Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětské hry a hračky jako pomůcky ve výuce chemie
Dubská, Martina ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Liška, František (oponent)
Diplomová práce je věnována studiu jedné z aktivizačních metod - hře. Při hře se žáci aktivně zapojují, jsou motivováni, jsou kreativní. Hlavním cílem práce je prozkoumání výhod, které přináší zavedení herních aktivit do výuky chemie, dále celková problematika herních činností, podmínky pro tyto činnosti ve výuce chemie a návrhy k jejich realizaci ve výuce. Součástí práce je soubor 11 konkrétních her a hraček, které jsou zpracovány pro výuku chemie na 2. stupni základních škol, středních a výjimečně vysokých škol. Tento soubor obsahuje pravidla, metodické pokyny, časovou dotaci a vše potřebné pro zařazení her do vyučování. V praktické části také nalezneme seznam mnoha již publikovaných i nepublikovaných her a hraček, které mohou sloužit jako inspirace pro učitele chemie. Šetření provedená na dvou základních školách potvrdila domněnku, že studijní výsledky dosažené pomocí herních aktivit, jsou uspokojivější než výsledky, při níž herní činnosti použity nebyly.
Hračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu)
Kyselá, Daniela ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma mediální konstrukce "hračky jako produktu" v televizních reklamních spotech. Hlavním důvodem pro výběr tohoto tématu je zmapování způsobů mediální konstrukce hračky v televizní reklamě, definování významových struktur, do nichž je hračka zasazována, a nakonec také identifikace konkrétních významů, se kterými je hračka v reklamě běžně spojována. Naší snahou bylo vytyčit si v teoretické části oblast zájmu zkoumání a zasadit ho do užších souvislostí v kontextu s touto prací. Definujeme si tedy roli hračky ve společnosti a také její pojetí v rámci kultury, ideologie a reklamy. Z těchto poznatků následně vycházíme v praktické části, kde na základě kulturálně-sémiotické analýzy obsahů televizních reklamních spotů identifikujeme dominantní významové rámce, do nichž je hračka zasazena. Taktéž jsme se pokusili odhalit, zda je v televizních reklamách "hračka jako produkt" vyobrazována jako sociálně integrující prostředek. A v neposlední řadě jsme zjišťovali, zda televizní reklama prezentuje "hračku jako produkt" jako nástroj pro-rodinný a jakých komunikačních strategií k tomu reklama vesměs využívá. Všechna zjištění nám v závěru posloužila k rozkrytí této problematiky mediální konstrukce "hračky jako produktu" a jejího sociokulturního rozměru.
Hračka jako forma vizuality
Vojteková, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura
Volná hra 2-4letých dětí v cizojazyčné mateřské škole
Masnerová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v teoretické i praktické části věnuje především tématu volné hry v mateřské škole. Mateřská škola je prostředím, kde dochází k procesu rané sekundární socializace dítěte, a proto je část diplomové práce zaměřena tímto směrem. Teoretická část pomáhá k hlubšímu porozumění vývoje dítěte a jeho hry mezi druhým a čtvrtým rokem a pokládá základy pro vlastní výzkum. Praktická část monitoruje, na základě ročního pozorování, vývoj volné hry homogenní skupiny dětí a zjišťuje, jak se proměňuje její kvalita u jednotlivců i skupiny. Dále porovnává kvalitu společné volné hry dvou souměřitelných dětských skupin - skupiny s dlouhodobou zkušeností s volnou hrou se skupinou bez pravidelné zkušenosti. Hlavní metodou výzkumu je pozorování. Výsledky výzkumného šetření poukazují na důležitost volné hry pro předškolní dítě a potvrzují její vliv v procesu rané sekundární socializace.
Kompetenční profil trenéra v ženském fotbale
Košatková, Zuzana ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Title: Competence profile of a women's football coach Aims: The main aim of the thesis is to create six competence profiles of a women's football coach, from the perspective of players, coaches, adult players, adolescent players, lower division players and upper division players. A partial aim is to compare the importance of individual competences for the aforementioned groups of respondents. Methods: The thesis used quantitative research methods. After reviewing professional literature, a list of three groups of 55 competences necessary for the work of a women's football coach was compiled. By means of an electronic questionnaire, women's football coaches and female football players in all adult and adolescent divisions were asked to assess the importance of individual competences. The questionnaire had a total of 424 respondents. Results: Six competence profiles of women's football coaches were created in the thesis, according to players, coaches, adult players, adolescent players, lower division players and upper division players. These competence profiles include competences from all competence groups; personality traits, abilities and skills and coaching and professional aptitude. The greatest differences were found between coaches and players, where players consider fairness, knowledge of the...
