Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kulturní reprezentace rozdělené společnosti; Případová studie - Izrael v ČR
Pánek Jurková, Jitka ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Budil, Ivo (oponent) ; Klimeš, Ondřej (oponent)
MSc. Jitka Pánek Jurková Kulturní reprezentace rozdělené společnosti na příkladu Izraele v České republice Abstrakt: Dizertační práce zkoumá kulturní reprezentaci Izraele v České republice z antropologické perspektivy. Jedním ze základních teoretických východisek práce je rozlišení mezi dvěma pojmy: 1) kulturní diplomacií, která je definována jako vládou zprostředkovaná komunikace se zahraničním publikem skrze kulturu, a 2) kulturní reprezentací státu. Tu práce definuje jako výslednici různých narativů, jejichž prostřednictvím se aktéři vztahují k danému tématu a veřejně tak projevují své sebeporozumění. Dizertační práce je na aktéry zaměřenou analýzou. Zabývá se izraelskými vládními institucemi, umělci zapojenými v oficiálních reprezentačních aktivitách, diasporou, publikem, českými nevládními aktéry včetně pro-izraelských skupin, hnutím BDS a dalšími. Metoda práce kromě analýzy veřejně dostupných zdrojů vychází zejména z etnografického pozorování kulturních aktivit aktérů. V rámci zkoumání historie česko-izraelských bilaterálních vztahů a jejich dopadem na současnou izraelskou kulturní reprezentaci dochází práce k tomu, že zdánlivou blízkost obou států oslabuje měnící se kontext. Jeho důsledkem je "falešná familiarita," která je překážkou účinné kulturní diplomacie. Výzkum se soustředí na faktor hlubokého...
Environmentální tematika v nation brandingu: příklad Slovinska
Havlíčková, Marta ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na přístup Slovinska k propagaci státu v zahraničí. Jde o malou zemi s dvěma miliony obyvatel, která trpěla nízkou viditelností a kterou část světové veřejnosti zaměňovala se Slovenskem. To se Slovinsko rozhodlo změnit pomocí národní značky. Pozitivní vnímání země přispívá k ekonomickému rozvoji státu. Je také ideálním prostředkem, kterým mohou malé státy prosadit svůj vliv na mezinárodním poli Práce popisuje postupný vývoj vytváření národní značky a její implementaci. Práce popisuje i institucionální zakotvení, práce koordinuje Vládní úřad pro komunikaci. Slovinsku se podařilo vytvořit značku zelené země, s kvalitou života pro všechny. Aby byla národní značka úspěšná, musí být založena na reálných prioritách státu. V případě Slovinska je ekologie přítomna i v jeho prioritách domácí a zahraniční politiky. Sledované indikátory ukazují, že výkon Slovinska v ochraně životního prostředí se v různých oblastech liší. V některých oblastech je Slovinsko lídrem v rámci EU, v jiných, například v dopravě, je jeho výkon podprůměrný. Práce dochází k závěru, že značka je založena na reálných základech, neboť určitá část environmentální politiky je efektivní.
Nation branding jako instrument veřejné diplomacie
Plesníková, Martina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem veřejné diplomacie a nation brandingu. Jejím cílem bylo představit aktuální rešerši na dané téma v historických, teoretických a empirických souvislostech se zaměřením na vzájemný vztah a provázanost obou konceptů. Téma je zkoumáno na základě literární rešerše a její komparativní analýzy. Práce přináší souhrnné pojednání o tématu reflektující současné stěžejní poznatky v oblasti.
