Název:
Vliv reklamních předmětů na chování spotřebitele při nákupu alkoholických nápojů v gastronomických zařízeních
Autoři:
Rivola, Filip Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda reklamní předměty dokážou hosta v gastronomických zařízeních přinutit k nákupu vybraných alkoholických nápojů. K získání primárních dat je využito pozorování, následných hloubkových rozhovorů a volba preference propagačních předmětů. Marketingový výzkum probíhal ve třech podnicích rozdílného konceptu a zúčastnilo se jej celkem 45 respondentů. Na základě zjištěných informací jsou navrženy doporučení pro producenty alkoholických nápojů a provozovatele gastronomických zařízení. Tato doporučení vedou k lepšímu zacílení a využití reklamních předmětů především v odvětví cestovního ruchu, protože marketingového průzkumu se zúčastnila nadpoloviční většina turistů. Obecně zákazníci preferují netradiční a originální propagační předměty, nejlépe vytvořené z nezvyklých materiálů jako je dřevo. Tento trend se nejvíce projevil u pivních podtácků a propagačních předmětů, které jsou součástí interiéru podniku a svým designem korespondují s jeho konceptem. Respondenti také velmi dobře reagují na outdoorovou reklamu, která může být součástí velice oblíbených zahrádek.The aim of this bachelor thesis is to find out whether it is possible to force visitors of gastronomy businesses to buy chosen alcoholic beverages through advertising items. Monitoring, subsequent in-depth interviews and choice of preference of promotional items are used to gain the primary data. The marketing research took place in three businesses of different concepts, 45 participants were involved in the research. Based on the revealed information, recommendations are proposed to the alcoholic beverage producers and gastronomy business keepers. These recommendations lead to a better aiming and use of advertising items mainly in tourism because the large majority participating in the marketing research were tourists. In general, customers prefer unusual and original advertising items, preferably made from unusual material such as wood. This trend is mostly manifested with beer mats and promotional items which are part of the business interior and correspond with its concept through the design. The respondents have well reacted to the outdoor advertising which can be part of the very popular outside seating.
Klíčová slova:
alkoholické nápoje; cestovní ruch; gastronomická zařízení; propagační předmět; reklama; spotřebitel