Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 480 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách
Beláková, Zuzana ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Lederer, Vít (oponent)
Smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách Abstrakt Tématem rigorózní práce je smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách, přičemž tato problematika je velmi aktuální, neboť spadá do právní oblasti ochrany spotřebitele, která patří k současným nejmodernějším trendům soukromého práva. Cílem práce je zejména zodpovědět, jaká jsou specifika využití institutu smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách, analyzovat problematiku sjednávání smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách a její přípustné výše. Dále se autorka práce zaměří na možnost moderovat nepřiměřeně vysokou smluvní pokutu ve spotřebitelských smlouvách a možnost sjednání smluvní pokuty v rámci obchodních podmínek spotřebitelských smluv. V neposlední řadě autorka práce hodlá analyzovat problematiku splatnosti a promlčení práva na zaplacení smluvní pokuty. První kapitola se zabývá funkcemi smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách a obsahuje stručný rozbor jednotlivých pojmů, které jsou pro tuto rigorózní práci stěžejní. Druhá kapitola je zaměřena na judikaturu týkající se smluvní pokuty. Autorka práce si vybrala dva okruhy, a to možnost podmíněného sjednání smluvní pokuty a moderaci smluvní pokuty a její přípustnost ve spotřebitelských smlouvách. Třetí a čtvrtou kapitolu práce autorka považuje za stěžejní. Třetí kapitola se týká samotného...
Dohledová činnost České národní banky
Skácelík, David ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá výkonem dohledu nad finančním trhem a nad osobami působícími na finančním trhu. Část práce je věnována i ochraně spotřebitele na finančním trhu a systémům odškodnění. S ohledem na skutečnost, že se Česká republika v r. 2004 stala členem Evropských společenství, je v této práci obsažena i právní úprava dohledu v předpisech unijních, neboť tato úprava významně předurčuje i úpravu českou. V souvislosti se zkoumáním ochrany zájmů klientů dohlížených osob bylo zkoumáno několik otázek: - zda jsou nějaké nástroje ochrany zájmů klienta již na úrovni dohlížených osob, - jakou úlohu v soukromoprávním vztahu dohlížená osoba - její klient má nebo může mít orgán dohledu, - jak jsou chráněny majetkové zájmy klienta v případě selhání dohlížené osoby a zda je tato ochrana de lege lata dostatečná. V úvodní teoretické části práce je stručně popsán institut dohledu, jeho třídění a formy. V návaznosti na institut dohledu je pojednáno i o orgánech vykonávajících dohled, a o předpisech, podle kterých je dohled vykonáván. Vzhledem k tomu, že dohledová působnost České národní banky je dosti rozsáhlá a cílem této práce není popsat tuto působnost v celé její šíři, soustředí se tento text jen na dohled nad sektorem bankovnictví, pojišťovnictví a na část kapitálového trhu. V další části práce je...
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě
Dvořáková, Anna-Marie ; Flídr, Jan (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Vytknutí vady a uplatnění práva z vadného plnění ve spotřebitelské kupní smlouvě Abstrakt Tato práce se zabývá vytknutím vady a uplatněním práva z vadného plnění u kupních smluv uzavíraných se spotřebitelem. Cílem práce je analyzovat právní úpravu této problematiky v občanském zákoníku a v zákoně o ochraně spotřebitele, zejména zhodnotit přínos změn provedených zákonem č. 374/2022 Sb. s účinností od 6. 1. 2023, včetně reakce zákonodárce na některé problematické aspekty, a porovnat tuto právní úpravu se směrnicí 2019/771, kterou transponuje. První kapitola této práce je zaměřena na právní úpravu práv z vadného plnění podle občanského zákoníku. V jednotlivých podkapitolách jsou podrobněji popsány jakost při převzetí, výjimky z vadného plnění, následně jsou představena práva z vadného plnění, přičemž se práce zaměřuje zejména na jejich hierarchii. Dále je popsáno vytknutí vady, které je upraveno v obecném ustanovení § 1922 OZ a dále ve zvláštním ustanovení § 2165 OZ. Pozornost je věnována též změně provedené zákonem č. 374/2022 Sb., která upřesňuje odpovědnost prodávajícího za vadu při převzetí věci. Dále je popsána problematika "notifikační lhůty", tedy vytknutí vady v určité lhůtě po jejím zjištění. Závěr první kapitoly je věnován právní úpravě dle směrnice 1999/44 a navazující směrnice 2019/771 a...
Černá listina nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům
Tichá, Sabina ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Tomášek, Petr (oponent)
Černá listina nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům Předmětem diplomové práce je černá listina nekalých obchodních praktik, jež představuje označení pro taxativní výčet konkrétních nekalých praktik, kterým může být spotřebitel vystaven v obchodních vztazích s prodávajícím a které jsou z důvodu jejich zvlášť nepoctivého charakteru zakázány. Tento výčet tvoří přílohy č. 1 a č. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a přílohu I směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu. Na začátku práce je nastíněna evropská právní úprava ochrany spotřebitele před přijetím této směrnice, vznik myšlenky o vytvoření černé listiny a její následná realizace ve formě přílohy směrnice a implementace do národních právních řádů členských států. Černá listina představuje nedílnou součást procesu posuzování nekalosti obchodních praktik. Je totiž přímo jeho prvním krokem. Proto je čtenář v druhé části práce proveden procesem hodnocení, zda je obchodní praktika nekalá, a tedy zakázaná a jsou zde definovány hlavní subjekty obchodní transakce - spotřebitel a prodávající. Dále následuje třetí a stěžejní část práce, kterou je rozbor vybraných ustanovení a přiblížení jejich základních znaků. Představeno je dvanáct klamavých a tři agresivní...
