Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Developing of reading skills in teaching German as a foreign language in secondary-grammar schools
Kaločová, Kateřina ; Berglová, Eva (oponent) ; Rössler, Paul (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo objasnit, do jaké míry je čtení s poslechem důležitým faktorem učení cizího jazyka a čím je tato pozice dána. Zároveň bylo úkolem shrnout základní teoretické poznatky o čtení jako takovém, tzn. objasnit jeho pedagogicko-didaktické, jazykové i psychologické charakteristiky. Na teoretickou část navazuje část praktická, která spočívá v analýze tří učebnic jazyka německého, které lze považovat za dominantní na trhu v České republice, a které zároveň reprezentují práci tří rozdílných nakladatelství a jejich přístup k didaktice němčiny jako cizího jazyka. Tato analýza se zabývala především koncepcí výuky a samotnými texty a aktivitami s nimi spojenými. V první kapitole jsme nastínili základní předpoklady této analýzy, které se týkaly jak kvality uvedených textů, tak rozmanitosti práce s nimi. Lze předpokládat, že i jazykově a pedagogicko-didakticky budou mít tyto učebnice jisté rezervy, na než chceme tímto upozornit. V druhé kapitole této práce jsme se věnovali psychologickým charakteristikám čtení jako takového, a to především z hlediska čtenáře. Kromě toho, že se v této fázi učení cizího jazyka objevují jistá specifika, promítají se zde i všeobecné aspekty učení cizího jazyka vůbec. Existují jisté faktory, které nutně a často ovlivňují způsob a úspěšnost tohoto mnohdy zdlouhavého...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.