Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možná opatření pro řešení mimořádných událostí v rozsáhlém průmyslovém areálu
Cihelník, Stanislav ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Titul a jméno autora: Mgr. Stanislav Cihelník Instituce: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra technických a úpolových sportů José Martího 31, Praha - Veleslavín, 162 52 Obor: Ochrana obyvatelstva Program: Rigorózní řízení Název práce: MOŽNÁ OPATŘENÍ PRO ŘEŠENÍ MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ V ROZSÁHLÉM PRŮMYSLOVÉM AREÁLU Vedoucí práce: Ing. et Mgr. Miloš Fiala PhD. Rok obhajoby: 2020 Počet stran: 120 (vč. příloh); 91 (bez příloh) Počet příloh: 3 Klíčová slova: bezpečnost, Hasičský záchranný sbor podniku, mimořádná událost, ochrana obyvatelstva, požárně bezpečnostní systém, prevence, průmyslový areál Rigorózní práce se v teoretické části zaměřuje na integrovaný záchranný systém, jeho složky a úkoly, na ochranu obyvatelstva a mimořádné události. V praktické části se pak práce věnuje průmyslovému areálu a popisu jeho zabezpečení, a to v oblasti personální i technické, kdy jsou využity požárně bezpečnostní systémy k minimalizaci rizik. V poslední části práce je návrh dalších možných zabezpečení průmyslového areálu, které jsou ale v současné době nemožné buď po softwarové, hardwarové nebo legislativní stránce.
Cyber-security in systems of publish-subscribe type
Detko, Adam ; Blažek, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with data distribution service and is divided into three parts. The first part of this thesis focuses on theoretical knowledge of data distribution service. This section gradually introduces the model used in data distribution service, quality of service and the RTPS protocol, which was specially developed for the needs of data distribution service. The most comprehensive part of the theoretical part deals with security in data distribution service. At the end of the first part of this thesis, selected impelementations of data distribution service are introduced. The second part of this thesis deals with practical use of data distribution service, while OpenDDS implementation is chosen for the practical part. This part initially deals with the design of basic communication scenarios, followed by the design of complex communication scenarios. In the next chapters, within the practical part, the thesis is focused on verifyng security of the data distribution service selected implementation, design of security incidents and their subsequent simulation. Content of the final part of this thesis is the introduction of a tool designed for this thesis, which is used to implement selected types of attacks.
Řízení změny v systému hlášení nežádoucích událostí v Nemocnici Žatec, o.p.s.
Olšanová, Jana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Drábková, Hana (oponent)
ČESKÝ Cílem mé práce je představit systém sledování nežádoucích událostí a jeho provázanost s legislativními předpisy České republiky a nastínit proces řízené změny v organizaci. Obecnému popisu systému hlášení nežádoucích událostí v národním i mezinárodním měřítku, je věnována teoretická část, která vychází z odborné literatury. Další podstatná část teoretického základu je věnována systému jakosti a základním postupům procesů řízené změny, jak jsou popsány českými i zahraničními autory. Praktickou částí je případová studie z Nemocnice Žatec, o.p.s., která představuje prvotní analýzu systému sledování nežádoucích událostí v organizaci, plánování a popis procesů a jednotlivých kroků v procesu řízené změny s následnou analýzou systému sledování nežádoucích událostí po změně. Dále jsou zde představeny výsledky porovnání původního a stávajícího systému sledování nežádoucích událostí v Nemocnici Žatec, o.p.s. Původní systém, jak bylo zjištěno prvotní analýzou, nebyl zcela funkční, data v něm zjištěná jsou porovnána s daty získanými po obměně systému hlášení nežádoucích událostí v této organizaci a na jejich základě byla provedena analýza vyhodnocující původní i současný stav sběru dat o nežádoucích událostech v nemocnici. Závěr práce pak představuje hodnocení přínosů změny pro organizaci i zaměstnance...
Význam a organizování služby pátrání a záchrany v civilním letectví
Albastová, Slavěna ; Balážová, Renáta (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného přehledu a stručné charakteristiky postupů a činností realizovaných v rámci poskytování služby pátrání a záchrany na území České republiky. Tyto závazky jsou jednou z oblastí smluvních závazků České republiky vyplývajících z jejího členství v ICAO, které Česká republika musí poskytovat. Práce má sloužit jako studijní podklad pro profesionální piloty, kteří budou skládat zkoušku na Úřadě civilního letectví (ÚCL).
Přehled nástrojů pro podporu a řízení incident managementu
Šaman, Martin ; Drga, Jaroslav (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Tato práce je zaměřena na ITIL Incident management a jeho využití. Cílem je definovat Incident management dle rámce ITIL, analyzovat trh s nástroji pro podporu Incident ma-nagement a na základě této analýzy provést vyhodnocení. V teoretické části je popsán Incident management, jeho přínosy a důležité související pojmy, které jsou nezbytné pro porozumění tématu. Zároveň je zde definován podnik, pro který je v praktické části vybírán nástroj. V praktické části je shrnuta analýza trhu nástro-jů pro podporu Incident managementu. Dále je provedeno jejich srovnání s definovanými požadavky a vyhodnoceno, které nástroje jsou nejvhodnější za daných podmínek. Přínosem práce je analýza vybraných nástrojů a jejich vyhodnocení, které čtenáři pomůže při volbě nástroje.