Vliv zdrojů informací na chování spotřebitele
SZENDREI, Marek
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv zdrojů informací na chování spotřebitele v oblasti internetu jako takového, převážně pak internetové reklamy a jejího vlivu na spotřebitelské chování. Zaměřuji se na internet i z toho důvodu, že tištěné letáky se omezují a v budoucnosti je počítáno s tím, že zaniknou úplně. Celá práce je pak rozdělena na dvě části. První část je teoretická. Zabývá se historií internetu v České republice po jeho rozšíření v 90. letech 20. století. Dále poskytovanými informacemi na internetu, jejich morálkou a spotřebitelským chováním. Praktická část je výsledkem dotazníkového šetření rozeslaného mezi respondenty. Dotazník ve svém kompletním znění je přílohou č. 1 bakalářské práce.
Vlastní značky maloobchodního řetězce
RACKOVÁ, Pavlína
Práce se zaměřuje na výběr vhodných komunikačních nástrojů, které posílí znalost spotřebitelů u vlastních značek maloobchodního řetězce Lidl. V práci je popsaná problematika maloobchodu a značky jako takové a následně se práce věnuje vlastním značkám. Cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají vlastní značky maloobchodního řetězce Lidl a na základě získaných dat navrhnout doporučení pro zvýšení znalosti o vlastních značkách obchodního řetězce Lidl. Vlastní značky v přeneseném slova významu představují vlastnictví samotných retailerů neboli obchodníků, se kterými by se spotřebitelé měli setkávat na prodejní ploše těchto obchodníků.
Podpora prodeje v rámci ON Trade marketingu
Kostková, Karolína ; Krátký, Stanislav (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem jednotlivých marketingových aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. se zaměřením na značku Birell v ON Trade trhu. V bakalářské práci jsou definovány čtyři části. První část se zaobírá teorií, kde jsou vymezeny základy marketingu, značka a komunikace v místě prodeje. Druhá část vymezuje společnost Plzeňský Prazdroj, značku Birell a její konkurenci. Ve třetí části jsou popisovány a analyzovány jednotlivé aktivity na trhu a jejich vyhodnocení. Ve čtvrté části jsou popsány návrhy aktivit pro následující rok.
Komparativní analýza českého a francouzského spotřebitelského práva s důrazem na distanční smlouvy a rozbor příslušné francouzské právní terminologie s glosářem
KADLEC, Jakub
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování komparativní analýzy českého a francouzského spotřebitelského práva zejména v oblasti uzavírání smluv na dálku. Druhým cílem je provedení jazykového rozboru francouzských právních termínů a vypracování dvojjazyčného glosáře. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které jsou vnitřně členěny na podkapitoly. První kapitola představuje pojem spotřebitelské právo a jeho charakteristické rysy. Druhá kapitola se věnuje právní úpravě spotřebitelského práva v České republice. Třetí kapitola je zaměřena na právní úpravu spotřebitelského práva ve Francii. Čtvrtá kapitola obsahuje porovnání české a francouzské právní úpravy spotřebitelského práva a v páté kapitole je proveden jazykový rozbor vybraných francouzských termínů. Součástí páté kapitoly je rovněž francouzsko-český glosář. Práce je ukončena závěrem se zhodnocením a obsahuje résumé ve francouzštině.
Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v gastronomických zařízeních
Rivola, Filip
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda reklamní předměty dokážou hosta v gastronomických zařízeních přinutit k nákupu vybraných alkoholických nápojů. K získání primárních dat je využito pozorování, následných hloubkových rozhovorů a volba preference propagačních předmětů. Marketingový výzkum probíhal ve třech podnicích rozdílného konceptu a zúčastnilo se jej celkem 45 respondentů. Na základě zjištěných informací jsou navrženy doporučení pro producenty alkoholických nápojů a provozovatele gastronomických zařízení. Tato doporučení vedou k lepšímu zacílení a využití reklamních předmětů především v odvětví cestovního ruchu, protože marketingového průzkumu se zúčastnila nadpoloviční většina turistů. Obecně zákazníci preferují netradiční a originální propagační předměty, nejlépe vytvořené z nezvyklých materiálů jako je dřevo. Tento trend se nejvíce projevil u pivních podtácků a propagačních předmětů, které jsou součástí interiéru podniku a svým designem korespondují s jeho konceptem. Respondenti také velmi dobře reagují na outdoorovou reklamu, která může být součástí velice oblíbených zahrádek.
Spôsoby komunikácie s vybranými segmentmi pri predaji potravín
Smrečková, Natália
Bakalářská práce se zaobírá způsoby komunikace subjektů distribuujících potraviny při jejich prodeji. Teoretická část definuje marketingový mix, hlavně komunikaci, spotřebitelské chování a jeho trendy, nákupní rozhodovací proces a faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu potravin. V praktické části jsou využity sekundární data a primární data získané z dotazníkového průzkumu, na kterém se podílelo 141 respondentů. Na základě výsledků těchto analýz bylo cílem bakalářské práce zpracování návrhů a doporučení pro výrobce a distributory potravin pro zlepšení jejich prodeje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 480 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.