Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Kvalita života osob se získaným sluchovým postižením v dospělém věku
Vondřičková, Věra ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na kvalitu života osob se získaným sluchovým postižením ve věku mezi čtyřiceti a šedesáti lety. V teoretické části je nastíněna fyzická, psychická a sociální charakteristika osob v daném věkovém rozpětí a dále jsou definovány základní pojmy týkající se sluchových vad, jejich diagnostiky, kompenzace a také je vysvětlen pojem kvalita života. Praktická část diplomové práce se věnuje analýze kvalitativního výzkumu, který autorka práce realizovala. Cílem této diplomové práce především je objasnit, jak lidé se získaným sluchovým postižením hodnotí svou kvalitu života - jak si tento pojem vykládají, jaké aspekty do něj zahrnují, a do jaké míry získané sluchové postižení má vliv na jejich subjektivní kvalitu života. Za tímto účelem byly realizovány rozhovory s několika informanty. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že zásadní vliv na kvalitu života jedinců má především spokojenost s rodinným životem a zaměstnáním. Informanti popisují občasné problémy v komunikaci, které zapříčiňuje jejich získané sluchové postižení, nicméně se tyto obtíže zatím negativně neodráží do stavu jejich subjektivně pociťované spokojenosti. Analýza výsledků šetření přinesla poznání, že většinová společnost mnohdy nemá pro osoby se získaným sluchovým postižením dostatečné pochopení. Významný činitel,...
Tvorba snoezelen místnosti pro žáky s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Hůrková, Lucie ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou Snoezelen místnosti, jejími charakteristikami a vlastnostmi. Blíže se věnuje tvorbě snoezelenu pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením, kteří se vzdělávají na základních školách speciálních. Práce popisuje cílovou skupinu, definuje snoezelen metodu a popisuje její vznik a vývoj u nás a v zahraničí. Hlavním cílem práce je čtenáři přiblížit, jak místnosti vznikají, a co je zapotřebí vědět, než se rozhodne pustit do realizace snoezelen místnosti. Tyto informace práce čerpala především od speciálních pedagožek, které snoezeleny provozují v zařízeních, kde působí např. na školách. Diplomová práce se dotýká i tématu vzdělávání na speciálních školách, metod práce s těmito žáky a popisuje druhy expresivních terapií, terapií, bazální stimulaci a stimulaci smyslů. Práce též reflektuje kvalifikační kurz Snoezelen- MSE v teorii a praxi, který byl hlavním zdrojem. Výstupem práce je navržený model místnosti, popis vybavení a aktivity, které jsou vhodné pro práci se znevýhodněnými žáky.
Rozvoj zrakové a sluchové percepce u dítěte v MŠ
KELBLOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj zrakové a sluchové percepce u dítěte v mateřské škole.Teoretická část se zabývá předškolním vzděláváním dítěte, vývojem dítěte předškolního věku, zrakovou a sluchovou percepcí a pomůckami užívaných při rozvoji dítěte předškolního věku. Praktická část je tvořena výzkumným projektem, jehož hlavním cílem je tvorba a ověřování pomůcek rozvíjejících zrakové a sluchové vnímání u dítěte v předškolním věku.
Analýza citlivosti lidského sluchu
Tinka, Dominik ; Sekora, Jiří (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení změny citlivosti lidského sluchu pomocí navržené mobilní aplikace. Na základě získaných teoretických poznatků je realizována mobilní aplikace schopná provádět audiometrické měření. V souvislosti s tím je popsáno nastavení zvukového výstupu telefonu, který je nastaven pomocí realizované kalibrační jednotky. V další části je popsána metodika měření a zpracování naměřených dat. Dále je provedeno statistické vyhodnocení naměřených výsledků pro měření na skupině probandů a pro měření na jednom vyšetřovaném v průběhu několika dní. Poslední část práce se zabývá diskuzí získaných výsledků, které vyvrací hypotézu o změně v citlivosti sluchu.
Porozumění řeči u dětí předškolního věku
Kolhamrová, Patricie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou problematikou porozumění řeči u dětí předškolního věku, konkrétně jejím vývojem, terapií a zejména diagnostikou. Na základě nedostatku diagnostických materiálů k vyšetření porozumění řeči, sluchové paměti a sluchové pozornosti byl vytvořen test Rozumění řeči (V.K.) ve třech variantách pro děti od 4 do 7 let. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku a vývojem komunikačních schopností, zejména lexikálně-sémantické roviny a možností rozvoje porozumění řeči a sluchové percepce. V závěru teoretické části jsou zpracovány aspekty (diagnózy), u kterých byl posuzován vliv na porozumění řeči. Empirická část ukazuje praktické využití testu Rozumění řeči (V.K.) ve třech variantách u celkem 302 dětí a porovnává hlediska ovlivňující potíže v porozumění řeči. Prostřednictvím analýzy sběru dat bylo dokázáno, že většina dětí má alespoň mírné potíže v porozumění řeči, sluchové paměti a sluchové pozornosti. Větší potíže vykazovali chlapci a děti s bilingvální výchovou. Vliv nesprávné artikulace na potíže v porozumění řeči nebyl prokázán. Porozumění řeči, sluchová paměť a pozornost jsou velmi důležitými oblastmi ovlivňujícími výkony dětí v běžných činnostech, a proto by aktivity pro jejich rozvoj měly být samozřejmou součástí předškolní...
Upravené texty pro neslyšící žáky a jejich využití v pedagogické praxi
Dusbabová, Iva ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních školách pro sluchově postižené. Byly předkládány texty neupravené a následně upravené a pomocí vytvořené série otázek byla ověřována jejich srozumitelnost ze strany čtenářů. Pro výzkumné šetření byl vybrán text pohádky a text bajky. Získané odpovědi na otázky zaměřené na obsah textu byly následně zpracovány a formulovány v závěrech výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářství, komunikační systémy osob se sluchovým postižením, neslyšící žák, sluch, sluchové postižení, úprava textů
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.