Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metodický manuál pro učitele ke stálé expozici Neživá příroda Znojemska
Zárubová, Eliška
Metodika pro učitele základních a středních škol, seznamující s expozicí Neživá příroda Znojemska a možnostmi jejího využití pro práci s dětmi.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Geophysical and gravimetric pattern of Ethiopia, construction, and verification of a new gravity map of Ethiopia
Kuznetsova, Alevtina ; Valenta, Jan (vedoucí práce) ; Martínek, Karel (oponent)
Etiopie je z geologického hlediska unikátní zemí, kde lze studovat projevy aktivní tektoniky v kontextu rozsáhlého vývoje východoafrického riftového systému (East African Rift System - EARS), jehož součástí je i hlavní etiopský rift (Main Ethiopian Rift - MER). Hlavní etiopský rift (MER) je typickým kontinentálním riftem, který se rozprostírá se mezi africkou, somálskou a arabskou litosférickou deskou, a to v linii přes 6000 kilometrů od Sýrie po centrální Mosambik. Studie tíhového pole ukazuje na významné ztenčení zemské kůry v oblastech hlavního etiopského riftu a severní části Afaru, tato kůra má převážně charakter kůry oceánské. V jižní část Afaru má zemská kůra mocnost mírně vyšší, a navíc pravděpodobně obsahuje významný podíl kontinentální kůry. Pochopení procesu ztenčování zemské kůry v kontextu aktivního riftingu je zásadní pro předpovídání budoucích geodynamických událostí v tomto regionu, což je klíčové pro udržitelný život rychle rostoucí populace a výstavbu nezbytné infrastruktury. Tato práce analyzuje archivní tíhová data shromážděná z měření na zemského povrchu i data získaná leteckým měřením (archiv etiopské geologické služby) ve spojení s dostupnými geologickými a strukturními daty za účelem vyhodnocení celkového tíhového účinku v oblasti Etiopie a určení hlavních geologických...
Výuka geologie v okolí ZŠ a MŠ Dubné
GOLDFINGEROVÁ, Aneta
Vrámci diplomové práce byl vytvořen výukový program na téma geologie. Jeho úkolem bylo zatraktivnit výuku tohoto nepříliš oblíbeného tématu na základních školách. Program se skládá zbloku pro venkovní výuku čítajícího devět aktivit, přidružené diskuse a zbloku pro vnitřní výuku, který je koncipován formou pěti stanovišť, kde se žáci střídají. Žáci 9. třídy ZŠ Dubné si prošli programem a vrámci evaluace vyplnili dotazníky postavené na principu jednotného systému pre-test - post-test. Výsledky ukázaly, že vědomosti žáků z popisované problematiky byly před realizovaným programem jen velmi omezené a program jim pomohl klepší kognitivní orientaci voblasti geologie. Navíc žáci shodně odpovídali, že je výuka bavila a že by podobný výukový styl rádi zažívali častěji.
Induktivní úlohy zaměřené na vnitřní geologické děje ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ
Nováková, Miroslava ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje induktivním úlohám ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ se zaměřením na vnitřní geologické děje. V teoretické části je zpracováno zařazení výuky geologie v rámci kurikulárních dokumentů ČR, dále obsahuje shrnutí forem a metod výuky často používaných ve výuce přírodopisu, včetně didaktických zásad. Pro empirickou část byl definován cíl pozitivně ovlivnit postoj žáků k výuce geologie prostřednictvím navržených autorských induktivních úloh zaměřených na endogenní geologické děje. V rámci prvního dotazníkového šetření byly zjišťovány postoje žáků k přírodopisu a konkrétně ke geologii a jejím dílčím tematickým celkům. Za náročná a neoblíbená témata označili žáci litosféru a deskovou tektoniku. Induktivní úlohy byly proto navrženy na tato dvě témata z endogenní geologie. Úlohy jsou zpracovány ve formě příprav na vyučovací hodiny, včetně podpůrných didaktických materiálů, autorského řešení apod. Úlohy byly ověřeny ve výuce na vzorku dvou tříd vybrané ZŠ, celkem 52 žáků. Následným dotazníkovým šetřením byla zjištěna pozitivní změna postoje žáků k vybraným tématům z geologie. Dotazníkových šetření se zúčastnilo 47 žáků. Návrhy vyučovacích hodin byly na základě ověření v praxi analyzovány a byla provedena jejich reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA induktivní úlohy, endogenní procesy, geologie,...