Metody identifikace a přípravy řešení incidentů způsobených škodlivým software
Bárta, Jan ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem metod identifikace a přípravou řešení incidentů způsobených škodlivým software, které mohou být vyvolány jeho různými formami. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen se situací před vznikem bezpečnostního incidentu. Spolu s tím mu jsou představeny aktuálně nejrozšířenější typy škodlivého software, způsoby šíření, jeho formy a nástroje pro komunikaci s útočníky. Poté následuje prvotní reakce na incident, dále je zde popsána měřitelnost bezpečnostních incidentů, kategorizace, klasifikace dle různých kritérií a určení tříd bezpečnosti. V rámci praktické části práce, která se věnuje postupům řešení incidentů, je tedy analyzován bezpečnostní incident a detailně vysvětleno, jak se v takové situaci zachovat a v čem být obezřetný. Pro úplnost je také uveden budoucí vývoj tohoto odvětví v rámci informatiky. Cílem práce je tedy vytvoření celku, který může sloužit například jako podpůrný materiál pro řešení incidentů způsobených škodlivým software, které ovlivňují především bezpečnost.
Charakteristika druhů a případů mimořádných událostí v ČR
Šedivý, Jakub ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Charakteristika druhů a případů mimořádných událostí v ČR. Cíl práce: Cílem práce je charakterizovat druhy mimořádných událostí a přidat k nim konkrétní případy z České republiky. Metody: Zkoumání, analýza a rozbor získaných informací, které souvisejí s problematikou mimořádných událostí v České republice. Výsledky: Kompletní přehled mimořádných událostí, které mohou vzniknout nebo již vznikly na území České republiky. Klíčová slova: Událost, systém, nebezpečí, hasič, záchrana.
Správa hrozeb pro CERT/CSIRT týmy
Machálek, Jiří ; Peterka, Jiří (vedoucí práce) ; Lukeš, Dan (oponent)
Rostoucí důležitost Internetu jako nedílné součásti dnešní společnosti vedla k potřebě formalizovat způsob řešení bezpečnostních incidentů, které jej nedílně provázejí. Za tímto účelem vznikají na různých úrovních bezpečnostní týmy typu CERT/CSIRT, které řeší incidenty ve své oblasti působnosti a spolupracují na jejich řešení s ostatními týmy. Práce seznamuje čtenáře s problematikou činnosti těchto týmů a analyzuje jejich potřeby při řešení hrozeb a problémů vztahujících se k systému DNS a jeho doménám. Součástí práce je přehled základních existujících podpůrných nástrojů pro práci CERT/CSIRT týmů při řešení problémů s doménami, koncepce vlastního nástroje Malicious Domain Manager pro správu škodlivých domén a popis jeho implementace. Výsledky testovacího používání tohoto nástroje týmem CZ.NIC-CSIRT ukazují jeho přínos pro bezpečnost DNS.
Návrh metodiky řízení a správy incidentů a problémů a jejího využití ve vybrané organizaci
Holub, Adam ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem metodiky pro řízení a správ incidentů a problémů (issue), s využitím issue-trackingového nástroje. Cílem práce je takovou metodiku vytvořit a nasadit ji v konkrétní organizaci. Při vytváření Metodiky byly využity doporučené postupy získané ze zdrojových prací, a také autorovi praktické zkušenosti. V teoretické části páce jsou nejprve popsány přístupy, ze kterých vyvíjená Metodika vychází a přebírá některou jejich terminologii. Následně je vysvětleno, co to je issue-trackingový systém a je uveden přehled nejčastěji používaných issue-trackingových systé-mů. V praktické části je vytvářena samotná Metodika. Nejprve je popsána cílová skupina metodiky. Dále jsou definovány typy issue a role používané při práci s issue-trackingovým systémem. Následně je popsáno jak stanovit životní cyklus issue a jak pracovat s jeho atributy. Dále se práce věnuje reportování dat z issue-trackingového systému. Druhá kapitola praktické části práce se věnuje implementaci Metodiky do nástroje JIRA.
Zavádění ITIL procesů do firmy s důrazem na Incident Management
Bartoň, Pavel ; Šilerová, Edita (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku řízení IT s důrazem na incident management a jeho zavádění do podniku, který se chce řídit knihovnou nejlepších zkušeností z oboru řízení služeb informačních technologií. Publikaci definuje společný jazyk moderního řízení IT procesů -- Information Technology Infrastructure Library v poslední 3. verzi z roku 2011 (ITIL v3). Dále vymezuje úlohu a roli Incident managementu v podniku a jeho provázanost s ostatními procesy. V praktické části popisuje implementaci procesu do podniku a komparaci rozdílů před a po zavedení knihovny ITIL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.