal
Symposium pokrývalo nejnovější vývoj v oblasti organické, medicinální a fyzikální chemie, biochemie a chemické biologie nukleových kyselin a jejich složek.

Jazykové prostředky současné francouzštiny v oblasti ekologie
Hrbková, Olga ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Štichauer, Jaroslav (oponent)
Odborný funkční styl zahrnuje styl vědecký, prakticky-odborný a populárněnaučný. Rozbor, jemuž předchází teoretický úvod, probíhá ve čtyřech rovinách (pragmatické, diskurzívní, výpovědní a větně-lexikální) a je založený na srovnání textů zjednotlivých oblastí odborného stylu; texty zasahují tematicky do oblasti ekologie a mají společný tematický okruh. Charakteristika výrazových prostředků, která slouží jako východisko pro rozbor v rovině větné a lexikální, popisuje specifika ve větné stavbě, morfologické a lexikální stránce: - syntaktický pohled zkoumá použití různých konstrukcí a větný slovosled v závislosti na požadavky kladené na odborný styl; - morfologické hledisko se zaměřuje na použití slovesných časů o způsobů; -lexikální stránka studuje použití odborné terminologie a slovotvorné postupy. Metoda rozboruje stanovuje požadavky na rozbor v jednotlivých rovinách: v rovině pragmatické studujeme pragmatické okolnosti textové produkce. V rovině diskurzívní bude charakterizována organizace a typy textových jednotek. V rovině výpovědní se z hlediska aktuálního členění zaměříme na studium učlenění významových složek větné výpovědi a na jejich schopnost zapojit výpověď do vnějších nadvětných vztahů. Rovina větná a lexikální reflektuje výklad o výrazových prostředcích odborné francouzštiny. Rozbor...

Trh s vínem v České republice a politika vinohradnictví a vinařství
Vlašicová, Eliška ; Tomšík, Karel (vedoucí práce) ; Malý, Michal (oponent)
Disertační práce je zaměřena na trh s vínem v České republice. Cílem je identifikovat nedostatky v odvětví vína za účelem zformování návrhů doporučení pro zlepšení stávající situace v odvětví. V teoretických východiscích práce byla ve zkratce představena Společná zemědělská politika Evropské unie a podrobněji byl popsán vznik a vývoj Společné organizace trhu s vínem. Dále byly popsány teoretické aspekty trhu, včetně nabídky a poptávky a byl charakterizován zemědělsko-potravinářský trh, jeho specifika, komoditní vertikála vína, determinanty poptávky, nabídky a ceny vína a byly vytvořeny obecné ekonometrické modely a jejich předpoklady, které posloužily k odhadům poptávky, nabídky a ceny vína. V dalších kapitolách práce byly vytvořeny analýzy trhu s vínem, zejména se zaměření na produkční potenciál vinic v ČR a na základě regresní analýzy byly modelovány poptávka, nabídka a cena vína včetně cenové transmise ve vertikále vína. Zásadní vliv na poptávku po vínu mají minulá spotřeba vína a cena vína, spotřeba substitutů piva a lihovin, (cena substitutů není významným faktorem), důchod domácností a hrubá mzda, na základě kterých bylo možné víno označit za normální statek, a konečně kvalita vína měřená cukernatostí a oceněním na mezinárodních soutěžích. Na nabídku vína významně působí cena moštových hroznů, cena vína, plocha vinic a produkce moštových hroznů. Mezi další významné faktory lze navíc zařadit některé aspekty počasí a určité dotace. Klimatická změna může vyústit k rozšíření vinohradnictví a vinařství v ČR a k obměně odrůdové skladby vinic. Poptávka má ve vertikále vína věší vliv než nabídka, což může mít negativní dopad na vinohradníky, popřípadě na vinaře. Výsadba vinic není dostačující pro zachování současné výše produkčního potenciálu vinic v ČR. Ideální rozsah roční výsadby révy vinné by měl být okolo 655 ha. S tím souvisí otázka financování obnovy vinic, která je nákladná (finančně náročná). Na základě finanční analýzy malých a středních vinařských podniků bylo zjištěno, že podniky si obnovu vinic nemohou dovolit z vlastních zdrojů a bude zapotřebí dotační výpomoci státu, popř. EU.

Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Ritterová, Miroslava ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou závěrečných praktických zkoušek žáků Střední školy hotelnictví a gastronomie International, s.r.o. v oboru vzdělání s výučním listem 65-51-H/01. Zkoumanou cílovou skupinou jsou žáci 3. ročníku konající závěrečné zkoušky ve školním roce 2012/2013, 2013/2014 a 2014/2015. Cílem práce je úroveň a kvalita písemných, praktických a ústních závěrečných zkoušek. Práce analyzuje výsledky zkoušek dle jednotného zadání. V teoretické části jsou popsány jednotlivé části závěrečných zkoušek, kritéria hodnocení závěrečné zkoušky dle jednotného zadání a historii naší školy. V praktické části je popsán průběh všech částí závěrečných zkoušek dle jednotného zadání závěrečných zkoušek a s širším rozborem její praktické části. Zpracovány jsou výsledky jednotlivých zkoušek. Zkoumané výsledky jsou zpracované v grafech a tabulkách.

Výroba bočnice kladky technologií přesného stříhání
Robotka, Tomáš ; Dvořák, Milan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce vypracována v rámci magisterského studia oboru Strojírenská technologie zpracovává technologii přesného stříhání. Zadaná součást je vyrobena z nerezového materiálu 17 240. Pro zadanou technologii byly navrženy a vypočteny technologické a konstrukční rozměry. Nástroj vystřihne na jeden zdvih jednu součást a je navržen pro mechanický troj-činný lis MFA 1600 od firmy Feintool. Pás materiálu ze svitku je umístěn na jednostranném odvijáku QOPJ 160/650 a dále veden přes rovnačku QRVP 160 až do nástroje. Celková síla lisu je 1600 kN. Hlavní funkční části nástroje jsou vyrobeny z oceli 19 436, 19 437.

Současné možnosti využití informačních technologií ve škole
Okosy, Patrik ; Tvrzová, Ivana (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vybranými možnostmi využití prodstředků informačních a komunikačních technologií v edukačním procesu a možnostech podpory při výuce v jednotlivých oblastech či vyučovaných předmětech. V úvodu shrnuje z širšího pohledu současné poznatky z integrace informačních komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a poukazuje na dynamické změny, které rozvoj ICT přináší do oblasti výuky jednotlivých předmětů. Těmto dynamickým změnám je třeba přizpůsobit také obsahovou a metodickou náplň jejich studia. Dále shrnuje současné ICT vybavení jednotlivých stupňů škol a nastiňuje krátký výhled do budoucna. Teoretické poznatky a principy jsou zde základem pro podněty a návrhy ke změně přístupu výuky v souvislosti s inovovaným přístupem ke vzdělávání. Nový pohled k možnostem využití prostředků ICT znázorňuje širokou škálu jednotlivých znalostí, dovedností, kompetencí, které díky využití prostředků ICT v jednotlivých předmětech nebo oblastech získá jak vzdělávající, tak vzdělávaný. Umožňuje také vytváření jiných podmínek a prostředí, které je mnohem přínosnější a podnětnější než dosud používaný styl výuky.

Detekce frekvenčního šumu polovodičového laseru pracujícího na vlnové délce 729 nm
Pham, Minh Tuan ; Čížek, Martin ; Hucl, Václav ; Lazar, Josef ; Hrabina, Jan ; Řeřucha, Šimon ; Lešundák, Adam ; Číp, Ondřej
Práce se zabývá analýzou frekvenčního šumu laserové diody s externím rezonátorem (ECDL), pracující na vlnové délce 729 nm. ECDL bude sloužit jako budící laser zakázaného přechodu, zachyceného a zchlazeného, 40Ca+ iontu. Z tohoto důvodu je nutné, aby spektrální šířka tohoto laseru byla v řádu Hz a nižší. Součástí práce je experimentální design sestavy umožňující zúžení spektrální čáry pomocí fázového uzamčení frekvence laseru na vybranou komponentu optického frekvenčního hřebene, kde je šum potlačen rychlým elektronickým regulátorem se servosmyčkou, který řídí vstupní proud laseru.

Studentská zpětná vazba na FM VŠE
Balounová, Radka ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi vnitřní kontroly kvality výuky na vysokých školách, se zaměřením na evaluaci předmětů studenty na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je především zmapování současného stavu zpětné vazby z obou zainteresovaných stran, tedy pedagogů i studentů. V teoretické rovině je práce zaměřena na hodnocení zaměstnanců obecně, dále na hodnocení kvality výuky na vysokých školách a detailněji se zabývá právě zpětnou vazbou studentů. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi studenty a pedagogy a na základě komparace získaných poznatků je vytvořen návrh možných změn. Ten obsahuje především vytvoření vnitřního předpisu, informování studentů o umístění výsledků zpětné vazby, pravidelné komentování výsledků evaluace pedagogy a změny v obsahu předmětové ankety.