Americká veřejná diplomacie v Iráku po 11. září
Komrsová, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Fiřtová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií, která na příkladu Iráku zkoumá vývoj a význam americké veřejné diplomacie v oblasti Blízkého východu. Práce se zabývá revitalizací projektů a navyšováním rozpočtu veřejné diplomacie, ke kterému došlo v důsledku teroristických útoků 11. září 2001. Snahy o obnovení projektů veřejné diplomacie se začaly objevovat už během vlády prezidenta George Bushe, avšak výrazným zastáncem "soft power" v zahraniční politice USA se stal jeho následovník Barack Obama, který zdůrazňoval nutnost obnovení důvěryhodnosti ve světě a spolupráce s arabským světem. Práce se dále věnuje vývoji americké veřejné diplomacie v Iráku v souvislosti s válkou v Iráku, následnou americkou okupací i nárůstem sektářského násilí a násilného extremismu. Přestože je Irák již několik let největším příjemcem finanční podpory pro veřejnou diplomacii, je její největším limitem především neadekvátní bezpečnostní situace v zemi. Na základě analýzy výměnných programů se práce snaží prokázat, že projekty veřejné diplomacie jsou důležitým nástrojem pro vytváření dialogu se zahraniční veřejností.
Polská veřejná diplomacie a její proměny
Straka, Daniel ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zabývající se polskou veřejnou diplomacií jako nástrojem zahraniční politiky a jejími proměnami mezi roky 2005 a 2019. Uplatňování veřejné diplomacie je v polském případě ovlivněno dvěma zásadními faktory - velikostí státu, respektive jeho vlivu, a geografickým umístěním, které je spojeno s určitými společenskými, politickými a ekonomickými charakteristikami souvisejícími s historií země. Cílem práce je zjistit, na čem je polská diplomacie založena, jakým způsoben se v průběhu let proměnila a co to vypovídá o veřejné diplomacii jako nástroji zahraniční politiky státu a jejím možném ovlivnění domácími politickými aktéry. Mezi dvěma hlavními politickými stranami, které se od roku 2005 střídají u vlády, existuje výrazná štěpná linie a jejich preference v domácí i zahraniční politice se značně liší. Na základě výstupů polské veřejné diplomacie ve čtyřech oblastech - nation branding, kulturní diplomacii, historické diplomacii a užívaných komunikačních kanálech - a organizačním rámci je analyzováno propojení veřejné diplomacie a zahraniční politiky Polska a také strategie veřejné diplomacie s přihlédnutím ke střídání vládních stran.
Gastro-diplomacie Francie: tradiční "značka" a moderní trendy
Koptišová, Evelína ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Gastronomie patří mezi důležité součásti francouzské národní identity a zároveň mezi hlavní turistická lákadla. Jaké místo a proč má v rámci moderních trendů francouzské veřejné diplomacie, a jak je francouzská gastro-diplomacie diskursivně formována na online sociálních sítích? Ve francouzském gastronomickém diskursu jsou dlouhodobě patrná určitá pnutí, například mezi republikánskou ideou jednotnosti a zahraničně- politickou strategií podpory rozmanitosti. Historický výzkum však ukazuje, že tyto aspekty se navzájem nevylučují, spíše působí jako dvě strany jedné mince. Gastro- diplomacie je pak chápána jako úzká dimenze zahraniční politiky, konkrétně jako součást veřejné složky kulturní diplomacie. V rámci současné francouzské gastro-diplomacie je možné pozorovat zapojení moderních nástrojů, jako je komunikace prostřednictvím online sociálních sítí. V kombinaci se sázkou na dlouhotrvající dobrou image francouzské kuchyně je to jeden ze způsobů, jakým se Francie prosazuje v mezinárodním prostředí. Jde také o strategické vymezení proti určité standardizaci produktů. Kvantitativní a kvalitativní analýza příspěvků na sítích Facebook, Instagram a Twitter ukázala, že se v rámci francouzské gastro-diplomacie v období 1. 1. 2009 - 30. 6. 2017 projevila především snaha zveřejňovat příběhy a zásluhy...
