| |
| |
|
Současná konstrukční řešení silničních motocyklů kategorií nad 500ccm
Vaculík, František ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí současných poznatků v konstrukci silničních motocyklů se zdvihovým objemem nad 500 ccm. Práce je členěna po jednotlivých konstrukčních celcích na motor, převodové ústrojí, rám a zavěšení kol, brzdový systém, elektrickou výbavu a na ostatní součásti. U každého celku je rozbor možných technických řešení, jejich výhody, nevýhody a použité materiály při výrobě. V závěru práce je srovnání tří motocyklů různých výrobců a jejich technické řešení.
|
| |
|
Multi-body model odpružení motocyklu
Kotas, Jakub ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje základní informace ohledně odpružení zadního kola motocyklu. Jsou zde vymezeny základní pojmy, týkající se zadního odpružení motocyklu. Dále je zde přehled typů pružin, tlumičů a systému odpružení zadní vidlice, které jsou v dnešní době používány.
|
|
Vývoj a vliv hmotnosti osobních aut a motocyklů
Valtrová, Martina ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis historického vývoje hmotnosti automobilů a motocyklů. V první kapitole je popsána dynamika automobilů a vliv hmotnosti na dynamické vlastnosti vozu. Pro lepší popsání vývoje je dále rozebrán vývoj hmotnosti u několika typů vozidel. Historický vývoj a popis současných technologií slouží jako podklad k hlavnímu výstupu práce, tedy k nastínění budoucího vývoje, jež je obsahem poslední kapitoly.
|
|
Palubní počítač s GPS modulem pro motocykl
Kaláb, Lukáš ; Vyskočil, Pavel (oponent) ; Brančík, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a následnou konstrukci palubního počítače pro motocykl s využitím modulu GPS. Mezi základní měřené a zobrazované veličiny patří rychlost vozidla, ujetá vzdálenost a otáčky motoru. Dále zařízení umožňuje měřit a zobrazovat průměrnou spotřebu, teplotu okolí a motoru, napětí akumulátoru, aktuální čas a pomocí GPS modulu i aktuální GPS pozici vozidla včetně nadmořské výšky. Celou projetou trasu vozidla je možno uložit na paměťovou kartu pro možné pozdější zpracování v PC.
|
|
Návrh varianty motocyklové konvenční kyvné vidlice z hliníkových slitin
Adlof, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem kyvné vidlice z hliníkových slitin. Teoretická část je věnována bližšímu popisu vidlic. Jsou zde popsány starší způsoby uložení kola a také popsány a porovnány čtyři základní varianty kyvných vidlic. Praktická část práce je zaměřena na konstrukční přepracování ocelové kyvné vidlice. Následují výpočty sil a pevnostní analýza. Práce je zakončena porovnáním původní ocelové a přepracované hliníkové kyvné vidlice. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace potřebná pro výrobu, která je umístěna v příloze.
|
|
Dvouválcový motocyklový motor
Bolcek, Adam ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vyvažováním setrvačných sil posuvných částí u dvouválcového řadového motocyklového motoru pomocí kyvné páky. Jsou zde uvedeny dva výpočtové přístupy určené k návrhu vyvažovací páky. Výpočtové přístupy jsou poté porovnány. Je navržena a vymodelována kyvná vyvažovací páka a tato podrobena napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy. Dále je navržen klikový hřídel včetně vyvážení setrvačných sil rotačních částí a i tento je podroben napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy.
|
| |