Vzdělávací počítačová hra, její tvorba a využití při výuce geochemie
BARTŮŠKOVÁ, Jenifer
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry při výuce geochemie na druhém stupni základních škol. Cílem této hry je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Děj hry je zasazen do známých šumavských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen. Teoretická část je zpracována na základě analýzy odborné literatury. Tyto poznatky jsou teoretickým rámcem pro navazující praktickou část, ve které je výuková hra vytvořena a ověřena v praxi. Výzkumné šetření proběhlo online formou a jeho výsledky jsou v závěrečné části práce diskutovány. Na základě zpětné vazby žáků byly navrženy možné úpravy testovací verze hry.
Mediální obraz vybraných geologických pojmů z tematického celku Historický vývoj organismů na Zemi
Bartůňková, Denisa ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
předkládané bakalářské práce je zmapovat mediální obraz pojmů k "Historický vývoj organismů na Zemi" a obsahově edukační potenciál textů/článků ve výuce na ZŠ SŠ. Práce představuje autorskou pojmů v textech/článcích, které byly vybrány za použití mediální výzkumu. Výzkumný vzorek zahrnuje 115 článků z 15 nejčtenějších zpravodajských webů až 3 výsledku šetření vyplývá, že (i) v u nejčastěji v mediálním prostoru zmiňovaná témata recentní organismy, geologické prostředí a textů/článků lze využít pro výuku na ZŠ a SŠ jako doplňkový studijní materiál, neboť články často zmiňují pojmy šího vysvětlení nejčtenějších zpravodajských webů má vzhledem k zaznamenanému počtu článků využitelných pro výuku nejvyšší edukační potenciál Deník KLÍČOVÁ SLOVA média, pojmy, geologie, výuka, ZŠ, SŠ, metodika, Anopress
VD Vlachovice – betonová tížní hráz
Juriga, Jan ; Šulc, Jan (oponent) ; Zachoval, Zbyněk (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce byl zpracován alternativní návrh betonové tížní hráze VD Vlachovice, k již existujícímu návrhu zemní sypané hráze. Rovněž byl proveden návrh vypouštěcího, odběrného a bezpečnostního objektu. Úvod práce zahrnuje popis lokality a vyhodnocení místních podmínek. V další části je řešena stabilita hráze a únosnost podloží. Dále byl proveden návrh vypouštěcího, odběrného a bezpečnostního objektu. Část práce se také zabývá transformační schopností vodního díla. Na závěr byla vytvořena výkresová dokumentace a zjednodušený trojrozměrný model hráze. Podklady potřebné pro zpracování práce mi byly poskytnuty společností AQUATIS a.s. se svolením Povodí Moravy, s.p.
PO TĚŽBĚ. Atlas problémů ostravsko-karvinské uhelné pánve a alternativní možnosti jejího osídlení
Vicanová, Nela ; Eristavi, Irakli (oponent) ; Mitášová, Monika (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem krajiny spojené s těžbou černého uhlí na území Karvinska. Krajina ostravsko-karvinské uhelné pánve, která utrpěla antropogenní devastaci způsobenou těžbou suroviny, se potýká s problémy souvisejícími s nestabilitou terénu. Zásadní pro výzkum a projekt jsou získaná data, která určují tematickou polohu, investigativní a analytický rámec projektu. Pomocí klíčových dat se formulují stěžejní otázky a rizika. Výzkum přesahuje do geologických a krajinných témat, což je určující pro přehodnocení architektonické praxe v takto nestabilních podmínkách. Prvním z cílů práce je získat data pro vlastní vizualizaci stabilizovaných a nestabilních oblastí krajiny po těžbě na základě rozhovorů s odborníky a mapových podkladů. Dále budou tyto informace analyzovány a interpretovány tak, aby bylo možno vymezit zájmové území a navrhnout v něm jaká by mohla být budoucnost nestabilního území. A konečně třetím z cílů je navrhnout novou, utopickou vrstvu stávající krajiny.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.