Twiplomacy papeže Františka: Twitter jako nástroj veřejné diplomacie Svatého stolce
Nedbalová, Martina ; Doležal, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá digitální diplomacií jako součástí diplomacie veřejné. Zaměřuje se na analýzu twitterového účtu papeže Františka v průběhu roku 2015 a také v kontinuitě celé jeho působnosti na této platformě. Cílem práce je analyzovat témata, kterými se papež ve svých příspěvcích zabývá a také zhodnotit jejich provázanost s aktuálním děním ve světě. Také je provedena kvantitativní analýza tohoto období, kde je zhodnocen papežův vliv, který získal právě díky účasti na této platformě. Součástí práce je také představení digitální diplomacie jako fenoménu moderní doby a Twitteru jako moderní sociální platformy, která v poslední době našla své místo mezi nejsledovanějšími komunikačními kanály, které využívají osobnosti a instituce z oblasti mezinárodních vztahů ke komunikaci s veřejností.
Olympijské hnutí v mezinárodních vztazích
Parthonová, Štěpánka ; Veselý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavením olympijského hnutí v mezinárodních vztazích a sportovní diplomacií. V první kapitole rozebírá olympijské hnutí, jeho antické kořeny i obnovení na konci 19. století. Druhá kapitola přestavuje sportovní diplomacii jako součást veřejné diplomacie v souvislosti s pořádáním olympijských her. Poslední kapitola předkládá příklady olympijských her v Berlíně a v Pekingu, které byly využity ve prospěch pořadatelské země.
Olympijské hry jako součást veřejné diplomacie (případové studie Peking 2008, Soči 2014)
Pinkava, Matouš ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Veselý, Zdeněk (oponent)
Tato práce zkoumá OH jako nástroj veřejné diplomacie. Tento problém je řešen pomocí dvou případových studií, které pomáhají pochopit, jakou roli OH ve veřejné diplomacii hrají a jaké jsou možné přínosy pro veřejnou diplomacii plynoucí z pořadatelství či účasti na OH. Jako případové studie jsou vybrány LOH 2008 v Pekingu a ZOH 2014 v Soči z několika důvodů. Pořadatelské země zmíněných OH měly v době, kdy se rozhodly kandidovat na pořadatelství OH zájem dokázat svou silnou pozici v rámci mezinárodního uspořádání a také obě pořadatelské země čelily před samotnými OH kritice a tlaku mezinárodního společenství. Před oběma hrami se především v západních médiích hovořilo o možném bojkotu OH. Na základě čtyř faktorů, které zhodnotily dopady těchto OH do veřejné diplomacie obou pořadatelských států bylo shledáno, že samotné pořadatelství poskytlo oběma zemím obrovský zájem mezinárodního publika, všeobecně neodmítavý postoj politických elit a výborné výsledky domácích sportovců. I přes rozporuplné ohlasy, které hry vyvolaly, lze tedy konstatovat, že pořadatelství OH mělo v daných případech pozitivní krátkodobý dopad do veřejné diplomacie daného státu. Práce také poukazuje na potřebu dalšího výzkumu zaměřeného na dlouhodobé efekty pořadatelství OH a dalších sportovních mega událostí na veřejnou diplomacii.
Cultural Diplomacy of Slovakia within the Presidency of the Council of the EU
Ihnátová, Ivana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Jeřábek, Petr (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je kulturní diplomacie Slovenska během jeho předsednictví v Radě EU, které se konalo v druhé polovině roku 2016. Přestože předsednictvo představovalo pro Slovensko nelehký úkol, přineslo mu také příležitost prezentovat své umění a kulturu širšímu publiku a zviditelnit se na mezinárodní scéně. Cílem práce je tedy charakterizovat kulturní diplomacii během slovenského předsednictví Rady EU, popsat její jednotlivé aktivity, kulturní program a zhodnotit její celkovou úspěšnost. První kapitola práce se zabývá samotným pojmem kulturní diplomacie, jeho definováním, umístěním kulturní diplomacie v systému zahraniční kulturní politiky, vztahem kulturní a veřejné diplomacie atd. Druhá kapitola se zaměřuje na kulturní diplomacii Slovenska, její aktéry, strategii a nástroje, přičemž rovněž poukazuje na odlišnost mezi kulturní diplomacií malých a velkých států. Třetí a zároveň závěrečná část už konkrétně rozebírá kulturní diplomacii Slovenska v rámci předsednictví Rady EU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.