Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subkultura hipsterů v Česku
Zahornadská, Eva ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Předmětem bakalářské práce Subkultura hipsterů v Česku je zmapování současné městské kultury. První část práce definuje pojem subkultura a zabývá se zejména postmoderními přístupy k fenoménu. Druhá, stěžejní, část hledá kořeny subkultury hipsterů a časově ji vymezuje a následně popisuje hipstera na základě jednotlivých témat spojených s identifikací subkultur (věk a pohlaví, vzhled, hudební vkus, vzdělání, povolání a ekonomická situace, zájmy, bydliště, životní postoje a přesvědčení a subkulturní identita). Subkultura hipsterů je dále konfrontována s negativní i pozitivní kritikou v masové společnosti. Teoretická část práce využívá odbornou literaturu zabývající se danou problematikou, ale také zápisy z panelových diskusí, výsledky průzkumu americké společnosti nebo články a eseje publicistického stylu. Třetí část, tedy výzkum provedený technikou polostrukturovaných rozhovorů, má potvrdit a specifikovat data získaná z předešlé kapitoly a zároveň zasadit subkulturu hipsterů do českého prostředí. Cílem práce je vytvoření definice hipstera a odpovědět na výzkumné otázky.
Kritické zhodnocení teorie čarodějnictví u Mary Douglas
Vacíková, Tereza ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Záhořík, Jan (oponent)
Práce si klade v podstatě dva cíle. Prvním z nich je otestování "teorie skupiny a sítě" v té podobě, v níž jí její autorka Mary Douglas prezentovala v eseji "Cultural Bias" (1978). Podle této teorie určitý typ sociálního prostředí dává vzniknout myšlení v idiomu čarodějnictví. Meritem této práce by mělo být bližší prozkoumání sociálního prostředí několika afrických populací a pohled na podobu (nebo i absenci) víry v čarodějnictví u každé z nich. Mělo by se tak nejen ukázat, zda badatelčina teorie obstojí tváří v tvář empirickým datům, ale také identifikovat některá úskalí, která se mohou objevit v průběhu aplikace metody. Druhým cílem je vlastní popis fenoménů čarodějnictví a kouzelnictví a snaha o nalezení smyslu nebo funkce těchto představ pro společnost.
NEWKUS- Bára a Sára
Smékalová, Barbora ; Alster, Darina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze séerie akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
NEWkus - Sára a Bára
Wollasch, Sara ; Olivová, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce prezentuje sérií akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
Reflexe práce dvou skupin dětí ve výtvarném ateliéru v jednom školním roce
JEŽOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám popisem a následným zhodnocením práce ve výtvarném ateliéru se dvěma skupinami dětí v průběhu jednoho školního roku. Teoretická část sestává z nahlédnutí do novodobé historie zájmu o dětskou kresbu a z popisu vývoje výtvarného zobrazování, následuje krátká kapitola o arteterapii s dětmi. V praktické části popisuji svou práci v soukromém výtvarném ateliéru a charakteristiky dvou skupin dětí. Kazuistikami dvou dívek s doloženými obrázky a jejich interpretací je dokumentována rozdílná atmosféra v obou skupinách. V závěru jsou zodpovězeny základní otázky po smyslu práce se skupinou dětí v ateliéru s arteterapeutickým přesahem na základě mé osobní zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.