New Methods for Increasing Efficiency and Speed of Functional Verification
Zachariášová, Marcela ; Dohnal, Jan (oponent) ; Steininger, Andreas (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
In the development of current hardware systems, e.g. embedded systems or computer hardware, new ways how to increase their reliability are highly investigated. One way how to tackle the issue of reliability is to increase the efficiency and the speed of verification processes that are performed in the early phases of the design cycle. In this Ph.D. thesis, the attention is focused on the verification approach called functional verification. Several challenges and problems connected with the efficiency and the speed of functional verification are identified and reflected in the goals of the Ph.D. thesis. The first goal focuses on the reduction of the simulation runtime when verifying complex hardware systems. The reason is that the simulation of inherently parallel hardware systems is very slow in comparison to the speed of real hardware. The optimization technique is proposed that moves the verified system into the FPGA acceleration board while the rest of the verification environment runs in simulation. By this single move, the simulation overhead can be significantly reduced. The second goal deals with manually written verification environments which represent a huge bottleneck in the verification productivity. However, it is not reasonable, because almost all verification environments have the same structure as they utilize libraries of basic components from the standard verification methodologies. They are only adjusted to the system that is verified. Therefore, the second optimization technique takes the high-level specification of the system and then automatically generates a comprehensive verification environment for this system. The third goal elaborates how the completeness of the verification process can be achieved using the intelligent automation. The completeness is measured by different coverage metrics and the verification is usually ended when a satisfying level of coverage is achieved. Therefore, the third optimization technique drives generation of input stimuli in order to activate multiple coverage points in the veri\-fied system and to enhance the overall coverage rate. As the main optimization tool the genetic algorithm is used, which is adopted for the functional verification purposes and its parameters are well-tuned for this domain. It is running in the background of the verification process, it analyses the coverage and it dynamically changes constraints of the stimuli generator. Constraints are represented by the probabilities using which particular values from the input domain are selected.       The fourth goal discusses the re-usability of verification stimuli for regression testing and how these stimuli can be further optimized in order to speed-up the testing. It is quite common in verification that until a satisfying level of coverage is achieved, many redundant stimuli are evaluated as they are produced by pseudo-random generators. However, when creating optimal regression suites, redundancy is not needed anymore and can be removed. At the same time, it is important to retain the same level of coverage in order to check all the key properties of the system. The fourth optimization technique is also based on the genetic algorithm, but it is not integrated into the verification process but works offline after the verification is ended. It removes the redundancy from the original suite of stimuli very fast and effectively so the resulting verification runtime of the regression suite is significantly improved.

Developing of reading skills in teaching German as a foreign language in secondary-grammar schools
Kaločová, Kateřina ; Berglová, Eva (oponent) ; Rössler, Paul (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo objasnit, do jaké míry je čtení s poslechem důležitým faktorem učení cizího jazyka a čím je tato pozice dána. Zároveň bylo úkolem shrnout základní teoretické poznatky o čtení jako takovém, tzn. objasnit jeho pedagogicko-didaktické, jazykové i psychologické charakteristiky. Na teoretickou část navazuje část praktická, která spočívá v analýze tří učebnic jazyka německého, které lze považovat za dominantní na trhu v České republice, a které zároveň reprezentují práci tří rozdílných nakladatelství a jejich přístup k didaktice němčiny jako cizího jazyka. Tato analýza se zabývala především koncepcí výuky a samotnými texty a aktivitami s nimi spojenými. V první kapitole jsme nastínili základní předpoklady této analýzy, které se týkaly jak kvality uvedených textů, tak rozmanitosti práce s nimi. Lze předpokládat, že i jazykově a pedagogicko-didakticky budou mít tyto učebnice jisté rezervy, na než chceme tímto upozornit. V druhé kapitole této práce jsme se věnovali psychologickým charakteristikám čtení jako takového, a to především z hlediska čtenáře. Kromě toho, že se v této fázi učení cizího jazyka objevují jistá specifika, promítají se zde i všeobecné aspekty učení cizího jazyka vůbec. Existují jisté faktory, které nutně a často ovlivňují způsob a úspěšnost tohoto mnohdy zdlouhavého...