Skládanka
Fasorová, Aneta ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Projekt Skládanka se zabývá návrhem a realizací prototypu víceúčelového oblečení a doplňků, vyrobeného z recyklovaných textilií. Jednotlivé části skládačky je možné kombinovat nebo skládat dle přiloženého manuálu do konkrétní podoby.
Příslušenství k hracím prvkům pro děti do veřejného prostoru
Szökeová, Sarah
Tato diplomová práce se zabývá návrhem příslušenství k hracím prvkům. Jedná se o pět nábytkových produktů, které spolu s hracími domečky vytváří celou produktovou řadu. Všechny navržené produkty jsou určeny dětem do veřejných interiérů. V první části této diplomové práce je popsána teorie o uživateli (dítěti) a návrhu jednotlivých produktů pro děti. Je zde popsána ergonomie, normy a materiály. Dále jsou zde zobrazeny vybrané rešerše jednotlivých produktů i interiérových hřišť. V závěru první části diplomové práce je krátce popsán obor design management. V druhé části této diplomové práce je vytvořen vlastní návrh všech výše popsaných produktů se zaměřením na funkčnost, ergonomii a bezpečnost nově vznikajících návrhů. Jsou zde také obsaženy vizualizace a fotky prototypů. V závěru jsou vyobrazeny vybrané propagační nástroje.
Hrací prvky pro děti do veřejného prostoru
Kozák, Miroslav
Jméno: Bc. Miroslav Kozák Název Práce: Hrací prvky pro děti do veřejného interiéru Abstrakt: První část této práce je teoretická. Pojednává o náležitostech dětského nábytku a hraček. V této části jsou shrnuty normy a právní předpisy, které musí výrobky pro děti splňovat převážně za účelem bezpečnosti. Je zde uveden historický vývoj hraček a dětských hřišť a rešerše stávající situace v blízkém okolí. Na základě prozkoumání trhu s dětskými domečky jsme vyhodnotili konkurenci a zároveň jsme se některými produkty inspirovali. Druhá část této diplomové práce je praktická. Obsahuje vlastní návrh hracího domečku určeného primárně do veřejného, ale i soukromého interiéru. Návrhová část zahrnuje dva návrhy, z čehož jeden byl vyroben pro ověření funkčnosti. Veškeré návrhy jsou zobrazeny pomocí 3D vizualizací, případně fotografií. Při tvorbě návrhů byl kladen důraz na funkčnost, estetickou hodnotu a filosofii díla.
Středověké hry pohledem dětí 21. století
FEJTKOVÁ, Ludmila
Diplomová práce pojednává o přístupu dnešních žáků základních škol ke středověkým hrám. V teoretické části práce je charakterizováno období středověku a zastoupení hry v životě středověkých lidí. Pojednáno je o významu hry, uvedeny jsou nejznámější klasifikace her a blíže je popsána hra u žáků školního věku. V praktické části práce je uveden průběh a výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaká je obeznámenost žáků školního věku se středověkými hrami. Dílčími cíli bylo analyzovat zastoupení středověkých her v životě žáků školního věku a určit, jak tito žáci nahlížejí na středověké hry, a to i v kontextu dnešních her. Výzkumný soubor tvořilo 282 žáků 4. a 7. tříd základní školy. Formulovány byly tři výzkumné předpoklady, které byly ověřovány pomocí chí-kvadrátu. Zjištěné výsledky poukazují na význam středověkých her v životě dnešních dětí a samotná koncepce výzkumu nabízí náměty k pedagogické činnosti v rámci edukace žáků základních škol, v níž má hra nezastupitelné místo.
Zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště
ŠPINAROVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce jsou zvyky a tradice v Mateřské škole Kaliště. Práce popisuje základní zvyky, tradice, hračky a hry, které využívaly tehdejší děti. Cílem práce je přiblížit dětem dobu minulou a porovnat rozdíly s dobou dnešní. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část popisuje význam lidových tradic a zvyků. Praktická část nabízí náměty a činnosti, které lze k tomuto tématu využít. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.