Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Metodika rozvoje čichového vnímání u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením
Pařízková, Linda ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce se zabývá významem čichového vnímání a možnostmi jeho rozvoje u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Podává základní informace o anatomii a fyziologii čichu, o zpracování čichových podnětů a významu čichu pro děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Největší pozornost je věnována možnostem rozvoje čichového vnímání v České republice, což prezentuje ucelený přehled produktů na českém trhu. Dále se věnuje rozvoji čichového vnímání na Škole Jaroslava Ježka.
Rozvoj komunikace u dětí s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Rozvoj komunikace u dětí s kombinovaným postižením v předškolním zařízení AUTOR: Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem práce je analyzovat problematiku narušené komunikační schopnosti v návaznosti na kombinované postižení u dětí vzdělávaných v mateřské škole. Teoretickými východisky práce budou teorie týkající se ontogenetického vývoje řeči, narušeného vývoje řeči, předškolního věku, charakteristiky kombinovaného postižení a diagnostiky poruch a přehled terapií narušené komunikační schopnosti. V praktické části dojde ke konfrontaci teorie a poznatků získaných v praxi. V práci budu vycházet z předvýzkumu, který bude postaven na empirické metodě rozhovoru s rodiči znevýhodněných dětí, analýzy odborné dokumentace a z pedagogické diagnostiky dětí samotných. Pro vlastní výzkum budou použity metody pozorování, vypracování kazuistiky, individuální a skupinová práce dle IVP, závěrečné pedagogické diagnostiky a komparativní metoda, při které bude porovnáván počáteční a konečný stav narušeného vývoje řeči u daného dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Narušený vývoj řeči, předškolní věk, kombinované postižení, diagnostika narušené komunikační schopnosti, terapie narušené komunikační schopnosti.
Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit
Krejčová, Ivana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem "Stimulace osob s tělesným a kombinovaným postižením - využití metody TheraSuit" je zaměřena na využití různých stimulačních metod v oblasti péče o osoby s tělesným a kombinovaným postižením a je zacílena zejména na zmiňovanou metodu TheraSuit a její modifikace (Klim-Therapy), jejichž hlavním prvkem je speciální podpůrný oblek. V České republice je tato metoda využívána poměrně krátkou dobu, je málo rozšířená, a to zejména kvůli její finanční náročnosti, kdy si klienti terapii z velké části hradí sami. Proto si práce klade za cíl shromáždit co nejvíce dostupných informací o metodách využívajících speciální podpůrný oblek. Dalším záměrem je získat pomocí kvantitativního výzkumného šetření přehled o informovanosti a postojích dospělých klientů vybraných zařízení určených osobám s tělesným a kombinovaným postižením, zákonných zástupců dětí s tělesným a kombinovaným postižením a také pracovníků, kteří s těmito osobami pracují, ke zkoumané metodě a k novým stimulačním metodám vůbec. Dále se práce zaměřuje na ostatní stimulační metody využívané ve vybraných zařízeních poskytujících služby osobám s tělesným a kombinovaným postižením.
Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání
Bechová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání" má za cíl potvrdit kladný vliv konceptu bazální stimulace na výchovu a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole speciální. Teoretická část podává stručnou charakteristiku k tématu kombinovaného postižení a dětské mozkové obrny. Přináší pohled na vývoj dítěte s postižením v období předškolního věku. Stěžejní část se věnuje konceptu Bazální stimulace i s jeho základními a nástavbovými prvky a biografickou anamnézou. Výzkumný projekt předkládá případové studie a ukazuje využití konceptu při konkrétní práci. Hodnotí a potvrzuje kladný vliv stimulace na děti a předkládá doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: kombinované postižení, dítě v předškolním vzdělávání, bazální stimulace
Dospělý člověk se zrakovou vadou v ústavním zařízení - případová studie
Halašková, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce je koncipovaná jako případová studie, která zachycuje život a vývoj klientky z Integrovaného centra sociálních služeb Odlochovice. Zabývá se zrakovým a mentálním postižením v interakci mezi sebou. Jsou zde popsány sociální služby pro osoby se zdravotním postižením a dvě konkrétní zařízení, které tyto služby poskytují. Dále se pak věnuje samotné klientce, jejímu vývoji v centru, prostředí, ve kterém žije a službám, které využívá. V závěru práce jsou navrhnuty kompenzační pomůcky, které by klientce částečně kompenzovaly absenci zraku. Cílem práce je zjištění, zda Integrované centrum sociálních služeb Odlochovice je schopno zajistit dostatečnou speciálně pedagogickou péči a podporu pro osobu se zrakovým postižením a navrhnutí vhodných kompenzačních pomůcek.
Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Chroboková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
název práce: Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením autor práce: Bc. Kamila Chroboková vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Abstrakt Práce se věnuje problematice dětí s tělesným a kombinovaným postižením a možnostem jejich vzdělávání. Shrnuje stručně problematiku tělesného a kombinovaného postižení a vysvětluje úskalí, se kterými se tyto děti v průběhu vzdělávání mohou setkat a se kterými se ve vzdělávacím procesu musí počítat. Druhá část práce nastiňuje formy základního vzdělávání, které se těmto dětem nabízí. Dále popisuje systém rámcových a školních vzdělávacích programů, kterými se dnešní základní školství řídí. V rámci speciálního školství je stručně představena instituce Jedličkova ústavu v Praze (JÚŠ). V závěru práce je představen průzkum mapující pokroky žáků základní školy speciální při JÚŠ a záznamy z dokumentace těchto žáků. Klíčová slova tělesné postižení, kombinované postižení, hlavní vzdělávací proud, speciální vzdělávání, rámcový vzdělávací program, individuální vzdělávací plán, Jedličkův ústav a školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.